Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Arkham Horror TCG via tabletop simulator. Wel plezant, maar duurde ff voor we de regels door hadden.
 
Na enkele maanden op en af te spelen heb ik eindelijk AC Unity main story uit kunnen spelen (in afwisseling met platinum Ghost of Tsushima).
Was toch echt meest teleurstellende ervaring voor mij met Assassins Creed. Heel zwak onsamenhangend verhaal, maar vooral heel haperige gameplay. Ik speel op PS5 maar vond de 30fps echt storend en de combat was onaangenaam. Zogezegd werd stealth aangemoedigd, maar elke keer je gespot werd was het in feite sowieso onomkeerbare death. Kogels kon je niet ontwijken en werden precies random op je gevuurd. De automatische savepoints waren ook raar geplaatst, je kon missies rushen en als je in bepaalde kamer kwam, respawnde je na een dood daar met ammo en 'in cover'/

Erna begonnen met Assassins Creed Syndicate en ik moet zeggen wat een verademing! Lichtere en vlottere gameplay en ik wil ook telkens de optional objectives voltooien in de missies. Zelfs de side quests spreken me nu terug meer aan. Storywise is het niet echt diepzinnig, maar het is makkelijk behapbaar en afwisselend tussen Evie en Jacob. Heb er een AC Brotherhood gevoel bij (stad heroveren, een slechterik die alles beheerst, ontspannende sfeer,...). Combat is misschien wel iets te simpel, maar je krijgt tenminste een duidelijke warning om kogels te ontwijken.
Ik denk dat ik deze ga platinumen :)
 
Net Immortals of Aveum gespeeld. Omdat het gratis is bij PS+. Redelijke game. Meer zo in de 6.5 tot 7 range.
 
Nioh 2 complete edition kunnen kopen voor 10 euro, en eigenlijk wel heel goed.

Ooit het eerste ook geprobeerd en redelijk snel afgehaakt.

Nu dat ik de mechanics een beetje begin door te hebben voel ik de obsessie kriebel al komen :)
Ben niet zo super aangelegd voor souls like games, en tot nu toe waren elden ring en bloodborne zowat de enige die me aanspraken en ik wat langer gespeeld heb maar deze heeft toch ook iets.
 
Vanavond start de volgende Beta fase van "Once Human".
Iedereen die in de vorige tests zat zou een mail moeten gehad hebben met de link om het terug te downloaden.
 
Eindelijk begonnen aan Marvel Midnight Suns. Vorig jaar al gekocht in een sale, waarbij ik nog altijd teveel heb betaald aangezien ik er nu pas aan begin, en toen ff opgestart maar geen zin om me er aan toe te leggen.
Dit keer wel deftig begonnen en ik amuseer me hier wel mee. Die turn based combat met de kaarten is best ontspannend door het trage tempo maar ik merk dat ik toch best wat spanning voel als ik mijn objectives wil halen.
Het sociale aspect 's avonds mist nog wat interessante dialoog imo maar het is op zich leuk dat ze der een verhaaltje rond breien want anders zou het toch snel vervelen.
Qua tempo wel ideaal voor mij... een dag in het spel duurt een dik half uur en dat is perfect om elke dag even te spelen. Als ik meer tijd heb kan ik dan toegeven aan de goesting om nog een paar missies te spelen.
 
Ik heb ondertussen (volgens de PS app) 57 uur in Balatro steken en nog eens 20 uur via men steamdeck....

Het een hidden gem noemen is misschien wat overroepen gezien het toch goed verkocht heeft, maar deze game blijft me terug trekken voor "one more round".

Ik moet nog altijd men eerste overwinning op Gold stake niveau behalen, maar na al die tijd leer ik nog steeds nieuwe strategieën of technieken om nipt de befabelde ante 8 te kunnen verslaan.

Misschien wel een tip voor degenen die beginnen te spelen: je kunt de gamespeed hoger zetten zodat je niet zo lang moet wachten elke keer dat de score van je hand wordt berekend.

Is het zo goed als Slay the Spire? Misschien (net) niet, maar ik vind het wel iets toegankelijker. Voorlopig is het mijn GOTY met P3 reload daar juist onder. Ik moet wel FF7 rebirth spelen, maar hoe zo een kleine indie-game voor zo weinig geld me zoveel plezier kan geven.
 
Ik wachten nog op de android release.. maar het is moeilijk.
Als ge nog altijd zeer tevreden zijn met in MHW te grinden op gear, kan ik u moeilijk aanmoedigen om een andere verslaving op te pikken.

Als het eenmaal op mobiele platformen uitkomt, kunt ge het bovendien nog minder ontlopen. :3
 
Slay The Spire (Switch)

Na alle lof die ik hier gelezen heb van mensen wiens mening ik ten zeerste apprecieer, heeft het nog lang geduurd voor ik effectief aan Slay The Spire begonnen ben. Maar dat was vooral omdat ik schrik had van het verslavende aspect. Nu heb ik me er aan overgegeven en is mijn leven veel simpeler, ik leef gewoon van de ene fix naar de andere. Een halfuurtje STS bij het ontbijt, even een run doen bij het middageten, snel een vieruurtje dus waarom niet de Switch opstarten, een uurtje Slay The Spire om het einde van de werkdag te vieren,...

Ondertussen heb ik het een tiental uur ofzo gespeeld. Ik begin een beetje de mechanics, of eerder de tactiek, door te hebben! Ik heb meestal een idee van hoe ik een bepaalde deck wil bouwen afhankelijk van welke kaarten droppen maar wat het spel fris houdt, is de willekeur waardoor ik me soms moet aanpassen wanneer bepaalde kaarten niet beschikbaar komen. Voorlopig bezig met een run met elk personage te vervolledigen voor ik me echt aan die ascensions etc. ga wagen.
 
Slay The Spire (Switch)

Na alle lof die ik hier gelezen heb van mensen wiens mening ik ten zeerste apprecieer, heeft het nog lang geduurd voor ik effectief aan Slay The Spire begonnen ben. Maar dat was vooral omdat ik schrik had van het verslavende aspect. Nu heb ik me er aan overgegeven en is mijn leven veel simpeler, ik leef gewoon van de ene fix naar de andere. Een halfuurtje STS bij het ontbijt, even een run doen bij het middageten, snel een vieruurtje dus waarom niet de Switch opstarten, een uurtje Slay The Spire om het einde van de werkdag te vieren,...

Ondertussen heb ik het een tiental uur ofzo gespeeld. Ik begin een beetje de mechanics, of eerder de tactiek, door te hebben! Ik heb meestal een idee van hoe ik een bepaalde deck wil bouwen afhankelijk van welke kaarten droppen maar wat het spel fris houdt, is de willekeur waardoor ik me soms moet aanpassen wanneer bepaalde kaarten niet beschikbaar komen. Voorlopig bezig met een run met elk personage te vervolledigen voor ik me echt aan die ascensions etc. ga wagen.
Check dan ook eens Inscryption! 😁
 
Over Slay the Spire: ik moet nog altijd nog de Ironclad onder de knie krijgen 😅
Daar mee gestart en na het unlocken van de andere characters wat links laten liggen. Nu wat runs aan't proberen met de Ironclad dus maar krijg em niet onder de knie. Act 1 gaat meestal van zelf, act 2 zal ik aan 50% zitten maar bij act 3 loopt het altijd fout.

On topic: En Garde gestart als tussendoortje. Leuke graphics, leuke mechanics en vlotte combat. Alleen het targetting systeem werkt af en toe wat tegen en dat doet wel wat teniet aan de ervaring. Rustig door ne combat aan't gaan om dan ineens te liggen knoeien door de targetting is frustrerend. Gelukkig uitgebreide opties om uw moeilijkheid in te stellen en het duurt niet al te lang. Mocht het langer duren zou ik het waarschijnlijk nooit uit spelen.

Ook nog aan BG3 bezig. Act 3 en nader het einde.
Geen idee wat ik daarna ga spelen. Nog een BG3 run is heel aanlokkelijk maar ik heb zo'n backlog..
 
Over Slay the Spire: ik moet nog altijd nog de Ironclad onder de knie krijgen 😅
Daar mee gestart en na het unlocken van de andere characters wat links laten liggen. Nu wat runs aan't proberen met de Ironclad dus maar krijg em niet onder de knie. Act 1 gaat meestal van zelf, act 2 zal ik aan 50% zitten maar bij act 3 loopt het altijd fout.
En gisteren is het gelukt (op mobile)!
Heel vroeg Apotheosis in handen gekregen en wat een game changer. Paar goeie strength kaarten (In Flame, Spot Weakness, Flex Plus en Limit Break), gekoppeld aan een paar goeie attacks zoals Rampage. Nooit in de problemen gekomen.
 
Tien jaar geleden heb ik Dark Souls gekocht voor PC en het onmiddelijk opgegeven bij het eerste baasgevecht. Ik probeerde het spel met keyboard en muis te spelen. Dat was een complete ramp.

Gisteren heb ik eens mijn Dualshock 3 aangesloten op de pc en herbegonnen. Ik speel zéér weinig met controllers. Mijn enige échte controllerervaring is Hollow Knight. Dat zorgt ervoor dat mijn brein steeds blijft denken dat ik het vierkantje moet indrukken om aan te vallen.

Ik begin dus meestal een gevecht door een healing potion te drinken. -_-

Wel een goed spel. Ik moet er nog een beetje inkomen, maar ik snap de liefde die het spel krijgt. Mijn verregaande incompetentie zal het enige zijn dat in de weg staat van een genietbare ervaring.
 
Terug
Bovenaan