Warschau

Li1quid

Well-known member
Crowdfunder FE
Eind oktober ga ik met de vrienden een weekend naar Warschau.
De stad lijkt me een beetje onbemind omdat ik niemand in mijn omgeving ken die daar is geweest.

Iemand tips?
  • Zeker te doen
  • Lekker restaurant/cafe
  • Toffe clubs
  • ...
 
Jaren geleden eens geweest met kameraden, cultuurpaleis, museums, het oude centrum bezocht. namen van clubs/restaurants herinner ik me jammergenoeg niet. Je zal je amuseren, maar andere Poolse steden zoals Krakau en Wroclaw zijn interessant, Warschau heeft nogal geleden onder de WOII, waardoor veel verloren is gegaan.
Gewoon genoeg zubrowka kopen.
 
Warsaw Rising museum : min of meer een verplicht nummertje bij een bezoek aan Warschau
Pools legermuseum : Als militaire geschiedenis je wat boeit.

Alles hangt er natuurlijk ook vanaf wat je interesses zijn. Toen ik er was ben ik naar een schietclub geweest waar je uit een menu je wapens kon kiezen. best wel eens leuk, maar je moet er voor zijn natuurlijk. free walking tours zijn ook altijd interessant om mee te nemen.

Ik was er zelf in 2020 en heb toen vrij goedkoop dit gerechtje kunnen meepikken. geen idee of't restaurant "U Szwejka" er nog is.
20190214-161800.jpg
 
Gewoon naar Krakau gaan, in het nachtleven duiken en wanneer je uitgefeest bent naar Energylandia (imo beste pretpark in Europa) gaan dat daar een paar tiental km's vanaf ligt. :oi22:

(Nog) niet in Warschau geweest, maar is blijkbaar een nogal saaie stad. Was nog niet zo lang geleden in Budapest (dat toch meer historische zaken heeft dan Warschau, denk ik), en ik vond dat zelfs al een redelijk zielloze koude stad. Typisch Oostblok.
Achja, niet alles kan Parijs, Rome of Madrid zijn.
 
(Nog) niet in Warschau geweest, maar is blijkbaar een nogal saaie stad. Was nog niet zo lang geleden in Budapest (dat toch meer historische zaken heeft dan Warschau, denk ik), en ik vond dat zelfs al een redelijk zielloze koude stad. Typisch Oostblok.
Achja, niet alles kan Parijs, Rome of Madrid zijn.
Als je Boedapest al een zielloze koude stad vind... :help: , dan weet ik niet of het nog veel waard is om hier verder op door te draven, maar
Madrid? Van alle spaanse steden vond ik dit werkelijk de minste. Als je wilt spreken van een saaie hoofdstad, dit is er wel eentje die kan tellen.
 
Als je Boedapest al een zielloze koude stad vind... :help: , dan weet ik niet of het nog veel waard is om hier verder op door te draven, maar
Madrid? Van alle spaanse steden vond ik dit werkelijk de minste. Als je wilt spreken van een saaie hoofdstad, dit is er wel eentje die kan tellen.

Misschien speelt het feit dat ik Boedapest in de winter heb gedaan, ook wel een rol.
Boedapest is een mooie stad, en vooral Buda (met de Citadel) en de kleine binnenstad zijn leuk, maar overall heb ik daar toch geen wauw effect aan over gehouden. Ik ben iemand die hard houdt van een Zuiderse 'vibe', en dat had ik daar totaal niet. Norse mensen, kille stad.
Misschien de komende winter/jaar eens naar Boekarest gaan.

Madrid vind ik daarentegen dan weer wel één van m'n favoriete steden. Groot, veel natuur, leuke mensen, altijd wat te doen, etc. Barcelona is leuker als het echt warm is, want dan is Madrid letterlijk een oven zonder zuurstof.
 
(Nog) niet in Warschau geweest, maar is blijkbaar een nogal saaie stad. Was nog niet zo lang geleden in Budapest (dat toch meer historische zaken heeft dan Warschau, denk ik), en ik vond dat zelfs al een redelijk zielloze koude stad. Typisch Oostblok.
Achja, niet alles kan Parijs, Rome of Madrid zijn.
Vergeet niet dat ongeveer 85% van Warschau was verwoest na de opstand in '44. Dus praktisch alles is opgebouwd tijdens de koude oorlog met behoorlijk wat Sovjet-invloeden. Vanzelfsprekend dat het historisch niet te vergelijken is met andere steden. Maar dat neemt niet weg dat je gerust een weekendje kan vullen in de stad. Alles hangt wat af wat je verwacht natuurlijk.
 
- Oude stad uiteraard
- De tuin op het dak van de universiteit van Warschau
- de rivier Wisla loopt door de stad, iets buiten het centrum heb je daar ook leuke strandjes
- winkelcentrum Zlote Terasy als dat je ding is
- Schietclub hebben we gedaan, was ook best tof
- Lazienki Park (stadspark)
- panorama bar in het Marriott hotel heeft een mooi uitzicht
 
Merci voor de tips al allemaal!
Het is maar voor 3 dagen dus die zullen we wel gevuld krijgen.

Het 'soviet' gevoel kan ik ergens wel smaken. Met de vrienden gaan we altijd naar het oostblok voor de toffe en losse sfeer.
Kiev, Krakau, Praag, Budapest, Vilnius, Riga allemaal hebben ze hun charmes gehad :p

Over Budapest, daar vind ik de `hype` niet helemaal terecht. Ook al twee maal geweest maar die springt er niet bovenuit imo.
 
Wij zijn naar CD Projekt (Witcher 3 etc) gegaan in Warschau, vonden we een fantastisch idee, spijtig dat het dicht was -_- . Dus best bellen op voorhand als je daar eens naartoe wilt.
 
Wij zijn naar CD Projekt (Witcher 3 etc) gegaan in Warschau, vonden we een fantastisch idee, spijtig dat het dicht was -_- . Dus best bellen op voorhand als je daar eens naartoe wilt.
Wat zou je daar willen doen? Ik denk niet dat je hun kantoor daar even kan binnenwandelen?
 
Wat zou je daar willen doen? Ik denk niet dat je hun kantoor daar even kan binnenwandelen?
Geen idee, ik heb dat wel zo gedaan in Tokyo bij From Software, ook zonder afspraak.
Soms vinden die dat nog wel tof , fans die van ver komen om eens te zien hoe het daar aan toe gaat.
 
Terug van 3 dagen Warschau.
Zoals verwacht niet bijster veel te zien en springt er niet tussen uit.
Neemt niet weg dat we ons hebben geamuseerd.
  • Opmerkelijke wolkenkrabbers tussen oude gebouwen. Die stad gaat nog gigantisch groeien komende jaren.
  • Heel propere en veilige stad. Heb ik nog nergens anders meegemaakt.
  • Oude stadsdelen voelen niet oud. (alles is verwoest na WO2)
  • Veel lekkere en goedkope restaurants. (10euro voor hoofdgercht)
  • Bijna geen andere toeristen. Mensen spreken je altijd eerst in het Pools aan en verschieten bijna dat ze moeten switchen naar Engels.
  • Het uitgaansleven lijkt er niet te bloeien. Vrijwel nergens draaien ze dansmuziek of zie je mensen bewegen.
  • Techno-keet SMOLNA bezocht. Daar hebben we de leukste avond beleefd. Gelukkig hadden we 2 Hollandse vrouwen ontmoet anders had de buitenwipper er ons nooit binnen gelaten (5 mannen). Grappig dat ze bij de ingang je GSM afplakken en er achteraan bedden staan om in te vozen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan