Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

Ook wel een oog op. Al heel wat Spire buddies zijn al op deze gesprongen met voorlopig nog geen slechte commentaar.
Steam reviews zijn weer hilarisch.

Zelf nu wel volledig toegewijd aan Monster Hunter World. Endgame = Best game. Elk monster krijgt een eigen counter build. Guiding Lands("Grinding Lands") is een pracht concept. Heb eigenlijk een absurd aantal games, maar ik zie me dit jaar niet meer veel anders spelen.
 
  • Disco Elysium (één van mijn favoriete spellen ooit)
Ik heb 'm gekocht in de steam summer sales, maar ik wacht er mee tot er een goed moment komt. Ik heb de indruk dat het een game is waar ik tijd voor wil maken, en niet zomaar tussen de soep en de patatten wil spelen voor een half uurtje om de twee dagen. Als mijn zoontje eindelijk eens leert doorslapen zal ik me eraan zetten. :p
Ik was vroeger enorme fan van de Infinity-engine games. De laatste jaren heb ik Pillars Of Eternity en Torment: Tides of Numenera gekocht en gespeeld, maar nooit uitgespeeld. Er zat altijd zoveel tijd tussen dat ik de voeling met het plot compleet miste. En da's jammer, want dan is de magie van de eerste keer dat je een spel spel speelt wat kwijt. Da's een fout die ik niet wil maken voor potentiele topgames.
 
Iemand deze al gespeeld ?


Zal het vanavond eens proberen.
Yes gekocht op xbox en redelijk hooked aan. Ideaal ook voor korte gaming sessies.
Voorlopig nog maar aan 6/8 geraakt in 1 run voor ik defeated was.
 
Silent Hill : The Short Message op PS5.

+ gratis
- al de rest

Echt geen aanrader en wss daarom ook gratis. Het was een walking simulator waar ik blijkbaar enige sympathie moest voelen ofzo voor de protagoniste... nee dus.
 
Welcome to paradiZe.

Luchtig game met leuke setting.
Zombies die je equipped met allerlei items om je te helpen bij gatheren, craften, combat.

Beetje mengeling van HumanitZ/Project zomboid maar dan met een luchtige setting en meer quest/objective/base building georienteerd.

 
Tijdje terug Baldur's Gate 3 uitgespeeld, echt wel terechte scores! Onmiddellijk daarna terug helemaal opnieuw gestart met Divinity: Original Sin 2; had het eerder al eens gespeeld op de Switch, dikke 70 uur+ (denk tot in Act 3 geraakt). Speel nu op Steam Deck, 60 fps dus wel nice en eindelijk eens een game dat ik daarop kan/wil spelen :p.
 
AC: Origins uitgespeeld vandaag. Nu Odyssey aan 't downloaden. Ik kom wat achter, maar door mijn broer zijn AC verslaving ben ik er ook eens aan begonnen. Topgames voor mij.
 
Tales of Arise

Ik was volledig mee met het verhaal en de combat! Enkel de laatste zone was er mij wat teveel aan maar over het algemeen is de tijd voorbij gevlogen toen ik het speelde.
Had het misschien wel wat rustiger aan moeten doen maar ik wou de game afwerken zodat ik nu aan FF7:Rebirth kan beginnen.
 
Toevallig ook vandaag aan Tales of Arise begonnen (de DLC stond in korting dus dacht ik it's now or never).

Een spel waar ge de tijd niet ziet voorbijgaan. Ik dacht nog effe doorspelen het is niet laat maar mijn controllerbatterij was op. Ja dag, ik was al 6.5 uur bezig :oops: (topspel). Morgen voortdoen. Allez ja vandaag dan. Eerst wat slapen enzo :ROFLMAO:
 
Balatro op ps5. Zeer verslavend. Zo snel van een gefaalde run naar de volgende gesprongen. Al vrij ver geraakt met een paar lucky Jokers, maar kheb duidelijk nog veel te leren over de mechanics.

Warme aanbeveling voor fans van Slay the spire en/of poker.
Hier ook mee begonnen een paar uur geleden. :unsure: Hopelijk dat dit niet op tablet/telefoon komt want dan ga ik veel tijd/slaap van mijn leven verliezen
 
Speelt er hier iemand Runescape? Indien ja, pm me anders dan trim ik wel uw armour voor je. :fingerguns_r:
 
Hier ook mee begonnen een paar uur geleden. :unsure: Hopelijk dat dit niet op tablet/telefoon komt want dan ga ik veel tijd/slaap van mijn leven verliezen
RIP productiviteit als het op mobiel uitkomt, maar moeten ze uiteindelijk toch doen. Allez, even relaxed met uw tablet of gsm op de zetel met muziekje op de achtergrond. :love:

Ik had wel pas na 4/5 uur spelen 2 cruciale dingen door:

1) ge kunt kaarten scrappen/wisselen
2) Het is onnozel om steeds voor een straight/straat te willen gaan in een game als deze :shy:

Nog altijd maar tot aan ante 6 geraakt, maar ik kan nu al heel vaak in ronde 1 gewoon een full house scoren door te scrappen en meer $$ te verdienen.
 
Ik speel graag poker en ik ben mega verslaafd geweest aan Slay the Spire en Inscryption, maar deze spreekt mij puur visueel niet aan :unsure: Uiteraard ga ik hem wel een kans geven, en mezelf kennende ga ik een periode slaaptekort tegemoet als ik de ervaringen lees.
 
't is echt wel heel goed, speel het ook graag.

Denk wel dat het snel gaat verouderen. Om een lang leven te hebben, gaat er toch een competitive angle moeten ingeschreven worden lijkt me
 
RIP productiviteit als het op mobiel uitkomt, maar moeten ze uiteindelijk toch doen. Allez, even relaxed met uw tablet of gsm op de zetel met muziekje op de achtergrond. :love:

Ik had wel pas na 4/5 uur spelen 2 cruciale dingen door:

1) ge kunt kaarten scrappen/wisselen
2) Het is onnozel om steeds voor een straight/straat te willen gaan in een game als deze :shy:

Nog altijd maar tot aan ante 6 geraakt, maar ik kan nu al heel vaak in ronde 1 gewoon een full house scoren door te scrappen en meer $$ te verdienen.
Hangt af van de jokers die je kiest he.

Ik ga bijna iedere keer voor jokers met straigt/flush multipliers als de RNG pulls het me toelaten.
Als je dan nog een joker hebt waar je maar 4 kaarten nodig hebt ipv 5 voor een flush/straight, of de joker waar je getallen mag skippen dan word dat nog aantrekkelijker.
(straight kan dan bvb gemaakt worden, met 1 - 3 - 5 - 7 - 9 (of een variatie waar getallen wel opvolgen en deels niet)

En ik begin heb je nog niet veel jokers unlocked maar er zijn er heeeel veel, 150 dacht ik momenteel, dus keuzes genoeg om toch voor straight en flush pulls te gaan als je wat meer variatie aan jokers hebt unlocked :)

Maar het word heel steep vanaf Ante 8... ben daar nu nog niet voorbij geraakt. (en dat op de basis difficulty - white)
 
Laatst bewerkt:
Geen game dat ik net gespeeld heb, maar aan het bekijken ben en geen topic van vind op het forum.

DMC5: Ik zou deze ook echt eens moeten spelen en heb de PS4 versie liggen, maar vraag me af zou ik deze spelen of de SE op PS5?
Iemand die beide gespeeld heeft, of de PS4 versie op PS5 speelde en me kan zeggen wat hij/zij er van vond?
 
Hangt af van de jokers die je kiest he.

Ik ga bijna iedere keer voor jokers met straigt/flush multipliers als de RNG pulls het me toelaten.
Als je dan nog een joker hebt waar je maar 4 kaarten nodig hebt ipv 5 voor een flush/straight, of de joker waar je getallen mag skippen dan word dat nog aantrekkelijker.
(straight kan dan bvb gemaakt worden, met 1 - 3 - 5 - 7 - 9 (of een variatie waar getallen wel opvolgen en deels niet)

En ik begin heb je nog niet veel jokers unlocked maar er zijn er heeeel veel, 150 dacht ik momenteel, dus keuzes genoeg om toch voor straight en flush pulls te gaan als je wat meer variatie aan jokers hebt unlocked :)

Maar het word heel steep vanaf Ante 8... ben daar nu nog niet voorbij geraakt. (en dat op de basis difficulty - white)
Juist gelukt op de steam-versie met basic red deck. Ik had een flush van lvl 13 en dan nog een deel jokers die nog eens flush bleven boosten. :D Hangt gelijk je zegt veelal af van de RNG bij de jokers. In het begin gaf ik ook niet genoeg aandacht aan de arcana tarots, maar zijn zeker ook cruciaal voor een goede run.

Geen game dat ik net gespeeld heb, maar aan het bekijken ben en geen topic van vind op het forum.

DMC5: Ik zou deze ook echt eens moeten spelen en heb de PS4 versie liggen, maar vraag me af zou ik deze spelen of de SE op PS5?
Iemand die beide gespeeld heeft, of de PS4 versie op PS5 speelde en me kan zeggen wat hij/zij er van vond?

SE op ps5 heeft
- extra playable character(Vergil, speelt drastisch anders dan de andere personages. Met een beetje oefening en geupgrade skills is hij mogelijk het sterkste character in de game)
- Nieuwe difficulty die nog meer vijanden op het scherm toevoegt
- Turbo mode: heel het spel loopt 20% sneller, dus de actie is nog intenser/twitchy)
- Snellere loadtimes + raytracing-optie, optie 120fps als uw tv het ondersteunt

In mijn ogen zijn de technische upgrades en turbo-mode al reden genoeg om te upgraden, zeker als je ziet hoe vaak de ps5-versie wordt afgeprijsd tegenwoordig. Deze games draaien om de herspeelbaarheid, dus een extra character als Vergil is een grote meerwaarde voor fans van het genre.

Nota: ik zeg dit als superfan die vindt dat geen enkele action-game zoals God of War of Nier Automata ook maar in de buurt komt van de diepgang die DMC's combat heeft. De anime-factor is een bonus afhankelijk van hoe je kijkt naar de meer "fantastische" momenten.
 
Terug
Bovenaan