Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmmm, ik heb een beetje mijn twijfels over Evenepoel in de "basis". Kan goed rijden, maar ik heb een beetje mijn twijfels of die 100% zijn ego opzij kan schuiven voor de échte kopman.
Ik neem aan dat de afspraken duidelijk zijn. Vandaag stond nog een interview met van aert in de krant dat Evenepoel in Tokio wel degelijk een vrije rol had. Terwijl sommigen nog altijd beweren dat hij daar tegen de orders gekoerst heeft.

Een bliksemafleider in je ploeg is toch altijd nuttig. Of gaan we 260km op kop rijden en dan hopen dat van aert niet op het mes van Ewan loopt?
En wat als van aert na 100km op de grond ligt en niet meer verder kan? Dan lijkt het me toch handig dat je Evenepoel bij hebt maar ook bijvoorbeeld Teuns.

Evenepoel is gewoon een heel nuttige pion. Steek die gewoon in een ontsnapping die opgezet wordt op 75km van de streep.

Ik vind het een goede selectie. Met Declercq, Lampaert, Campenaerts zeker 3 pionnen die zich dubbel willen plooien als knecht. Hopelijk kunnen Benoot en Teuns dit ook. Stuyven kan in de finale ook nog als bliksemafleider spelen.

Laatst bewerkt:
Had Lampaert toch ook in de tijdrit verwacht en niet in de wegrit.

Jammer voor Ben Hermans. In vorm en kan op dat parcours goed uit de voeten. Had volgens mij zeer nuttig kunnen zijn voor Wout in de finale.

De ploeg is in ieder geval wel sterk genoeg op papier

Evenepoel is gewoon heel nuttige pion. Steek die gewoon in een ontsnapping die opgezet wordt op 75km van de streep.

Ik vind het een goede selectie. Met Declercq, Lampaert, Campenaerts zeker 3 pionnen die zich dubbel willen plooien als knecht. Hopelijk kunnen Benoot en Teuns dit ook. Stuyven kan in de finale ook nog als bliksemafleider spelen.
Lampaert heeft in het verleden nochtans al andere dingen laten zien. Ik blijf dat een vreemde pion in de selectie vinden. Dat je daar Wellens dan voor thuis laat begrijp ik niet helemaal goed. Tenzij Lampaert natuurlijk de 2de man in rij is na Declercq om zich op kop te zetten nog vóór de diepe finale, dan is er wel iets voor te zeggen.

De rest kan je weinig verkeerd over zeggen natuurlijk. Benoot & Teuns moeten in principe de diepe finale kunnen rijden tot het moment waar de groten het verschil maken daarna blijven we hopelijk met Stuyven en Evenepoel over die Van Aert kunnen bijstaan.

Waarom komt iedereen hier af met dat Lampaert geen ploegspeler is?
Lampaert heeft op 2 kampioenschappen bij de profs de wegrit gereden. Telkens voerde hij zijn taak niet goed uit.

Hij reed vol op kop van het peloton op het EK in 2019 toen Philipsen (of Merlier?) net terug de aansluiting aan het maken was na pech, waardoor onze snelste nog aanwezige man dus moest lossen.

Nadien reed hij dan vol door met Viviani in het wiel terwijl zijn grootste kans op de zege was om met niet 1, maar 2 snelle mannen op weg te zijn (want dan kan je nog hopen dat ze beiden de kat uit de boom kijken als je aanvalt). Dat laatste vergeef ik hem nog want daarmee heeft hij vooral zijn eigen kans op winst weggegooid en een medaille gepakt. Vooral dit (en het juichen wegens zilver) is hem toen kwalijk genomen, terwijl dat nog enigszins oké is.

Later dat jaar op het WK begon hij pas op kop te rijden toen het kalf al verdronken was terwijl hij al 10 kilometer aan het beuken had moeten zijn en de farce van het EK nog vers in het geheugen zat.

Zet daar de zelfopoffering van Gilbert voor nota bene zijn grootste concurrent (Van Avermaet) in de slotkilometers in Ponferrada of Wellens die elk WK al geknecht heeft tegenover, en je begrijpt niet hoe Lampaert mee mag en die twee niet

Laatst bewerkt:
Wout van Aert werd aangeduid als kopman, en dus zal Remco Evenepoel zich als meesterknecht moeten tonen voor de kopman van Jumbo-Visma. “Het is zeer duidelijk dat Wout voorgaat, en alles wordt in functie van hem gedaan. Maar je weet nooit met bepaalde koerssituaties, bijvoorbeeld als hij een slechte dag heeft of in een valpartij terechtkomt. Er kan zoveel gebeuren. Maar als de situatie er zich toedoet, rijdt iedereen zich plat voor Wout. Met dat idee starten we, maar doorheen de wedstrijd kunnen er altijd bepaalde dingen veranderen. Maar als we de finalerondes van Leuven binnenkomen met Wout er nog bij, dan is het simpel.

Ik lees hierin dat het simpel is voor WVA, hij moet blijven knokken voor z'n plaats tot aan de laatste ronden in Leuven, alles daarvoor is het maar een big if.

Het kan aan mij liggen, maar ik lees in dit artikel niet echt een uitgesproken iemand die zich gaat dubbelplooien voor zijn gelegenheidskopman, maar eerder iemand die er stiekem toch op hoopt dat hij in een situatie gaat komen dat hij toch gaat mogen gaan.

is toch maar normaal dat de koersomstandigheden alles gaan bepalen. Als alles verloopt zoals bedacht door de bondscoach dan is WVA de enige kopman. Maar ze gaan geen 260km op kop rijden voor WVA (wat ook maar normaal is) en dan is het afhankelijk van de koerssituatie wie welke rol zal hebben

Ik lees hierin dat het simpel is voor WVA, hij moet blijven knokken voor z'n plaats tot aan de laatste ronden in Leuven, alles daarvoor is het maar een big if.

Het kan aan mij liggen, maar ik lees in dit artikel niet echt een uitgesproken iemand die zich gaat dubbelplooien voor zijn gelegenheidskopman, maar eerder iemand die er stiekem toch op hoopt dat hij in een situatie gaat komen dat hij toch gaat mogen gaan.
Dat artikel geeft inderdaad die indruk.

Het is zeer duidelijk dat Wout voorgaat, en alles wordt in functie van hem gedaan. Maar je weet nooit met bepaalde koerssituaties, bijvoorbeeld als hij een slechte dag heeft of in een valpartij terechtkomt. Er kan zoveel gebeuren.
Maar als de situatie er zich toedoet, rijdt iedereen zich plat voor Wout. Met dat idee starten we, maar doorheen de wedstrijd kunnen er altijd bepaalde dingen veranderen. Maar als we de finalerondes van Leuven binnenkomen met Wout er nog bij, dan is het simpel.
Iedereen weet waarvoor we gaan: in eerste instantie met Wout wereldkampioen worden. Maar er kan altijd een situatie voordoen dat dat plan niet kan voltooid worden, maar we zijn allemaal professioneel genoeg om plan B en – hopelijk komt het er niet - ook plan C uit te werken.”

Van Aert is één van de beste plaatsers van het peloton. Als die de benen heeft en geen pech heeft, zit hij altijd mee in de groep der favorieten. Die grote als, is dus er in mijn ogen maar een kleine.

Schiet Evenepoel maar niet af voor de dag zelf, zoals hier bv. met GVA voor de Spelen is gebeurd. Mocht hij toch vol doorrijden in een groep met een veel snellere man of een ploegmaat (Asgreen, Trentin, Alaphilippe, Cort Nielsen, ...), dan mag je hem voor mijn part vervloeken, maar nu nog niet. Op de Spelen stond blijkbaar in het draaiboek dat hij mocht aanvallen, dus ik heb weinig problemen met zijn actie daar.

Nog niemand die het hier heeft gezegd dus doe ik het maar: Thibau Nys is erbij bij de beloften!

Maar voor het WK veldrijden was hem niet goed genoeg :laugh:

Volg de beloften niet echt maar hij was wel in goeie doen op de weg laatste tijd

Van Aert is één van de beste plaatsers van het peloton. Als die de benen heeft en geen pech heeft, zit hij altijd mee in de groep der favorieten. Die grote als, is dus er in mijn ogen maar een kleine.

Schiet Evenepoel maar niet af voor de dag zelf, zoals hier bv. met GVA voor de Spelen is gebeurd. Mocht hij toch vol doorrijden in een groep met een veel snellere man of een ploegmaat (Asgreen, Trentin, Alaphilippe, Cort Nielsen, ...), dan mag je hem voor mijn part vervloeken, maar nu nog niet. Op de Spelen stond blijkbaar in het draaiboek dat hij mocht aanvallen, dus ik heb weinig problemen met zijn actie daar.
Greg werd aangepakt omdat hij qua vorm geen plaats had op de OS en dat is ook bewezen in die wedstrijd. Hij heeft daar idd kopwerk gedaan maar er waren er anderen die dat ook konden doen + langer waardoor Benoot en co maar later aan het werk moesten.

Het grappige is dat er dit voorjaar een serieus haar in de boter zat tussen Vanthourenhout en Nys senior. Tenzij de liefde ondertussen is teruggekeerd, kan je Vanthourenhout hier moeilijk van favoritisme betichten.

Nog niemand die het hier heeft gezegd dus doe ik het maar: Thibau Nys is erbij bij de beloften!

