Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog niemand die het hier heeft gezegd dus doe ik het maar: Thibau Nys is erbij bij de beloften!

Maar voor het WK veldrijden was hem niet goed genoeg :laugh:

Volg de beloften niet echt maar hij was wel in goeie doen op de weg laatste tijd

Zeker in goeie doen, maar hij won zijn ritjes wel in rondjes van toch wat lager niveau, twee waar Lotto Soudal u23 zelfs niet aan de start stond en er dus weinig concurrentie was. Maar zijn sprint op het BK was dan wel weer vrij indrukwekkend (zonder De Lie wel).

Ik vind het overigens echt niet kunnen dat mannen als Vermeersch en Vandenbossche daar even bij de beloften gaan koersen. Vermeersch al zeker niet. Nog net jong genoeg om bij de beloften te starten, maar al bijna 2 jaar prof. Toch een beetje dom imo. Je hebt met Nys en zeker De Lie twee dikke talenten aan de start die nog echt beloften zijn, rijdt dan ook voor hen. Wat zou dat nu in godsnaam betekenen als een Vermeersch podium rijdt.

Hetzelfde geldt voor de tijdrit. Iemand als Lennert Van Eetvelt zit al heel jaar goede tijdritten neer te zetten (en eigenlijk allround heel goed te rijden) en mag nu zijn kans niet gaan omdat Vermeersch daar even wilt rijden. Beetje dom imo.

Hetzelfde geldt voor andere landen die het keer op keer doen natuurlijk. Net zoals voor de Tour de l'Avenir zou er een soort regel moeten zijn die jongens die al langer dan een half jaar prof zijn weghoudt van die koersen imo.

Lampaert is gewoon beter dan Wellens dus logisch dat hij meemag.

Dit is toch echt pure quatsch? Wat heeft Lampaert getoond dit jaar buiten dat BK TT? Zeer toffe gast die een vrij mooi palmares heeft, maar dat vooral te danken heeft aan de ploeg waarin hij rijdt.

Wellens heeft een moeilijk seizoen achter de rug, maar toont de afgelopen weken wel naar zijn beste vorm toe te groeien. Daarbovenop heeft die al meermaals in het verleden bewezen dat hij zich helemaal leeg kan rijden voor een kopman van een andere ploeg.

Dat Gilbert niet mee mag is natuurlijk meer dan terecht. Nog eerder Vandersande dan. In uitstekende vorm en toekomstig ploegmaat van Van Aert.

Laatst bewerkt:
Selectie zit goed. Van Aert heeft zijn volledige Livigno clubje er bijzitten! Die hebben de afgelopen weken reeds plannetjes gesmeed daar op hun berg.
Daarnaast nog een sterke DQS connectie, maar ik vermoed dat Lampie en Tim de eerste helpers zullen zijn…

Zeker in goeie doen, maar hij won zijn ritjes wel in rondjes van toch wat lager niveau, twee waar Lotto Soudal u23 zelfs niet aan de start stond en er dus weinig concurrentie was. Maar zijn sprint op het BK was dan wel weer vrij indrukwekkend (zonder De Lie wel).

Ik vind het overigens echt niet kunnen dat mannen als Vermeersch en Vandenbossche daar even bij de beloften gaan koersen. Vermeersch al zeker niet. Nog net jong genoeg om bij de beloften te starten, maar al bijna 2 jaar prof. Toch een beetje dom imo. Je hebt met Nys en zeker De Lie twee dikke talenten aan de start die nog echt beloften zijn, rijdt dan ook voor hen. Wat zou dat nu in godsnaam betekenen als een Vermeersch podium rijdt.

Hetzelfde geldt voor de tijdrit. Iemand als Lennert Van Eetvelt zit al heel jaar goede tijdritten neer te zetten (en eigenlijk allround heel goed te rijden) en mag nu zijn kans niet gaan omdat Vermeersch daar even wilt rijden. Beetje dom imo.

Hetzelfde geldt voor andere landen die het keer op keer doen natuurlijk. Net zoals voor de Tour de l'Avenir zou er een soort regel moeten zijn die jongens die al langer dan een half jaar prof zijn weghoudt van die koersen imo.
Vroeger was dat ook het geval, toen mochten U23s van de worldtourploegen niet deelnemen aan het WK bij de beloften.

Op zich vind ik het wat dubbel en waar trek je de lijn. Die development teams zijn ook allemaal gewoon (pro)continentale ploegen, rijden voornamelijk profkoersen in het continentale circuit aangevuld met U23 klassiekers. Die leven en trainen allemaal als prof.

Frankrijk heeft wel een monsterploeg. Daar hebben ze zelfs de luxe om Godon thuis te laten. Dat is niet eens onterecht terwijl die dit jaar al drie koersen op parcoursen vergelijkbaar met het WK gewonnen heeft. :laugh:

Unzue is nog lief over lopez in de Vuelta

Kweet wel niet of zijn contract nog zal blijven ^^

Zonet de Leuvense WK-lus nog eens gaan lopen. Lijkt me dat het zal moeten gebeuren op de Wijnpers, want nadien Sint-Antoniusberg is niks meer om iemand eruit te vlammen. Parcoursaanpassing in Wilsele is wel positief, de Decouxlaan op z'n langst is ook wel iets dat ge zult voelen na 260km.

Zonet de Leuvense WK-lus nog eens gaan lopen. Lijkt me dat het zal moeten gebeuren op de Wijnpers, want nadien Sint-Antoniusberg is niks meer om iemand eruit te vlammen. Parcoursaanpassing in Wilsele is wel positief, de Decouxlaan op z'n langst is ook wel iets dat ge zult voelen na 260km.
Zeiden ze dat ook niet op BK 2012(?) Toen Gilbert iedereen er af kletste op een strooksje bergop van 2 keer niets

De punchers zie ik zelfs op de Wijnpers niet meer gaan, omdat ze tegen dan al eerder op hun sprint aan het rekenen zullen zijn. Een klimmer zonder eindsprint die er dan bij zit, die zal daar wel zijn laatste kaart op tafel gooien.

Sint-Antoniusberg stelt idd niks voor. Dan zie ik eerder in het daaropvolgend stukje Naamsestraat een mogelijkheid voor iemand om op zijn kousenvoeten weg te sluipen: daar is de weg breder en loopt het nog wat vals plat omhoog, anderhalve km voor de streep. Als er dan geen helpers meer zijn, en ze naar elkaar kijken. Maar zelfs dan nog.

De punchers zie ik zelfs op de Wijnpers niet meer gaan, omdat ze tegen dan al eerder op hun sprint aan het rekenen zullen zijn. Een klimmer zonder eindsprint die er dan bij zit, die zal daar wel zijn laatste kaart op tafel gooien.

Sint-Antoniusberg stelt idd niks voor. Dan zie ik eerder in het daaropvolgend stukje Naamsestraat een mogelijkheid voor iemand om op zijn kousenvoeten weg te sluipen: daar is de weg breder en loopt het nog wat vals plat omhoog, anderhalve km voor de streep. Als er dan geen helpers meer zijn, en ze naar elkaar kijken. Maar zelfs dan nog.
Ja klopt, die uitloper op de Naamse is idd wel iets om weg te sluipen. Hoekje van de Sint-Antoniusberg om en vlammen maar. En dan hopen dat ge de bocht aan de Naamsepoort niet te voortvarend neemt en in't Kaffaat terecht komt :D :D

Hmmmm, ik heb een beetje mijn twijfels over Evenepoel in de "basis". Kan goed rijden, maar ik heb een beetje mijn twijfels of die 100% zijn ego opzij kan schuiven voor de échte kopman.
Blijkbaar vergeten velen dat hij op het WK in Yorkshire zich volledig leeg heeft gereden voor Gilbert.. maja men denkt altijd aan het negatieve.. de rest is blijkbaar niet meer belangrijk.

Het enige dat die moet doen is hier gaan:
esuAGZx.jpg
Klopt. Laat hem aanvallen op een 50-60km van de meet en gans de Belgische ploeg zit in een zetel.. Perfecte bliksemafleider en ideaal voor Van Aert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan