Werk Wat vind je van deze "deal" ?

  • Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum
D

Deleted member 451

Guest
Forumleden,

Het is al een tijdje dat er voor mij minder werk is in de firma. We zijn al een paar jaar overgestapt naar meer grotere projecten van aantal maanden,
ipv vroeger kortere projecten voor aantal dagen.

Dit heeft een invloed omdat ik enkel bij start en stop van die projecten werk heb, eens de projecten lopen heb ik er niet veel meer aan te doen.

Ook zijn we in personeels aantallen geslonken, waardoor ik ook minder aan mijn hoofd heb.
Corona heeft ook zijn invloed gehad, waarbij mijn baas me ook vaak thuis liet wegens overmacht.

Concreet heb ik es gepolst over mijn toekomst, en ik wil dat hij mij blijvend 2 dagen per week thuis laat.
Heb al bewezen dat ik veel van thuis uit kan doen.
Maar om me natuurlijk 2 dagen per week volledig te betalen, terwijl ik soms een hele dag niets zal moeten doen (als ze me niet opbellen, als er geen problemen zijn), lijkt me ook niet echt haalbaar voor mijn baas.

Dus ik heb nu een voorstel klaar voor hem:
Mij 2 dagen per week thuis laten, en ik laat mijn contract aanpassen naar 4/5.
Dus dit is een toegeving naar hem toe, want van die 2 dagen dat hij me thuis laat, moet hij me maar 1 betalen.
En naar mij toe, tja ik bekijk het zo : ik ben 16 uur thuis waarvan ik hooguit 8 uur zal moeten arbeid verrichten, alles wat er over zit is nadelig voor mij, maar ik schat dat ik van die 16 uur slechts 4 uur effectief ga werken, dus heb ik 4 uur "winst".

Qua loon heb ik een simulatie gedaan bij mijn sociaal bureau,
en zou van 1822 netto naar 1587 netto gaan.

Maar zal natuurlijk minder vakantiedagen hebben, minder bruto (=minder pensioen) en langer moeten werken voor mijn pensioen?

Wat zouden jullie doen?
Of van niets gebaren, en gewoon 5 dagen op kantoor zitten, je tijd vullen.. ?
Of toch op mijn strepen staan, en 2 dagen thuiswerk vragen, betaald. (ook al ga ik niet veel moeten doen). Tenslotte doe ik die 2 dagen op de bureau ook helemaal niets he.
 
Zijn er geen neventaken waarmee je je kan bezighouden op kantoor? Of bv 1 dag per week besteden aan meelopen met een andere dienst, zodat je daar meer inzicht krijgt in hun werking? Of algemeen bijscholing die nuttig kan zijn in uw job (of schoon staat op uw CV).
Of van die taken waarvoor je eens heel veel tijd moet hebben die er anders niet van komen? Iets van documentatie opmaken of updaten,...

Het 4/5e plan vind ik alleszins geen goed idee. Je kan je werkgever melden dat je soms te weinig werk hebt, maar ik zou met oplossingen zoals bovenstaande komen.
 
Of dat je nu op kantoor met je vingers draait of thuis ik zie geen verschil.

Ik zou niet minder gaan werken omdat uw werkgever er niet in slaagt om voldoende werk te voorzien.
idd, ik zou eigenlijk al zeker geen loon inleveren door minder te gaan werken omdat hij er niet voor kan zorgen dat je werk hebt.
 
Of dat je nu op kantoor met je vingers draait of thuis ik zie geen verschil.

Ik zou niet minder gaan werken omdat uw werkgever er niet in slaagt om voldoende werk te voorzien.
Dat zie je toch helemaal verkeerd .

Als ik thuis ben, kan ik in de tuin bezig zijn, met de fiets op stap gaan.... mijn thuiswerk bind mij niet aan een bureau he!
Mijn baas laat me toe dat ik uitstappen maak, enkel moet ik bereikbaar zijn, en depannage diensten sturen indien er iets mis gaat, een paar telefoontjes doen.


Vandaar dat ik dat thuiswerk vooral als een "light " vakantie zie. Ik kan doen wat ik wil, maar moet enkel stand by zijn.
Daarom wil ik het zo graag behouden.

Hier heb ik het gevoel dat ik de uren af tel door naar buiten te gapen, de zon aan mij voorbij zie schijnen zeg maar.
Terwijl ik thuis gewoon veelal boodschappen doe, in de zon lig, met de kat speel...
Maar steeds bereikbaar (gaan zwemmen bijvoorbeeld kan ik niet).
 
Zijn er geen neventaken waarmee je je kan bezighouden op kantoor? Of bv 1 dag per week besteden aan meelopen met een andere dienst, zodat je daar meer inzicht krijgt in hun werking? Of algemeen bijscholing die nuttig kan zijn in uw job (of schoon staat op uw CV).
Of van die taken waarvoor je eens heel veel tijd moet hebben die er anders niet van komen? Iets van documentatie opmaken of updaten,...
Niet echt. Het is echt een klein bedrijfje met minder dan 10 werknemers, die constant op de baan zijn.
(ik ben de enige bediende)
De enige neven taken die ik kan bedenken zijn de stallingen opkuisen, de camionette's camions en kranen poetsen.... Maar leuke jobjes zijn dit natuurlijk niet hé.
 
Dat zie je toch helemaal verkeerd .

Als ik thuis ben, kan ik in de tuin bezig zijn, met de fiets op stap gaan.... mijn thuiswerk bind mij niet aan een bureau he!
Mijn baas laat me toe dat ik uitstappen maak, enkel moet ik bereikbaar zijn, en depannage diensten sturen indien er iets mis gaat, een paar telefoontjes doen.


Vandaar dat ik dat thuiswerk vooral als een "light " vakantie zie. Ik kan doen wat ik wil, maar moet enkel stand by zijn.
Daarom wil ik het zo graag behouden.

Hier heb ik het gevoel dat ik de uren af tel door naar buiten te gapen, de zon aan mij voorbij zie schijnen zeg maar.
Terwijl ik thuis gewoon veelal boodschappen doe, in de zon lig, met de kat speel...
Maar steeds bereikbaar (gaan zwemmen bijvoorbeeld kan ik niet).
Jama uwen baas wilt dat je die dag naar kantoor komt om met uw vingers te draaien. Dan kan hem evengoed zeggen blijf thuis.
 
Kun je geen prive admin werk doen aan je computer of thuis en betaald worden?

Regel facturen en alle andere privé computer stuff tijdens je uren.

Nu neem je basically forever onbetaald verlof om je dagen te vullen. Je "vrije dagen" waar je niet betaald wordt, kosten je 100 euro netto per dag. Dure fietstochten of "me de poes spelen" namiddagen.
 
Kun je geen prive admin werk doen aan je computer of thuis en betaald worden?

Regel facturen en alle andere privé computer stuff tijdens je uren.

Nu neem je basically forever onbetaald verlof om je dagen te vullen. Je "vrije dagen" waar je niet betaald wordt, kosten je 100 euro netto per dag. Dure fietstochten of "me de poes spelen" namiddagen.
Hoe kom je juist aan die 100 euro? Volgens de berekening van sociaal bureau zou het 250 euro per maand schillen, maar daarvan zit ik dan wel 8 dagen per maand thuis (komt op een 30 euro per dag).
Akkoord, laat ons zeggen dat ik in die 8 dagen dan effectief een uur of 4 achter de computer zit voor werk, maar is in vergelijking dan nog wel peanuts imo
Kan je niet wat lezen of iets bijstuderen tijdens je uren op bureau? :)
Dat kan zeker, maar ik word volgend jaar 40, heb niet meer de ambitie om iets volledig nieuws te gaan doen met mijn leven.
 
Hoe kom je juist aan die 100 euro? Volgens de berekening van sociaal bureau zou het 250 euro per maand schillen, maar daarvan zit ik dan wel 8 dagen per maand thuis (komt op een 30 euro per dag).
Akkoord, laat ons zeggen dat ik in die 8 dagen dan effectief een uur of 4 achter de computer zit voor werk, maar is in vergelijking dan nog wel peanuts imo

Dat kan zeker, maar ik word volgend jaar 40, heb niet meer de ambitie om iets volledig nieuws te gaan doen met mijn leven.
Vakantiegeld, eindejaarspremie is ook minder. Dus 500 per jaar minder, /12, al 50 per maand. Pensioen ook minder. Waarschijnlijk 4 maaltijdcheques minder per maand.

Does it matter als het 80 of 90 ipv 100/dag? Het is in elk geval een stuk meer dan je 250 per maand.
 
En thuiswerk 2 dagen vindt hij niet prima, ook al werk je 5/5? Er gebeuren even veel taken en hij is evenveel geld kwijt als nu begrijp ik dan?
 
Terug
Bovenaan