Maar voor het WK veldrijden was hem niet goed genoeg :laugh:

Volg de beloften niet echt maar hij was wel in goeie doen op de weg laatste tijd
En onze grootste kans op de trui bij de beloften niet meedoet in die race.
Remco Evenepoel mag dit en volgend jaar nog naar het WK U23

is toch maar normaal dat de koersomstandigheden alles gaan bepalen. Als alles verloopt zoals bedacht door de bondscoach dan is WVA de enige kopman. Maar ze gaan geen 260km op kop rijden voor WVA (wat ook maar normaal is) en dan is het afhankelijk van de koerssituatie wie welke rol zal hebben
Goh, we hebben wel gezien op het WK vorig jaar én op de OS dat de Belgische ploeg telkens het heft in handen nam.

Ik weet niet wie het toen zei (Michel Wuyts zelf?), maar iemand zei toen dat dat ook de manier is dat Van Aert het liefst koerst.

We zullen zien. Of dat op dit parcours ook het best idee is, weet ik niet. Lijkt me dat je inderdaad iemand als Evenepoel wel kan gebruiken om de rest zenuwachtig te maken.

Hoe dan ook zal er vooral naar België gekeken worden.

Lampaert heeft op 2 kampioenschappen bij de profs de wegrit gereden. Telkens voerde hij zijn taak niet goed uit.

Hij reed vol op kop van het peloton op het EK in 2019 toen Philipsen (of Merlier?) net terug de aansluiting aan het maken was na pech, waardoor onze snelste nog aanwezige man dus moest lossen.

Nadien reed hij dan vol door met Viviani in het wiel terwijl zijn grootste kans op de zege was om met niet 1, maar 2 snelle mannen op weg te zijn (want dan kan je nog hopen dat ze beiden de kat uit de boom kijken als je aanvalt). Dat laatste vergeef ik hem nog want daarmee heeft hij vooral zijn eigen kans op winst weggegooid en een medaille gepakt. Vooral dit (en het juichen wegens zilver) is hem toen kwalijk genomen, terwijl dat nog enigszins oké is.

Later dat jaar op het WK begon hij pas op kop te rijden toen het kalf al verdronken was terwijl hij al 10 kilometer aan het beuken had moeten zijn en de farce van het EK nog vers in het geheugen zat.

Zet daar de zelfopoffering van Gilbert voor nota bene zijn grootste concurrent (Van Avermaet) in de slotkilometers in Ponferrada of Wellens die elk WK al geknecht heeft tegenover, en je begrijpt niet hoe Lampaert mee mag en die twee niet
WAT? Lampaert heeft daar op zijn eentje de boel gered op dat EK. Belgen mogen blij zijn dat hij er nog was. Belgen lagen allemaal te slapen toen de Italianen de boel aan flarden reden. Lampaert was de enige die er nog naar toe kon. Belgen hebben daar echt wel geflaterd door die move van de Italianen niet te zien aankomen.

Heeft dan op zijn eentje in toch een redelijke groep gemaakt dat hij voorop kwam met 2 van de snelsten mannen ter wereld opdat moment Viviani en Ackerman (Viviani reed toen voor QS dus die was toen echt wel goed). Deed het daar gewoon perfect sprong weg sloeg een mooie kloof meteen 30m Ackerman zat erdoor maar Viviani die wachte even en sprinte toen in een ruk naar het wiel van Lampaert wat was die toen goed. Toen kon Lampaert niet veel meer natuurlijk wachten is te dwaas voor woorden want dan komt er nog een snelle man terug en wordt hij 3e. Wat maakte het Viviani uit of Ackerman wel of niet terugkwam. Het ganse peloton mocht terugkomen voor hem hij was toen toch de snelste man dat jaar.

Lampaert is gewoon beter dan Wellens en Gilbert dus logisch dat hij meemag. Gilbert zijn beste jaren liggen achter de rug hoor.

Laten we hopen dat hij dan zo'n dag heeft als in G-W dit jaar.
En niet zoals dit jaar in de RVV of E3 :] Of dat hij zich niet laat ringeloren zoals in de Amstel (Pidcock!!) of in de Brabantse Pijl ;)
In het eerste geval hopen dat Stuyven zich dan nog kan profileren, in het 2de geval zou het gewoon zuur zijn :D

Laten we hopen dat hij dan zo'n dag heeft als in G-W dit jaar.
En niet zoals dit jaar in de RVV of E3 :] Of dat hij zich niet laat ringeloren zoals in de Amstel (Pidcock!!) of in de Brabantse Pijl ;)
In het eerste geval hopen dat Stuyven zich dan nog kan profileren, in het 2de geval zou het gewoon zuur zijn :D
GW was wel zwakker bezet dan RvV of E3 natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan