FACTS 21-22 oktober 2023

Ik ben er in het verleden naartoe geweest en heb er zelf nog gestaan toen ik nog voor GM werkte.
Maar ik heb dat altijd maar "meh" gevonden.

Handtekeningen en bekenden ontmoeten zegt me niets, en cosplay al helemaal niet.
Het was wel altijd de moeite, zoals iemand al aangaf, om daar vroeg aanwezig te zijn voor eventuele aankopen.

Maar het zal dus heel persoonlijk zijn of je dat leuk vind of niet.
En als het voor het plezier is van je kinderen dan moet je je daar niet veel vragen bij stellen en gewoon doen.
Ik persoonlijk kom daar mijn deur niet meer voor uit, maar ik heb ook geen kinderen. :)
 
2/3 keer geweest over de jaren. Uiteindelijk vind ik de cosplays wel leuk om te zien en soms heb je leuke kraampjes met game-demo's of iets anders. Ik kan me er echter zelden toe brengen omdat ik voor dergelijke gelegenheden nooit een of andere beroemdheid of acteur wil ontmoeten.... Misschien als ze de originele mangaka voor JJBA of EVA op bezoek hadden, maar anders...

Een grote reden waarom mensen hier echter heen gaan zijn de markt/kraampjes. In mijn ogen zijn heel van die figuurtjes/strips/t-shirts/games meestal overpriced of in het beste geval gelijk geprijsd met vele webshops.

Het is leuk om in persoon iets te zien en kunnen kopen, maar ik zou ten zeerste aanraden dat je online even checkt of een respectabele winkel hetzelfde product niet verkoopt voor je het op FACTS besluit te kopen.

Kosten voor het uitstapje alleen al tellen snel op:
€21 voor een standaard ticket
€10 parking
Als je van ver moet komen kan je nog even de naft tellen of een treinticket.

Dan heb je nog niet eens een leuk figuurtje gekocht, mogen betalen voor toiletbezoekjes en je bent hopelijk je boterhammen niet vergeten. Wil je kind een gesigneerde handtekening van een of andere acteur voor je kind -> nog eens €10 - €20

Cosplayers lopen zowat overal rond, maar ik geloof dat er ook altijd een wedstrijd is voor de mooiste cosplay op een bepaald podium. Eten is gemakkelijk te verkrijgen in mijn ervaring, maar veel geld voor wat je krijgt. Tevens is het een grote mensenzee, dus het is meestal traag slenteren.
Jean claude van damme 200 euro handtekening en 250 voir een photoshoot op comic con brussel,
Christopher lloyd in 2015 50 euro voor handtekening en 75 voor photoshoot , in 2022 was het ook 200 voor handtekening en 250 voor photoshoot.
 
Jean claude van damme 200 euro handtekening en 250 voir een photoshoot op comic con brussel,

Maar zijn dat geen uitschieters ? Op Facebook kreeg ik regelmatig reclame hiervoor en in de commentaren werd met deze prijzen inderdaad ook wel de draak gestoken. Op de site van FACTS staan overigens ook de prijzen voor elke acteur, en die zijn toch een pak lager. Maar die acteurs zijn in mijn ogen ook een pak minder bekend. Het is overigens pas met die posts op Facebook dat ik te weten kwam dat je moet betalen voor een handtekening of foto, laat staan zo een belachelijke bedragen.

Anyway, toch al veel nuttige antwoorden hier. Heb vooral schrik voor de drukte. Op dat vlak vind ik op YouTube ook wel wat filmpjes die een en ander weergeven. Vind het wel raar dat het aan de ingang zo aanschuiven is. Komt dit door ticket/bagage-controle ? Zal ook wel alleen maar de eerste paar uur zijn, vermoed ik.
 
Jean claude van damme 200 euro handtekening en 250 voir een photoshoot op comic con brussel,
Christopher lloyd in 2015 50 euro voor handtekening en 75 voor photoshoot , in 2022 was het ook 200 voor handtekening en 250 voor photoshoot.
En gekken betalen dat eh xD

Ik zit er zelf niet mee in als ik er hier iemand mee beledig maar als je dat geld betaald voor zo iets waardeloos damn..
 
Vind het wel raar dat het aan de ingang zo aanschuiven is. Komt dit door ticket/bagage-controle ? Zal ook wel alleen maar de eerste paar uur zijn, vermoed ik.
Neen vooral omdat heel veel mensen daar willen zijn voor de goeie koopjes alvorens iemand anders ze koopt :)
Heel veel retro en cardgame verzamelaars.
Druk is het sowieso.
 
De handtekening van Dirk op de foto met de rest van het A-Team is al weg verschenen, maar in feite is dat minder belangrijk. Ik zal nooit vergeten dat ik de hand geschud heb van de enige echte 'Face'. Beste 20 euro ooit gespendeerd :D
 
Ga morgen ook nog eens, was wel al eventjes geleden. Imo moet je vooral gaan voor de cosplay, het publiek is deel van het event. Op zaterdag doen er sommigen bijv een act. Ook wel benieuwd naar show van Technopolis, dat over 30 jaar facts en pkmn show, the witcher concert, idk of dat wat gaat zijn maar zien wel. Dag vliegt toch echt meestal voorbij. Lijkt ook wel tof om eens zelf te gaan met cosplay, maar niet veel zin om tijd in een pak te steken eigenlijk.

Wel akkoord dat je het niet moet doen voor die acteurs en de winkeltjes.
 
Wij hebben daar ooit eens nekeer een gratis handtekening kunnen scoren :cool:

In 2012 was Janina Gavankar daar (vooral voor True Blood fans wsl) maar wij waren toen grote fan van The League, een komische serie over fantasy football, waar ze ook in meespeelde. En gingen "in cosplay" als fantasy football league gasten naar daar. Ze vond dat toen zo geweldig dat ze een foto van ons had genomen en op haar instagram heeft gepost, en ze heeft toen onze football gratis gesigneerd :love:

Dit is haar foto :D

league.jpg
 
Wij hebben daar ooit eens nekeer een gratis handtekening kunnen scoren :cool:

In 2012 was Janina Gavankar daar (vooral voor True Blood fans wsl) maar wij waren toen grote fan van The League, een komische serie over fantasy football, waar ze ook in meespeelde. En gingen "in cosplay" als fantasy football league gasten naar daar. Ze vond dat toen zo geweldig dat ze een foto van ons had genomen en op haar instagram heeft gepost, en ze heeft toen onze football gratis gesigneerd :love:

Dit is haar foto :D

league.jpg
Zo zou het dus moeten zijn!
 
Zonet 2 mensen met een BG sweater gespot in de vip lounge ;)

Het is wel megajammer dat C. Judge op de laatste moment afgezegd heeft.
 
ik ging gaan voor kratos maar dieje is ziek ( of geen goesting ) dusja

daar ging de kans om mijne hammer te laten tekenen :unsure:
 
Ziezo net terug, wat moet ik er over zeggen:

Leuk om eens mee te maken, om 10-11u nog cava van het volk maar dan begint het enorm druk te worden. Duwke daar, stapvoets wandelen, enz…

Persoonlijk had ik er iets meer van verwacht, het was leuk om eens mee te maken maar een ganse dag rondwandelen zou me niet lukken. Want zo groot vind ik het ook niet
 
Ook geweest met enkel de zoon (te druk voor dochter). Zijn daar rond 13u toegekomen. Begon rampzalig want stonden direct stil op The Loop en ging maar stapvoets vooruit. Ik vreesde bovendien van geen parking te hebben want er stonden borden met volzet maar daaronder verwarrend genoeg melding van Sint-Pieters. Uiteindelijk bleek iedereen aan te schuiven voor Ikea :D, en ging van dan alles best vlot.

Ook de drukte binnen was te doen en je kon je toch vrij vlot voort manoeuvreren en als je iets wou kopen ging dat ook snel genoeg. Uiteindelijk wel iets teveel tijd verloren op de Geek Market want had nog wat meer cosplay willen zien in hall 8. Toch heel veel volk verkleed met daartussen toch een hoop knappe (en vaak sexy :p) creaties. Al waren er wel een hoop characters die ik niet (her)kende.

Al bij al ben ik te weinig geek om daar volop van te genieten maar mijn zoon vond het leuk, en wil nog teruggaan.

PS: er liep daar wel een halve pedo rond precies. Oudere half verklede man met bordje "Free hugs... or a French kiss". WTF
 
Laatst bewerkt:
Gevraagd of ze nog sweaters hadden maar was enkel voor crew :(

Vond het veel minder dan toen ik vorige keer ging, het speciale is er precies wel beetje af als je al paar keer geweest bent. Maar toch veel minpunten, oa over organisatie.
-Die cosplay catwalk in die hal 8 is echt enorm onpraktisch, zat soms een half uur tussen. Dan wil je even terug naar de ander hallen maar met die hal zo ver apart mag je al weer beginnen wandelen als je aan de main hal bent. Kan ook opgelost worden door dat gewoon in 2 delen ofzo te doen ipv in 5/6 stukken.
-Zelfs niet begonnen om aan te schuiven voor eten in die grote hal, lijkt me echt niet goed georganiseerd, niet klaar om zo'n massa te bedienen.
-WC idd betalend nu, vind ik eigenlijk niet kunnen, moet gewoon "gratis" zijn
-Maar een groep of 6 denk ik die een cosplay act deden, was in een kwartier gedaan (weet misschien iemand van wat die 2 met hun zwaardgevecht waren? dat hij die kettingen brak)
-Pokemon show: was die zanger van pkmn theme die 2 liedjes zong, wel een goede sfeermaker, tof maar ook enorm kort
-Technopolis show was wat je kon verwachten, misschien wat kinderachtig maar wel leuk gedaan. Ze hadden ook een standje waar je iets kon tekenen op pc/tablet en dan printen ze dat in stukje hout, wel zelf niet gedaan
-Ieder zijn ding natuurlijk maar herkende ook weinig karakters, kan zijn dat ik de naam fout heb, maar gek veel van Genshin impact. Ook meer en meer fans van die "schoolgirl anime" of hoe moet je het noemen, niet mijn ding, ook al zitten er idd veel mooie vrouwen tussen :shy:.
 
-Die cosplay catwalk in die hal 8 is echt enorm onpraktisch, zat soms een half uur tussen. Dan wil je even terug naar de ander hallen maar met die hal zo ver apart mag je al weer beginnen wandelen als je aan de main hal bent. Kan ook opgelost worden door dat gewoon in 2 delen ofzo te doen ipv in 5/6 stukken.

Viel me ook wel tegen hoe amateuristisch dat was. Om te begonnen verstond ik bijna niets van wat de omroeper zei door die luide Just Dance er net naast. Ik hoorde hem wel iets zeggen over Semi Final, maar aan niets merkte ik dat dit een wedstrijd zou zijn. Was de Videogame sessie om 16u30, maar diverse karakters kwamen uit TV/film. Leek ook gewoon dat elke cosplayer daar gewoon kon aanschuiven, want iedereen fluisterde gewoon de omroeper in wie/wat hij was. En regelmatig moest hij aan het publiek vragen van afstand te houden van de catwalk; zorg dan simpelweg voor een afbakening hé.
 
  • Leuk
Waarderingen: Link
Zondag viel het goed mee van drukte denk dat ik ook hoogstens 25min heb moeten aanschuiven om binnen te komen.

Maar wel heel mooie cosplays gezien ze. Alleen belachelijk veel van die funkopops.

Enkel een vouwbare dice tower gekocht dus dat viel nog mee :rofl:
 
Net tickets gekocht voor April editie, inclusief fotoshoot met Christopher Judge (Kratos/Teal'c). Ook leuk dat Marina Sirtis komt (Troi van ST:TNG).
 
Terug
Bovenaan