Welke game heb je net gespeeld? - geen spoilers!

De eerste game uit de Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy. In het begin (de eerste 3 cases) voelde dit aan als een luchtig tussendoortje, maar de laatste 2 cases doen er wel een serieuze schep bovenop en zijn echt wel de moeite. Heel erg van genoten.

Kunt ge die games apart spelen of is dat één geheel? Ik heb die immers ook op mn PS5 staan.
 
Kunt ge die games apart spelen of is dat één geheel? Ik heb die immers ook op mn PS5 staan.
Het zijn apparte games die gebundeld zijn. In het begin kies je normaal welke van de 3 games je gaat spelen en dan kies je per game welke case je start. Maar het is wel een beetje een samenhangend verhaal en je speelt best alles wel in volgorde.
 
Het is misschien lastig, maar ge moet proberen om direct langs hem te lopen. Bovenaan de trappen hebt ge een kort momentje om de pups op te ruimen zodat ge u daarna op Capra kunt focussen. Een wapen met blunt-damage gelijk een Mace ofzo werkt goed, meen ik te herinneren. Capra was voor mij indertijd ook het keerpunt.

Als ge per ongeluk gecursed wordt op een later punt in de game, zou ik de "oplossing" gewoon googlen als ik u was, want de game geeft u niet genoeg uitleg hierover en ge kunt lang gehandicapt zijn op die manier...
Dat is al zowat 40 pogingen de tactiek geweest. Ik raakte wel die trap op, maar dan ging ik meestal onmiddelijk dood omdat ik me niet snel genoeg kon omdraaien om op de honden te reageren. Direct gestunlocked waarna die Demon me onmiddelijk neerhaalt. Uiteindelijk heb ik het opgegeven, ben wat gaan grinden om een beter schild te vinden en te upgraden, heb al mijn armor uitgedaan, en de combinatie van een goed schild en sneller naakt rond te rollen zorgt ervoor dat ik makkelijker die trap opraak met meer dan 1/10de van mijn levens.
 
Kunt ge die games apart spelen of is dat één geheel? Ik heb die immers ook op mn PS5 staan.
dan kies je per game welke case je start
Als je de game nog niet gespeeld hebt, is er volgens mij geen case selectie, dan doe je alles normaal in volgorde. Maar je kan inderdaad kiezen met welke game je start, alhoewel ik zeer sterk aanraad met de eerste te beginnen, want ben net de tweede begonnen en personages en mechanics komen terug.
 
Lies of P eindelijk ne keer verder gespeeld, tot aan die extra optionele bossfight, krijg ik precies niet zo snel onder de knie. Voor mij niveau Malenia, waar ik blijkbaar meer geduld voor had om voorbij te geraken.
 
Gisteren de laatste DLC van Dead Island 2 uitgespeeld (SoLA). Was maar bof ze... grafisch zoals de main game dik in orde maar weinig te beleven. Ge hebt dat op een paar uur uit. Er is ook maar 1 sidequest (en die eindbaas (verschillende clotters) is 100x moeilijker als de eindbaas van de story... ik denk dat die sidequest in coop moet gespeeld worden). Dus hoppa 62GB van mijn SSD weg. Nu kan ik aan Persona 3 Reload beginnen ze.
 
Final Fantasy 7 Rebirth uit na 90u.

Wel een goede game maar te langdradig. Kon gerust 20u korter zijn en het had veel beter aangevoeld.
De wereld was wel mooi gedaan en heel charmant en het was een plezier om alles te ontdekken.
Maar het verhaal was iets teveel uitgerekt. Op sommige momenten was ik aan het hopen dat het verhaal verder ging gaan maar dan moest je eigenlijk weer wat onzin gaan doen.

Afin, de charme van de wereld heeft het uiteindelijk allemaal wel goed gemaakt.

In een voorlopig 'mager' jaar van grote titels maakt deze wel kans op goty maar vorig jaar zou ik het misschien niet in een top-5 plaatsen.
 
Gisteren de laatste DLC van Dead Island 2 uitgespeeld (SoLA). Was maar bof ze... grafisch zoals de main game dik in orde maar weinig te beleven. Ge hebt dat op een paar uur uit. Er is ook maar 1 sidequest (en die eindbaas (verschillende clotters) is 100x moeilijker als de eindbaas van de story... ik denk dat die sidequest in coop moet gespeeld worden). Dus hoppa 62GB van mijn SSD weg. Nu kan ik aan Persona 3 Reload beginnen ze.
Ga ze ook beide completen deze week.
 
Alone in the dark uitgespeeld.

Super sfeer. Spijtig van de bugs en clunky combat.

Trail Out amuseer ik me ook mee. Jank maar ik vind het top.
 
Final Fantasy 7 Rebirth uit na 90u.

Wel een goede game maar te langdradig. Kon gerust 20u korter zijn en het had veel beter aangevoeld.
De wereld was wel mooi gedaan en heel charmant en het was een plezier om alles te ontdekken.
Maar het verhaal was iets teveel uitgerekt. Op sommige momenten was ik aan het hopen dat het verhaal verder ging gaan maar dan moest je eigenlijk weer wat onzin gaan doen.

Afin, de charme van de wereld heeft het uiteindelijk allemaal wel goed gemaakt.

In een voorlopig 'mager' jaar van grote titels maakt deze wel kans op goty maar vorig jaar zou ik het misschien niet in een top-5 plaatsen.
Had ik al met Remake.

Nu bezig met South Park: The Fractured But Whole. Wel een plezant spel, zeker voor fans van de reeks. Speelt heel vlot op de steam deck. Vraagt niet veel van de gpu dus gaat de batterij lang mee.
 
Wat laat maar ook op de Balatro hype gesprongen en ik vraag me af waarom ik dat niet meteen gekocht heb.
Mega fun. Heel simpel qua opzet maar toch enorm uitdagend. Ook ideaal als tussendoortje. Ondertussen ook nog wat Slay The Spire en En Garde.
 
Eiyuden Chronicle 100 heroes

Lang uitgekeken naar de launch hiervan en mijn verwachtingen zijn deels ingelost. Voor een game met deze relatief lange ontwikkeling zijn er wel enkele mankementen die ik niet had verwacht.

De art-style is breedgenomen mooi, maar op ps5 voelen sommige achtergronden toch een beetje low-res aan. Engelse VA is deftig, maar Japans krijgt mijn voorkeur. Bepaalde personages hebben een hoge anime-factor in hun dialoog en dan wil je liefst al hun dialoog skippen. :p

Turn-based battle systeem is simpel, maar lijkt nog genoeg diepgang te bieden met de lenzes. Feit dat je bij start van battle eenvoudig kan kiezen voor auto-battle is wel handig. Anderzijds het feit dat zelfs op een ps5 je nog met die (korte) loadingscreens zit voor elke battle...

Fijne game in het algemeen, maar ik snap waarom de metacritic zweeft rond de 80. Er zijn verschillende, kleine (technische) tekortkomingen die je nog zou vergeven bij een indiegame, maar hier wringt het toch af en toe.

Ik moet een beetje denken aan de situatie met Callisto protocol en Dead Space remake. De nieuwe game verschijnt eerst en ontvangt gemengde reviews terwijl later de bejubelde remake/remaster uikomt.

Niet zeker wanneer Konami eindelijk de releasedatum voor Suikoden 1/2 remaster gaat bevestigen, maar ik vermoed dat deze net iets gunstiger gaat scoren.
 
Wat laat maar ook op de Balatro hype gesprongen en ik vraag me af waarom ik dat niet meteen gekocht heb.
Mega fun. Heel simpel qua opzet maar toch enorm uitdagend. Ook ideaal als tussendoortje. Ondertussen ook nog wat Slay The Spire en En Garde.
Ik heb de 1 uur trial, ga toch eens spelen op ps5 om te zien wat het is
 
Een verderzetting van mijn avonturen in Dark Souls als complete leek op gebied van dit genre games
Na 50 pogingen met de Capra demon waren alle volgende uitdagingen gelukkig een pak makkelijker. Ik heb gekozen om veel in dexterity te investeren en loop rond met mijn +5 hellebaard en +5 Pharis boog. De depths waren alleen maar een probleem door die vloek-kikkers, maar die spuuglelijke draak was een makkie met slechts 2 pogingen. Ondertussen ook de Mothwing Butterfly gedownd in 3 pogingen.

Blighttown was vooral lastig omwille van de gifpijlen, maar door heel voorzichtig te zijn kon ik ze allemaal uitschakelen, en ze respawnden niet. Vuur-spin-wijf-demon madam Quelaag was niet al te moeilijk omdat ik hulp had van een geest. Ook slechts vier pogingen voor nodig. Dan was het ineens dollen in Sen's Fortress, al ben ik Sen nooit tegengekomen. Wel veel doodgegaan. Moeizaam doorvechten tot het dak, waar een groot beest molotov-urnen naar me gooide. Ik zat hier eventjes vast want ik had geen idee wat de goeie tactiek was.

De vuurzee was er bijna constant en ik had geen idee welke richting ik uit moest. Ik was ook behoorlijk conservatief want het laatste bonfire was erg ver terug. Uiteindelijk ben ik maar een voorraad van 500 pijlen gaan kopen bij de smid om dat beest 15 hit points per schot af te maken. Dit kon niet de juiste manier zijn, bedacht ik me. Maar het werkte wel. Het beest ging neer, evenals de Iron Golem na drie pogingen. Ik ga eerlijk zijn, af en toe zoek ik wel eens wat dingen online op. Het viel me hier bvb op dat er geen enkel bonfire in de buurt leek te zijn. Gelukkig spoilde het internet me dat ik gewoon even van een richel moest springen om rechtstreeks bij een semi-geheim bonfire te landen.

Nu goed, Golem afgemaakt, en op weg naar... Anor Londo. Dit is de enige regio van het spel waar ik al meerdere dingen over wist voor ik het speelde. Zelfs als je nooit DS speelt, hoor je af en toe geheimen fluisteren over boogschutters en een duo genaamd O&S. Hellebaard geupgrade naar +8, estus flask naar +2, soul lvl 50 en we zijn klaar om te gaan citytrippen. Even wat dollen met gigantische standbeeld-achtige bewakers, witte ninja's, de terugkeer van de gargoyles, en ja hoor, daar zijn ze dan, de twee boogschutters. Ik heb ze éénmaal benaderd en éénmaal in de dieperik gestort. Daarna kwam ik hier mijn relaas vertellen. Hoplelijk wordt de tweede keer iets beter. Mijn hoop is dat mijn dexterity er voor zorgen dat ik die pipo's vanop afstand kan uitschakelen. In elk geval, nog voor ik met de game begon was ik al aan het stressen over al de verhalen over die O&S. Mogelijk zit ik er dagenlang vast, of moet ik eerst heel wat gaan grinden om mijn spullen te upgraden. We zien wel.
 
Fijn om je avonturen te kunnen meevolgen en leuk dat je doorzet! O&S zal je waarschijnlijk wel even mee bezig zijn, maar uiteindelijk is het ons allemaal gelukt. Als Dex build zou ik wel voor katana of Scythe gekozen hebben. Elk zijn ding natuurlijk :)

Good luck!
 
Een verderzetting van mijn avonturen in Dark Souls als complete leek op gebied van dit genre games
Na 50 pogingen met de Capra demon waren alle volgende uitdagingen gelukkig een pak makkelijker. Ik heb gekozen om veel in dexterity te investeren en loop rond met mijn +5 hellebaard en +5 Pharis boog. De depths waren alleen maar een probleem door die vloek-kikkers, maar die spuuglelijke draak was een makkie met slechts 2 pogingen. Ondertussen ook de Mothwing Butterfly gedownd in 3 pogingen.

Blighttown was vooral lastig omwille van de gifpijlen, maar door heel voorzichtig te zijn kon ik ze allemaal uitschakelen, en ze respawnden niet. Vuur-spin-wijf-demon madam Quelaag was niet al te moeilijk omdat ik hulp had van een geest. Ook slechts vier pogingen voor nodig. Dan was het ineens dollen in Sen's Fortress, al ben ik Sen nooit tegengekomen. Wel veel doodgegaan. Moeizaam doorvechten tot het dak, waar een groot beest molotov-urnen naar me gooide. Ik zat hier eventjes vast want ik had geen idee wat de goeie tactiek was.

De vuurzee was er bijna constant en ik had geen idee welke richting ik uit moest. Ik was ook behoorlijk conservatief want het laatste bonfire was erg ver terug. Uiteindelijk ben ik maar een voorraad van 500 pijlen gaan kopen bij de smid om dat beest 15 hit points per schot af te maken. Dit kon niet de juiste manier zijn, bedacht ik me. Maar het werkte wel. Het beest ging neer, evenals de Iron Golem na drie pogingen. Ik ga eerlijk zijn, af en toe zoek ik wel eens wat dingen online op. Het viel me hier bvb op dat er geen enkel bonfire in de buurt leek te zijn. Gelukkig spoilde het internet me dat ik gewoon even van een richel moest springen om rechtstreeks bij een semi-geheim bonfire te landen.

Nu goed, Golem afgemaakt, en op weg naar... Anor Londo. Dit is de enige regio van het spel waar ik al meerdere dingen over wist voor ik het speelde. Zelfs als je nooit DS speelt, hoor je af en toe geheimen fluisteren over boogschutters en een duo genaamd O&S. Hellebaard geupgrade naar +8, estus flask naar +2, soul lvl 50 en we zijn klaar om te gaan citytrippen. Even wat dollen met gigantische standbeeld-achtige bewakers, witte ninja's, de terugkeer van de gargoyles, en ja hoor, daar zijn ze dan, de twee boogschutters. Ik heb ze éénmaal benaderd en éénmaal in de dieperik gestort. Daarna kwam ik hier mijn relaas vertellen. Hoplelijk wordt de tweede keer iets beter. Mijn hoop is dat mijn dexterity er voor zorgen dat ik die pipo's vanop afstand kan uitschakelen. In elk geval, nog voor ik met de game begon was ik al aan het stressen over al de verhalen over die O&S. Mogelijk zit ik er dagenlang vast, of moet ik eerst heel wat gaan grinden om mijn spullen te upgraden. We zien wel.
Sen's fortress met boog is een pak eenvoudiger dan zonder ranged-optie. :D

Bij O&S is het vooral belangrijk dat ge beide heren altijd goed in het oog houdt en de pilaren gebruikt "om het verkeer een beetje te leiden"
 
il_794xN.3425182020_maer.jpg
 
Terug
Bovenaan