Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat jij dus impliceert is dat Groenewegen geen plaats niet meer heeft in die ploeg? Want dat is wel nog altijd de man van de massasprints voor Jumbo.
Zonder iets van Wout zijn kunnen af te doen schat in Groenewegen toch hoger in voor die massasprints.
Ik bedoelde natuurlijk grotendeels de sprints die ietsie-pietsie lastiger zijn dan de compleet vlakke wegen waarin een Ewan / Groenewegen vaak winnen.
Al zou ik wel eens willen zien hoe een top-Dylan en Wout het tegen elkaar opnemen in een sprint op een vlakke eindfase. Dylan heeft het meer nodig om als een kogel afgeschoten te worden en Wout door vanop verdere afstand al te beginnen sprinten. Ik denk dat VA meer power heeft dan Groenewegen, maar remt zijn grotere corpus wat meer af.
 
Dat begint toch de meest bizarre historie ooit te worden...
Zo makkelijk al die contracten ontbinden, en van beide kanten volgt telkens de meest bizarre communicatie...
Er zijn daar rare dingen aan de hand in die ploeg (of nét niet natuurlijk... en gebeuren de rare dingen bij alle andere ploegen?)
 
Zal daarmee nu wel definitief in de rol van knecht duiken?

Hetzij voor Roglic, hetzij voor Van Aert. Heel misschien nog eens voor eigen rekening in een kleinere ronde, wanneer Roglic geen zin heeft, of misschien kan hij in een klassieker wel eens profiteren van de fixatie op Van Aert...

Als hij in vorm is, zal hij in ieder geval een fantastische pion zijn om de kopmannen bij te staan.
 
Zal daarmee nu wel definitief in de rol van knecht duiken?

Hetzij voor Roglic, hetzij voor Van Aert. Heel misschien nog eens voor eigen rekening in een kleinere ronde, wanneer Roglic geen zin heeft, of misschien kan hij in een klassieker wel eens profiteren van de fixatie op Van Aert...

Als hij in vorm is, zal hij in ieder geval een fantastische pion zijn om de kopmannen bij te staan.
Dat Benoot als luxe-helper naar Jumbo gaat lijkt mij wel vrij duidelijk. Ik vermoed dat Benoot uiteindelijk een erg gelijkaardig programma zal rijden als Van Aert. Goeie extra pion voor de voorjaarsploeg, waar hij misschien ook zelf wel links en rechts kansen voor zichzelf zal kunnen creëren als de koerssituatie het toe laat. Het zou natuurlijk wel kunnen dat hij iets meer op het Waalse luik gaat mikken dan op het Vlaamse werk.
Nadien zal dat wel iemand voor de Tour ploeg zijn ook lijkt mij, Martin is weg, das geen 1-op-1 wissel natuurlijk, maar ook Gesink is ook niet meer van de jongsten. En per slot van rekening: Benoot is misschien wel dé man die ervoor kan zorgen dat Van Aert meer vrijheid krijgt voor groen. Benoot moet namelijk toch wel in staat zijn van bergop gelijkaardig werk te leveren zoals Van Aert dat vorig jaar deed voor Roglic? Gewoon gas open tot ne kilometer of 5-6 onder de top en dan blok erop.

Ben benieuwd, op papier alleszins een heel goeie transfer voor zowel Jumbo als Benoot lijkt mij + een extra Belg voor een sponsor die zich in België op de markt probeert te positioneren kan nooit kwaad veronderstel ik.
 
Met Gesink haal je de juiste naam aan denk ik, lijkt mij de uitgekozen opvolger in de tourploeg. Eentje voor lange kopbeurten te doen in het (midden)gebergte

In de klassiekersploeg is dit een serieuze extra pion voor Van Aert, want die klassieke ploeg was toch altijd dunbestoft vond ik… iemand met tonnen ervaring en meerdere toptienplaatsen in monumenten op zijn palmares die toch nog maar 27 is… topaanwinst!
 
Van Aert gaat (zonder blessures in de ploeg) geen last meer mogen hebben van een zwakke klassiekerploeg: Benoot, Laporte, Teunissen, Van Hooydonck, Van der Sande, Roosen, Wynants.
 
Ook Waeytens verwijt het team een gebrek aan goede medische begeleiding. "Tijdens een winterstage gaf ik voortdurend aan dat ik me niet goed voelde. In de klassiekers liep het daarna voor geen meter, maar de ploeg wilde me niet helpen. Ik heb toen zelf een maagonderzoek laten doen."

"Wat bleek? Ik had een maagbacterie en een maagzweer. Ik moest 120 antibioticapillen nemen. Maar de ploeg zei: wacht nog met antibiotica te nemen en rijd eerst nog Eschborn-Frankfurt. Ik heb daarmee heel mijn jaar om zeep geholpen. Mentaal was het toen helemaal op."
:wtf:

Andere dingen snap ik dan weer wel. Tis niet omdat een renner zegt: doe eens wat meer poeder in mijn bidon's dat je dat effectief zomaar moet doen. Mensen doen nu eenmaal veel dingen waarvan zij denken dat het misschien kan helpen maar waar in realiteit geen enkele rationele reden voor is.
 
Het wk parcours voor 2022 is gelost. Vlakke tijdrit aan de kust. Wegrit met een lus richting een klim 500m boven zeeniveau, dan richting een circuit in de stad. Klim 120m boven zeeniveau gemiddeld 7,7%.
Lijkt dus iets te worden voor de klassieke mannen die een bergje over kunnen. Al is nog niet duidelijk hoeveel keer men het stratencircuit doet en de mountainlus. Uit het verleden zou je verwachten dat er nog wel minstens 2 a 3 vlakke lussen komen na de laatste mountainlus.

https://wollongong2022.com.au/2022-uci-road-world-championship-courses-unveiled-in-wollongong/
 
Laatst bewerkt:
Er gaat veel afhangen van hoever die lange klim van de aankomst is en hoeveel grote ronden ze doen. Als dat 1 keer is na 100km gaan ze daar de koers nog niet open breken en zie ik iemand als een Celab wel overleven.
 
3 op een rij voor Julian? :unsure:

Tijd dat Van Aert zijn goede vorm van de voorbije eens verzilvert!

Het gaan in ieder geval visueel een mooi WK worden, denk ik :love2:
 
Het wk parcours voor 2022 is gelost. Vlakke tijdrit aan de kust. Wegrit met een lus richting een klim 500m boven zeeniveau, dan richting een circuit in de stad. Klim 120m boven zeeniveau gemiddeld 7,7%.
Lijkt dus iets te worden voor de klassieke mannen die een bergje over kunnen. Al is nog niet duidelijk hoeveel keer men het stratencircuit doet en de mountainlus. Uit het verleden zou je verwachten dat er nog wel minstens 2 a 3 vlakke lussen komen na de laatste mountainlus.

https://wollongong2022.com.au/2022-uci-road-world-championship-courses-unveiled-in-wollongong/
TT is niet 100% vlak. Het is iets minder dan 19km dus ik vermoed dat het 2 lussen zullen zijn en dan gaan ze in waves rijden. Verder zitten er ongeveer halfweg op de lus toch een nijdig klimmetje (Mount Pleasant, die ze in de wegrit tot boven oprijden, hier maar tot halfweg). Ongeveer ~1km lang, begint als valsplat maar in het 2de deel tikken de percentages toch de 10% aan. Ok, het is kort, maar dat steile stuk ligt ook vlak na een dubbele bocht waardoor ze al niet tot halverwege erop gaan vliegen voor ze moeten beginnen duwen. Het is nu niet dat dit een type als Roglic in het voordeel stelt zoals in Tokio maar het zou voor bepaalde rouleurs wel eens kunnen zorgen dat ze uit hun ritme gehaald worden. Ganna is wel opnieuw topfavoriet op dit parcours maar je weet toch maar nooit...

De wegrit is op het eerste zicht, naar mijn gevoel, te lastig voor Wout. Als ze elke 15km een klim met stukken tot 14% over moeten... dan lijkt mij dit opnieuw een Alaphilippe parcours, of een goeie van der Poel natuurlijk... of wie weet iemand als Ethan Hayter als die nog een stapje voorwaarts kan zetten deze winter. Alleszins iets voor mannen met punch... een goeie Caleb Ewan in eigen land? Of moet Pogacar eens geen écht poging beginnen doen voor die regenboog? :unsure:
 
De wegrit is op het eerste zicht, naar mijn gevoel, te lastig voor Wout. Als ze elke 15km een klim met stukken tot 14% over moeten... dan lijkt mij dit opnieuw een Alaphilippe parcours, of een goeie van der Poel natuurlijk... of wie weet iemand als Ethan Hayter als die nog een stapje voorwaarts kan zetten deze winter. Alleszins iets voor mannen met punch... een goeie Caleb Ewan in eigen land? Of moet Pogacar eens geen écht poging beginnen doen voor die regenboog? :unsure:

We gaan het zien, maar als het al te lastig is voor Wout dan is het dat zeker ook voor Ewan.

Die WK-parcoursen zijn meestal in de praktijk toch iets minder lastig dan dat ze voorgesteld worden dus ik sluit niet uit dat Ewan overleeft. Maar dan zijn andere snelle mannen als Wout en Matthieu er zeker ook nog bij natuurlijk .

EDIT: nog 289 dagen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan