Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Zelda Links´ awakening net uitgespeeld. Erg vermakelijke game. Af en toe wel eens wat moeten opzoeken om verder te geraken. Het is soms niet erg duidelijk wat de volgende stap is maar dit deed niks af aan de leuke ervaring.
Nu op zoek naar een Botw exemplaar 😄

Aeterna Summum (PS5)

De roguelite spin-off in het Aeterna Noctis universum.
WAUW. Bikkelhard, supervlotte controls, ziet er goed uit, constant progressie kunnen maken, gewoon dikke, dikke fun.
Nog maar een 2 tal uur gespeeld maar nu al verslaafd.
Zalig spel, direct hooked

The Talos principle terug opgepikt. Toch een fijne puzzelgame. Deze keer proberen af te werken. Alle sigils reeds verzamelt, nog wat andere dingen afronden vooraleer ik aan de toren kan beginnen. De gesprekken die je voert op de computers... funny shit 😆

Animal Crossing: een paar maand geleden pas voor het eerst beginnen spelen. Erg leuk, alleen lastig dat veel dialogen elke keer opnieuw worden herhaald en dat je de fossielen die al aan het museum gedoneerd zijn niet gewoon kan verkopen aan de uil ondanks hij zelf bedenkt dat dat een mogelijkheid kan zijn - elke keer opnieuw. :unsure:

Wylde Flowers: gisteren beginnen spelen. Ook echt een spel voor mij en ga ik zeker mee verder. Lijkt erg op Stardew Valley, maar dan simpeler, meer dialoog en tijd die je minder snel kan laten voorbijgaan. Geen moeilijke puzzels. Alleen val ik er als echte taalnerd toch wel over dat het personage van Duitse origine geen Duits accent heeft. :unsure: De figuren zien er ook maar creepy uit, de één nog meer dan de andere.

Superliminal
Een game waarvan mijn zoon op basis van YouTube playthroughs een tijd geleden al eens zei dat ik die zeker eens moest spelen (aangezien ik wel een fervente puzzel-game liefhebber van). Sinds vorige week staat die nu echter ook in de PS+ Extra catalogus.
Speciale game die wat speelt met perspectief en optisch bedrog. Een beetje Portal meets Maquette meets Echochrome. Qua puzzelen vond ik hem wel te gemakkelijk, en sommige puzzels vond ik toch behoorlijk gekunsteld. Bij ene zat ik zelfs een tijd vast en loste ik hem eigenlijk per ongeluk op. Het einde van het spel is wel een pure LSD trip eigenlijk.
PS4 versie krijgt op Metacritic 80, maar dat vind ik wel veel te veel eer. Ik rate hem eerder op 6.5. Game is ook belachelijk kort (denk dat ik er 5u over gedaan heb). Maar als je PS+ Extra hebt, zeker eens het proberen waard.

Op de Switch:
Laatste level van Super Mario Wonder voorlopig opgegeven... Om de teleurstelling door te spoelen, heb ik Portal gestart. Moet tien jaar geleden zijn dat ik dat nog gespeeld heb, blijft overeind. En doet me ook uitkijken om Portal 2 binnenkort te herspelen, die nog beter is. Zou liever Portal 3 dan Half-Life 3 hebben. :( Na Portal waarschijnlijk wel eerst Metroid Dread als volgende.

Op de PS5:
Helemaal in de ban van Death’s Door, schitterend spel. De visuele stijl en sfeer, de muziek,... Alles klopt gewoon. En ook een toffe moderne update van de klassieke Zelda gameplay. “Gratis” via PS+ maar zou later overwegen het met een mooie korting te kopen om nog een paraplu only run te doen.

Misschien als volgende Alan Wake Remastered spelen gedurende de maand PS+ die me nog rest.

Resident Evil 4 dlc: seperate ways.

Wederom genieten van RE4. :love: Ada bestuurt net zo goed als Leon en is zeker even bekwaam in combat. Levels zijn een beetje geremixed qua layout en de grapple hook voegt nog een leuke twist toe aan de verkenning. Tevens zijn de bosses in haar campagne een goede afwisseling tegenover deze in de base-game.

is om te zien hoe ze Wesker in het verhaal verwerken. Ik had wel een dikke grijns op men gezicht toen hij plots zei

"Complete local saturation" :D :D

Niet iedereen is mogelijk fan van hoe onnozel Resident evil kan worden met zijn plottwists en slechterikken, maar ik hoop dat we Wesker terugzien in toekomstige remakes en games en dat de camp op hoog niveau blijft :)

Lords of The Fallen opgestart, maar weer afgezet. Veel te veel info / mechanics in het begin. Zal die later nog is een kans geven als ik me beter kan concentreren.

Terug
Bovenaan