Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Trials of Mana remake

Ik dacht dat het een turn-based JRPG ging zijn maar was aangenaam verrast toen ik het speelde dat het action-combat was. :D
Tof spel om gewoon de held te zijn om de wereld te redden. Was eens goed na al de donkere games die ik recent speelde.
In de toekomst misschien nog eens een andere playthrough doen met de andere karakters :)
 
Laatst bewerkt:
Een kleine tien jaar geleden had ik al eens de wereld van indie-games ontdekt. het viel me toen vaak op hoeveel moeilijker die games waren dan hun AAA-tegenhangers. Het waren ook vooral sidescrollers denk ik.
Vorig jaar heb ik Outer Wilds gespeeld en ik was compleet van mijn sokken geblazen. Sindsdien ben ik compleet geobsedeerd geraakt door een nieuwe generatie aan indie-games die sindsdien is uitgekomen die allemaal barsten van een unieke sfeer:

Return Of The Obra Dinn: fantastische en unieke detectivegame
Subnautica: daacht op voorhand dat deze mij meer ging liggen. Vond hem zeer leuk, maar het jagen naar grondstoffen was ik na de eerste helft van de game al behoorlijk beu.
Firewatch: Niet de meest uitdagende game, wel een zeer interessante ervaring
The Talos Principle: Nog volop mee bezig
Hollow Knight: wat een sfeer. Veel te moeilijk voor mij, maar ik ben er zodanig ingezogen dat ik er mij volledig doorgeploeterd heb.

Staan nog op de lijst:
Untitled Goose Game
Journey
The Witness
A Small Hike

Wat vooral opvalt: allemaal games die geschikt zijn voor kortere gamesessies. Als papa van 2 wil ik me niet meer door RPG van 80 uur worstelen. Ik heb Skyrim vorig jaar nog eens opgestart op de PS3, en als ik die nu weer zou opstarten moet ik eerst tien minuten opzoeken waar ik in hemelsnaam mee bezig was. En da's bovenop het opstarten van de console en de game. Ik versta veel meer de appeal van kortere en makkelijke games dan vroeger, toen ik een pretentieuze 'meerwaardezoeker' (kots) was. Niet dat Skyrim nu zo hoogstaand is, het was eerder The Witcher, Fallout New Vegas, Divinity, enzo.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine tien jaar geleden had ik al eens de wereld van indie-games ontdekt. het viel me toen vaak op hoeveel moeilijker die games waren dan hun AAA-tegenhangers. Het waren ook vooral sidescrollers denk ik.
Vorig jaar heb ik Outer Wilds gespeeld en ik was compleet van mijn sokken geblazen. Sindsdien ben ik compleet geobsedeerd geraakt door een nieuwe generatie aan indie-games die sindsdien is uitgekomen die allemaal barsten van een unieke sfeer:

Return Of The Obra Dinn: fantastische en unieke detectivegame
Subnautica: daacht op voorhand dat deze mij meer ging liggen. Vond hem zeer leuk, maar het jagen naar grondstoffen was ik na de eerste helft van de game al behoorlijk beu.
Firewatch: Niet de meest uitdagende game, wel een zeer interessante ervaring
The Talos Principle: Nog volop mee bezig
Hollow Knight: wat een sfeer. Veel te moeilijk voor mij, maar ik ben er zodanig ingezogen dat ik er mij volledig doorgeploeterd heb.
Een paar vrijblijvende suggesties:
  • Disco Elysium (één van mijn favoriete spellen ooit)
  • Hades
  • Dead Cells
  • Limbo en Inside
  • Celeste
  • Death's Door
  • Paper's Please
  • Hyper Light Drifter
  • Fez
 
Een kleine tien jaar geleden had ik al eens de wereld van indie-games ontdekt. het viel me toen vaak op hoeveel moeilijker die games waren dan hun AAA-tegenhangers. Het waren ook vooral sidescrollers denk ik.
Vorig jaar heb ik Outer Wilds gespeeld en ik was compleet van mijn sokken geblazen. Sindsdien ben ik compleet geobsedeerd geraakt door een nieuwe generatie aan indie-games die sindsdien is uitgekomen die allemaal barsten van een unieke sfeer:

Return Of The Obra Dinn: fantastische en unieke detectivegame
Subnautica: daacht op voorhand dat deze mij meer ging liggen. Vond hem zeer leuk, maar het jagen naar grondstoffen was ik na de eerste helft van de game al behoorlijk beu.
Firewatch: Niet de meest uitdagende game, wel een zeer interessante ervaring
The Talos Principle: Nog volop mee bezig
Hollow Knight: wat een sfeer. Veel te moeilijk voor mij, maar ik ben er zodanig ingezogen dat ik er mij volledig doorgeploeterd heb.

Staan nog op de lijst:
Untitled Goose Game
Journey
The Witness
A Small Hike

Wat vooral opvalt: allemaal games die geschikt zijn voor kortere gamesessies. Als papa van 2 wil ik me niet meer door RPG van 80 uur worstelen. Ik heb Skyrim vorig jaar nog eens opgestart op de PS3, en als ik die nu weer zou opstarten moet ik eerst tien minuten opzoeken waar ik in hemelsnaam mee bezig was. En da's bovenop het opstarten van de console en de game. Ik versta veel meer de appeal van kortere en makkelijke games dan vroeger, toen ik een pretentieuze 'meerwaardezoeker' (kots) was. Niet dat Skyrim nu zo hoogstaand is, het was eerder The Witcher, Fallout New Vegas, Divinity, enzo.
Tunic!!!
Sea of Stars
Soma
Death's Door
Inscryption
Slay the Spire
Papers Please
 
Max Payne 1-2-3 (zeer oude backlog)

Den 1 wel na drietal uur afgezet omdat ik het verhaal nog echt vanbuiten kende van vroeger en het iets te 'oud' is (level design is echt leeg etc)
Den 2 begon op einde ook wel tegen te steken, maar die bullet time maakt altijd veel goed :)
Den 3 is imo wel echt een top game, zelfs nog naar hedendaagse normen. Komt in begin mogelijks wat traag op gang en iets teveel cutscenes, maar dan loopt dat wel als een trein.

Overall blijven dat wel goeie games en hoe dat wordt verteld is echt wel een meerwaarde
 
Nog altijd Neon White. Op zich ging ik er vrij snel door: gewoon op alles platinum halen en alle gifts. Maar dan is ne maat van mij ook begonnen en is het leadboard spelleke begonnen.. dus nu weer tijd in oude levels aan't steken om toch maar voor hem te eindigen :D
Op aanraden van u hier mee begonnen als volgende spel. Heerlijk concept en zeer verslavend, met die korte gameplayloop die telkens u aanzet om toch snel nog een keer extra te proberen.

Alleen ben ik al vrij snel ook doorheen de cutscènes beginnen te speedrunnen, wat voor cringy boel is dat.
 
Op aanraden van u hier mee begonnen als volgende spel. Heerlijk concept en zeer verslavend, met die korte gameplayloop die telkens u aanzet om toch snel nog een keer extra te proberen.

Alleen ben ik al vrij snel ook doorheen de cutscènes beginnen te speedrunnen, wat voor cringy boel is dat.
Ik hou wel van die cutscenes en dialoog.
Da's er zo voor gedaan en over the top, I love it :D

Snap wel dat niet iedereen daar fan van is. Blij dat ge de core gameplay wrl.leuk vindt, die is echt top imo.
 
Resident Evil 2 met Leon uitgespeeld, nu bezig met Claire.

Ik vind het zeker een topgame, de qua sfeer zit het helemaal goed, graphics zijn prachtig, de vergelijking met het origineel is ook leuk, het enige dat me tegensteekt zijn de lamentabele acteerprestaties van de tussenfilmpjes. Zal iets Japans zijn denk ik.

Ik ga er nu wel veel sneller door, terwijl dat met Leon met een klein hartje was 😄
 
Max Payne 1-2-3 (zeer oude backlog)

Den 1 wel na drietal uur afgezet omdat ik het verhaal nog echt vanbuiten kende van vroeger en het iets te 'oud' is (level design is echt leeg etc)
Den 2 begon op einde ook wel tegen te steken, maar die bullet time maakt altijd veel goed :)
Den 3 is imo wel echt een top game, zelfs nog naar hedendaagse normen. Komt in begin mogelijks wat traag op gang en iets teveel cutscenes, maar dan loopt dat wel als een trein.

Overall blijven dat wel goeie games en hoe dat wordt verteld is echt wel een meerwaarde
Ik herinner me dat Max Payne 1 destijds een kleine revolutie was in de gamewereld. De 'Hoera!'-sfeer in de PCgameplay rond dat spel: de zin om het te kopen was er direct.

Het geld helaas nog niet :unsure:
 
Iemand deze al gespeeld ?


Zal het vanavond eens proberen.
 
Iemand deze al gespeeld ?


Zal het vanavond eens proberen.
Nog niet begonnen maar ik ga het ook proberen binnenkort.
Dit is een solo developer en het spel heeft voor 1 miljoen dollar verkocht in 8u:crazy:
Online ook overal positieve posts over het spel hoe leuk en verslavend het is.
97% review score op steam met ongeveer 10k reviews :crazy:
 
Terug
Bovenaan