Werk Wat is uw dagtarief?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Bachelor IT
Aantal jaar aan het werk in totaal: 5j
Aantal jaar aan het werk als freelancer: 1.5j

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt: Automotive
Huidige functie: (Power) BI Developer
Anciënniteit (looptijd contract huidge klant): 9 maanden
Aantal uren tewerkstelling: 40
Verantwoordelijkheden: Voornamelijk rapporten maken in PBI

3. LOONVOORWAARDEN
Dagtarief (excl. BTW): 690
Dagen per jaar gefactureerd: 200-230 (niks in contract gedefinieerd)
Jaaromzet:
Andere voordelen:
Percentage genomen door tussenpersoon: Geen idee

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent:
Afstand woon/werk in km's: +-40 km
Afstand woon/werk in tijd: +- 45M

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vrijheid om verlof te nemen: Vrij
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren: In theorie beginnen voor 10 uur en stoppen na 15uur
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee
Hoe vaak overuren te presteren: Praktisch nooit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Niet tijdens de uren
Telewerk (buiten corona-periode): 2d/week
Verantwoordelijkheid over personeel: Niet
Vraagje, je bent BI developer, maar maakt voornamelijk rapporten? Bij een developer zou ik me eerder iemand inbeelden die custom implementaties etc maakt? Of zit ik daar volledig fout?
 
Vraagje, je bent BI developer, maar maakt voornamelijk rapporten? Bij een developer zou ik me eerder iemand inbeelden die custom implementaties etc maakt? Of zit ik daar volledig fout?
Als report-builder zijn er weinig tools waar je "custom implementaties" moet doen hoor. De meeste tools ondersteunen alles wat je wil doen, en de rest bevat ook weinig code schrijven.
 
Ik heb een dagtarief van 700 euro als capex buyer. De tussenpartij vangt momenteel 850 euro. Op het einde van het jaar ga ik wel een discussie starten, maar een marge van 10% is gewoon niet echt realistisch in mijn branche ( Technical Procurement) lijkt me. Als ik te hoog mik krijg ik geen aanbiedingen of laten ze me links liggen, maakt dat ik voor het huidig tarief eigenlijk maar een handvol partijen voor mij op zoek willen gaan.

Zou graag via connecting expertise bij de overheid ergens starten, maar er wordt overal een ruime ervaring met public procurement gevraagd.
 
Zou graag via connecting expertise bij de overheid ergens starten, maar er wordt overal een ruime ervaring met public procurement gevraagd.
Ik ken geen posities voor public procurement waar dit via freelancers gedaan wordt.

Meesten die ik ken is dat gewoon een ambtenaar, al dan niet contractueel.
 
Ik heb een dagtarief van 700 euro als capex buyer. De tussenpartij vangt momenteel 850 euro. Op het einde van het jaar ga ik wel een discussie starten, maar een marge van 10% is gewoon niet echt realistisch in mijn branche ( Technical Procurement) lijkt me. Als ik te hoog mik krijg ik geen aanbiedingen of laten ze me links liggen, maakt dat ik voor het huidig tarief eigenlijk maar een handvol partijen voor mij op zoek willen gaan.

Zou graag via connecting expertise bij de overheid ergens starten, maar er wordt overal een ruime ervaring met public procurement gevraagd.
Er staat ook bij in welke mate dit belangrijk is, zolang het niet must have is, zou ik me daar niet te veel van aantrekken en dan nog.
 
Als report-builder zijn er weinig tools waar je "custom implementaties" moet doen hoor. De meeste tools ondersteunen alles wat je wil doen, en de rest bevat ook weinig code schrijven.
Dus eigenlijk gebruikt is hij grotendeels een power bi user? Niet perse een dev?

Beetje nieuw in die specifieke wereld. Dus bedankt voor de uitleg!
 
Dus eigenlijk gebruikt is hij grotendeels een power bi user? Niet perse een dev?

Beetje nieuw in die specifieke wereld. Dus bedankt voor de uitleg!
In praktijk zie je dat er geen echte power users bestaan binnen bedrijven. Er zijn al amper mensen die iets kennen van hoe je iets juist visualiseert, laat staan dat ze nog een query kunnen schrijven en slim genoeg zijn om filters en drill-throughs juist te krijgen. In theorie zou een report-builder geen BI rol moeten zijn, maar zouden business users dit zelf moeten kunnen. In praktijk zitten we daar heel ver vandaan.
 
Probleem is dat er altijd must have staat. Zou het dan uberhaupt zin hebben hierop te solliciteren?
Een nee heb je en een ja kan je krijgen. Als je zeer goed matched met het profiel en ze vragen junior ervaring(zeer laag aantal jaar) zou ik er gewoon op reageren. Lees ook de beschrijving, daaruit kan je afleiden of de opdracht wel realistisch voor je is.

Ik heb al must haves gezien en in hun tekst spreken ze dat dan tegen. In must have is een master en volgens de tekst zijn bachelors ook welkom. Ze zoeken volgens hun titel en must haves een senior, maar volgens hun tekst komen zowel junior, medior en senior in aanmerking. Wat willen ze dan?

Je kan ook een opleidingen over overheidsopdrachten volgen, dan kan je toch al bewijzen dat je (enige) kennis hebt.

 
In praktijk zie je dat er geen echte power users bestaan binnen bedrijven. Er zijn al amper mensen die iets kennen van hoe je iets juist visualiseert, laat staan dat ze nog een query kunnen schrijven en slim genoeg zijn om filters en drill-throughs juist te krijgen. In theorie zou een report-builder geen BI rol moeten zijn, maar zouden business users dit zelf moeten kunnen. In praktijk zitten we daar heel ver vandaan.
Okay makes sense! Klinkt opzich wel heel interessant.
 
Okay makes sense! Klinkt opzich wel heel interessant.
Dus zoals @anders. zegt. Momenteel maak ik rapporten in Power BI voor de business. Enige "development" dat ik nu doe is DAX-, power-, en SQL queries schrijven maar dat zie ik zelf ook niet echt als programmeren.
Heb wel al aangehaald bij mijn opdrachtgever dat ik niet zou verlengen omdat ik het saai vind om alleen rapporten te maken. Hij heeft voorgesteld om me eventueel ook meer back-end te laten doen daarmee dat ik de 'Power' tussen haakjes heb gezet, omdat er binnenkort wat verandering aankomt :)
 
Dus zoals @anders. zegt. Momenteel maak ik rapporten in Power BI voor de business. Enige "development" dat ik nu doe is DAX-, power-, en SQL queries schrijven maar dat zie ik zelf ook niet echt als programmeren.
Heb wel al aangehaald bij mijn opdrachtgever dat ik niet zou verlengen omdat ik het saai vind om alleen rapporten te maken. Hij heeft voorgesteld om me eventueel ook meer back-end te laten doen daarmee dat ik de 'Power' tussen haakjes heb gezet, omdat er binnenkort wat verandering aankomt :)
Duidelijk! Wel een mooi dagtarief natuurlijk voor enkel rapporten te maken. Maar het moet ook interessant blijven natuurlijk.
 
Ja klopt! De dagtarief had me wel kunnen overtuigen om het eens te proberen maar uiteindelijk is dat ook niet alles. Kijk wel uit naar de back-end zaken die ik binnenkort (hopelijk) kan doen
 
weet iemand misschien of het een mogelijkheid is om na het afstuderen als industrieel ingenieur direct als freelancer te werken. zo ja, is het financieel interessanter dan werken als ondernemer?
 
Kan dat : ja
Gaat de kans groot zijn : neen (ik kon noegabollen nadat ik afgestudeerd was, ik zou dan ook niet weten hoe ik mijn kennis van noegabollen zou hebben kunnen vermarkt als freelancer waar men toch een zekere output verwacht - waar dit toch iets anders is als startende werknemer)
Financieel interessanter : hangt af of je als ondernemer een gat in de markt hebt of je bij wijze van spreken uw gat eraan verbrandt.
 
weet iemand misschien of het een mogelijkheid is om na het afstuderen als industrieel ingenieur direct als freelancer te werken. zo ja, is het financieel interessanter dan werken als ondernemer?
Ik had als freelancer bij mijn stagebedrijf kunnen beginnen, maar dan had ik nu nooit gestaan waar ik nu sta...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan