Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het "maar" een zitvakblessure is door een iet wat andere houding op de fiets omdat hij wat te snel is beginnen met hertrainen na zijn val valt het inderdaad nog al mee. Eerste bericht was nog al mysterieus en zou je bijna denken dat zijn heup nog altijd niet hersteld was is dus gewoon iets nieuws nu.

Beetje te verwachten dat hij wat te snel zou willen herbeginnen natuurlijk. Hopelijk houdt hij zich dit keer onder controle en komt hij pas in competitie wanneer zijn lichaam er klaar voor is.
 

Is there really any doubt?
Hirschi was een hele goeie transfer voor UAE maar Ineos-Grenadiers heeft zich afgetekend het meest versterkt van alle ploegen.
Alpecin-Fenix valt eventueel nog een case voor te maken gezien hun beperkte budget. Zij hebben met hun middelen toch een aantal goeie renners binnen gehaald.

In other news: Remco moest nóg 3 weken extra van de fiets blijven. Man man man, moest hij dit voor gehad hebben bij Ineos stond iedereen nu moord en brand te schreeuwen over hoe die ploeg die revalidatie volledig verkeerd heeft aangepakt. :censored:
Met andere woorden, das terug op de fiets de 2de week van februari... 3 maand voor de Giro en dat zonder veel (fiets)basis. Ben ik té pessimistisch als ik dit niet goed zie komen voor 8 mei?
 
Als podiumkandidaat starten wordt wel alsmaar lastiger. Maar misschien als vrijbuiter om te groeien tijdens de ronde zelf?
 

Is there really any doubt?
Hirschi was een hele goeie transfer voor UAE maar Ineos-Grenadiers heeft zich afgetekend het meest versterkt van alle ploegen.
Alpecin-Fenix valt eventueel nog een case voor te maken gezien hun beperkte budget. Zij hebben met hun middelen toch een aantal goeie renners binnen gehaald.

In other news: Remco moest nóg 3 weken extra van de fiets blijven. Man man man, moest hij dit voor gehad hebben bij Ineos stond iedereen nu moord en brand te schreeuwen over hoe die ploeg die revalidatie volledig verkeerd heeft aangepakt. :censored:
Met andere woorden, das terug op de fiets de 2de week van februari... 3 maand voor de Giro en dat zonder veel (fiets)basis. Ben ik té pessimistisch als ik dit niet goed zie komen voor 8 mei?

Ja ik denk het wel. Ge spreekt hier over een supertalent. Uitspraken doen over nodige training is bijgevolg ontzettend moeilijk. Ik bedoel, dieje mens had eigenlijk IVM anderen amper op een fiets gezeten alvorens hij zijn eerste overwinningen pakte. Ben er zeker van dat dat manneke er wel zal staan wanneer het moet.

Allez, doorgaans zou ik pleiten voor realisme en "hoho we zullen wel zien" zeggen, maar dat is ook maar saai.

Het benieuwt me vooral of m nog pijnvrij kan fietsen.
 
Je kunt in die poll wel zien , dat er toch veel mensen zijn op sporza die geen kennis hebben van koers.
en enkel maar stemmen op een ploeg (of renner die bij een ploeg zit) :LOL:

Zo zijn er 78 mensen die vinden dat Wanty toptransfers heeft gedaan en 600 mensen die vinden dat Deceuninck met de komst van komst van enkel Cavendish en Cerny de beste transfers hebben gedaan of nog eens 500 man dat jumbo met affini en van hooydonck als beste transfer.
De top transfers hebben gedaan.
 
'Ja maar, de beste transfer die ze gedaan hebben was Evenepoel en Alaphilippe houden'

Zoiets? :unsure:
 
'Ja maar, de beste transfer die ze gedaan hebben was Evenepoel en Alaphilippe houden'

Zoiets? :unsure:
In voetbaltermen hebben ze dan 100% gelijk... in die zin hebben DQS en Jumbo het voortreffelijk gedaan.

Except... er liepen gewoon weinig of geen topcontracten af en in het wielrennen wordt (in principe) niet geschoven als het contract niet ten einde is (met uitzondering van Matthews en Hirschi dan dit jaar).
 
In voetbaltermen hebben ze dan 100% gelijk... in die zin hebben DQS en Jumbo het voortreffelijk gedaan.

Except... er liepen gewoon weinig of geen topcontracten af en in het wielrennen wordt (in principe) niet geschoven als het contract niet ten einde is (met uitzondering van Matthews en Hirschi dan dit jaar).

Bij Deceuninck liepen enkel: Keisse / Devenyns / Honoré / Lampaert hun contract af dit jaar. Dus dat viel wel mee die inspanningen aangezien 3 van de 4 vermoed ik nog liever minder loon krijgt dan voor een andere ploeg te gaan rijden.

Het was dit jaar toch interessanter op de transfermarkt dan vorig jaar qua goede renners.
Ik noem ze nu niet allemaal op , maar dat zijn degene die effectief veranderd zijn van ploeg

Reclamevriendelijk : Froome / Cavendish / Aru (voor italianen mss? )

Interessante renners die verhuist zijn naar een andere ploeg: GVA / Garcia Cortina / Bardet / Woods / Jungels / Yates / Matthews / Hirschi / Kelderman / Trentin / Philipsen / Majka / Pidcock / Vanmarcke / Lopez

En hiervan zijn er nog een paar die ik dan persoonlijk ook nog interessant vind, maar het brede publiek wrsclk niet.

Je hebt er dan nog een pak topnamen die einde contract maar hebben verlengd : Ganna , Hart , Naesen., pederesen , bettiol, uran , sivakov .. )
 
Je hebt er dan nog een pak topnamen die einde contract maar hebben verlengd : Ganna , Hart , Naesen., pederesen , bettiol, uran , sivakov .. )
Als je die namen ziet dat heeft Ineos ook daar de beste zaak gedaan lijkt mij:
* Beste tijdrijder ter wereld en zit bij de juiste ploeg als hij zich ooit wil toeleggen op rittenkoersen (groot of klein)
* Winnaar jongste Giro
* Sivakov: onmiskenbaar talent en misschien wel als beste uit Ineos man uit de Corona pandemie gekomen. Had pech door er in Nice 2 keer bij te (gaan) liggen.
 
En Ineos haalt de nummer 3 van de afgelopen Tour binnen als helper. Omdat Porte in de tour als medefavoriet faalde wordt hij precies nogal snel over het hoofd gezien, maar het lijkt me toch niet misselijk als je zo iemand even als helper kan optrommelen.
Op papier heeft Ineos misschien wel hun beste ploeg ooit? Bernal, Hart, Thomas, Sivakov, Porte, Kwiatkowski, De Plus, Yates, Carapaz, Ganna, Dennis. Amador, van Baarle, Castroviejo.En voor de toekomst Pidcock binnengehaald.
Je kan bijna gans hun ploeg opsommen. Stel u voor dat Moscon ook nog is terug in form geraakt :p
 

🤣 dat programma... de schrik om een grote koers te winnen voor Jackobsen terug in competitie komt druipt er van af. Wat een absoluut kutprogramma voor de renner die tot vorig jaar min of meer kon beschouwd worden als snelste man op 2 wielen. (gedeeld met Ewan misschien)

Ook wel straf dat Jumbo zijn Tour ploeg nu al op papier zet. Aan de andere kant... is ergens ook de logische manier van werken. Zo weet iedereen hoe en wanneer ze moeten pieken ipv 10-11 renners te laten pieken naar juli om dan half juni tegen 2 of 3 man te moeten zeggen: "jammer van de vormpiek, ga anders de Ronde van Oostenrijk rijden"...
 
Deden ze vorig jaar ook al zo. Maar dan viel Kruiswijk en moesten ze toch gaan aanpassen dus tjah dan heb je maar beter 10 renners die gepiekt hebben naar juli. Zullen ze daar trouwens ook wel doen een reserve of 2 laten pieken.
 
Gaat 'm bv ooit nog pijnvrij in TT positie kunnen zitten? Want als een gewone positie al oncomfortabel is... Zou niet eerste zijn wiens potentiële toekomst in rook opgaat door een permanent fysiek probleem.
Niet overdrijven hé zeg.. een bekkenbreuk is idd een lastige blessure die veel tijd vraagt.. maar net door nu voldoende te rusten komt dat allemaal in orde. Is ook nog jong en pakken talent. Door zijn temperament heeft hij gewoonweg te snel te veel hooi op zijn vork genomen en daar krijgt hij nu lichamelijk de weerbots van..
 
Weten jullie nog een goed jaar geleden toen er hier (allé op 9lives) gezegd werd dat Van Aert misschien wel fin de carriere was?

Het zal geen top seizoen worden als Wout vorig jaar, maar laten we nu ook niet gaan doemdenken hé...
Inderdaad.. doemdenkers zijn er al meer dan genoeg in de media bijvoorbeeld..
 
En Ineos haalt de nummer 3 van de afgelopen Tour binnen als helper. Omdat Porte in de tour als medefavoriet faalde wordt hij precies nogal snel over het hoofd gezien, maar het lijkt me toch niet misselijk als je zo iemand even als helper kan optrommelen.
Op papier heeft Ineos misschien wel hun beste ploeg ooit? Bernal, Hart, Thomas, Sivakov, Porte, Kwiatkowski, De Plus, Yates, Carapaz, Ganna, Dennis. Amador, van Baarle, Castroviejo.En voor de toekomst Pidcock binnengehaald.
Je kan bijna gans hun ploeg opsommen. Stel u voor dat Moscon ook nog is terug in form geraakt :p

Dat vind ik het enigste wat ze nog mankeren in hun ploeg en dat is een afwerker voor in het voorjaar.
Nu hebben ze met Pidcock zo iemand voorlopig beet tot dat hij de richting van Thomas gaat.
  • Moscon heeft het potentieel maar is te veel bezig met andere dingen.
  • Gerainth Thomas heeft dat potentieel maar is teveel bezig met andere dingen
  • Kwiatkowski had dat potentieel maar is teveel bezig met andere dingen
 
Van Groenewegen is het ook wel een 'makkelijl' excuus om hem niet meer moeten nemen in de Tour en volop voor klimmers/GC te gaan.

Of is dat een vuile gedachte?
 
Van Groenewegen is het ook wel een 'makkelijl' excuus om hem niet meer moeten nemen in de Tour en volop voor klimmers/GC te gaan.

Of is dat een vuile gedachte?
In een ploeg om de tour te winnen en met Van Aert die zowel sprints kan winnen als kopwerk bergop kan doen zou ik Groenewegen ook nooit meenemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan