Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Lego Star Wars: Skywalker Saga

Al in 2022 begonnen met de originele trilogie en dan vanaf december op't gemakje de rest gespeeld. Ben nog aan't twijfelen om planeet per planeet alles op te luiden en voor de platinum te gaan, maar het lijkt me veel werk en nog veel te veel leuks om te spelen.

Ondertussen aan Hogwarts Legacy begonnen en ik kijk er al naar uit om compleet te verdwalen in het spel.

Neon white, ooit review gelezen in PU en leek me toen volledig iets vr mij mr was alleen switch. Bij release op Playstation wishlisted, en nu melding gekregen dat t in sale stond dus kans genomen.

Ben sucker voor zo'n games waar ge skills krijgt door repititie mr de basis héél simpel is. Zie me deze ook wel plat halen.

Xonotic: ik zal altijd een zwak hebben voor arena shooters. Eind 1996 begonnen met QuakeWorld en vanaf de 1e minuut verslaafd aan shooters. Als ik morgen zou moeten kiezen om de rest van m'n leven Quake te spelen of aan simracing te doen dan koos ik voor shooters.

Laatst bewerkt:
Yakuza Like a dragon nog eens aant spelen. Ik had 10-15 uur aanvankelijk gespeeld, maar vond het verhaal echt tegenvallen "indertijd". Als ge kijkt op reddit of dit forum lijk ik wel een serieuze uitzondering te zijn die het spel geen topper vind.

Het is straf dat hun turnbased-combat in een eerste poging vrij goed geslaagd is, maar hoe mensen dit verheffen boven de combat van games zoals Trails in the sky of een deftige Tales of game ontgaat me... Als dit uw eerste game met turn-based combat ooit is, kan ik het wel snappen, maar anders... :unsure:

Desalniettemin heeft de game ook veel positiefs te bieden. Veel leuke side-activities/quests, Ichiban is zeer likeable en uw party-members zijn een jolig lootje om ambras te gaan met de lokale straatboefjes.

Ik had nog voor x aantal euro kortingsbonnen bij GM dus heb me toch Infinite Wealth gepre-ordered. Ik hoop dat ze de combat verder verfijnd hebben en het verhaal iets minder onnozel is. 🤞

Ik vind het een fantastisch spel maar in charter 12 is er een enorme difficulty spike, waar ik echt voor moest grinden. Uiteindelijk gedaan en er voorbij geraakt, tot ik weer moest grinden. Dan ben ik afgehaakt, ik heb daar geen tijd of zin voor...

Ik vind het een fantastisch spel maar in charter 12 is er een enorme difficulty spike, waar ik echt voor moest grinden. Uiteindelijk gedaan en er voorbij geraakt, tot ik weer moest grinden. Dan ben ik afgehaakt, ik heb daar geen tijd of zin voor...
Mja, als games zoals FFXVI en Sea of stars u direct gear geven om combat/grinding te minimaliseren(oftewel de game eenvoudiger maken), dan kunnen Like a dragon games ook iets meegeven om het grinden te beperken.

Natuurlijk liefst niet in de vorm van pre-order bonus of een premium editie waar ze u bepaalde OP gear of jobs direct mee vrijgeven. :unsure:

Mja, als games zoals FFXVI en Sea of stars u direct gear geven om combat/grinding te minimaliseren(oftewel de game eenvoudiger maken), dan kunnen Like a dragon games ook iets meegeven om het grinden te beperken.

Natuurlijk liefst niet in de vorm van pre-order bonus of een premium editie waar ze u bepaalde OP gear of jobs direct mee vrijgeven. :unsure:
Had hetzelfde probleem. Vooral omdat ik de 'motten op alles en nog wat' Yakuza-gameplay liever had dan turn-based. En dat grinden, meh...
Vond het ook kut dat ik de game op PS5 niet verder kon spelen, dan moet je new game beginnen.

Bwah, geld grinden via het business game en zoveel mogelijk de beste gear kopen -- en er zijn toch XP-items, zowel gear als een drankje als ik me goed herinner? Plus in de riolen de daklozen proberen te one-shotten, want anders gaan ze lopen en in de arena grinden.

Bwah, geld grinden via het business game en zoveel mogelijk de beste gear kopen -- en er zijn toch XP-items, zowel gear als een drankje als ik me goed herinner? Plus in de riolen de daklozen proberen te one-shotten, want anders gaan ze lopen en in de arena grinden.
Ik had misschien moeten verduidelijken in men bericht dat grinden in (J)RPG's voor mij meestal geen minpunt is. :D Podcast opzetten, grindplekje of activiteit kiezen en ik ben compleet zen.

Andere spelers hebben die mentaliteit vaak niet. Ja, ge kunt via de business-game geld grinden en XP-items gebruiken, maar ik weet niet of dit voor veel spelers direct ter gedachten komt.

Ik had misschien moeten verduidelijken in men bericht dat grinden in (J)RPG's voor mij meestal geen minpunt is. :D Podcast opzetten, grindplekje of activiteit kiezen en ik ben compleet zen.

Andere spelers hebben die mentaliteit vaak niet. Ja, ge kunt via de business-game geld grinden en XP-items gebruiken, maar ik weet niet of dit voor veel spelers direct ter gedachten komt.
Ik heb de gewoonte om ieder hoekje, vraagteken, sidequest en blinkend dingske te willen gaan onderzoeken, dus meestal moet ik niet zoveel grinden en vaak heb ik ook wel ergens een guide bij de hand, om de missables niet te missen. Maar ik besef dat niet iedereen zo speelt.

Ik ben nu begonnen aan Hogwarts Legacy en ik ben al zoveel tijd aan't verschijten met verkennen en zien dat ik zo min mogelijk collectables mis.

Er zijn inderdaad mogelijkheden maar de combinatie van een veeleisende job en kleine kinderen maakt dat mijn gametijd beperkt is en mijn tolerantie voor verplicht grinden in games onbestaande is.

Uitgespeeld, 22 tal uur over gedaan. 100 % items en map completion. Zeer leuke game, enig puntje van kritiek dat ik kan geven, is dat de bazen te eenvoudig waren.

Ben nu herbegonnen met de nieuwe modus die je vrijspeelt na het uitspelen van de normale game.

Done, 100% voltooid + platinum. Toppertje!
Nu slechts 9 euro op Switch, heb die daar ook nog eens gekocht voor onderweg te spelen.

Shadow Tactics: Blades of the Shogun & Aiko's Choice uitgespeeld.

Prima game met een tof verhaal en goede setting van het Edo-Japan. Elk map biedt weer enorm leuke puzzels/uitdagingen. Twee levels heb ik enkel op beginner kunnen completen en zelfs daar moest je soms toch goed genoeg nadenken en vaak genoeg reloaden.

Begonnen aan Armored core 6, 'k weet het nog nie goe, normaal ben ik direct verkocht bij een From software spel, bij dit echt nog niet... Afwachten

Yakuza, like a dragon. Het is mijn 1e Yakuza. Reeds een 2tal uur gespeeld. Nog niet overtuigd. Besturing voelt wat houterig, storytelling is nogal, dunno... cliché? En kweet niet of de turnbased combat mij gaat blijven interesseren.
Kzie wel hoe het evolueert.

Misschien dat Yakuza 0 je beter zal liggen? Dat is imo wel een beter punt om te beginnen met de serie.
Het vechten is gewoon stukken leuker in een brawler in plaats van het turn-based systeem.
Qua storytelling is Yakuza wel cliché en over the top. Dat is denk ik voor velen net de charme. :p

Dead Space remake
Nee, de horror is helemaal niets voor mij. :unsure: Brr, op naar een andere game

Yakuza, like a dragon. Het is mijn 1e Yakuza. Reeds een 2tal uur gespeeld. Nog niet overtuigd. Besturing voelt wat houterig, storytelling is nogal, dunno... cliché? En kweet niet of de turnbased combat mij gaat blijven interesseren.
Kzie wel hoe het evolueert.
De charme zit voor mij in de wacko side quests en minigames.

Misschien dat Yakuza 0 je beter zal liggen? Dat is imo wel een beter punt om te beginnen met de serie.
Het vechten is gewoon stukken leuker in een brawler in plaats van het turn-based systeem.
Qua storytelling is Yakuza wel cliché en over the top. Dat is denk ik voor velen net de charme. :p

Dead Space remake
Nee, de horror is helemaal niets voor mij. :unsure: Brr, op naar een andere game

De charme zit voor mij in de wacko side quests en minigames.
Ondertussen al in chapter 3. Het begint wat te beteren. ´t is nog funny bij momenten. Soms wel veel storytelling.
Benieuwd naar de wacko sidequests. Wel al blikjes aan het verzamelen geweest 😆

Terug
Bovenaan