Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
We gaan het zien, maar als het al te lastig is voor Wout dan is het dat zeker ook voor Ewan.

Die WK-parcoursen zijn meestal in de praktijk toch iets minder lastig dan dat ze voorgesteld worden dus ik sluit niet uit dat Ewan overleeft. Maar dan zijn andere snelle mannen als Wout en Matthieu er zeker ook nog bij natuurlijk .

EDIT: nog 289 dagen!
True, Ewan rijdt natuurlijk wel thuis en als die aan dat WK kan starten zoals die aan de start van MSR2021 stond...

WK parcoursen worden vooraf inderdaad heel vaak veel zwaarder ingeschat dan ze effectief zijn. Hoewel dat iets is dat imo vooral op gaat voor WK's van langer dan 5 jaar terug. Geelong was daar bv een perfect voorbeeld van... Gilbert ging ze daar wel even allemaal op een hoopje rijden. Dat deed hij ook, maar dan was het nog xx km vlak en walsten ze er nog met 40-50man over. Harrogate, Imola en ook Leuven waar toch vrijgoed ingeschat naar zwaarte toe. If anything was Leuven zelfs onderschat imo.

Hier ligt de top wel veel dichter bij de streep en is het stratencircuit met toch nog wat meer draaien en keren. Het zal er van af hangen, als er eentje bovenuit steekt en hij kletst er van weg op Mount Pleasant dan denk ik niet dat ze er nog terug naartoe rijden. Als ze niet van elkaar af geraken en er wordt rondgekeken dan wordt het waarschijnlijk een grotere groep.

Eén ding lijkt mij wel al een kleine zekerheid: het gaat kwa beelden een mooier WK worden. Dat het niet fraai was wist ik al maar het is mij tijdens het WK nog maar eens duidelijk geworden... een groot stuk van Vlaanderen is écht lelijk :shutup: (niet Luik lelijk, maar toch... :unsure:)
 
Laatst bewerkt:
Hier ligt de aankomst wel veel dichter bij de streep en is het stratencircuit met toch nog wat meer draaien en keren. Het zal er van af hangen, als er eentje bovenuit steekt en hij kletst er van weg op Mount Pleasant dan denk ik niet dat ze er nog terug naartoe rijden. Als ze niet van elkaar af geraken en er wordt rondgekeken dan wordt het waarschijnlijk een grotere groep.
Ligt de aankomst niet altijd aan de streep :scream:
 
We gaan het zien, maar als het al te lastig is voor Wout dan is het dat zeker ook voor Ewan.

Die WK-parcoursen zijn meestal in de praktijk toch iets minder lastig dan dat ze voorgesteld worden dus ik sluit niet uit dat Ewan overleeft. Maar dan zijn andere snelle mannen als Wout en Matthieu er zeker ook nog bij natuurlijk .

EDIT: nog 289 dagen!
Leuven was andersom. "Hier gaat 50 man sprinten om de zege."
Dat Australisch parcours ziet er wel leuk uit. En haal de popcorn maar al boven met Remco en Wout 🍿
 
Leuven was andersom. "Hier gaat 50 man sprinten om de zege."

Hmm toen het parcours werd voorgesteld had men het over een lastige koers voor klassieke renners, een combinatie van Ronde van Vlaanderen en Amstel Gold Race. Wat het uiteindelijk ook wel een beetje was dankzij het offensieve koersen van de Fransen en Remco.
 
Ja toch een verrassing van formaat imo. De sprinters hadden toch echt wel gehoopt en verwacht dat dit een grote kans voor hun ging worden omwille van Ewan.

Als toeschouwer natuurlijk veel beter dit, een sprintersWK is maar saai natuurlijk, maar ze moeten wel oppassen dat het niet elk jaar gewoon een parcours is voor punchers.
 
De wegrit is op het eerste zicht, naar mijn gevoel, te lastig voor Wout. Als ze elke 15km een klim met stukken tot 14% over moeten... dan lijkt mij dit opnieuw een Alaphilippe parcours, of een goeie van der Poel natuurlijk... of wie weet iemand als Ethan Hayter als die nog een stapje voorwaarts kan zetten deze winter. Alleszins iets voor mannen met punch... een goeie Caleb Ewan in eigen land? Of moet Pogacar eens geen écht poging beginnen doen voor die regenboog? :unsure:
Te lastig voor een goeie Wout maar niet voor een goeie Ewan? In welke wereld kan een goeie Ewan beter klimmen dan een goeie Wout? Als Remco en Wout beiden in topvorm zitten zal het toch met 2 kopmannen te doen zijn. Ik zie geen van beiden op voorhand 2de viool spelen.

Lijkt mij alleszins weer gesneden koek voor Allaphillipe.
 
Te lastig voor een goeie Wout maar niet voor een goeie Ewan? In welke wereld kan een goeie Ewan beter klimmen dan een goeie Wout?
Ik laat mij altijd vangen aan Ewan zijn klein gestalte? :unsure:

Net eens gezocht en volgens Wikipedia weegt Ewan 67kg :eek::eek::eek: voor 1,65m. Fattie alert :smurf:
Dat verklaard ineens waarom hij ondanks zijn gestalte en vermogen bergop, zelfs op korte hellingen, toch vaak tekort komt. (En soms dan ook weer niet, zie bv Hatta Dam in UAE Tour).
 
Leuven was andersom. "Hier gaat 50 man sprinten om de zege."
Dat Australisch parcours ziet er wel leuk uit. En haal de popcorn maar al boven met Remco en Wout 🍿
Na het debacle van dit jaar zal Remco geen plaats krijgen in de selectie hoor.
De schande van schepdaal zal het WK vanaf de zetel beleven.
Op dit parcours kan hij geen kopman zijn, dus thuis laten en een goeie knecht mee, enige optie.

Nee hij heeft zich niet populair gemaakt. En zo vroeg in uw carrière kan dat wel eens vies tegenvallen.


Net eens gezocht en volgens Wikipedia weegt Ewan 67kg :eek::eek::eek: voor 1,65m. Fattie alert :smurf:
Dat verklaard ineens waarom hij ondanks zijn gestalte en vermogen bergop, zelfs op korte hellingen, toch vaak tekort komt. (En soms dan ook weer niet, zie bv Hatta Dam in UAE Tour).
Dat zal vooral spiermassa zijn hoor :p
Hij kan heel goed sprinten wat explosief is, en ook zeer kort en daarna kan je lang recupereren. Maar klimmen is een constante inspanning en vaak heb je na de klim een pak minder recup.
Zuiver op gewicht geraakt hij vlotter een helling over, maar je moet nog altijd die constante vermogens trappen.
 
Als toeschouwer natuurlijk veel beter dit, een sprintersWK is maar saai natuurlijk, maar ze moeten wel oppassen dat het niet elk jaar gewoon een parcours is voor punchers.
Als je als stad/regio een hoop geld neertelt wil je ook niet graag de geschiedenis in gaan als dat oersaaie WK dat in elke categorie in een massasprint eindigde.
Stel dat de Aussies dat wk binnenhalen en enkel maar wat de kust op en af rijden. Dan roept iedereen moord en brand 😛.
 
Na het debacle van dit jaar zal Remco geen plaats krijgen in de selectie hoor.
De schande van schepdaal zal het WK vanaf de zetel beleven.
Op dit parcours kan hij geen kopman zijn, dus thuis laten en een goeie knecht mee, enige optie.

Nee hij heeft zich niet populair gemaakt. En zo vroeg in uw carrière kan dat wel eens vies tegenvallen.

Dat zal vooral spiermassa zijn hoor :p
Hij kan heel goed sprinten wat explosief is, en ook zeer kort en daarna kan je lang recupereren. Maar klimmen is een constante inspanning en vaak heb je na de klim een pak minder recup.
Zuiver op gewicht geraakt hij vlotter een helling over, maar je moet nog altijd die constante vermogens trappen.
Dat snap ik maar dan nog blijft hij met het feit zitten dat hij 67kg weegt. Op papier lijkt dat niet veel maar als je vecht tegen mannen van 60-62kg dan is dat een enorm nadeel, das 10% extra vermogen dat je moet genereren om bergop mee te kunnen, das aanzienlijk. En een type is Ewan is dan ook niet meteen het type powerhouse als een Van Aert die dat extra gewicht compenseert met bruut vermogen... misschien wel op een inspanning van 15-20 max 30 seconden maar zeker niet op inspanningen van 2 minuten etc. Je ziet trouwens ook dat ook Van Aert dat niet helemaal kan, het verschil is daar dan weer wel dat Van Aert terug in het voordeel komt naarmate dat soort inspanningen langer duren. Dat heeft Ewan dan al helemaal niet. Hoewel... de Poggio rijden ze ook nog op 30 seconden op :)
 
