Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja VA doet dat toch ook? Denk dat UAE zelfs nog een beter team heeft voor de klassiekers waar Hirschi op mikt dan TJV voor VA.
 
Toen VA bij Jumbo tekende had hij natuurlijk nog geen topuitslagen gereden op de weg. Had je hem eind 2018 gezegd dat hij 2 ritten kon winnen in de Tour en Roglic helpen voor de Tour-zege, hij was 2 meter de lucht in gesprongen. Ondertussen is het zonde dat hij niet voor een groene trui kan gaan en dus zal hij wel andere oorden opzoeken.
Zijn contract loopt dit seizoen af dus we zullen zien waar hij naartoe gaat. Met Roglic, Groenewegen en Dumoulin nog onder contract tot minstens 2022 zie ik niet in hoe ze VA daar gaan houden. Of ze gaan toch een serieuze zak geld moeten vinden! Roglic ga je in 2022 niet plots thuis laten van de Tour omdat je met Wout de groene trui kan winnen. Dan kan je als renner ook maar best andere oorden opzoeken.
 
Ik denk dat ze dat geld voor VA wel zullen vinden ook. Dumoulin wordt uiteindelijk ook volledig betaalt door de eigenaar van Jumbo, niet door het team. En wat die groene trui betreft, denk dat we daar meer een probleem van maken oiv Wuyts dan Wout zelf. Die gaat echt weinig tot geen kansen meer opofferen om zichzelf af te beulen. Zeeman zal ook wel de kansen op groen en de bijhorende publiciteit beter gaan inschatten volgende keer.

Wout heeft zich meermaals heel positief uitgelaten over de omkadering, voedingsexperts, familiale sfeer etc. Denk dat die slim genoeg is om dat niet voor het minst te verlaten.

Als hij vertrekt, moet het toch al voor DQS of Ineos zijn. Zie hem toch echt niet naar een andere ploeg gaan tbh. Maw, laat hem maar lekker bij Lotto Jumbo!
 
DSM zou van Hirschi af hebben gewild zonder dat UAE er al aan te pas kwam, UAE betaalt dan ook geen afkoopsom.

Bizar.
 
DSM zou van Hirschi af hebben gewild zonder dat UAE er al aan te pas kwam, UAE betaalt dan ook geen afkoopsom.

Bizar.

Hirschi kreeg blijkbaar jaarlijks (amper) het minimumsalaris voor een pro-wielrenner. De ploeg was ook niet verplicht om hem volgend jaar (veel) meer te betalen vermits zijn bestaand contract liep tot eind 2021.

Ze konden dan 2 dingen doen: Eisen van Hirschi dat hij dik tegen zijn zin, volgend jaar aan het relatief laag salaris zou verder rijden. Hij kon namelijk zijn contract niet zomaar ontbinden (zonder fikse afkoopsom die niemand wenst te betalen). Om hem dan eind 2021 toch kwijt te zijn ...
OF
het contract in goede verstandhouding meteen ontbinden en hem gewoon laten gaan.

Als je dan elders 1 miljoen euro kan verdienen, dan is de keus snel gemaakt zeker?
 
Hirschi kreeg blijkbaar jaarlijks (amper) het minimumsalaris voor een pro-wielrenner. De ploeg was ook niet verplicht om hem volgend jaar (veel) meer te betalen vermits zijn bestaand contract liep tot eind 2021.

Ze konden dan 2 dingen doen: Eisen van Hirschi dat hij dik tegen zijn zin, volgend jaar aan het relatief laag salaris zou verder rijden. Hij kon namelijk zijn contract niet zomaar ontbinden (zonder fikse afkoopsom die niemand wenst te betalen). Om hem dan eind 2021 toch kwijt te zijn ...
OF
het contract in goede verstandhouding meteen ontbinden en hem gewoon laten gaan.

Als je dan elders 1 miljoen euro kan verdienen, dan is de keus snel gemaakt zeker?
Alsof Hirschi volgend jaar dan niet goed ging proberen rijden? Daar schiet hij enkel mee in zijn eigen voet.
 
Als een jonge renner zo'n seizoen neerzet breek je zijn contract open. Dat is ook bij Pogacar en Evenepoel gebeurd. Je uithangbord voor 2021 kan je toch niet bij de 5 slechtst betaalde renners zetten.
Na het vertrek van sunweb zal het ook wel van niet beter kunnen zijn bij de ploegleiding.
 
Ze zullen wel een voorstel gedaan hebben, maar de financiële slagkracht zal er niet zijn om hem te laten bijtekenen.

Dat lijkt mij nog steeds geen reden om het contract te willen stopzetten vanuit de ploeg.
 
Team DSM heeft geen klein budget en wilde blijkbaar zelf graag van Hirschi af... zelfs geen afkoopsom.
Zal wel iets anders schelen. Benieuwd of het naar boven zal komen.

En als hij als ex wereldkampioen bij de beloften minimumloon kreeg, zal m niet de beste agent hebben :p
 
Team DSM heeft geen klein budget en wilde blijkbaar zelf graag van Hirschi af... zelfs geen afkoopsom.
Zal wel iets anders schelen. Benieuwd of het naar boven zal komen.

En als hij als ex wereldkampioen bij de beloften minimumloon kreeg, zal m niet de beste agent hebben :p
Bron?
 
Dus DSM heeft wel financieel slagkracht maar wil geen miljoen betalen aan één van de beste jongeren? Ergens klopt er toch iets niet hoor.
Ik vind een miljoen eigenlijk nog aardig meevallen.
 
Dus DSM heeft wel financieel slagkracht maar wil geen miljoen betalen aan één van de beste jongeren? Ergens klopt er toch iets niet hoor.
Ik vind een miljoen eigenlijk nog aardig meevallen.
Het gaat inderdaad echt niet om het geld :p
Her en der wordt beweerd dat het iets te maken heeft met zijn whereabouts. Zullen wel zien zeker
 
Dus DSM heeft wel financieel slagkracht maar wil geen miljoen betalen aan één van de beste jongeren? Ergens klopt er toch iets niet hoor.
Ik vind een miljoen eigenlijk nog aardig meevallen.
in wielertermen is dat wel een hoog loon. Hoort daarmee tot de 20-30 best betaalde renners
 
Wow, ik hoor het weer lekker op tijd dat mijn onrechtstreekse werkgever effectief een wielerteam heeft tegenwoordig. Nog een extra reden om het nauwgezet te volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan