Incontournable:
Van Aert
Evenepoel
Stuyven
Declercq
Overige 4 plekken:
Campenaerts
Aimé De Gendt
Wellens
Benoot
De bovenste vier zou ik sowieso meenemen. Voor de rest is het afwachten wat de vorm zegt.
In De Gendt zie ik de Meurisse van enkele jaren terug, een goeie renner die zich compleet zal leegrijden tot in de finale omdat hij trots is dat hij in het nationale shirt mag rijden. Ik twijfelde tussen hem en Vermeersch, en dankzij die Evenepoelsaga mag Vermeersch thuisblijven.
Benoot, Wellens en Campenaerts zijn van de semi-kopmannen in hun ploeg wel de renners die bewezen hebben ook niet vies te zijn van knechtwerk. Stuyven is ook zo, én kan bovendien op een goeie dag winnen (San Remo) of de snelste man van de groep in een zetel naar de zege rijden (Kuurne) én rijdt natuurlijk een thuiswedstrijd waardoor ik die bij de zekerheden heb gezet.
Reserves:
Philipsen
Van Hooydonck
Er is maar 1 man incontournable in die selectie en dat is Van Aert. Alles en iedereen die niet in dienst gaat/kan/wil rijden valt bij default af imo.
Deveneyns is obvious en komt daar ook eerlijk voor uit, daar moet je respect voor hebben. Lampaert idem maar komt er niet voor uit, flauw, mag voor diezelfde reden in West-Vlaanderen blijven imo, heeft ook uberhaupt geen seizoen achter de rug dat hem incontournable maakt. Als Evenepoel gaat rijden zoals in Tokio mag hij thuis blijven van mij. Ik kan mij ook niet van de indruk ontdoen dan Van Aert die er liever ook niet bij heeft... feit dat je met onder andere Alaphillipe en Asgreen mannen in de finale hebt uit dezelfde stal is nogal een reden om die niet mee te pakken.
Imo:
* Van Aert (duh)
* Stuyven (puur op kwaliteit maar komt ook goed overeen met Wout afaik)
* Campenaerts (goeie Bene Tour gereden en gaat zich gtd leeg willen rijden, no doubt)
* Van Hooydonck (Ploegmaat VA, hoeft ook niet de (diepe) finale te rijden maar heeft in G-W wel een goeie indruk gemaakt EN heeft de Vuelta in de benen wat in theorie goeie benen moet geven over 3 weken)
* Benoot (Heeft zowel in Imola als Tokio perfect geknecht)
* Wellens (toch maar mee pakken, intrinsiek nog steeds één van de betere Belgische renners)
Over de laatste 2 slots ga ik mij niet uitspreken. Gelukkig is mijn naam niet Sven
Ik vroeg het me al een week af. Het is de Benelux Tour, maar ze reden niet in Luxemburg

.
Technisch gezien hebben ze wel door Luxemburg gereden... gewoon niet door het groothertogdom.
Zoals dadash al zei: komt eraan volgende jaren.