Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beetje rare communicatie toch. Hij zegt dat hij niet achter ligt op schema, terwijl hij al enkele weken niet meer op de fiets heeft gezeten. Met wat zwemtraining en ne keer te gaan wandelen gaat ge toch gene grote ronde winnen, denk ik.
 
Omdat ze eerst op eind februari mikten voor 100% fit te zijn. Maar idd lijkt me toch niet gunstig voor Giro, mss wel voor OS :p
 
Als je eerst voor ligt op schema en dan plots wat achterloopt kan je nu toch wel op schema zitten?
 
Nog niet comfortabel op de fiets kunnen zitten is niet bepaald een geruststellende communicatie
 
Wel maf dat fietsen problemen geeft maar lopen wel lukt.
Ik heb nog goede hoop, het interview is best nog optimistisch. De koppen van der artikels zijn gewoon weer dramatisch omdat er voor de rest weinig gebeurt in wielerland...
Nog niet comfortabel op de fiets kunnen zitten is niet bepaald een geruststellende communicatie
Ik sluit mij in deze toch bij Pieterjan aan. In welke zin is hier iets optimistisch van te maken? Als je half januari niet te goei op u fiets kan zitten is er weinig om optimistisch over te zijn... hij rijdt dan wel geen Vlaams voorjaar, toch is dit het moment waarop het hele peloton de basis legt voor het verdere seizoen...

Tis vooral zo weer een beetje de laconieke manier van reageren die je mag verwachten: "We zijn nu 3 à 4 maanden voor de Giro. Of zijn het er 5? Ik weet het zelfs niet. We hebben tijd." :ROFLMAO: Wie liegt hij hier eigenlijk voor? Wees maar zeker dat hij héél goed weet exact hoe lang hij nog heeft.

Een drama is het misschien nog niet, het is uiteindelijk gene gewone ook, maar dit (niet kunnen fietsen) is toch een situatie die geen weken meer hoeft aan te slepen want als je pas 2 maand voor de Giro terug kan beginnen trainen dan heb je wel een probleem vrees ik, zelfs als je Remco Evenepoel heet.
 
Gaat 'm bv ooit nog pijnvrij in TT positie kunnen zitten? Want als een gewone positie al oncomfortabel is... Zou niet eerste zijn wiens potentiële toekomst in rook opgaat door een permanent fysiek probleem.
 
Weten jullie nog een goed jaar geleden toen er hier (allé op 9lives) gezegd werd dat Van Aert misschien wel fin de carriere was?

Het zal geen top seizoen worden als Wout vorig jaar, maar laten we nu ook niet gaan doemdenken hé...
 
Weten jullie nog een goed jaar geleden toen er hier (allé op 9lives) gezegd werd dat Van Aert misschien wel fin de carriere was?

Het zal geen top seizoen worden als Wout vorig jaar, maar laten we nu ook niet gaan doemdenken hé...
Dat werd toen niet alleen hier suggereert, ik geloof dat Boonen letterlijk gezegd heeft dat hij er van uit ging dat Van Aert nooit nog dat laatste procentje terug ging vinden. Dat klopte ook niet. Maar goed, Van Aert dat was een heel andere blessure. Dat was een héél zware blessure maar uiteindelijk is dat wel gewoon die spier/pees die zich moet herstellen. Op zich heeft dat weinig impact op de fietspositie... tenzij je te snel terug begint te trainen en gaat overcompenseren op andere spieren en gewrichten.

Bij Remco is het toch vooral die klap en die breuk op die plaats die een probleem kunnen vormen. De kans lijkt mij zeer bestaande dat er links en rechts het één en ander zich wat anders gezet heeft of verschoven is en de vraag is nog maar of dat geen blijvende impact heeft op zijn fietspositie. Ik acht de kans op blijvende ongemakken bij het soort val van Remco zwaarder in (hoewel ik dat eigenlijk niet correct kan inschatten).

Wat ik wel met zekerheid weet is dat ze al stomme stoten hebben uitgestoken in die revalidatie... dat hij der vrij snel al op zijn krukken stond, zo wit als een skelet, daar vraag ik mij nog steeds van af of dat allemaal wel nodig was? Mijn kinesist heeft daar toen alleszins direct van gezegd "wat ze daarmee willen bewijzen snap ik niet, hij steunt 100% op zijn armen".
 
Froome ook niet. :unsure:
Maar Remco is nog geen 54
unsure.gif


Ferme wieler-related kemel op Sporza daarstraks trouwens 😁
 
Weten jullie nog een goed jaar geleden toen er hier (allé op 9lives) gezegd werd dat Van Aert misschien wel fin de carriere was?

Het zal geen top seizoen worden als Wout vorig jaar, maar laten we nu ook niet gaan doemdenken hé...
Misschien? Ik weet nog dat er waren die kwamen vertellen dat hij ging aankondigen dat zijn carrière er op zat.
Een kameraad heeft een barst in zijn schaambeen gehad en dat heeft 9 maanden geduurd vooraleer hij pijnvrij kon stappen. Dat hij na 5 maanden nog niet pijnvrij kan trainen is dus niet zo uitzonderlijk lijkt me. Voor de rest is het gissen natuurlijk.
 
Jaarlijkse reminder: 't is pelOton he mannen!!!


Ge hebt groot gelijk John! Waarom schrik hebben van een zeker verlies, da is de energie inderdaad niet waard!

Weten jullie nog een goed jaar geleden toen er hier (allé op 9lives) gezegd werd dat Van Aert misschien wel fin de carriere was?

Het zal geen top seizoen worden als Wout vorig jaar, maar laten we nu ook niet gaan doemdenken hé...

Wel in hindsight kan je inderdaad zeggen dat dat sterk overdreven was, maar laten we toch eerlijk blijven. De berichten vanuit het kamp WVA waren ook gewoon écht niet eufemistisch he. Slechte operatie in Frankrijk. Na controle in Antwerpen DIRECT geopereerd omdat er geen tijd te verliezen was. Lange revalidatie (1). Extra behandeling nodig na iedere inspanning voor de rest van zijn carrière (2) etc etc.

Na de berichten tot (1) is het echt niet overdreven om te stellen dat dat misschien nooit meer goed kwam. Na het bericht van (2) ook niet dat hij mss nooit meer die paar procenten terugvindt. Het is niet omdat het al bij al wel goed is gekomen - en hij eigenlijk door het oog van de naald is gekropen - dat we dat moeten nemen als standaard.

Blessures op cruciale plaatsen van een sportman zijn altijd heel serieus te nemen. Zeker in een duursport met lange belasting en waar het soms echt gewoon gaat op die ene 1 à 2%. Doemdenken hoeft inderdaad niet, maar ik zou ook niet zomaar "optimistisch" zijn, of uitgaan dat het allemaal wel goed komt. Beetje realisme mag altijd, ookal zijde dan niet de plezante Frans aan tafel :p
 
en heeft het "geluk" gehad van van Corona in het voorjaar vorig seizoen. Zou anders nooit op zo'n hoog niveau hebben rondgereden vanaf augustus tem oktober
 
Als ik het artikel met Tom Steels vandaag lees blijkt het bij Remco nu eigenlijk om een zitvlakblessure te gaan, dat is plots wel een heel andere interpretatie voor mij. Aan de andere kant, die blessure kan natuurlijk ook het gevolg zijn van een andere fietspositie door zijn breuk.

Swoit, ik denk dat we in maart/april snel zullen weten hoe de vork aa de steel zit... in ieder geval vind ik dit eigenlijk allemaal heel sloppy communicatie en heb ik het gevoel dat ze constant aan damage control moeten doen ipv zelf het verhaal te beheersen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan