Ik post mijn loon:...

  • Graag! Heb dit gedaan!

    Stemmen: 190 47,6%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

    Stemmen: 89 22,3%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

    Stemmen: 120 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    399
HLN heeft ondertussen een vervolg geplaatst

“Sinds ik een vast contract heb, haal ik vaak het einde van de maand niet”, getuigt de Gentse Sarah, een alleenstaande mama van drie tienerzonen. Ook bediende Marie stelt zich vragen: “Toen ik nog een leefloon had, had ik het beter.”

Voor de rest kan ik het artikel niet lezen wegens paywall.

Het probleem blijven de lasten op arbeid ofwel het ontbreken van flankerende maatregelen vanaf het moment dat men gaat werken en niet zozeer de hoogte van de uitkering. Profiteurs van een systeem heb je overal, zowel op de werkvloer als buiten de werkvloer.
Heb het artikel gelezen. Was ook een alleenstaande vrouw zonder kinderen die effectief zij dat ze beter af was met een leefloon dan nu met haar loon als werknemer.
Wat die allemaal krijgen, dat is absurd. Filmtickets en toestanden. Er werd zelfs iedere maand een bedrag gespaard van haar leefloon. Fitness: hupsakee: ocmw betaalde het abonnement voor een heel jaar, en de lijst is lang....

Beter leven met een uitkering dan met werken: echt schandalig.
 
Heb het artikel gelezen. Was ook een alleenstaande vrouw zonder kinderen die effectief zij dat ze beter af was met een leefloon dan nu met haar loon als werknemer.
Wat die allemaal krijgen, dat is absurd. Filmtickets en toestanden. Er werd zelfs iedere maand een bedrag gespaard van haar leefloon. Fitness: hupsakee: ocmw betaalde het abonnement voor een heel jaar, en de lijst is lang....

Beter leven met een uitkering dan met werken: echt schandalig.
Dan is er toch wel iets mis langs de kant van de arbeidsmarkt. Leven met een uitkering is ook niet allemaal rozengeur en zonneschijn, ongeacht de "extra" voordelen.
 
Samenvatting van het artikel:

Hier zijn de redenen waarom werken volgens Marie en Sarah niet loont, met voorbeelden uit het artikel:

  1. Financiële belasting: Als werkende houden ze slechts een kleine hoeveelheid extra geld over vergeleken met toen ze een leefloon ontvingen. Marie merkt op dat haar nettoloon van ongeveer 1.800 euro niet genoeg is om aan het einde van de maand rond te komen, terwijl Sarah slechts ongeveer 200 euro meer overhoudt dan haar leefloon.
  2. Kosten voor basisbehoeften: Als werkenden worden ze geconfronteerd met hogere kosten voor essentiële uitgaven, zoals energie en water. Sarah merkt op dat haar energiekosten aanzienlijk zijn gestegen sinds ze is gaan werken, terwijl Marie nu meer moet betalen voor elektriciteit, water en andere basisbehoeften.
  3. Verlies van sociale voordelen: Als werkenden verliezen ze toegang tot verschillende sociale voordelen die ze eerder ontvingen als leefloner. Deze omvatten kortingen op openbaar vervoer, gratis laptops voor kinderen, gratis vuilniszakken en PMD-zakken, en jaarlijkse premies voor huishoudtoestellen.
  4. Hogere kosten voor gezondheidszorg: Marie geeft aan dat ze nu 320 euro per maand moet betalen voor bezoeken aan een psycholoog, terwijl dit als leefloner gratis was. Dit creëert een extra financiële last voor haar als werkende.
  5. Beperkte mogelijkheden om te sparen: Als werkenden hebben ze moeite om geld te sparen, in tegenstelling tot toen ze een leefloon ontvingen. Marie merkt op dat ze niets kan sparen van haar loon en dat ze vaak moet bijpassen van haar spaargeld om rond te komen.
  6. Geen ruimte voor vrije tijd en ontspanning: Als werkenden hebben ze moeite om vrije tijd en ontspanning te bekostigen. Marie merkt op dat ze zich niet eens een fitnessabonnement kan veroorloven, iets wat ze gratis kreeg als leefloner. Sarah vindt het moeilijk om op vakantie te gaan, uit eten te gaan of zelfs naar de bioscoop te gaan vanwege financiële beperkingen.
Kortom, zowel Marie als Sarah ervaren dat werken niet loont vanwege de financiële druk, verlies van sociale voordelen en beperkte mogelijkheden voor vrije tijd en ontspanning.

Vooral die psychologische hulp die van gratis naar €320 per maand stijgt is heftig. Beide vrouwen werken wel "slechts" 4/5e, maar dat lijkt me niet uit luxe (alleenstaande moeder met 3 kinderen en de andere heeft dus psychologische problemen).
 
1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: Ing. Elektrotechniek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 11 jaar, waarvan 3 jaar in deze job
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Consultant - Project Manager
Anciënniteit: ongeveer 3 jaar bij mijn huidige werkgever, ongeveer 5 jaar in deze rol
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 (zonder rekening te houden met overuren)
verantwoordelijkheden: Algemene projectcoördinatie van projecten van een paar honderdduizend euro tot ongeveer 20 miljoen euro. Inclusief studies, tendering, contracting, opvolging, stakeholdermanagement, rapportering, commissioning, etc.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 4600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- € 2750
Nettovergoedingen: (200 euro, inbegrepen in bovenstaand nettobedrag)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Budget ter waarde van ongeveer 500 euro voor gsm + laptop
Maaltijdcheques: Ja, €6 per gewerkte dag
Ecocheques: Ja, € 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, maar heel basic
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 14e maand. Geen bonussen, geen winstdeelname, geen koopkrachtpremie, geen warrants, ...

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent, met sporadische trip naar hoofdkwartier (150 km)
Afstand woon/werk in km's: enkele kilometers
Afstand woon/werk in tijd: 20 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Ja. Werf- en klantenbezoeken met bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, budget ongeveer € 55 000, VAA € 145

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): N.v.t.
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, indien de projecten blijven verder lopen, indien geen belangrijke meetings, af te stemmen met collega's voor de continuïteit.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Enigszins wel, je neemt beslissingen met grote financiële consequenties, je bent verantwoordelijk voor de planning en er is flexibiliteit vereist om continuïteit van de projecten te behouden, ... dit alles uit te voeren in een vastgelegd aantal uur per project. Wordt gecontroleerd d.m.v. timetracking. SPOC voor 5 tot 10 projecten simultaan, afhankelijk van de grootte.
Hoe vaak overuren te presteren: Af en toe in kritieke fases (tendering, contracting, bepaalde bouwfases, ...)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Op aanvraag.
Telewerk (buiten corona-periode): Grote vrijheid.
Verantwoordelijkheid over personeel: Geen rechtstreekse reports, wel vaak een projectteam met internen en externen aansturen.
 
Laatst bewerkt:
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

Maand salaris (bruto): € 4600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- € 2750
Nettovergoedingen: (200 euro, inbegrepen in bovenstaand nettobedrag)
VAA € 145
Die bruto/netto verhouding is precies wat scheef, gezinstoestand/nettovergoeding/VAA in acht genomen?
Eigen bijdrage groepsverzekering nog of zo?
 
Voilà. En als je dan niet te zot op de echt grote dingen, dan moet je gewoon al die moeite niet doen om op de kleinere de kleintjes te besparen.
Wanneer er op 't einde van 't jaar nog altijd enkele maanden loon overblijven, moet je leren genieten.
Iemand die vroeger wilt stoppen met werken (FIRE) zal vroeg of laat toch minstens een paar maanden een spreadsheet van uitgaves moeten bijhouden :p.
 
Promotie! Kan alles behalve klagen over het loonpakket, wel over de uren. Maar zolang ik geen goede freelance opportuniteit vind, blijf ik hier nog wel even verder cruisen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) 6
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Lead Data Science Consultant
Anciënniteit: 6
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): ~60

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 8000
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~4300
Nettovergoedingen: 225
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): 8%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Ja, ~ 15k

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Kantoor in Brussel, maar de facto vaak in het buitenland.
Afstand woon/werk in km's: 50km
Afstand woon/werk in tijd: 1h 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, flexibel hierin.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
 
Ik maak de switch naar freelancer vanaf 2025. Opdracht is binnen. Niet zoveel aangepast maar basically kan ik 220 x 800€ factureren voor jaar 1 = 176k€. Ik kan ook gewoon verlof nemen en dit impacteert het dag/jaartarief niet.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Master Psychologie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200 IT -> Consultancy
Huidige functie: HR Manager > Lead consultant
Anciënniteit: 2 jaar in functie, 8 in domein
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 in piek >?

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 7000€ bruto -> 800€ per dag, vast te factureren ongeacht prestaties
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4350
Nettovergoedingen: 200€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Iphone en laptop
Maaltijdcheques: 8€
Ecocheques: 250€
Groepsverzekering (deel werkgever%): 5% vh bruto > 3% + 2% eigen bijdrage
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 10k€ bonus on target, internetabbo, gsmabbo, occasionele meal expense, shop met kortingen. >12k€ bonus on target, 11k€ yearly warrants, gsmabbo, 2k€ techbudget.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel > VL- BR
Afstand woon/werk in km's: 30 > 20 km
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur enkel > 45 min enkel
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Type A6, tankkaart onbeperkt BE > type X3

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): als er iets nodig is door omstandigheden (privé, opleiding kan dat)
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja, projectpieken met momenten
Hoe vaak overuren te presteren: geregeld
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: onbeperkt
Telewerk (buiten corona-periode): volledig decentraal waar nodig > max 2 dagen onsite na een inwerkperiode
Verantwoordelijkheid over personeel: ja, 7 man > Ja, 4 man
 
Promotie! Kan alles behalve klagen over het loonpakket, wel over de uren. Maar zolang ik geen goede freelance opportuniteit vind, blijf ik hier nog wel even verder cruisen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) 6
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: /

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Lead Data Science Consultant
Anciënniteit: 6
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): ~60

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 8000
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): ~4300
Nettovergoedingen: 225
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): 8%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Ja, ~ 15k

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Kantoor in Brussel, maar de facto vaak in het buitenland.
Afstand woon/werk in km's: 50km
Afstand woon/werk in tijd: 1h 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 5
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, flexibel hierin.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Maar 25 verlofdagen? Pfoe
 
Die bruto/netto verhouding is precies wat scheef, gezinstoestand/nettovergoeding/VAA in acht genomen?
Eigen bijdrage groepsverzekering nog of zo?

Kinderen lijken me niet ten laste genomen in zijn loonsberekening

Het brutoloon is accuraat maar hoeveel daar netto van overblijft is wat met de natte vinger omdat ik sinds mijn loonsverhoging 1/5 ouderschapsverlof neem. Vandaar de +/-.

Kinderen staan inderdaad ten laste van mijn vrouw omdat zij meer verdient.

Maar het nettoloon zou dus hoger moeten zijn?
 
Samenvatting van het artikel:
Sensatie. Je neemt een beleidsmaatregel, zoekt de uitzonderingen waarbij gekke situaties bestaan en publiceert deze als algemene waarheid.

Ik wens niemand toe om in de beschreven situatie te zitten en het zou absoluut beter zijn als werken financieel meer zou lonen; maar er zijn ook niet financiële drivers zoals sociaal contact en de mogelijkheid om progressie te maken.

Begripvol voor mensen die het financieel moeilijk hebben, maar toch wel lastig met het idee nietsdoen als beter idee wordt voorgedragen. Het enige wat daarbij zeker is, is dat die situatie niet veranderd en als een overheid zou snoeien in de kosten, je plots echt het haasje kan zijn…
 
Bon, ter zake.

Ik heb hier zaterdag mijn loonsituatie gepost, zie hieronder. Ik werk 3 jaar voor dit bedrijf en heb sindsdien 1 keer een loonsopslag gehad (bovenop de index uiteraard) van rond de 2,6%. Dit terwijl de grootteorde van projecten in geld uitgedrukt minstens x10 is gegaan en men nog steeds heel tevreden is van mijn werk. Bij de overheid zou ik rond de 5% gezeten hebben (bovenop de index, die bovendien een snellere indexatie is) zonder een poot uit te steken.

Ik ben dus officieel een domme kloot door in de privé te beginnen werken. Zoals quasi iedereen in dit land.
Maar wat is jullie mening? Klopt mijn gevoel dat ik onderbetaald ben, of valt het nog mee? Hoeveel moet mijn loon stijgen?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 36
Opleiding: Ing. Elektrotechniek
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 11 jaar, waarvan 3 jaar in deze job
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Consultant - Project Manager
Anciënniteit: ongeveer 3 jaar bij mijn huidige werkgever, ongeveer 5 jaar in deze rol
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 (zonder rekening te houden met overuren)
verantwoordelijkheden: Algemene projectcoördinatie van projecten van een paar honderdduizend euro tot ongeveer 20 miljoen euro. Inclusief studies, tendering, contracting, opvolging, rapportering, commissioning, etc.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): € 4600
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- € 2750
Nettovergoedingen: (200 euro, inbegrepen in bovenstaand nettobedrag)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Budget ter waarde van ongeveer 500 euro voor gsm + laptop
Maaltijdcheques: Ja, €6 per gewerkte dag
Ecocheques: Ja, € 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, maar heel basic
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 14e maand. Geen bonussen, geen winstdeelname, geen koopkrachtpremie, geen warrants, ...

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Gent, met sporadische trip naar hoofdkwartier (150 km)
Afstand woon/werk in km's: enkele kilometers
Afstand woon/werk in tijd: 20 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Ja. Werf- en klantenbezoeken met bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, budget ongeveer € 55 000, VAA € 145

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): N.v.t.
Vrijheid om verlof te nemen: Ja, indien de projecten blijven verder lopen, indien geen belangrijke meetings, af te stemmen met collega's voor de continuïteit.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Enigszins wel, je neemt beslissingen met grote financiële consequenties, je bent verantwoordelijk voor de planning en er is flexibiliteit vereist om continuïteit van de projecten te behouden, ... dit alles uit te voeren in een vastgelegd aantal uur per project. Wordt gecontroleerd d.m.v. timetracking. SPOC voor 5 tot 10 projecten simultaan, afhankelijk van de grootte.
Hoe vaak overuren te presteren: Af en toe in kritieke fases (tendering, contracting, bepaalde bouwfases, ...)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Op aanvraag.
Telewerk (buiten corona-periode): Grote vrijheid.
Verantwoordelijkheid over personeel: Geen rechtstreekse reports, wel vaak een projectteam met internen en externen aansturen.
 
Bon, ter zake.

Ik heb hier zaterdag mijn loonsituatie gepost, zie hieronder. Ik werk 3 jaar voor dit bedrijf en heb sindsdien 1 keer een loonsopslag gehad (bovenop de index uiteraard) van rond de 2,6%. Dit terwijl de grootteorde van projecten in geld uitgedrukt minstens x10 is gegaan en men nog steeds heel tevreden is van mijn werk. Bij de overheid zou ik rond de 5% gezeten hebben (bovenop de index, die bovendien een snellere indexatie is) zonder een poot uit te steken.

Ik ben dus officieel een domme kloot door in de privé te beginnen werken. Zoals quasi iedereen in dit land.
Maar wat is jullie mening? Klopt mijn gevoel dat ik onderbetaald ben, of valt het nog mee? Hoeveel moet mijn loon stijgen?

Ik vind het onderbetaald gezien de verantwoordelijkheden (maar in welke mate zijn de verantwoordelijkheden jouw verantwoordelijkheden maar dat is enkel jij die kan bepalen. Niet dit forum.) Daarnaast zal het waarschijnlijk normaal zijn voor de bouwsector?

Ik ben absoluut niet zeker maar Ik zou denken dat Renegade eigenlijk het equivalent van jou doet maar dan voor de overheid?
 
Bon, ter zake.

Ik heb hier zaterdag mijn loonsituatie gepost, zie hieronder. Ik werk 3 jaar voor dit bedrijf en heb sindsdien 1 keer een loonsopslag gehad (bovenop de index uiteraard) van rond de 2,6%. Dit terwijl de grootteorde van projecten in geld uitgedrukt minstens x10 is gegaan en men nog steeds heel tevreden is van mijn werk. Bij de overheid zou ik rond de 5% gezeten hebben (bovenop de index, die bovendien een snellere indexatie is) zonder een poot uit te steken.

Ik ben dus officieel een domme kloot door in de privé te beginnen werken. Zoals quasi iedereen in dit land.
Maar wat is jullie mening? Klopt mijn gevoel dat ik onderbetaald ben, of valt het nog mee? Hoeveel moet mijn loon stijgen?
Is diene frank nog altijd niet gevallen? Ik begin hier licht geïrriteerd te geraken door wat voor een "domme kloot" je inderdaad wel niet kan zijn (no offence).

Dat ge nog aan het nadenken bent over uw loon, holy shit........ Bol het aub gewoon af bij uw werkgever. Hoeveel mensen hier op BG moeten u dat nog zeggen voordat uwen mallemolen begint te draaien? Wat zegt uw privé omgeving daarover, geven die u af en toe niet eens een pets met de boodschap "wordt wakker"?
 
Is dat nu niet exact wat ik bedoel? Jij weet niet hoeveel uren die mensen moeten werken, je weet waarschijnlijk ook niet wanneer ze begonnen zijn of wanneer ze nog gaan werken. Ik ben vandaag om iets voor 8 uur begonnen ( nadat ik de kinderen naar school gewandeld heb) en zal ze over 20 minuten, dus iets voor 4 uur gaan halen. Moest ik nu geen kinderen hebben kon ik perfect om 16 u buiten gaan zitten met een cocktail. Ik heb mijn uren gedaan hoor.

En uiteraard lopen er mensen de kantjes vanaf, maar dat gebeurt overal.
Daarbovenop werken ze mss in een regime met minder uren maar mss wel nog verdeeld over 4 of 5 dagen.

Of werken ze aan een loket of dienst die een avondopening per week heeft en waarvoor ze gecompenseerd worden op andere dagen.
 
Bon, ter zake.

Ik heb hier zaterdag mijn loonsituatie gepost, zie hieronder. Ik werk 3 jaar voor dit bedrijf en heb sindsdien 1 keer een loonsopslag gehad (bovenop de index uiteraard) van rond de 2,6%. Dit terwijl de grootteorde van projecten in geld uitgedrukt minstens x10 is gegaan en men nog steeds heel tevreden is van mijn werk. Bij de overheid zou ik rond de 5% gezeten hebben (bovenop de index, die bovendien een snellere indexatie is) zonder een poot uit te steken.

Ik ben dus officieel een domme kloot door in de privé te beginnen werken. Zoals quasi iedereen in dit land.
Maar wat is jullie mening? Klopt mijn gevoel dat ik onderbetaald ben, of valt het nog mee? Hoeveel moet mijn loon stijgen?

Dergelijke profielen mét ervaring verdien al vlot enkele duizend(en) euro meer dan jij (ik heb er hier alleen in België al een tweetal rondlopen die allebei vlot boven de 7000 uitkomen zonder andere benefits). Ga je naar andere landen en een grotere scope, dan kan dat al snel een veelvoud worden.

In dat opzicht word je onderbetaald.

Word jij persoonlijk onderbetaald: ik denk het niet. Gezien de feedback die je hier geeft, denk ik niet dat je echt geschikt bent voor dat type rol. In dat opzicht verdien je wellicht naar eigen vermogen.
 
Terug
Bovenaan