Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Raden jullie aan om Alan Wake 1 te spelen vooraleer ik aan de 2de begin?
De Twin Peaks vergelijkingen triggeren mij toch serieus.
Ik heb net episode 3 van de 6 uitgespeeld, halverwege dus. Wat ik hierboven zei blijft geldig, AW1 is een vrij standaard survival horror shooter verpakt in een cool jasje. Ik zou misschien episode 1 eens spelen en kijken wat je van de gameplay vindt. Als het u dan al tegen steekt, gaat het niet veel beter worden. Dan zou ik het gewoon op easy zetten of een recap op youtube zoeken.

Ik wil ook niet te negatief klinken want ik ga het waarschijnlijk wel gewoon uitspelen. De gameplay is ook niet slecht, gewoon zeer standaard en wat repetitief, dus your mileage my vary of het verhaal en de sfeer voldoende zijn om dat te compenseren. Voor mij momenteel wel maar er zijn zoveel goeie games die ik nu had kunnen spelen.

Ik hoop dus ook dat ik meer van AW2 ga genieten als ik AW1 gespeeld heb. :unsure:

edit: 4u trouwens gespeeld voorlopig dus lang is het alvast niet!

Laatst bewerkt:
Pinball M, de nieuwe franchise van ZEN pinball games.
En het is verdorie wel de moeite met alle extra's die je nu kan unlocken + daily challenges etc.

Is zowel op steam als console gratis met 1 table. (ook alle unlocks en challenges)
De andere 4 tables zijn aan te kopen, maar zijn ook allemaal dikke fun.

Enigste dat ik wel merkte is dat ik op xbox met de standaard controller heel wat input delay opmerkte als je de flippers aantikt.
Erna mijn Wolverine controller aangesloten en daarmee heb ik dat issue niet.

Heb me deze ook gekocht. Heb ook alle kasten van Pinball FX en dus dacht ik why not.

Pinball M is misschien wel fun maar nog zeker niet geoptimaliseerd.
Althans niet voor PS5. Soms erge performance issues met de framerate (de bal die veel frames mist, stotterende animaties etc). Meestal gaan die issues wel over nadat je wat gespeeld hebt maar op dit moment is het geen aanrader. Ah en soms zijn er ook problemen in M met de menus dat uw L2 R2 knoppen niet werken.

Zen kan maar beter zien dat ze dit ASAP fixen. Hun main game Pinball FX heeft op PS5 geen framerate issues dus ik ben atm niet tevreden met Pinball M in zn huidige staat.

Voor de rest, de nieuwe kasten van Pinball FX zelf die een paar dagen geleden zijn uitgekomen werken prima en het Star Trek pack is een aanrader. Ook de Exploding Kittens kast is fun.

Animal crossing aan het spelen met mijn zoontjes, enorm leuk en rustgevend spel.
Vanavond een sneeuwman proberen maken met hen! :)

(Net gezien tijdens mijn middagpauze dat het gesneeuwd heeft... :unsure: )

Lords of the fallen

Vond het 1 van de beste soulslikes. De wereld en umbral ontdekken was echt super verslavend.
De bazen waren wel vrij eenvoudig over het algemeen, dat is voor mij wel positief :p
Jammer dat de framerate niet alles was maar een patch tijdens mijn playthrough heeft het wel allemaal veel beter gemaakt.

In de toekomst misschien nog eens opnieuw uitspelen met een andere build

Beta test van "Once human".
Scifi multiplayer survival.
Weird sfeertje (in de positieve zin) en ongeloofelijk mooi terwijl het ook nog deftig draait op mijn 1070ti.

Uurtje of twee gespeeld en dik in orde voor een spel dat maar geplanned staat 3de kwartaal 2024.

Kan door iedereen gespeeld worden momenteel, geen registratie nodig.
Je kan registreren voor extras op release maar niet nodig voor de beta.
Downloaden via hun website, wel een 70gig met de updates erbij.
En enkel us servers.

Beta test is ongeveer 45 dagen en is pas gestart deze week :)

Update 12/12:
vanaf morgen enkel nog te spelen met registratie en invite vanwege hoeveelheid spelers.
Server capaciteit was al verhoogd van de voorziene 20k spelers naar 50k spelers.

Laatst bewerkt:
Dysmantle op de PS extra, opvallend verslavende game rond afbreken en verkennen in post apocalyptische wereld, RPG elementen zijn goed en de wereld is gevarieerd met voldoende mysteries om te blijven boeien, heerlijke Indie game

Ben momenteel helemaal in de ban van Sea of Stars 😍 echt verplichte kost voor fans van o.a. Chrono Trigger.
Tussendoor ook wat Dead Space (remake), blijft ook echt een topper :drool:

Tijdje terug Marvel Snap aan de kant gelegd en zo weer met Slay the Spire begonnen. De liefde is toch zo groot en weer een aantal ascensions kunnen klimmen. Zit nu aan:
  • The Ironclad: 8
  • The Silent: 10
  • The Defect: 7
  • The Watcher: 7
Eindelijk de kaap van 10 bereikt dus :woohoo:! Maar we zijn er nog lang niet.

Ori and the Will of the Wisps
Right in the feels. Again.

Fantastisch spel, in het begin twijfelde ik of deze beter was dan de eerste, maar ben er nu wel van overtuigd. En ook gewoon weer zo mooi, art style en art direction is top!

Ori and the Will of the Wisps
Right in the feels. Again.

Fantastisch spel, in het begin twijfelde ik of deze beter was dan de eerste, maar ben er nu wel van overtuigd. En ook gewoon weer zo mooi, art style en art direction is top!
Hun stijl is inderdaad erg mooi. Ik ben benieuwd naar hun volgende game dat ze tijdens de game awards hebben getoond. Diezelfde stijl maar een actie gerichte game :drool:

Eens op GP beginnen spelen door aanschaf van de Rog Ally:
- Yakuza Kiwami: top game met top sfeer!
- Coffee Talk 2: vond de eerste super chill, van deze ook weer genoten.
- Unpacking: tof kort spelletje, net lang genoeg voor het begon te vervelen.
- Zelda, the minish cap (op SD uitgespeeld): nostalgie troef!

Call of Duty Vanguard

Lag hier al sinds vorig jaar onaangeroerd te wachten, dus dit weekend dat maar eens opgestart.
Physical copy, maar dan nog de content voor de campaigns moeten downloaden, om die ondingen als non-hardcore gamer op nog geen uur of 6 uitgespeeld te hebben. Ik ga volgende keer maar terug naar good old Doom, Wolfenstein of Mohaa als ik ongecompliceerd wil knallen 😬

Op dit moment 2 tegelijk: Disney Speedstorm (letterlijk als laatste gespeeld), en eentje die ik terug na een jaartje uit de kast gehaald heb, namelijk Planet Coaster

Terug
Bovenaan