Toevallig in een warme vochtige en niet/slecht geventileerde ruimte?Bij mij komt er altijd soort zout afzetting buiten mijn bak (aan de rand)
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Toevallig in een warme vochtige en niet/slecht geventileerde ruimte?Bij mij komt er altijd soort zout afzetting buiten mijn bak (aan de rand)
Yep, eerder in een kotje in hoek appartement, wel afzuiging.Toevallig in een warme vochtige en niet/slecht geventileerde ruimte?
Door het koude(re) water in de ontharder en warme vochtige lucht er rond is er waarschijnlijk condensatie aan de buitenkant. Als in combinatie met het vorige het zout of residu van zout tot de op de rand van de ontharder is kan het zijn dat het begint te kristaliseren aan de buitenkant omdat het zout van binnen naar buiten beweegt door het water. Wat je kan doen is regelmatig de eerste 5 centimeter van de bovenkant proper maken en drogen.Yep, eerder in een kotje in hoek appartement, wel afzuiging.
Ik leg ook dat bakje 3/4 vol met zoutDoor het koude(re) water in de ontharder en warme vochtige lucht er rond is er waarschijnlijk condensatie aan de buitenkant. Als in combinatie met het vorige het zout of residu van zout tot de op de rand van de ontharder is kan het zijn dat het begint te kristaliseren aan de buitenkant omdat het zout van binnen naar buiten beweegt door het water. Wat je kan doen is regelmatig de eerste 5 centimeter van de bovenkant proper maken en drogen.
Mijn moeder heeft een waterontharder, en om de paar weken vliegt dat transparante darmke eraf en staat gans de berging onder water.
Dat darmke heb ik met al mijn macht op dat wit deksel geduwd. Aan wat zou dat liggen en hoe kan ik het oplossen dat het niet meer losschiet?
Waterontharders die werken volgens het principe van ionenuitwisseling komen het vaakst voor. Daarbij worden in een cilinder met harskorrels de calcium- en magnesiumionen in het water uitgewisseld voor natriumionen. Het water wordt dus effectief ontkalkt door de harskorrels.Als de harskorrels verzadigd zijn, vermindert hun werking en moet de harscilinder worden schoongespoeld of geregenereerd. Meestal gebeurt dat automatisch via een zoutreservoir. Het pekelwater spoelt de kalk en het magnesium van de hars en wordt via de riool afgevoerd. Na de regeneratie is de harsfilter schoon en kan de ionenuitwisseling terug optimaal gebeuren.
Ik koop Axal tabletten in de Hubo.Iemand met een Ecowater waterontharder die kan zeggen welke zakken zout ik best koop? Bij Gamma/Brico/...
Bij installatie heeft die gezegd waar ik op moet letten, maar uiteraard vergeten.
Iemand met een Ecowater waterontharder die kan zeggen welke zakken zout ik best koop? Bij Gamma/Brico/...
Bij installatie heeft die gezegd waar ik op moet letten, maar uiteraard vergeten.
Is er een reden waarom je de iets goedkopere versie van Hubo niet neemt?Ik koop Axal tabletten in de Hubo.
Net voor kerst ook kinetico en ecowater laten komem. Ondertussen de ecowater geplaatst.Ik heb intussen ook reeds Kinetico Aquacare en Ecowater laten langskomen, voorlopig lichte voorkeur voor Ecowater omdat ik daar zonder een onderhoudscontract zit dat met maandelijkse afbetaling per domiciliëring moet betaald worden. Volgende week komt Minimax nog langs.
AhumVoor de geïnteresseerden:
om niet meteen zomaar te betalen wat ze vroegen, heb ik wat over-en-weer gemaild en toch iets van de prijs gekregen.
Als je een waterontharder bij Ecowater aankoopt en je vermeldt een tipgever (die ook een Ecowater ontharder heeft staan uiteraard), krijg je €100 korting op je toestel. De tipgever ontvangt ook een bon van €50.
Mijn toestel werd recent geïnstalleerd en doet inmiddels zijn ding. Als tipgever heb ik iemand van hier op BG gekozen.
Mocht er dus iemand een naam nodig hebben om door te geven als tipgever, dan mag je mij zeker contacteren![]()

Hier heeft de onderhoudsmecanicien (merk WaterGenius) ten stelligste afgeraden om van die bollen (zoals Axal) te gebruiken, maar wel de versie met de losse kristallen (hubo heeft die ook, blauwe zakken, ongeveer zelfde prijs). Ook het zout dat WaterGenius zelf verkoopt zijn losse kristallen.Is er een reden waarom je de iets goedkopere versie van Hubo niet neemt?
Zouden die minder goed zijn dan die van Axal?
Ik was deze aan het overwegen, ik ga waarschijnlijk eens zo een zak kopen om te zien wat dat geeft.
Ik heb intussen ook reeds Kinetico Aquacare en Ecowater laten langskomen, voorlopig lichte voorkeur voor Ecowater omdat ik daar zonder een onderhoudscontract zit dat met maandelijkse afbetaling per domiciliëring moet betaald worden. Volgende week komt Minimax nog langs.
Dat onderhoudscontract is iets wat je kan nemen, maar je bent dat toch niet verplicht?Net voor kerst ook kinetico en ecowater laten komem. Ondertussen de ecowater geplaatst.
Hadden niet echt een voorkeur tussen die 2 qua techniek alleen had kinetico dat onderhoudscontract en was de ecowater dik 400 euro beterkoop.
aquacare.be
Tevreden van Watergenius?Hier heeft de onderhoudsmecanicien (merk WaterGenius) ten stelligste afgeraden om van die bollen (zoals Axal) te gebruiken, maar wel de versie met de losse kristallen (hubo heeft die ook, blauwe zakken, ongeveer zelfde prijs). Ook het zout dat WaterGenius zelf verkoopt zijn losse kristallen.
Edit: oei, zie net dat die vraag al van april is... nu ja, mijn commentaar blijft geldig
Bwa, toch wel. Dat draait nu al sinds 2017, zonder problemen. Wel raden ze aan om om de 2 jaar een onderhoudsbeurt te doen, die eerst 120 euro kostte, en nu iets van een 150 euro dacht ik. Als ze iets moeten vervangen is het nog iets meer. Maar ja, elk toestel dat met zouten werkt heeft iets van onderhoud nodig zeker? En al je andere toestellen en kranen gaan zoveel langer mee...Tevreden van Watergenius?
Hier raadde de monteur dan juist die Axal's wel aan. Na 2 jaar zo'n 150kg zout verbruikt en ik zou toch niet kunnen zeggen dat er een probleem is.Hier heeft de onderhoudsmecanicien (merk WaterGenius) ten stelligste afgeraden om van die bollen (zoals Axal) te gebruiken, maar wel de versie met de losse kristallen (hubo heeft die ook, blauwe zakken, ongeveer zelfde prijs). Ook het zout dat WaterGenius zelf verkoopt zijn losse kristallen.
Edit: oei, zie net dat die vraag al van april is... nu ja, mijn commentaar blijft geldig
Monteur van watergenius? Dat zou raar zijn, gezien hun eigen zout ook losse kristallen zijn... het tegenovergestelde aanraden lijkt mij dan raar...Hier raadde de monteur dan juist die Axal's wel aan.