Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
in wielertermen is dat wel een hoog loon. Hoort daarmee tot de 20-30 best betaalde renners
Maar Hirschi is toch gewoon één van de beste 20-30 renners? Misschien wel één van de beste 10. Truth be told was hij dat begin 2020 natuurlijk nog niet, maar wel duidelijk hot prospect.

Dat verhaaltje van die 30k gaat echter wel nooit van zen leven kloppen. Het minimumloon voor een (niet-neo) prof in de WorldTour is ~40k. Het lijkt mij zéér sterk dat Hirschi als ex-beloften kampioen (op een selectief parcours) en nadat hij in zijn eerste profjaar toch al blijk had gegeven van veel lef en power slechts 40k/jaar zou verdienen. Een miljoen zal het echter ook nooit van zen leven geweest zijn, not even close. Maar 40k? Dan heeft hij echt de slechtste vertegenwoordiger ooit...

Het gaat inderdaad echt niet om het geld :p
Her en der wordt beweerd dat het iets te maken heeft met zijn whereabouts. Zullen wel zien zeker
Dat lijkt mij dan ook weer een vreemd verhaal...
Net als het feit dat DSM hem zonder afkoopsom wou off-loaden wegens te krap budget. Zo zwaar zullen de lonen sowieso niet wegen me dunkt nadat men zowel Dumoulin als Matthews op een jaar tijd heeft laten vertrekken zonder grote sterren te halen (met alle respect voor Benoot).
Een firma als DSM gaat toch geen WT overnemen om dat met een budget van een PCT te runnen?
 
Maar Hirschi is toch gewoon één van de beste 20-30 renners? Misschien wel één van de beste 10. Truth be told was hij dat begin 2020 natuurlijk nog niet, maar wel duidelijk hot prospect.

Dat verhaaltje van die 30k gaat echter wel nooit van zen leven kloppen. Het minimumloon voor een (niet-neo) prof in de WorldTour is ~40k. Het lijkt mij zéér sterk dat Hirschi als ex-beloften kampioen (op een selectief parcours) en nadat hij in zijn eerste profjaar toch al blijk had gegeven van veel lef en power slechts 40k/jaar zou verdienen. Een miljoen zal het echter ook nooit van zen leven geweest zijn, not even close. Maar 40k? Dan heeft hij echt de slechtste vertegenwoordiger ooit...


Dat lijkt mij dan ook weer een vreemd verhaal...
Net als het feit dat DSM hem zonder afkoopsom wou off-loaden wegens te krap budget. Zo zwaar zullen de lonen sowieso niet wegen me dunkt nadat men zowel Dumoulin als Matthews op een jaar tijd heeft laten vertrekken zonder grote sterren te halen (met alle respect voor Benoot).
Een firma als DSM gaat toch geen WT overnemen om dat met een budget van een PCT te runnen?
Renson werd ook als sponsor verloren, dat zal misschien ook meegespeeld hebben.
 
Maar Hirschi is toch gewoon één van de beste 20-30 renners? Misschien wel één van de beste 10. Truth be told was hij dat begin 2020 natuurlijk nog niet, maar wel duidelijk hot prospect.

Dat verhaaltje van die 30k gaat echter wel nooit van zen leven kloppen. Het minimumloon voor een (niet-neo) prof in de WorldTour is ~40k. Het lijkt mij zéér sterk dat Hirschi als ex-beloften kampioen (op een selectief parcours) en nadat hij in zijn eerste profjaar toch al blijk had gegeven van veel lef en power slechts 40k/jaar zou verdienen. Een miljoen zal het echter ook nooit van zen leven geweest zijn, not even close. Maar 40k? Dan heeft hij echt de slechtste vertegenwoordiger ooit...


Dat lijkt mij dan ook weer een vreemd verhaal...
Net als het feit dat DSM hem zonder afkoopsom wou off-loaden wegens te krap budget. Zo zwaar zullen de lonen sowieso niet wegen me dunkt nadat men zowel Dumoulin als Matthews op een jaar tijd heeft laten vertrekken zonder grote sterren te halen (met alle respect voor Benoot).
Een firma als DSM gaat toch geen WT overnemen om dat met een budget van een PCT te runnen?
Hebben Bardet toch ook binnengehaald?
Maar versta wat je bedoelt.
 
Gilbert zou geen slechte bondscoach zijn: Evenepoel en VA als kopman in OS en daarnaast 3 helpers meepakken!

Hopelijk denkt de nieuwe bondscoach ook zo :p
 
Maar Hirschi is toch gewoon één van de beste 20-30 renners? Misschien wel één van de beste 10. Truth be told was hij dat begin 2020 natuurlijk nog niet, maar wel duidelijk hot prospect.
tuurlijk en terecht maar het is wel een mooi loon voor een wielrenner
 
Renson werd ook als sponsor verloren, dat zal misschien ook meegespeeld hebben.


Hebben Bardet toch ook binnengehaald?
Maar versta wat je bedoelt.
Juist... Bardet, knal vergeten
unsure.gif
+ idd Renson kwijt... de optelsom van die 2 kan wrs wel tellen in het budget.
Maar toch: voor een renner als Hirschi is toch altijd wel budget vrij te vinden?

Sunweb blijft alleszins een raar verhaal als je ziet wie daar allemaal vertrokken voor hun contract ten einde was: Degenkolb, Kittel, Dumoulin, Matthews en nu Hirschi... moest dat nu 1 keer gebeuren zou je nog zeggen. En het is ook geen geval zoals Van Aert waar ploegen fuseren op PC niveau om toch maar een topper aan boord te proberen houden etc...
 
Als het DSM om budget te doen is moeten ze dat maar gewoon zo zeggen. Dat geheimzinnig gedoe telkens weer stelt hun, de rijder en de sport weer in een slecht daglicht.
 
Juist... Bardet, knal vergeten
unsure.gif
+ idd Renson kwijt... de optelsom van die 2 kan wrs wel tellen in het budget.
Maar toch: voor een renner als Hirschi is toch altijd wel budget vrij te vinden?

Sunweb blijft alleszins een raar verhaal als je ziet wie daar allemaal vertrokken voor hun contract ten einde was: Degenkolb, Kittel, Dumoulin, Matthews en nu Hirschi... moest dat nu 1 keer gebeuren zou je nog zeggen. En het is ook geen geval zoals Van Aert waar ploegen fuseren op PC niveau om toch maar een topper aan boord te proberen houden etc...
De omstandigheden van het vertrek van Hirchi zijn wel echt compleet anders dan die van de renners die je opnoemt imo
 
De omstandigheden van het vertrek van Hirchi zijn wel echt compleet anders dan die van de renners die je opnoemt imo
Anders hoe? Het moment in het seizoen is anders. Degenkolb, Kittel & Dumoulin zijn ook allemaal vertrokken na een kwakkelseizoen itt Hirschi maar uiteindelijk maakt de manier waarop of de omstandigheid ook niet uit. Het feit blijft is dat ze op een jaar of 5-6 nu ondertussen toch 5 toppers verliezen nog voor hun contract om is... dat is toch vreemd te noemen onder gelijk welke omstandigheid.
 
Ja akkoord, maar het is niet te vergelijken door de timing, zo op de valreep. Net daarom is het zo bijzonder en vermoeden we allemaal dat er wel wat meer aan de hand is.

En eerlijk is eerlijk, de opmerking van verloren toppers maakte we vorig jaar ook, zeker nadat ze Bling niet meenamen naar de Tour, maar uiteindelijk toch de aangenaamste ploeg die daar rond reed. Ook al is Hirchi ontegensprekelijk een kwalitatief verlies, ze zullen het als team wel weten op te vangen.

En gelijk je zelf zegt, geen kwakkel seizoen dus helemaal vreemd
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Hopelijk komt de UCI met een levenslange ban. Erger dan het gebruik is die verdediging. Echt, hoe kan je je sport nu zo opportunistisch afvallen...
 

Hopelijk komt de UCI met een levenslange ban. Erger dan het gebruik is die verdediging. Echt, hoe kan je je sport nu zo opportunistisch afvallen...
Voor mij zijn zo een straffen erover. Dat hij geschorst moeten worden ben ik volledig mee akkoord. Hij heeft anti-dopingregels overtreden en moet daarvoor gestraft worden binnen het wettelijk kader van de sport.
Maar naar wat ik hier lees heeft hij geen strafbare dingen gedaan. Als het effectief enkel over bloeddoping gaat zijn er zelfs geen verboden producten mee gemoeid. Dan zijn het gewoon bloedtransfusies op strategische tijden.
 
Niet zo goed blijkbaar. Traint nog altijd niet pijnvrij. Hopelijk snel beterschap. Mei is nog ver maar gaat ook vlug natuurlijk. De val is 5 maanden geleden dus is niet ideaal dat die pijn nog niet helemaal weg is.
 
Wel maf dat fietsen problemen geeft maar lopen wel lukt.
Ik heb nog goede hoop, het interview is best nog optimistisch. De koppen van der artikels zijn gewoon weer dramatisch omdat er voor de rest weinig gebeurt in wielerland...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan