Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
En voor iemand die de afgelopen jaren zohard in een knechtenrol is geduwd heeft hij toch al zes etappes binnengetrokken. Het zal nogal meevallen met dat 100% wegcijferen.

Dat is de klasse van Wout ,
Moest hij zich niet wegcijferen en een knechtje krijgen waren er dat al makkelijk 10.
 
Zeg eens welke touretappes hij verliest ondanks een sprintloods Hij heeft dit jaar alleen al al 2 sprints niet kunnen starten doordat hij niet in een goede positie kwam (2x 8ste). Omdat hij andere sprinttreinen moet volgen. Daarnaast heeft hij al enkele etappes niet mogen meesprinten van zijn ploeg.

Dus ja 10 etappes lag zeker in de mogelijkheid met een loods.

Met knecht bedoel ik dus effectief 1 sprintloods en geen waterdrager.

Op de Champs kreeg hij een loods en de rest kwam niet aan zijn achterwiel.
 
Zeg eens welke touretappes hij verliest ondanks een sprintloods Hij heeft dit jaar alleen al al 2 sprints niet kunnen starten doordat hij niet in een goede positie kwam (2x 8ste). Omdat hij andere sprinttreinen moet volgen. Daarnaast heeft hij al enkele etappes niet mogen meesprinten van zijn ploeg.
Had WVA op een dag niet aangegeven dat hij zich op een bepaald ogenblik (bij 1 of meerdere etappes) niet wou mengen in de laatste 100-200m, wegens te gevaarlijk en zich wijselijk liet afzakken om de OS niet in het gedrang te laten komen?
Over de toestemming van de ploeg. Uiteindelijk is het máár een maximale krachtinspanning van ca. 10 seconden of zelfs nog niet. Dat lijkt me niet veel kwaad te kunnen doen i.t.t. een raid zoals Pogacar over tientallen kilometers. Of misschien mocht hij van de ploeg niet meedoen, omwille van het gevaar, dat kan ook natuurlijk.
 
Had WVA op een dag niet aangegeven dat hij zich op een bepaald ogenblik (bij 1 of meerdere etappes) niet wou mengen in de laatste 100-200m, wegens te gevaarlijk en zich wijselijk liet afzakken om de OS niet in het gedrang te laten komen?
Over de toestemming van de ploeg. Uiteindelijk is het máár een maximale krachtinspanning van ca. 10 seconden of zelfs nog niet. Dat lijkt me niet veel kwaad te kunnen doen i.t.t. een raid zoals Pogacar over tientallen kilometers. Of misschien mocht hij van de ploeg niet meedoen, omwille van het gevaar, dat kan ook natuurlijk.
Een sprint in de TDF duurt wel iets langer dan enkel de laatste 200m. Het positie kiezen en wringen begint al de laatste 10-20km en dat kost eigenlijk nog het meeste krachten.
 
Moest het idd enkel die 10sec zijn kwam Wout er denk ik niet aan te pas. Maar die zit meestal nog frisser dan de rassprinters
 
Een sprint in de TDF duurt wel iets langer dan enkel de laatste 200m. Het positie kiezen en wringen begint al de laatste 10-20km en dat kost eigenlijk nog het meeste krachten.
Dat geldt ook voor de klassementsmannen. Hoe Ineos zich wringt vooraan tot de laatste 3km :crazy:.
Ik had voornamelijk over de pijn in de benen, door ze enorm op te spannen en rond te draaien bij de aanzet. Dat hoeft 90% van het toppeloton niet te doen.
Sagan; WVA; VDP: als die bij de eerste tien zitten op een paar kilometer van het einde, dan verspillen die minder energie dan de rest, met dank aan de stuurvaardigheden. Soms trappen die zelfs niet.
Kanttekening bij VDP, die zit vaak te ver natuurlijk en moet extra uit het vaatje tappen :tongue:.
 
Dat geldt ook voor de klassementsmannen. Hoe Ineos zich wringt vooraan tot de laatste 3km :crazy:.
Ik had voornamelijk over de pijn in de benen, door ze enorm op te spannen en rond te draaien bij de aanzet. Dat hoeft 90% van het toppeloton niet te doen.
Sagan; WVA; VDP: als die bij de eerste tien zitten op een paar kilometer van het einde, dan verspillen die minder energie dan de rest, met dank aan de stuurvaardigheden. Soms trappen die zelfs niet.
Kanttekening bij VDP, die zit vaak te ver natuurlijk en moet extra uit het vaatje tappen :tongue:.
Het is net de inspanning om bij de eerste tien te komen dat het moeilijk maakt, eens je daar bent in de laatste 2-3km is het idd rustiger en houden ze al eens hun benen stil.
 
Het is net de inspanning om bij de eerste tien te komen dat het moeilijk maakt, eens je daar bent in de laatste 2-3km is het idd rustiger en houden ze al eens hun benen stil.
Dan komen we uit bij een goede trein van je ploeg, die je vooraan afzet en je met nog meer overmacht kan winnen.
Dus ja, geef hem een trein, dan is er helemaal niets aan te doen :tongue:.
 
Dan komen we uit bij een goede trein van je ploeg, die je vooraan afzet en je met nog meer overmacht kan winnen.
Dus ja, geef hem een trein, dan is er helemaal niets aan te doen :tongue:.
Wat jij dus impliceert is dat Groenewegen geen plaats niet meer heeft in die ploeg? Want dat is wel nog altijd de man van de massasprints voor Jumbo.
Zonder iets van Wout zijn kunnen af te doen schat in Groenewegen toch hoger in voor die massasprints.
 
haha, net dat filmke gezien van Deceuninck die nu Alpecin Fenix gaan sponsoren.

De wielrenners hebben hun best gedaan om te acteren, maar de montage/geluid etc.. LOL
 
Maak dit "beter" en het gaat niet viraal omdat het saai is en niemand aantrekt, punt meer dan gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Zeg eens welke touretappes hij verliest ondanks een sprintloods Hij heeft dit jaar alleen al al 2 sprints niet kunnen starten doordat hij niet in een goede positie kwam (2x 8ste). Omdat hij andere sprinttreinen moet volgen. Daarnaast heeft hij al enkele etappes niet mogen meesprinten van zijn ploeg.
Dit klopt niet helemaal. Wout heeft zelf aangegeven dat er een aantal etappes waren waar hij Theunissen niet voldoende vertrouwde en daarom een ander wiel koos wat achteraf dan de foute keuze bleek.
Op de Champs bleef hij wel bij Theunissen en won hij. Resultaat georienteerd denken is misschien iets te makkelijk maar bon.
Patrick Lefevere over Deceuninck: "Ik heb er absoluut geen probleem mee"

Terecht dat hij er weinig woorden aan vuil maakt, dan is de kous meteen af en zaagt de media niet meer. Uiteindelijk heeft Patrick zijn budget rond gekregen dus achteraf nog wat met scherp schieten heeft totaal géén zin.
Hij kan ook niet echt van zijn oren maken natuurlijk... je kan moeilijk "Schande!" liggen roepen en dan over 8 maand doodleuk verkondigen "Zeg, kende Soudal? Van de Lotto hé... awel, die komen nu naar ons."...

Besides, ik blijf bij mijn vermoeden dat Deceuninck destijds goedkoop ingestapt is, dat PatLef nu water bij de wijn wou en Deceuninck zo ver niet wou gaan. Bij Alpecin stappen ze 9 van de 10 voor een aanzienlijk kleiner bedrag in...
 
Besides, ik blijf bij mijn vermoeden dat Deceuninck destijds goedkoop ingestapt is, dat PatLef nu water bij de wijn wou en Deceuninck zo ver niet wou gaan. Bij Alpecin stappen ze 9 van de 10 voor een aanzienlijk kleiner bedrag in...
Uiteraard ze worden gewoon broeksponsor
 
Hij kan ook niet echt van zijn oren maken natuurlijk... je kan moeilijk "Schande!" liggen roepen en dan over 8 maand doodleuk verkondigen "Zeg, kende Soudal? Van de Lotto hé... awel, die komen nu naar ons."...

Besides, ik blijf bij mijn vermoeden dat Deceuninck destijds goedkoop ingestapt is, dat PatLef nu water bij de wijn wou en Deceuninck zo ver niet wou gaan. Bij Alpecin stappen ze 9 van de 10 voor een aanzienlijk kleiner bedrag in...

Van naamsponsor naar de sponsor op een plaats die veel minder in beeld bij een kleinere ploeg. Dat is qua budget minstens gedeeld door 10.

De plaats op het gat is zowat de slechtste plaats qua zichtbaarheid. Bijna alle tv shots zijn van voor, alle foto's worden langs voor genomen en ze zijn ook niet te zien tijdens op het podium.
 
Van naamsponsor naar de sponsor op een plaats die veel minder in beeld bij een kleinere ploeg. Dat is qua budget minstens gedeeld door 10.

De plaats op het gat is zowat de slechtste plaats qua zichtbaarheid. Bijna alle tv shots zijn van voor, alle foto's worden langs voor genomen en ze zijn ook niet te zien tijdens op het podium.
Hangt er van af... niet als u logo ne schreeuwerige gelen bol is om een voor de rest blauwe kit :unsure:

Maar inderdaad, dit logo gaat niet erg opvallen. De return zal voor Deceuninck waarschijnlijk in andere zaken zitten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan