Dead space remake, ik ben helemaal niet zo positief als de reviews. Clunky controls, veel savebugs en crashes tegengekomen op de XSX, veel te weinig ammo, telekinesis die niet vlot werkt etc.
Grafisch top, maar dat is zowat het enige, 7/10 max voor de rest. Ik heb de originele destijds ook gespeeld en vond die veel beter.
Ben toevallig ook bezig aan deze. Ik ben wel véél enthousiaster. Was al fan van het origineel doch om welke reden dan ook nooit volledig uitgespeeld. Dus blij dat ik nu een herkansing krijg.
Qua gunplay vind ik dat spel zeer zeer goed. Je wapens hebben echt 'impact'. Graphics, sound, level design,... Ook allemaal top notch. Die clunky controls kan ik voor een
stuk volgen maar was dat in het origineel niet veel erger? Ik kan mij ook niet voor de geest halen dat dat in een Resident Evil ofzo pakken beter is? Crashes en savebugs op pc nog niet tegengekomen gelukkig. Ook je opmerkingen wat betreft ammo of telekinesis kan ik (gelukkig) niet bijtreden. Jij speelt wellicht op hard ofzo? Ik op normal want ik speel vanuit de zetel op pc en gebruik dus xbox controller. Maar met een controller zal ik never nooit zo vlot aimen als met muis/toetsenbord dus de hogere moeilijkheidsgraden zijn voor mij doorgaans te pittig.
Ik vermoed dat ik stilaan het einde nader en dat mag ook wel. Heb alle gameplay mechanics nu wel gezien en ik ga wellicht ook geen nieuwe wapens meer unlocken. Qua environment - hoe mooi ook - heb ik het stilaan ook wel wat gezien. Uiteindelijk lijkt alles in zo'n ruimteschip toch wat op elkaar...
Je merkt soms wel dat de core van dat spel 15 jaar oud is ondertussen. Dingen die toen wellicht enorm vernieuwend waren, zijn dat ondertussen niet meer. Ook de delen in zero gravity vind ik vaak eerder irritant dan een leuke afwisseling.
Maar voor de rest absoluut topspel! Zijn er plannen om deel 2 ook te remaken? Ik hoor altijd zeggen dat deel 2 nog beter is dan het origineel. Zelf nooit gespeeld helaas. Deel 3 wel (coop met een vriend) maar dat voelde eigenlijk niet meer als Dead Space. Die is ook totaal niet zo goed onthaald als deel 1 & 2, als ik het mij goed herinner. Maar een remake van deel 2 zou dus zeer welgekomen zijn.
Ben stilaan aan 't bekijken wat mijn volgende game wordt. Ik twijfel om die Uncharted reeks te kopen voor pc. Zijn die eerste delen nog de moeite denken jullie? Of toch wat verouderd? Deel 3 en zeker deel 4 zullen sowieso nog wel de moeite zijn vermoed ik?
Anders misschien The Last of Us nog is herspelen op PC (ooit al uitgespeeld op Playstation). Aliens: Dark Descent ziet er ook nog wel tof uit en ben groot fan van de films.
Keuzes, keuzes, keuzes,...