Wielerseizoen 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wout mag dus voluit gaan voor groen in de Tour. Eindelijk dan toch!

Maar man toch dat interview, de Wolf die daar weer niet kan stoppen met babbelen en eigenlijk dat interview verkloot. Irritante trend aan het worden die gast 🤦
Waar vind je die info?

Lijkt me echt een raar idee.
Wie ligt er nu wakker van groen als je met Vingegaard en Roglic al twee keer tweede bent geworden en je met Roglic allicht de enigste man in huis hebt die Pogacar kan verslaan. Daarnaast is de enige keer dat ze Pogacar eens flink wat tijd hebben aangesmeerd een waaieretappe.
 
MVDP vs WVA in een strijd voor groen tot op de Champs! :drool:

@Clown Ik begrijp uw opmerking over die waaieretappe niet zo goed. Van Aert heeft toch die etappe gewonnen waar Pogacar anderhalve minuut verloor?
 
MVDP vs WVA in een strijd voor groen tot op de Champs! :drool:

@Clown Ik begrijp uw opmerking over die waaieretappe niet zo goed. Van Aert heeft toch die etappe gewonnen waar Pogacar anderhalve minuut verloor?
Ik vermoed dat hij bedoelt dat ze WVA beter zouden gebruiken in de strijd voor het geel, door hem van die dingen te laten doen zoals in de waaieretape.
 
MVDP vs WVA in een strijd voor groen tot op de Champs! :drool:

@Clown Ik begrijp uw opmerking over die waaieretappe niet zo goed. Van Aert heeft toch die etappe gewonnen waar Pogacar anderhalve minuut verloor?
Yes, Van Aert wint die etappe en da's goed voor hem maar op zo'n moment laat je je knecht zich gewoon helemaal leegrijden om Pogacar zoveel mogelijk op achterstand te rijden. Als hij dan nog de fut heeft om te sprinten heeft die zich niet 100% gegeven om het verschil zo groot mogelijk te maken. Zoiets zou je bij skyneos nooit zien.
In die chaosetappe van dit jaar komt Van Aert gewoon mee met de kopgroep binnen terwijl Roglic op 1:21 binnenrolt, dat kan je toch niet maken als je vol voor geel wilt gaan.
In een massasprint kan je nog verantwoorden dat Van Aert zijn eigen ding doet maar bijvoorbeeld in de kassei-etappe van volgend jaar moet ie toch gewoon babysitten op Roglic en Vingegaard?

Of TJV heeft het geel in Parijs al opgegeven, dat kan ook:)
 
Yes, Van Aert wint die etappe en da's goed voor hem maar op zo'n moment laat je je knecht zich gewoon helemaal leegrijden om Pogacar zoveel mogelijk op achterstand te rijden. Als hij dan nog de fut heeft om te sprinten heeft die zich niet 100% gegeven om het verschil zo groot mogelijk te maken. Zoiets zou je bij skyneos nooit zien.

In een massasprint kan je nog verantwoorden dat Van Aert zijn eigen ding doet maar bijvoorbeeld in de kassei-etappe van volgend jaar moet ie toch gewoon babysitten op Roglic en Vingegaard?
Ullrich en Zabel ging toch ook samen :unsure:
 
Waar vind je die info?

Lijkt me echt een raar idee.
Wie ligt er nu wakker van groen als je met Vingegaard en Roglic al twee keer tweede bent geworden en je met Roglic allicht de enigste man in huis hebt die Pogacar kan verslaan. Daarnaast is de enige keer dat ze Pogacar eens flink wat tijd hebben aangesmeerd een waaieretappe.

Het gaat er gewoon om dat hij toch 1 van de consistente namen is die het seizoen kleuren voor Jumbo en nu eens zijn eisen stelt. En terecht volgens velen denk ik. En het zou zomaar eens prijs kunnen zijn bij de eerste keer.
 
Een van de beste renners van het peleton heeft zich nu al enkele jaren opgeofferd voor de ploeg , terwijl hij makkelijk zijn groene trui kon pakken.
Ik denk dat dat genoeg opoffering is , anders is het beter dat hij naar een andere ploeg gaat (als prestige hem meer waard is dan enkel het geld).
 
Een van de beste renners van het peleton heeft zich nu al enkele jaren opgeofferd voor de ploeg , terwijl hij makkelijk zijn groene trui kon pakken.
Ik denk dat dat genoeg opoffering is , anders is het beter dat hij naar een andere ploeg gaat (als prestige hem meer waard is dan enkel het geld).
Dan komen we weer bij het feit aan dat men niet altijd en overal voor u kan rijden. Soms is het ook eens nodig dat jij zelf uw bijdrage levert aan winst te behalen voor iemand anders.
Je zegt het goed de ploeg, koersen is nu eenmaal een ploegsport. En soms is uw bijdrage nodig in een moment buiten de finale af te maken, dat hoort er nu eenmaal bij.

Het is goed dat hij zijn ambitie uitspreekt en de ploeg hem die kans zou geven. Maar je moet ook begrijpen dat mochten ze weigeren dit een reden heeft. En zomaar een andere ploeg opzoeken hierom zou dwaas zijn. Misschien moet de ploeg eens opnoemen hoeveel overwinning hij al gepakt heeft door hen.
 
Dan komen we weer bij het feit aan dat men niet altijd en overal voor u kan rijden. Soms is het ook eens nodig dat jij zelf uw bijdrage levert aan winst te behalen voor iemand anders.
Je zegt het goed de ploeg, koersen is nu eenmaal een ploegsport. En soms is uw bijdrage nodig in een moment buiten de finale af te maken, dat hoort er nu eenmaal bij.

Het is goed dat hij zijn ambitie uitspreekt en de ploeg hem die kans zou geven. Maar je moet ook begrijpen dat mochten ze weigeren dit een reden heeft. En zomaar een andere ploeg opzoeken hierom zou dwaas zijn. Misschien moet de ploeg eens opnoemen hoeveel overwinning hij al gepakt heeft door hen.
Hoeveel dan? Uit het hoofd GW en Champs-Élysées, en dat is dan gewoon 1 mannetje in steun. Amstel gold kan je daar misschien nog bij zetten. In quasi elk ander team zal hij die hulp minstens ook hebben en waarschijnlijk meer. Nee, VA heeft ondertussen wel genoeg bewezen om eens op tafel te kloppen. Hij heeft ondertussen ook zoveel waarde dat zelfs een ploeg als Jumbo die niet graag ziet vertrekken hoor. Na zijn voorbije tours mag hij wel eens beloond worden.
 
Het gaat hier niet met alle respect over Greg van Avermaet , Gilbert of een Oliver naesen die maar enkel etappes konden winnen. Wout kan zoals hij vorig jaar bewees op ieder terrein winnen.

Wout heeft vorige jaren zijn deel van de opoffering gedaan.

Ik kan me trouwens niet veel koersen herinneren waarin hij enorm veel steun heeft gehad van zijn ploeg dat een andere ploeg zoals de Belgische lotto niet zou kunnen (ze zijn mss op 1 hand te tellen) .Er wordt al jaren gezegd door de media dat zijn voorjaarsploeg te zwak is en in de tour val dat toch ook tegen in die massasprints.
 
Das nu wel allemaal mooi gezegd, en ze zullen met dit idee starten maar als Roglic of Vingergaard halftour plots in het geel staan, dan gaat die groene droom toch weer een jaar de kast in moeten en gaat Wout moeten de kas leegrijden in dienst… dat weet je gewoon. Geel is zoooo belangrijk in het huidige wielrennen, daarvoor moet alles opzij
 
Het gaat hier niet met alle respect over Greg van Avermaet , Gilbert of een Oliver naesen die maar enkel etappes konden winnen. Wout kan zoals hij vorig jaar bewees op ieder terrein winnen.

Wout heeft vorige jaren zijn deel van de opoffering gedaan.

Ik kan me trouwens niet veel koersen herinneren waarin hij enorm veel steun heeft gehad van zijn ploeg dat een andere ploeg zoals de Belgische lotto niet zou kunnen (ze zijn mss op 1 hand te tellen) .Er wordt al jaren gezegd door de media dat zijn voorjaarsploeg te zwak is en in de tour val dat toch ook tegen in die massasprints.
Met alle respect maar de koers begint al vanaf kilometer 0. Dat er in de finale nog weinig ploegmaats over zijn dat klopt, maar dat is ook gewoon normaal want hun taak is dan voorbij.
En dat is trouwens iets wat gewoon in elke ploeg gebeurt. Ook jumbo doet hun kopbeurten om vluchters niet te laten uitlopen, ook dat is rijden voor uw kopman en ploeg, ook dat zijn opofferingen.

In de tour valt dat tegen omdat jumbo daar ook niet is voor de sprints. Ze zijn daar voor geel en ritoverwinningen die niet ten koste gaan van geel. Dylan groenewegen is hun sprinter en als hij meegaat dan zal er een trein zijn. Maar Wout is niet hun sprinter, hij is een man die ook een massasprint kan winnen als alles goed valt.

Ik denk dat ze bij jumbo ook wel nuchter genoeg zijn om te beseffen dat ookal is Wout Ă©Ă©n van de toppers in hun ploeg, die veel kan winnen, dat dit niet wilt zeggen dat hij daarom altijd wint. Altijd en overal uw pijlen op hem richten is gewoon niet verstandig. De keren dat hij niet heeft gewonnen vorig jaar zijn meer dan dat hij wel gewonnen heeft. Dat is gewoon de realiteit.
 
Ik kan me trouwens niet veel koersen herinneren waarin hij enorm veel steun heeft gehad van zijn ploeg dat een andere ploeg zoals de Belgische lotto niet zou kunnen (ze zijn mss op 1 hand te tellen) .Er wordt al jaren gezegd door de media dat zijn voorjaarsploeg te zwak is en in de tour val dat toch ook tegen in die massasprints.
Die voorjaarsploeg zou komend seizoen toch een pak sterker moeten zijn imo. Wout heeft dit seizoen in het voorjaar eigenlijk niet kunnen rekenen op Mike Teunissen wat toch wel uitgesproken de laatste man had moeten zijn voor Wout. Als Teunissen dit jaar wél op niveau is zal dat al een heel pak schelen. En Laporte is toch ook een mooie versterking imo, misschien niet voor een Ronde van Vlaanderen maar voor: Roubaix, Wevelgem, San-Remo...
Met Tosh komt daar in principe toch nog een man van het kaliber Van Hooydonck bij die niet direct de diepe finale zullen rijden maar wel de directe pre-finale. Ook dat is toch niet onbelangrijk. In welke koers was het dat Wout dit voorjaar materiaalpech had en dan zelf mee het laatste gat moest dichtrijden? Was dat in de ronde zelf? Dat zijn plaatsen waar hij nu eigenlijk altijd nog een man of 3 in steun zou moeten hebben waar hij dit jaar vaak nog max 1 mannetje bij zich had.

De keren dat hij niet heeft gewonnen vorig jaar zijn meer dan dat hij wel gewonnen heeft. Dat is gewoon de realiteit.
De realiteit in wielrennen is dat ELKE RENNER vaker niet wint dan wel. En dan heb ik het niet alleen zuiver over koersdagen maar gewoon ook over doelen. Er is momenteel misschien Ă©Ă©n renner in het hele pak die gewoon wint waar hij een doel van maakt en dat is Pogacar (m.u.v. de OS dan :unsure: ), al de rest is aangewezen op het verdelen van de (niet al te grote) resterende koekjes.
 
Met alle respect maar de koers begint al vanaf kilometer 0. Dat er in de finale nog weinig ploegmaats over zijn dat klopt, maar dat is ook gewoon normaal want hun taak is dan voorbij.

Maar het verschil tussen winnen door uw ploeg of hulp gekregen hebben in het begin van de etappe is wel groot. Elke ploeg kan rijden vanaf km 0, in een goeie ploeg heb je steun net voor/in de finale. Dat zijn de wedstrijden die hij wint door Jumbo Visma. Het lijkt me gewoon logisch dat hij geen 5 jaar in dienst de Tour gaat rijden. Hij kan in zowat elke etappe meedoen voor winst...
 
Maar het verschil tussen winnen door uw ploeg of hulp gekregen hebben in het begin van de etappe is wel groot. Elke ploeg kan rijden vanaf km 0, in een goeie ploeg heb je steun net voor/in de finale. Dat zijn de wedstrijden die hij wint door Jumbo Visma. Het lijkt me gewoon logisch dat hij geen 5 jaar in dienst de Tour gaat rijden. Hij kan in zowat elke etappe meedoen voor winst...
Ligt eraan waar je die finale begint lat legt natuurlijk. Wout heeft steun ook nog dieper in de wedstrijd. Maar nee een meesterknecht of knechten die hem nog kunnen ondersteunen diep in een finale genre laatste 20km nee daar kan niet niet op rekenen. Maar de vraag is wie dit wel heeft, dat is tout court een mannetje die ook gewoon kan winnen in een klassieker.

Maar het lijkt mij wel dat als je de eerste 150km geen trap te veel moet geven en u weinig zorgen moet maken dat dit ook wel bijdraagt tot een overwinning.

Ik zeg niet dat hij altijd in dienst moet rijden in de tour. Maar als uw bijdrage, uw werk, kan bijdragen tot een gele trui dan zou ik niet inzien waarom u men niet zou inzetten om dat werk te verrichten. En dat hij alle etappes kan winnen dat wil ik ook wel nuanceren.
Hij kan wel enkele ritten pakken, maar dat zal alvast niet zonder hulp lukken en laat staan bijna elke dag meedoen voor winst. Hij is nog altijd niet Superman en fysiologisch is hij nu eenmaal in het nadeel om te klimmen. Hij geraakt vlot een berg op, maar dat is nog altijd niet elke dag die mega wattages trappen om mee te kunnen vooraan met mannen die 10-15kg lichter zijn dan u.
 
1.
Met alle respect maar de koers begint al vanaf kilometer 0. Dat er in de finale nog weinig ploegmaats over zijn dat klopt, maar dat is ook gewoon normaal want hun taak is dan voorbij.
En dat is trouwens iets wat gewoon in elke ploeg gebeurt. Ook jumbo doet hun kopbeurten om vluchters niet te laten uitlopen, ook dat is rijden voor uw kopman en ploeg, ook dat zijn opofferingen.

In de tour valt dat tegen omdat jumbo daar ook niet is voor de sprints. Ze zijn daar voor geel en ritoverwinningen die niet ten koste gaan van geel. Dylan groenewegen is hun sprinter en als hij meegaat dan zal er een trein zijn. Maar Wout is niet hun sprinter, hij is een man die ook een massasprint kan winnen als alles goed valt.

Ik denk dat ze bij jumbo ook wel nuchter genoeg zijn om te beseffen dat ookal is Wout Ă©Ă©n van de toppers in hun ploeg, die veel kan winnen, dat dit niet wilt zeggen dat hij daarom altijd wint. Altijd en overal uw pijlen op hem richten is gewoon niet verstandig. De keren dat hij niet heeft gewonnen vorig jaar zijn meer dan dat hij wel gewonnen heeft. Dat is gewoon de realiteit.
Dus jij zegt dat wout heel zijn leven moet knechten voor de man die een kans heeft op geel.
Nooit zijn eigen succes mag najagen ?

Tuurlijk heb je waterdragers enzo nodig maar tony droeg 9 waterflessen met een keer , die waren niet allemaal voor roglic (hoop ik)
Het is niet omdat wout medekopman wordt dat heel de ploeg voor hem moet rijden EN dat sommige opdrachten voor knechten niet gedeeld kunnen worden.

Daarnaast waren de afgelopen jaren hulp nihil, hij had zelf bij MTN qhuebeca, Wanty of ISN meer steun gehad zowel voorjaar als tour dan dat hij nu heeft gekregen.

Wouts ploeg in het voorjaar is al 2 jaar ondermaats.
1ste jaar was er geen enkele ploeggenoot meer te zien op 50 km van de finish
2de jaar was het al ietsje beter met Van Hooydonck en met de pech van theunnissen kon het mss ook al beter zijn.
Maar het was nog altijd te zwak.

Nu met Laporte hebben ze eindelijk een hele goede binnengehaald. Hopelijk is die op niveau en dan kom het dit jaar wel vrij goed.
Had graag gezien dat ze nog een senechal hadden binnengepakt (maar die moet natuurlijk ook zelf nog willen :smurf:). Dan was het echt een top top voorjaarsteam.

In de tour:

Moet hij in de sprintetappes hopen op openingen , gokken op het goeie wiel en hopen dat Morkov het niet trekt tot 50m van de finish en dat Morkov hem niet langs de goeie kant blokkeert.

Op de Champs kreeg hij 1 mannetje en de rest raakte met moeite aan zijn achterwiel.

Tuurlijk hoeft wout niet iedere etappe te winnen , anders kan Roglic idd niet voor Geel gaan.
Maar gewoon niet tot het gaatje moeten knechten (zoals de afgelopen jaren), 1 mannetje in steun krijgen en zijn eigen ding mogen doen en hij pakt normaal dat groen (als MVDP niet te zot doet natuurlijk).
 
Ik zeg niet dat hij altijd in dienst moet rijden in de tour. Maar als uw bijdrage, uw werk, kan bijdragen tot een gele trui dan zou ik niet inzien waarom u men niet zou inzetten om dat werk te verrichten. En dat hij alle etappes kan winnen dat wil ik ook wel nuanceren.
Ik zeg dat hij in elke etappe kan meedoen voor winst, niet dat hij elke etappe kan winnen. Natuurlijk moet hij zijn dagen uitkiezen. Het zou gewoon spijtig zijn als hij Kwiatkowski 2 wordt.
 
Maar dat wist hij toch allemaal al op voorhand?
Je kan toch niet naar Ă©Ă©n van de weinige ploegen trekken die effectief strijdt om het geel en daar dan van uwen tak gaan maken dat ge geen steun krijgt. Om daarna gewoon bij te tekenen. ???? Dat is gewoon raar. Er zijn zo'n 14 ploegen waar hij wel de absolute kopman zou zijn in eender welke wedstrijd en waar hij allicht nog wat in de pap te brokken heeft over zijn helpers. Maar om de een of andere reden kiest hij voor TJV waar de afgelopen jaren Kruijswijk, Dumoulin en Roglic podium hebben gereden in de Tour, Giro en Vuelta.

En voor iemand die de afgelopen jaren zohard in een knechtenrol is geduwd heeft hij toch al zes etappes binnengetrokken. Het zal nogal meevallen met dat 100% wegcijferen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan