Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Dead space remake, ik ben helemaal niet zo positief als de reviews. Clunky controls, veel savebugs en crashes tegengekomen op de XSX, veel te weinig ammo, telekinesis die niet vlot werkt etc.
Grafisch top, maar dat is zowat het enige, 7/10 max voor de rest. Ik heb de originele destijds ook gespeeld en vond die veel beter.

Dead space remake, ik ben helemaal niet zo positief als de reviews. Clunky controls, veel savebugs en crashes tegengekomen op de XSX, veel te weinig ammo, telekinesis die niet vlot werkt etc.
Grafisch top, maar dat is zowat het enige, 7/10 max voor de rest. Ik heb de originele destijds ook gespeeld en vond die veel beter.
Ben toevallig ook bezig aan deze. Ik ben wel véél enthousiaster. Was al fan van het origineel doch om welke reden dan ook nooit volledig uitgespeeld. Dus blij dat ik nu een herkansing krijg. :p

Qua gunplay vind ik dat spel zeer zeer goed. Je wapens hebben echt 'impact'. Graphics, sound, level design,... Ook allemaal top notch. Die clunky controls kan ik voor een stuk volgen maar was dat in het origineel niet veel erger? Ik kan mij ook niet voor de geest halen dat dat in een Resident Evil ofzo pakken beter is? Crashes en savebugs op pc nog niet tegengekomen gelukkig. Ook je opmerkingen wat betreft ammo of telekinesis kan ik (gelukkig) niet bijtreden. Jij speelt wellicht op hard ofzo? Ik op normal want ik speel vanuit de zetel op pc en gebruik dus xbox controller. Maar met een controller zal ik never nooit zo vlot aimen als met muis/toetsenbord dus de hogere moeilijkheidsgraden zijn voor mij doorgaans te pittig.

Ik vermoed dat ik stilaan het einde nader en dat mag ook wel. Heb alle gameplay mechanics nu wel gezien en ik ga wellicht ook geen nieuwe wapens meer unlocken. Qua environment - hoe mooi ook - heb ik het stilaan ook wel wat gezien. Uiteindelijk lijkt alles in zo'n ruimteschip toch wat op elkaar...

Je merkt soms wel dat de core van dat spel 15 jaar oud is ondertussen. Dingen die toen wellicht enorm vernieuwend waren, zijn dat ondertussen niet meer. Ook de delen in zero gravity vind ik vaak eerder irritant dan een leuke afwisseling.

Maar voor de rest absoluut topspel! Zijn er plannen om deel 2 ook te remaken? Ik hoor altijd zeggen dat deel 2 nog beter is dan het origineel. Zelf nooit gespeeld helaas. Deel 3 wel (coop met een vriend) maar dat voelde eigenlijk niet meer als Dead Space. Die is ook totaal niet zo goed onthaald als deel 1 & 2, als ik het mij goed herinner. Maar een remake van deel 2 zou dus zeer welgekomen zijn.

Ben stilaan aan 't bekijken wat mijn volgende game wordt. Ik twijfel om die Uncharted reeks te kopen voor pc. Zijn die eerste delen nog de moeite denken jullie? Of toch wat verouderd? Deel 3 en zeker deel 4 zullen sowieso nog wel de moeite zijn vermoed ik?

Anders misschien The Last of Us nog is herspelen op PC (ooit al uitgespeeld op Playstation). Aliens: Dark Descent ziet er ook nog wel tof uit en ben groot fan van de films.

Keuzes, keuzes, keuzes,...

Ik snap de kritiek op Dead Space echt niet. Kan er amper iets op aanmerken. Ook qua ammo kom ik nooit in de problemen.

Bezig aan Grime, ik weet niet hoe het komt, maar ben echt ne sucker voor dit soort spellen de laatste tijd (Hiervoor beide Aeterna's kapot gespeeld, nu deze, sluit er perfect bij aan)

Moet ik nog spelen. Was eraan begonnen maar was niet in de stemming. Combat was vreemd in het begin.

Gisteren begonnen aan Astalon: Tears of the Earth
Een retro style metroidvania waarbij je met 3 karakters speelt. Telkens je sterft moet je herbeginnen maar blijft je world progress behouden en kan je upgraden afhankelijk hoeveel "souls" je verzameld hebt. De resterende souls behoud je tussen runs.

Eerste indruk heel positief, gisteren pas om 3u40 gaan slapen omdat het "nog 1 run" gevoel veel te sterk aanwezig was. Combat zit goed, unlocks zijn talrijk en heb de indruk dat de wereld vol geheimen zit.

Moet ik nog spelen. Was eraan begonnen maar was niet in de stemming. Combat was vreemd in het begin.

Een retro style metroidvania waarbij je met 3 karakters speelt. Telkens je sterft moet je herbeginnen maar blijft je world progress behouden en kan je upgraden afhankelijk hoeveel "souls" je verzameld hebt. De resterende souls behoud je tussen runs.

Eerste indruk heel positief, gisteren pas om 3u40 gaan slapen omdat het "nog 1 run" gevoel veel te sterk aanwezig was. Combat zit goed, unlocks zijn talrijk en heb de indruk dat de wereld vol geheimen zit.
ah shit, merci (toegevoegd aan de lijst)

Heb de hele Uncharted reeks gekocht op Epic (voor 16 euro leek me dat wel een koopje). Weet alleen niet goed met welke ik moet beginnen. Zou graag met de eerste beginnen (logisch) maar die is al van 2007 (weliswaar geremaked maar toch...) en op Reddit las ik hier en daar toch dat die gameplay-gewijs zijn leeftijd wel toont ondertussen.

Andere optie is enkel deel 4 (de beste blijkbaar?) spelen en de rest negeren. Mjah... Iemand die ze gespeeld heeft en me kan verder helpen?

Heb de hele Uncharted reeks gekocht op Epic (voor 16 euro leek me dat wel een koopje). Weet alleen niet goed met welke ik moet beginnen. Zou graag met de eerste beginnen (logisch) maar die is al van 2007 (weliswaar geremaked maar toch...) en op Reddit las ik hier en daar toch dat die gameplay-gewijs zijn leeftijd wel toont ondertussen.

Andere optie is enkel deel 4 (de beste blijkbaar?) spelen en de rest negeren. Mjah... Iemand die ze gespeeld heeft en me kan verder helpen?
Gewoon met de eerste beginnen. Ondanks de leeftijd zullen ze toch nog de moeite zijn imo.

Voor vele incl mezelf piekt Uncharted bij deel 2. Begin gewoon bij deel 1. Best kort. Gezien het volume van de latere games kan je deel 1 en 2 bijna bekijken als 1 game.

Bezig aan Grime, ik weet niet hoe het komt, maar ben echt ne sucker voor dit soort spellen de laatste tijd (Hiervoor beide Aeterna's kapot gespeeld, nu deze, sluit er perfect bij aan)
Lijkt me niet zo raar, veel fans van het 'souls' genre zijn ook fan van metroidvania games het heeft veel raakvlakken vooral qua exploratie en uitdaging, bossfights etc etc.

Evil West
Best wel een ok spel om eens een paar uur aan te verslijten tussen andere games.
Verhaal was niet echt bijster goed ondanks een concept dat wel veelbelovend klonk.
De combat vond ik nog wel vermoeiend. Moest toch wat pauzes nemen om erdoor te geraken.
Al goed dat het gewoon bij PS+ zat, dat maakt het allemaal makkelijker verteerbaar.
Evil West wou ik nog gauw spelen voor mijn PS+ abbo verloopt morgen, nu verder met Dark Souls Remastered

Maar voor de rest absoluut topspel! Zijn er plannen om deel 2 ook te remaken? Ik hoor altijd zeggen dat deel 2 nog beter is dan het origineel. Zelf nooit gespeeld helaas. Deel 3 wel (coop met een vriend) maar dat voelde eigenlijk niet meer als Dead Space. Die is ook totaal niet zo goed onthaald als deel 1 & 2, als ik het mij goed herinner. Maar een remake van deel 2 zou dus zeer welgekomen zijn.
Hoewel deel 1 iets meer horror bevatte, vond ik indertijd deel 2 indertijd eigenlijk nóg beter.
Gameplay was smoother, grafisch beter, en Isaac kon ook om één of andere mysterieuze reden praten :unsure:

Perfecte mix van actie en horror, imo.

Wolfenstein: The Old Blood
Me voorgenomen om dit jaar eens wat games effectief uit te spelen. Heb 500 games op Steam en denk niet dat ik er al 20 uitgespeeld heb. Daarmee maar eens begonnen met deze. Best wel fun :)

Hoewel deel 1 iets meer horror bevatte, vond ik indertijd deel 2 indertijd eigenlijk nóg beter.
Gameplay was smoother, grafisch beter, en Isaac kon ook om één of andere mysterieuze reden praten :unsure:

Perfecte mix van actie en horror, imo.
In de remake praat die ook al! Was dat in het origineel anders? Ik kon mij precies ook herinneren dat die daar geen woord zei…

Amai, was ik al vergeten, mr vorig jaar gespeeld en idd echt een aanrader, daar heb ik nog is de tijd genomen om de plat te halen. Verveelde niet tot het einde.

Uitgespeeld, 22 tal uur over gedaan. 100 % items en map completion. Zeer leuke game, enig puntje van kritiek dat ik kan geven, is dat de bazen te eenvoudig waren.

Ben nu herbegonnen met de nieuwe modus die je vrijspeelt na het uitspelen van de normale game.

Dark Souls Remastered

Knap geconnecteerde wereld. :) Jammer dat je wel merkt dat deze al vrij oud is ondanks de remaster.
Visueel soms moeilijk zichtbaar wat er gaande is en iets teveel bullshit. :p
Misschien omdat ik eerst Elden Ring en dan Demon's soul op PS5 en DS3 heb gespeeld maar daar is het met de QOL echt wel fijner om te spelen.

The Wolf Among Us

De telltale games blijven geweldig om te spelen. :D Geen idee waarom ik niet eerder aan deze was begonnen maar ik was meteen volledig mee in het verhaal :love: De karakters waren geweldig

Terug
Bovenaan