Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Op een of andere manier weer herbegonnen aan War Thunder
Ik heb het gevoel dat er weer uren in RB air gaan kruipen.
 
Iemand suggestie voor PC game? Heb ook wel een deftige PC.
Sterk verhaal mag cinematische game zijn. (CP2077 heb ik al)

Ik ben eigenlijk altijd een controller gamer geweest, ik ga proberen om te schakelen naar muis en toetsenbord.
 
Yakuza: like a dragon verhaal is uitgespeeld. Het was zeker een leuk spel al begon ik naar het einde toe de gevechten wat moe te worden omdat het wat repetitief begon te voelen. Nog wat verder opkuisen maar vrees dat de grind naar de plat er teveel gaat aan zijn...
 
Tien jaar geleden heb ik Dark Souls gekocht voor PC en het onmiddelijk opgegeven bij het eerste baasgevecht. Ik probeerde het spel met keyboard en muis te spelen. Dat was een complete ramp.

Gisteren heb ik eens mijn Dualshock 3 aangesloten op de pc en herbegonnen. Ik speel zéér weinig met controllers. Mijn enige échte controllerervaring is Hollow Knight. Dat zorgt ervoor dat mijn brein steeds blijft denken dat ik het vierkantje moet indrukken om aan te vallen.

Ik begin dus meestal een gevecht door een healing potion te drinken. -_-

Wel een goed spel. Ik moet er nog een beetje inkomen, maar ik snap de liefde die het spel krijgt. Mijn verregaande incompetentie zal het enige zijn dat in de weg staat van een genietbare ervaring.

Uit nieuwsgierigheid: hebt gij (zeer) kleine handen? De DS3 was "indertijd" voor de meeste mensen ok, maar als ik die nu vastneem vind ik het een zeer klein ding vergeleken met de DS4/Xbox controllers/dualsense.

Misschien omdat ge zo weinig met controller speelt, dat het uw enige optie is? :D
 
Uit nieuwsgierigheid: hebt gij (zeer) kleine handen? De DS3 was "indertijd" voor de meeste mensen ok, maar als ik die nu vastneem vind ik het een zeer klein ding vergeleken met de DS4/Xbox controllers/dualsense.

Misschien omdat ge zo weinig met controller speelt, dat het uw enige optie is? :D
Mijn handen zijn de perfecte grootte. Iedereen vertelt me altijd wat een fantastische handen ik heb. Ik ging laatst naar de dokter en die zei "wauw wat een grote goeie handen". /trumpmode
Ik ben 1m90 en mijn handen zijn dus ook groter dan gemiddeld, maar ik heb gewoon nog nooit van mijn leven een andere controller in mijn bezit gehad dan de PS3-controllers die ik twee jaar geleden kochte samen met mijn PS3. Maar nu je het zegt, ja, die zijn enorm klein, en dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat ik
aan mijn 40ste poging zit om de Capra-demon te verslaan zonder succes, en dat dat dus niet ligt aan mijn totaal gebrek aan reactiesnelheid of tactisch inzicht
 
Voor capra, de trap oplopen en hopen op het beste.

The Last Faith (PS5)
Metroidvania in een bloodborne sausje. Over het algemeen meer dan ok, ben wel wat bugs tegen gekomen. 20 tal uur over gedaan (all endings) en door domme fout geen platinum. Zou dus nog eens moeten herbeginnen maar daar heb ik voorlopig geen zin in. Er is helaas geen NG+ beschikbaar.
 
Voor capra, de trap oplopen en hopen op het beste.

The Last Faith (PS5)
Metroidvania in een bloodborne sausje. Over het algemeen meer dan ok, ben wel wat bugs tegen gekomen. 20 tal uur over gedaan (all endings) en door domme fout geen platinum. Zou dus nog eens moeten herbeginnen maar daar heb ik voorlopig geen zin in. Er is helaas geen NG+ beschikbaar.
de moeite?
 
Als metroidvania liefhebber wel, zou er wel niet de volle pot voor betalen.

Paar opmerkingen
Zitten paar stevige bosses in, hoera!
Er zijn stat requirements op wapens maar die geven enkel een kleine damage beperking als je de stats niet hebt.
Starting class maakt niet veel uit want je start sowieso met hetzelfde wapen. (lazy design?)
Ben af en toe wat bugs tegen gekomen waarbij ik moest herladen.
Voorlopig nog geen New Game+ of mogelijkheid om te respeccen op console.
 
Mijn handen zijn de perfecte grootte. Iedereen vertelt me altijd wat een fantastische handen ik heb. Ik ging laatst naar de dokter en die zei "wauw wat een grote goeie handen". /trumpmode
Ik ben 1m90 en mijn handen zijn dus ook groter dan gemiddeld, maar ik heb gewoon nog nooit van mijn leven een andere controller in mijn bezit gehad dan de PS3-controllers die ik twee jaar geleden kochte samen met mijn PS3. Maar nu je het zegt, ja, die zijn enorm klein, en dat zal ongetwijfeld de reden zijn dat ik
aan mijn 40ste poging zit om de Capra-demon te verslaan zonder succes, en dat dat dus niet ligt aan mijn totaal gebrek aan reactiesnelheid of tactisch inzicht

Ik ben 1m93 en krijg nooit complimenten over men handen 😥 (muv vriendin).

Als ze goed werken voor je, des te beter natuurlijk!

Betreft uw spoiler:

Het is misschien lastig, maar ge moet proberen om direct langs hem te lopen. Bovenaan de trappen hebt ge een kort momentje om de pups op te ruimen zodat ge u daarna op Capra kunt focussen. Een wapen met blunt-damage gelijk een Mace ofzo werkt goed, meen ik te herinneren. Capra was voor mij indertijd ook het keerpunt.

Als ge per ongeluk gecursed wordt op een later punt in de game, zou ik de "oplossing" gewoon googlen als ik u was, want de game geeft u niet genoeg uitleg hierover en ge kunt lang gehandicapt zijn op die manier...
 
ivm de grootte van de controller.

Zou het niet kunnen dat playstation van sony dus ontwikkeld in japan, kleinere mensen, daarom kleinere controller heeft

en xbox ontwikkeld door amerikanen, grotere controllers heeft?
 
Dead island 2 , niet verwacht dat deze toch zo goed was.

Nu evil West x/s begonnen ziet er wel goed uit.
Ook Lego 2 k drive voor Kinder spelletjes is dat soms niet makkelijk,ofwel wordt ik te oud voor die zever.
 
Nog eens met 2-3 maten begonnen aan hyper-modded minecraft, met de AllTheMods 9 kitchensink modpack.
Good times en vaak een stevige uitdaging voor de grijze massa int koppeke, denk dat we er voor het komende jaar wel zoet mee zijn :)
 
Ik ben nog eens begonnen met Elden Ring zodat ik opnieuw in vorm ben tegen de DLC
Ik heb de neiging bij elke soulsborne game die ik uitspeel om eens max 10 minuten new game + te starten. Ik denk dat ik mezelf serieus gesjareld heb bij Elden Ring door dat te doen, wat dlc betreft 🥲
Ondanks dat ik dit een van de beste games ooit vond, heb ik nog niet direct goesting om het nog eens volledig uit te spelen, en rushen is niet zo mijn stijl.
 
Ik heb de neiging bij elke soulsborne game die ik uitspeel om eens max 10 minuten new game + te starten. Ik denk dat ik mezelf serieus gesjareld heb bij Elden Ring door dat te doen, wat dlc betreft 🥲
Ondanks dat ik dit een van de beste games ooit vond, heb ik nog niet direct goesting om het nog eens volledig uit te spelen, en rushen is niet zo mijn stijl.
Ik ben nu new game plus gestart. Zat daar ook 10 minuten ver in. Je verschiet wel hoe snel je aan de Fire giant geraakt door te rushen. Ben nu wel op het gemak alle dungeons nog eens aan het doorlopen en wapens uittesten
 
Ik heb de neiging bij elke soulsborne game die ik uitspeel om eens max 10 minuten new game + te starten. Ik denk dat ik mezelf serieus gesjareld heb bij Elden Ring door dat te doen, wat dlc betreft 🥲
Ondanks dat ik dit een van de beste games ooit vond, heb ik nog niet direct goesting om het nog eens volledig uit te spelen, en rushen is niet zo mijn stijl.
De DLC heeft ook een apart level systeem dus ik zou er niet teveel druk in maken om elden ring zelf volledig uit te spelen. :p Als je maar aan dat ei geraakt dan komt het denk ik wel goed
 
MediEvil (de psx-release met trophies)

Een paar jaar terug was ik zeer blij om de remake te spelen en het leek me leuk om een van mijn meest heuglijke ps1-herinneringen nog eens boven te halen.

Positief: prachtige OST, leuke (Britse) humor, coole wereld.

Negatief: besturing en camera zijn absolute ruk. (Sir) Dan wandelt/loopt zo vreselijk onhandig waardoor ge met grote regelmaat tot uw dood zult vallen. GELUKKIG heeft deze rerelease een ingebouwde rewind-functie zodat ge al die cheap deaths kunt verhelpen. Camera besturen kan enkel met de triggers en enkel als de game het toestaat. Verder zijn de meeste levels vrij kort met beperkte uitzonderingen.

Ik zal waarschijnlijk voor de platinum gaan met als grootste drijfveer de nostalgie. De ervaring doet me alleen een beetje pijn wetende dat de MediEvil remake slecht verkocht en het vervolg allicht nooit de remake-behandeling zal krijgen. Ik schat de kans wel hoog in dat we MediEvil 2 als psx-classic zien verschijnen in de komende maanden.
 
De eerste game uit de Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy. In het begin (de eerste 3 cases) voelde dit aan als een luchtig tussendoortje, maar de laatste 2 cases doen er wel een serieuze schep bovenop en zijn echt wel de moeite. Heel erg van genoten.
 
Terug
Bovenaan