Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Remnant From The Ashes.(de eerste)

Aanrader voor iedereen dat Dark Souls met difficulty sliders wou en de moderne Resident Evils een warm hart toedraagt. Als ge de brightness deftig afstelt en uw fov beetje beklemmend durft te houden(sub70) echt nog wel een dikke horror game. Ik speel op hard en ik had misschien beter begonnen op normal al voelt de uitdaging solo echt wel goed aan.

Op PC al wel dik zitten kloten met crashes en wat nog allemaal. Savegames ook telkens moeten bijhouden want heeft een bug dat progressie verwijdert en nog een hele hoop andere zever da'k hopelijk niet tegenkom.
Maar speelt gewoon te leuk om met te stoppen. Co Op verken ik mogelijk later nog maar als solo geniet ik er alvast enorm van.

Lords of The Fallen (PS5)

Uitgespeeld met de good ending. Deftige souls game maar er zijn betere. Voorlopig ga ik niet opnieuw starten om de andere eindes te halen. Misschien ooit eens :)

Sekiro, Lies of P, Bloodborne, Elden Ring :) LOTF was zeker niet slecht he maar er ontbrak iets in de combat, ik kan er alleen mijn vinger niet opleggen. Exploration was leuk gedaan en mijn tijd in umbral bij momenten stressvol. Had de indruk dat de weg naar de bazen vaak moeilijker was dan de bazen zelf. Nu ja heb een radiance build gespeeld, lag misschien daaraan.

Ontopic:

Superliminal (PS5)
Korte puzzelgame met een psychidelisch einde. Zitten ook wel een paar probeerpuzzels in, de oplossing weten maar de uitvoering moet dan ook nog is goed zijn, dat liep soms fout.

Laatst bewerkt:
Atomic Heart
Geweldige game 'tot op heden' halfweg schat ik ...de graphics de art style en de combat zijn zeer goed tenminste als je deze style leuk vind. Wel in de eerste uren 3 crashes gehad nu 'stabiel' dus regelmatig saven en gelukkig genoeg savestations te vinden meestal langs de voor sommige irritante 'xxx' Nora .:laugh:

Spijtig dat sommige deze links laten liggen wegens 'politieke agenda' ...alle begrip snap het wel ...maar een goeie game laten liggen :thinking:

Dead Cells.
Dacht eerst dat het spel veel had gekopieerd van Rogue Legacy II, maar het kwam daarvoor uit, dus het is andersom.
Fast-paced en veel fun gehad.
De verwijzing naar Slay the Spire was gieren. Ik lag plat toen ik die walvis zag.

Als grote GTA fan RDR 2 ook een kans gegeven. Ik blijf mezelf dwingen om het te spelen, maar ik snap de hype niet.
Het voelt echt enorm eentonig met een sausje van een verhaal er over. Rij met je paard naar daar, schiet een hoop mensen af, rij terug naar kamp. Rij naar daar, schiet een hoop mensen af, neem iets mee, rij terug naar kamp.

Als grote GTA fan RDR 2 ook een kans gegeven. Ik blijf mezelf dwingen om het te spelen, maar ik snap de hype niet.
Het voelt echt enorm eentonig met een sausje van een verhaal er over. Rij met je paard naar daar, schiet een hoop mensen af, rij terug naar kamp. Rij naar daar, schiet een hoop mensen af, neem iets mee, rij terug naar kamp.
Korte samenvatting van elke GTA/RDR.

Vind die games ook altijd een sleur om te spelen. Bij RDR ben ik afgehaakt door al die metertjes en systeempjes + clunky controls.

Ze zien er wel geweldig uit en de details zijn indrukwekkend.

9 jaar gewacht om eindelijk Sunset overdrive te spelen.
Grafisch ziet dit spel er nog altijd knap uit. De gameplay is gewoon fun.
Springen, grinden, schieten…
Jammer dat dit een vergeten parel is voor de Xbox.

9 jaar gewacht om eindelijk Sunset overdrive te spelen.
Grafisch ziet dit spel er nog altijd knap uit. De gameplay is gewoon fun.
Springen, grinden, schieten…
Jammer dat dit een vergeten parel is voor de Xbox.
Dit gespeeld bij launch, speciaal een Xbox voor gekocht (samen met Halo MCC) - had daarvoor nog nooit een Xbox gehad - en het mij niet beklaagd. Inderdaad jammer dat de game het niet zo goed gedaan heeft en dat het (als ik me niet vergis) eigendom is van MS en er dus nooit een vervolg zal komen.

Al een 20 uurtjes Last of us 2 gespeeld. Was gratis via PS+ en ondanks het de PS4 versie is ziet die game er toch heel goed uit op PS5.
Ben ook onmiddellijk hooked en weet waarom ik de Uncharted reeks ook zo goed vond.
Bij Naughty Dogs weten ze goed hoe ze dit soort games moeten maken.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je al zit in het spel, maar het verhaal van RDR2 een "sausje" noemen...

Ik snap de kritiek wel hoor, in het begin is het idd mss wat eentoning, ook omdat het verhaal natuurlijk nog moet op gang komen én je de wereld nog moet ontdekken.

Maar dat is uiteindelijk wel de gigantische sterkte van het spel, het verhaal, de personages, de emoties, de fantastische open wereld, de muziek, de ontmoetingen met random NPC's doorheen de wereld,... je speelt geen spel, je beleeft een western epos.

Als je het spel speelt enkel om de hoofdmissies zsm af te werken is dit denk ik niks voor jou.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je al zit in het spel, maar het verhaal van RDR2 een "sausje" noemen...

Ik snap de kritiek wel hoor, in het begin is het idd mss wat eentoning, ook omdat het verhaal natuurlijk nog moet op gang komen én je de wereld nog moet ontdekken.

Maar dat is uiteindelijk wel de gigantische sterkte van het spel, het verhaal, de personages, de emoties, de fantastische open wereld, de muziek, de ontmoetingen met random NPC's doorheen de wereld,... je speelt geen spel, je beleeft een western epos.

Als je het spel speelt enkel om de hoofdmissies zsm af te werken is dit denk ik niks voor jou.
Goh it depends, ik kan het verhaal zeker wel apprecieren. Ik zit nu bij het deel waar je de strijd tussen 2 families leert kennen (net na het vernielen van de moonshine). Ik denk dat het voor mij ook gewoon veel te maken heeft met het paardrijden. Het verhaal is top, maar de eindeloze (in mijn mening trage saaie ritjes) verpesten het een beetje.

Ik speel het ook wel op pc, en dit voelt ergens meer als een game om rustig in de zetel op de tv te spelen.

Terug
Bovenaan