Waterontharder

(ik heb nog 0 research gedaan)

1. Werkt dat altijd op elektriek, of door de natuurlijke stroming van het water?
2. Bij iedereen zie ik dat altijd op de grond staan, is dat nodig voor de werking? Ik zou dat liever in de hoogte gemonteerd zien

Er zijn ook ontharders die zonder elektriciteit werken, bvb de Minimax M2 en nog een andere waar de naam me van ontglipt.

Wij hebben hier ene van Delta. Die werkt zonder elektriciteit, en hangt redelijk hoog op. Het zoutvat hangt wat lager om gemakkelijker bij te kunnen vullen.

2. Bij iedereen zie ik dat altijd op de grond staan, is dat nodig voor de werking? Ik zou dat liever in de hoogte gemonteerd zien
Vertegenwoordiger van Bayard zei hier dat het altijd op de grond moet staan, anders weigeren ze zelfs een offerte te maken. Er kan gewoon te veel miserie van komen als het toestel, voor welke reden dan ook, van z'n schap valt.

Vertegenwoordiger van Bayard zei hier dat het altijd op de grond moet staan, anders weigeren ze zelfs een offerte te maken. Er kan gewoon te veel miserie van komen als het toestel, voor welke reden dan ook, van z'n schap valt.
Waarom zat er bij die van ons dan een muurbeugel geleverd? Het zal wel van merk tot merk afhangen dan.

Waarom zat er bij die van ons dan een muurbeugel geleverd? Het zal wel van merk tot merk afhangen dan.
Er is een verschil tussen de mogelijkheid om het te doen, en de vraag of het een goed idee is. Als iemand die al jaren in de sector werkt dat advies geeft op basis van enkele dramaverhalen (huis onder water), dan schat je dat gewoon naar waarde en hou je daar rekening mee.

Er is een verschil tussen de mogelijkheid om het te doen, en de vraag of het een goed idee is. Als iemand die al jaren in de sector werkt dat advies geeft op basis van enkele dramaverhalen (huis onder water), dan schat je dat gewoon naar waarde en hou je daar rekening mee.
Ik wil gerust geloven dat het een slecht idee is om een waterverharder op te hangen. Maar als de enige reden is dat het een probleem is als die omgestoten wordt, dan is dat toch gewoon opgelost door de muurbeugel?

Ik vind het dan weer raar Delta standaard een muurbeugel bij hun apparaten levert als het afgeraden wordt om zoiets op te hangen. De mogelijkheid om hem op te hangen staat zelfs op hun website, en ze hebben een speciaal model met apart zoutvat zodat het zoutvat op de grond kan en het toestel tegen de muur.

Wat is het voordeel op deze tegen de muur te hangen en het zoutvat op de grond...

Snap die reden dus niet.
Plaatsbesparing. De watermeter hangt hier tegen de muur, en de waterverzachter erboven (dat was tot nu toe verloren ruimte). Nu is er op de vloer meer plaats om eventueel nog spullen te zetten. Het zoutvat hangt hier overigens 20 à 30 cm boven de grond, om nog gemakkelijk met een borstel eronder te kunnen. Het zoutvat hangt zo laag om het gemakkelijk te kunnen bijvullen.

Welk zout is het beste en waar is het het interessantst (of goedkoopst) om te kopen ?

Ik koop Axal tabletten. 6-7 euro voor 10kg.
Ik kocht die tabletten ook, op aanraden van de kerel die het onderhoud kwam doen.
De waterverzachter is mee verhuisd, maar moest terug aangesloten worden, waarvoor een technieker kwam. Die ziet mijn oranje zak en fronst eens...
"Vanwaar de keuze?"

"Nuja, omdat de technieker van het onderhoud zei dat dat even goed is en goedkoper is?"

"Dat zijn gewoon luiaards die niet een paar keer over en weer willen lopen van de camionette naar de kelder, ja!"

We hebben het efkes uitgerekend en kwam een euro ongeveer goedkoper uit per zakje wanneer ik het bij ecowater zelf kocht.. 🤷🏼

Ook nog een positieve review:
De installateur heeft de leiding niet eerst voldoende lang gespoeld met als gevolg vuil in mijn condensatieketel van 1 maand oud en ipv stromend warm water, enkel nog gedruppel.
Klantendienst: laat de loodgieter maar komen en stuur ons de factuur maar door dan.
En enkele minuten later een mail zodat ik het ook "op papier" heb. 👍

Ik kocht die tabletten ook, op aanraden van de kerel die het onderhoud kwam doen.
De waterverzachter is mee verhuisd, maar moest terug aangesloten worden, waarvoor een technieker kwam. Die ziet mijn oranje zak en fronst eens...
"Vanwaar de keuze?"

"Nuja, omdat de technieker van het onderhoud zei dat dat even goed is en goedkoper is?"

"Dat zijn gewoon luiaards die niet een paar keer over en weer willen lopen van de camionette naar de kelder, ja!"

We hebben het efkes uitgerekend en kwam een euro ongeveer goedkoper uit per zakje wanneer ik het bij ecowater zelf kocht.. 🤷🏼

Sorry, het is eigenlijk 10 euro voor 25kg.

Dat haal je niet bij Ecowater 🙂

Sorry, het is eigenlijk 10 euro voor 25kg.

Dat haal je niet bij Ecowater 🙂
T was net minder dan 6 euro (btw inclusief) voor een zakje van 10kg, als vrouw alleen ga ik geen zakken van 25kg verslepen. 😝

En die kosten rond de 6.5 euro in de enige Supermarkt die ze per 10kg verkoopt in de buurt en blijkbaar wel de reguliere prijs. Met dat verschil dat ik ze dus niet moest gaan halen én ze zelfs netjes in de kelder naast de ontharder werden gestapeld.

Laatst bewerkt:
Wat is de termijn tussen de offertedatum en de installatiedatum ongeveer?
Wat is de meerwaarde van WIFI op zo'n toestel?

Wat is de termijn tussen de offertedatum en de installatiedatum ongeveer?
Wat is de meerwaarde van WIFI op zo'n toestel?

Eerste weet ik niet goed meer, 1-2 maand?
Tweede: verwittigingen bij hoger waterverbruik, sluipverbruik, melding om zout bij te vullen (yep zeker en vast handig voor mij :) ), ...

Terug
Bovenaan