Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Juist gelukt op de steam-versie met basic red deck. Ik had een flush van lvl 13 en dan nog een deel jokers die nog eens flush bleven boosten. :D Hangt gelijk je zegt veelal af van de RNG bij de jokers. In het begin gaf ik ook niet genoeg aandacht aan de arcana tarots, maar zijn zeker ook cruciaal voor een goede run.



SE op ps5 heeft
- extra playable character(Vergil, speelt drastisch anders dan de andere personages. Met een beetje oefening en geupgrade skills is hij mogelijk het sterkste character in de game)
- Nieuwe difficulty die nog meer vijanden op het scherm toevoegt
- Turbo mode: heel het spel loopt 20% sneller, dus de actie is nog intenser/twitchy)
- Snellere loadtimes + raytracing-optie, optie 120fps als uw tv het ondersteunt

In mijn ogen zijn de technische upgrades en turbo-mode al reden genoeg om te upgraden, zeker als je ziet hoe vaak de ps5-versie wordt afgeprijsd tegenwoordig. Deze games draaien om de herspeelbaarheid, dus een extra character als Vergil is een grote meerwaarde voor fans van het genre.

Nota: ik zeg dit als superfan die vindt dat geen enkele action-game zoals God of War of Nier Automata ook maar in de buurt komt van de diepgang die DMC's combat heeft. De anime-factor is een bonus afhankelijk van hoe je kijkt naar de meer "fantastische" momenten.
Thx voor de info.

Ik ben zeker mee met het feit dat de SE heel wat goeie toevoegingen heeft, alleen weet ik niet of ik die allemaal ga spelen, wetende dat je sowieso al meermaals door die game gaat/moet. Ik zag ook dat je de Virgil DLC kan kopen voor €3,5 momenteel, wat toch een pakje minder is dan de game herkopen voor €35. Als de PS4 game effectief vlot draait aan 60FPS op PS5 dan weet ik niet of ik het zen geld waard vind :S
 
Team Fortress 2.

Deze had ik al gespeeld sinds mijn jeugdjaren, samen met ShellShock hier op het forum. Echt zeer leuke momenten gehad. Gisteren nog eens opgestart uit nostalgie. Wat een jammere boel, vol met bots die je ziet verdubbelen waar je staat te kijken, counterstrike volk die hun eigen teamleden afschieten enzovoort en ineens willen bannen.

Na 10 minuten terug verwijderd.
 
HATRED (2015)

omwille van de controverse, en op IG te vinden voor ocharme 1 euro, toch es gekocht.

Tja is identiek aan Postal 1 vind ik. Psychoptaat die mensen moet vermoorden,
en je krijgt health voor executies....

Is eens iets anders, en voor die prijs kan je niet sukkelen vind ik.
Die controls op de xbox controller zijn wel nie zo goed, dus ik blijf bij mouse & keyboard.
 
AC Mirage. Eindelijk gespeeld, grotendeels op ROG Ally en speelt er heeeeerlijk op. Ben wel AC fan, en content nog eens de oude stijl gespeeld te kunnen hebben. Heb me er echt mee geamuseerd!
 
Heb de DLC Beyond the Dawn van Tales of Arise uitgespeeld. De main game was fantastisch maar deze DLC is het exact tegenovergestelde. Pokkesaai, een ton fetch en babbel quests, slechts 3 dungeons en 6 nieuwe wapens (1 per karakter). Zijn geld niet waard. Ik had hier echt de indruk dat ze nog snel even langs de kassa wilden passeren wegens het succes van de main game.
 
Final Fantasy 16 (PS5)
Nog maar een paar uur ver maar dit lijkt me wel de meest donkere Final Fantasy van allemaal te worden. Die proloog... wow.
Op dit moment is het ook wel een aaneenschakeling van cutscenes. Hopelijk komt hier wel verandering in.
Uitgespeeld. Heb ervan genoten. Goed verhaal (dipje in het midden), interessante zij missies (zeker naar het einde toe), grafisch en muzikaal top en zeer deftig combat systeem.
Sommige gevechten waren echt wel epic, Square Enix kan het nog. Voor mij was dit de beste Final Fantasy sinds FF X.
 
Heb de DLC Beyond the Dawn van Tales of Arise uitgespeeld. De main game was fantastisch maar deze DLC is het exact tegenovergestelde. Pokkesaai, een ton fetch en babbel quests, slechts 3 dungeons en 6 nieuwe wapens (1 per karakter). Zijn geld niet waard. Ik had hier echt de indruk dat ze nog snel even langs de kassa wilden passeren wegens het succes van de main game.
Jammer! Was nog naar de DLC aan het kijken na genoten te hebben van de main game maar dit precies toch maar verwijderen van mijn wishlist
 
Jammer! Was nog naar de DLC aan het kijken na genoten te hebben van de main game maar dit precies toch maar verwijderen van mijn wishlist
Dat is natuurlijk ook maar mijn eigen mening. Als ge toch nog twijfelt kunt ge op de Steam store hier wat andere reviews vinden (veel niet zo goede/negatieve weliswaar).

Edit omdat ik bijna vergat waarom ik hier wilde posten. :ROFLMAO:
Aldus FF7 Remake terug opgepikt en net chapter 8 voorbij. Deze keer er een lap opgeven en doorgaan tot het einde voordat ik aan Rebirth begin.
 
Dirt 5

Na Need For Speed: Unbound te proberen op playstation plus en helemaal niet door heel het cringe gedoe te geraken toch zin om wat te racen en dan maar Dirt 5 begonnen en alle races uit. :D Toffe tracks en events op enkele uitzonderingen na!
Best wel irritant dat er soms echt grote framedrops waren voor een ps4 titel op de ps5 was dat wel teleurstellend maar al bij al plezier gehad hiermee.

Prince of Persia: The Lost Crown

Geweldige metroidvania. Het was een plezier om door het verhaal te gaan en de map te ontdekken. Een paar stevige platform stukken bij maar ik denk dat het een goede keuze was dat ze wat skips toelaten voor degenen die geen zin hebben in te harde platform stukken of de combat difficulty. Deze laat ik voorlopig ook gewoon op de playstation staan om tussendoor de reseterende collectibles te zoeken :D

Wie had het gedacht dat Ubisoft het nog in zich had om een goede game te maken :unsure: Van deze kwaliteit mogen ze er blijven maken

Hop naar Dragon's Dogma 2 in 3 dagen :D
 
Octopath Traveler 2:

Wat een leuke game. Heel leuk verhaal, toffe personages... Samen op avontuur gaan.
Mooie 2d/3d blend van graphics. En speelt zalig op de steam deck. Lang geleden dat ik me nog zo heb geamuseerd met een JRPG.
 
Na XX aantal jaren me opnieuw begeven in Age Of Empires II.
Heb dit vroeger uren gespeeld, voornamelijk in de scenario editor om custom campaigns te bouwen. Nu met de Definitive Edition en meerdere expansions is dit opnieuw een verslaving geworden. Hieronder wat WIP van m'n eerste campaign / scenario.

lL8ARrm.jpeg
ANO0hTM.jpeg
wfjhOXV.jpeg
OZvuOAE.jpeg
 
Na XX aantal jaren me opnieuw begeven in Age Of Empires II.
Heb dit vroeger uren gespeeld, voornamelijk in de scenario editor om custom campaigns te bouwen. Nu met de Definitive Edition en meerdere expansions is dit opnieuw een verslaving geworden. Hieronder wat WIP van m'n eerste campaign / scenario.
Zelf vorig weekend ook wat AoE II zitten spelen na enkele jaren. Wat een geweldige game blijft het.
 
Na XX aantal jaren me opnieuw begeven in Age Of Empires II.
Heb dit vroeger uren gespeeld, voornamelijk in de scenario editor om custom campaigns te bouwen. Nu met de Definitive Edition en meerdere expansions is dit opnieuw een verslaving geworden. Hieronder wat WIP van m'n eerste campaign / scenario.

lL8ARrm.jpeg
ANO0hTM.jpeg
wfjhOXV.jpeg
OZvuOAE.jpeg

Een specifiek onderwerp voor je campaign?
 
Basically begin je als Spanjaard in de blauwe settlement, ontmoet je allies (groen), zijn er bandieten (lichtblauw), een vloot Portugezen (Geel) en is het hoofddoel de Franken (rood) te vernietigen en terug te drijven. Inspiratie voor namen haal ik van chatgpt.
 
Net op tijd klaar met FF VII Remake.

Ik heb na het uitspelen van de story nog een beetje verder gespeeld voor onder andere wat trophies, challenges, VR missions etc etc..
Moet zeggen dat ik me eigenlijk op die manier meer amuseerde nu dat ik de story wat kon skippen en meer bezig zijn met de combat.

Ik heb voorlopig alles kunnen doen wat ik wou doen voor ik aan een nieuwe game ging starten ( wat Ronin zal worden ).
Maar denk dat ik zeker nog wel eens zal terug komen voor de DLC te spelen en misschien ook de missions in hard mode te doen.

Al bij al zeker geen slecht spel, story viel me wel wat tegen, maar laat dat nu ook niet alles verpesten.
 
Tres bizarre. Ik ben ook sinds gisteren klaar met FF7 remake. Ik heb wel de PS4 versie (dus zonder Interlude DLC) uitgespeeld (op de PS5). Teveel story en veel te weinig combat vond ik. Ook die real time shit ligt me niet in een FF game. Geef me de goeie oude turn based maar van de eerste games. Grafisch wel very impressive soms. 72% van de trophies zijn binnen en totaal geen zin om deze ooit nog eens op te pikken later voor Hard mode en de rest.

Ben nu bezig met Yakuza : Like a Dragon. De eerste met Ichiban dus. Alweer zo'n game waar ik mee begonnen was en nooit voortgedaan heb. Is goed tot nu toe. Doordoen en uitspelen deze keer. Lesgoooooooo
 
Tres bizarre. Ik ben ook sinds gisteren klaar met FF7 remake. Ik heb wel de PS4 versie (dus zonder Interlude DLC) uitgespeeld (op de PS5). Teveel story en veel te weinig combat vond ik. Ook die real time shit ligt me niet in een FF game. Geef me de goeie oude turn based maar van de eerste games. Grafisch wel very impressive soms. 72% van de trophies zijn binnen en totaal geen zin om deze ooit nog eens op te pikken later voor Hard mode en de rest.

Ben nu bezig met Yakuza : Like a Dragon. De eerste met Ichiban dus. Alweer zo'n game waar ik mee begonnen was en nooit voortgedaan heb. Is goed tot nu toe. Doordoen en uitspelen deze keer. Lesgoooooooo
Had je geen PS+? De ps5 verdie en dlc staan daar op.
 
Had je geen PS+? De ps5 verdie en dlc staan daar op.
Alleen de basic PS+
Ik had wel gecheckt maar ik heb geen toegang tot de DLC bij mij staat die aan 20 euro (en ik weet niet of die effectief zo veel waard is tbh van wat ik ervan heb gezien) Soit als ik met Rebirth begin zal er wel een summary van de vorige game en de DLC zijn zeker? En anders check ik wel een playtrough van de Yuffie DLC op Youtube.
 
Terug
Bovenaan