Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Marvel's Guardians of the Galaxy, zalige single player game. Een platformer shooter maar het verhaal is echt heel goed.
Zit nog maar in chapter 6 van de 16 maar is amuseer me er echt goed mee. En je moet ook heel wat keuzes maken dus misschien is er ook nog wel wat replayability.

The last of us part 2 remastered

De PS4 versie enkele maanden geleden voor 10eu gekocht en dan met 10eu voor de PS5 upgrade... 20eu voor een absoluut topspel. :crazy:
Wat een verhaal en hoe bruut.

Ik was van plan om Sensua's Saga: Hellblade hierna te spelen maar misschien toch eerst even wat vrolijkers spelen :unsure:

Tales from the Borderlands (PS4) uitgespeeld. Ik heb er echt van genoten, leuk verhaal en personages die me nog een hele tijd zullen bijblijven. De humor zat ook goed.

De endcredits van Monster Hunter Iceborne mogen aanschouwen. Zeer movie eindbaas. En nu, begint het echte spel naar't schijnt. Ffkes pauze wel.

Inscryption
Nog niet uitgespeeld, dus beetje voorbarig, maar... Holy shit, wat is dit voor iets geniaals? Dit is een van de meest creatieve spellen die ik ooit gespeeld heb.
De 'sense of mystery' geeft mij hetzelfde gevoel als bij bv Tunic.
Echt, fuck "AAA" titels. Ik haal tegenwoordig zoveel meer voldoening uit creatieve indie games.

Tales from the Borderlands (PS4) uitgespeeld. Ik heb er echt van genoten, leuk verhaal en personages die me nog een hele tijd zullen bijblijven. De humor zat ook goed.

Die eerste was echt dik in orde. In tegenstelling tot dat gedrocht van een “new tales from the borderlands”. Wat was dat een schijt game.

Inscryption
Nog niet uitgespeeld, dus beetje voorbarig, maar... Holy shit, wat is dit voor iets geniaals? Dit is een van de meest creatieve spellen die ik ooit gespeeld heb.
De 'sense of mystery' geeft mij hetzelfde gevoel als bij bv Tunic.
Echt, fuck "AAA" titels. Ik haal tegenwoordig zoveel meer voldoening uit creatieve indie games.
Lap, added to the wishlist pile

De endcredits van Monster Hunter Iceborne mogen aanschouwen. Zeer movie eindbaas. En nu, begint het echte spel naar't schijnt. Ffkes pauze wel.
Kan je mij een idee geven van hoe moeilijk het is om de story van zowel de main game als DLC solo uit te spelen? Mijn enige ervaring is MH Rise en daarbij vond ik het zo wat raar in elkaar zitten dat je een soort van Solo en Co-op mode had waarbij de story precies gedaan was na alle Solo missies te doen, maar eigenlijk toch verder ging in die co-op missies. Ik heb die co-op dan zo lang mogelijk solo gedaan tot het echt wel moeilijk werd en vooral die tower defence missies waren een hell alleen. Is dat in MH:W ook zo, of is de story hiervan echt beter toegankelijk solo of duidelijker afgebakend?

Gezien uw Souls ervaring, geen stress. Basegame World is zelfs relatief makkelijk. Naargelang welk wapen.

De eerste maal dat ik echt doordacht genuanceerde builds ben beginnen maken is letterlijk vanaf Iceborne wat meteen wel een duidelijke verschil is. De grote moeilijkheid met solo is gewoon de timesink. Ik deed zoals vele en zoals Capcom het grotendeels opzet, story/nieuw monster solo verslaan. En dan voor het farmen de co op modus.

Maar ik heb echt allesbehalve doelgericht gespeeld. Vele dagen gewoon lobby joinen en wat klooien met wapens en casual farmen.. bijna al het materiaal kan je vroeg of laat toch gebruiken. Klok hier af op net geen 250u. Maar als je zonder ocd toestanden speelt(verzamel type wapens/armor/cheevos) en gewoon hard voor de story mode gaat, zie ik u dat onder de 70u doen :p

MHW heeft voor zover ik weet geen tower defence. Wel in-game camera/collect'fauna/flora/fishings shenanigans. Nog niet met bezig geweest, ooit misschien.

Eens die gameplayloop voor gear etc je beet heeft, is het wel vele malen leuker in co op. Rise zou naar het schijnt ook de betere solo ervaring zijn door het veel snellere ritme. Maar zou ook wel meer vrijheid en heel wat breder gaan qua buildopties.

Ik raad het iedereen aan als een meer casual Souls type combat game(gewichtig) en een veel meer hardcore arpg(diablo, poe) waar de vijanden bijna altijd ter vergelijking als karton aanvoelen.

Thx voor de info.

Toen ik zelf Rise speelde heb ik me eigenlijk ook nooit echt veel bezig gehouden met builds, ik keek gewoon wat ik had en kon maken en mijn wapen maakte ik gewoon beter wanneer ik kon. Voor de Solo mode/quest line had ik nooit echt issues en de eerste ranks van die co-op quest lines ook niet omdat men gear goed genoeg was, maar je was daar precies wel in eens verplicht om gaan online te spelen als je verder wou geraken en dat vond ik gelijk wat jammer. Er was wel al een aftiteling geweest in die solo campaign, dus het verhaal zat er zogezegd op, maar voor zo ver ik begreep waren er nog nieuwe monsters en uitdagingen die enkel in die co-op zaten waar ook nog story verteld werd, maar je als solo speler zo wat van onthouden werd. Als dit in MH:W niet zo is, des te beter, ik zal zeker wel eens co-op spelen ook, maar ik wil er vooral solo door gaan in het begin. De reden dat ik het niet deed in Rise was omdat ik dit op Switch speelde en geen online abo had en wou kopen. Dat is een issue dat ik nu op PC niet ga hebben ofc. Dat ik in World wat meer ga moeten grinden vind ik gelijk niet zo erg, in Rise voelde dat niet echt nodig omdat alles vlot ging en eens in die co-op quest line had ik niet echt het gevoel dat ander gear veel ging veranderen... Dat of ik was er te onervaren in...

Ik ben er nu eens wat meer over aan het opzoeken terug omdat het allemaal wat ver zit, maar blijkbaar zijn die Hub quests in Rise wel ook bedoeld om solo te doen en zijn die village quests echt gewoon tutorial/intro quests :p

Wat ik wel nog weet is dat ik met die village quests wel echt geen issues had en deze inderdaad simpel waren. Ik vraag me nu gewoon alleen af hoe ver ik ben geraakt in die hub questline en of dat normaal is dat ik begon last te krijgen als solo speler. Ik ga het deze avond eens terug op mijn Switch zetten gewoon omdat ik wil weten waar ik zat en wat ik gedaan heb. Misschien was ik echt gewoon te slecht xD

Edit: Mijn geheugen begint terug te komen, het waren die stomme rampage quests die de fun voor mij wat verpeste. Ik weet nog dat ik die echt niet graag deed en je er een paar verplicht moest doen om verder te geraken in je HR in de hub quest line. Zoals ik het nu zie heb ik er twee van die 3 verplichte gedaan en was ik het dan beu en heb ik niet meer verder gedaan onwetende dat er eigenlijk maar ééntje meer was en ik eigenlijk aan het eindpunt van de base games zat op dat moment :s

Laatst bewerkt:
Onlangs Spider-Man 2 op PS5 uitgespeeld. Zeer goed mee geamuseerd maar valt wel onder “meer van hetzelfde” na de vorige anderhalve delen. Verrassen deed het dus niet maar het neemt alles wat goed was van die spellen en doet er een schepje bovenop. Deze games hebben een minpunt van veel open world games wel verwijderd door van punt A naar B gaan leuk te maken met het web slingeren, dat doet echt wel veel.

Nu bezig aan Metroid Dread op de Switch. Ik ben fan van metroidvania’s maar dit is de eerste keer dat ik een spel speel uit één van de twee reeksen waar de naam van komt (ooit wel een stukje Castlevania Symphony of the Night maar niet ver in geraakt). Zit een viertal uur ver en in grote lijnen een heel goed spel. Coole sfeer, goed level design, weinig tot geen bloat. Enkel over de EMMI secties heb ik wat gemengde gevoelens, het is nogal trial & error en haalt de vaart er soms een beetje uit.

Kena: Bridge of Spirits (PS5)

Als tussendoortje, is wel cava maar nogal veel van hetzelfde. Ziet er wel heel mooi uit.

Gestopt met deze denk halfweg de game (Tauro bevrijd)
Het kan me niet bekoren, heb al heel het spel het gevoel van net-niet en wil er mijn tijd niet meer insteken.

Ondertussen gestart met: Final Fantasy 16 (PS5)

Gestopt met deze denk halfweg de game (Tauro bevrijd)
Het kan me niet bekoren, heb al heel het spel het gevoel van net-niet en wil er mijn tijd niet meer insteken.

Ondertussen gestart met: Final Fantasy 16 (PS5)
Alé jong, ik vond da wel nog een goed spel.

Ik ben ondertussen een weekendje bezig met MH: World, het is me eindelijk gelukt er aan te beginnen en damn wat een verslaving weer.
In het begin wat sceptisch omdat ik enkel Rise gewoon ben, maar begin al meer en meer te merken hoe veel uitgebreider/beter deze is.
Niet dat ik Rise nu in eens slecht vind, maar in deze game kan ik mij gelijk toch nog veel meer verdiepen.

Terug
Bovenaan