https://www.cyclingnews.com/news/dylan-groenewegen-set-for-team-bikeexchange/

Groenewegen naar Bikeexchange.
Normaal dat die vertrekt, heeft niet echt nog een plaats bij Jumbo.
Volledig te verstaan vanuit zijn oogpunt.
Als denk ik dat hij bij jumbo wel nog de snelste man was, de echte massasprinter.
Maar goed hij heeft wel die helpers en die trein nodig. En als jumbo hem dit niet kan geven dan snap ik wel dat je liever elders het gaat zoeken.
Denk ook in het debacle Jakobsen hij beter in een ander shirt opnieuw een frisse start maakt.

Denk ook wel dat ze met zijn vertrek nu ruimte hebben voor helpers. Want Dylan is geen helper natuurlijk, het werk van een Wout kan hij niet doen.
 
Volledig te verstaan vanuit zijn oogpunt.
Als denk ik dat hij bij jumbo wel nog de snelste man was, de echte massasprinter.
Maar goed hij heeft wel die helpers en die trein nodig. En als jumbo hem dit niet kan geven dan snap ik wel dat je liever elders het gaat zoeken.
Denk ook in het debacle Jakobsen hij beter in een ander shirt opnieuw een frisse start maakt.

Denk ook wel dat ze met zijn vertrek nu ruimte hebben voor helpers. Want Dylan is geen helper natuurlijk, het werk van een Wout kan hij niet doen.
Je mag nog de snelste sprinter op de planeet zijn, als je niet in de Tour ploeg geraakt maakt dat niks uit. Kijk naar Ewan bij, o ironie, Orica-Greenedge destijds...
 
Je mag nog de snelste sprinter op de planeet zijn, als je niet in de Tour ploeg geraakt maakt dat niks uit. Kijk naar Ewan bij, o ironie, Orica-Greenedge destijds...
Klopt als een bus. Mede ook de reden waarom hij vertrekt natuurlijk.
Ze weten dat bij Jumo-Visma ook en daarom dat ze hem ook zo vlot laten gaan.
 
Na het debacle van dit jaar zal Remco geen plaats krijgen in de selectie hoor.
De schande van schepdaal zal het WK vanaf de zetel beleven.
Op dit parcours kan hij geen kopman zijn, dus thuis laten en een goeie knecht mee, enige optie.

Weer een inkaderbaar staaltje van uw haast ongeëvenaard koersinzicht (uiteraard gekruid met uw blinde Remcohaat)

:laugh:
 
Weer een inkaderbaar staaltje van uw haast ongeëvenaard koersinzicht (uiteraard gekruid met uw blinde Remcohaat)

:laugh:
Denk je dat ze bij de Belgische ploeg nog eens zin hebben in zo een mop?
Dat vanthourenhout nog eens zijn vingers gaat branden aan zo een non-prestatie?

Ik ga nu weer niet de WK-discussie opentrekken. Maar heel de ploeg heeft zich onthouden van commentaar, enkel Remco wou weer de interessante uithangen.
Binnen de ploeg en de omkadering heeft dat gewoon serieuze gaten geslagen.
Dan mag je nog dieu zijn, er zijn ergens grenzen. En van eens een keertje thuis te blijven zal hij niet doodgaan.
Het kan enkel maar een les zijn in nederigheid.
 
Denk je dat ze bij de Belgische ploeg nog eens zin hebben in zo een mop?
Dat vanthourenhout nog eens zijn vingers gaat branden aan zo een non-prestatie?

Ik ga nu weer niet de WK-discussie opentrekken. Maar heel de ploeg heeft zich onthouden van commentaar, enkel Remco wou weer de interessante uithangen.
Binnen de ploeg en de omkadering heeft dat gewoon serieuze gaten geslagen.
Dan mag je nog dieu zijn, er zijn ergens grenzen. En van eens een keertje thuis te blijven zal hij niet doodgaan.
Het kan enkel maar een les zijn in nederigheid.
Tja, je kan wel overtuigd zijn van je eigen gelijk maar daarom is het nog niet waar.

Vanthourenhout heeft namelijk in een eerste reactie op het parcours al gezegd dat de tijdrit weer een strijd zal zijn tussen dezelfde mannen en hij noemde daar ook expliciet Evenepoel bij. Dus hij wil hem zeker meepakken naar Australië. En ik geloof nooit dat hij hem dan links laat liggen voor de wegwedstrijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan