Auto Wagen importeren uit Duitsland

Dat klopt uiteraard allemaal.

Maar bij een premium selection ga je die toestanden niet meemaken. En die garantie is hier ook geldig NB.

Maar goed, ieder zijn ding er mee he. Die van @Musk zou ik inderdaad ook zeker laten mappen.
Zijt maar zeker, maar ik ga daar nog even mee wachten. Dat ding is écht nog snel genoeg voor mij momenteel. Ik heb precies het gevoel dat hij sneller is geworden nu hij is ingelopen. Geen idee of hij softwaremarig iets nijpt zolang x aantal kilometers in de ICE niet bereikt zijn ofzo.

Anyways, 525pk spreekt me wel aan ja. Volgend jaar ofzo.
 
Zijt maar zeker, maar ik ga daar nog even mee wachten. Dat ding is écht nog snel genoeg voor mij momenteel. Ik heb precies het gevoel dat hij sneller is geworden nu hij is ingelopen. Geen idee of hij softwaremarig iets nijpt zolang x aantal kilometers in de ICE niet bereikt zijn ofzo.

Anyways, 525pk spreekt me wel aan ja. Volgend jaar ofzo.
Ge moet ook aan de toekomst denken he :D Niemand downgrade graag, en wat gaat uw volgende worden als deze al 525PK heeft :D
 
Ondertussen de nodige papieren doorgemaild gekregen voor douane. Vanavond regelen.

Wel een vraagje: voor douane heb je factuur nodig, maar ik heb nu een overeenkomst die "bestelling" heet. Wel met vermelding van prijs, voertuig en alle gegevens, koper en verkoper, etc.
Zou dit ook ok zijn voor douane of moet ik echt een factuur hebben?
 
Ik heb de aanvraag alvast daarmee ingediend. Ik zie dan wel of het OK is, of bijkomende info nodig is.
 
Ja, die zou rechtstreeks naar 400PK gaan.
Vraag me wel af of dat niet vloekt met de premium selection garantie...
Die motor heef theel veel ruimte. Maar wees maar gerust dat ge eigenlijk 350-360 pk reeds onder de kap hebt steken, mooi geluid en meer dan genoeg power.

Echter, BMW Premium garantie is zo veel meer waard dan drie tienden van een seconde sneller optrekken naar 100km/u.

En als uw motor naar de vaantjes gaat na het mappen zullen ze zeker wel even de computer uitlezenen kijken of uw waardes hetzelfde zijn of niet. Nu, meeste tuners geven de service om de standaard mapping terug te zetten indien nodig. En uit ervaring weet ik dat ze er dan niet over struikelen want ik heb het voor gehad dat letterlijk tijdens de testrit na een remap mijn motor naar de vaantjes ging. Standaard mapping er terug op en de offciële dealer zag geen problemen.

Maar je moet het maar eens voor hebben dat je iets voor hebt elders, auto naar de dealer, krukas scheef getrokken en uw dealer merkt dat men de garantie kan weigeren. Veel plezier met u daar uit te redden voor zo een klein gewin. En dan hebben we het nog niet over het verzekeringstechnische aspect als ge eens iets voorhebt. Voor meeste mensen is het nooit een probleem, maar jij moet eens één van de gelukkigen zijn. En ik kan u garanderen dat verzekeraars momenteel staan te popelen om alles te weigeren wat ze kunnen. Die sturen experten naar elke bagatel tegenwoordig.

Ik laat nooit meer iets remappen. Ik koop een wagen met deftig wat pk's en daar laat ik het bij. Alleen een M-Performance Pack ofzo zou ik nog overwegen omdat je daar een extra mooi geluid bij krijgt en dat voegt wat toe bij de ervaring zonder te overdrijven.
 
Ik zal deze thread ineens maar gebruiken om mijn ervaringen met de importprocedure neer te pennen. 🙂

Huidige SVZ:
  • ik ga de wagen vrijdag gaan ophalen
  • ik had Bestellung, CoC, Brief en Tuv maandag al doorgemaild gekregen van verkoper
  • hiermee E705 aangevraagd via My Minfin
    • vandaag antwoord: NOK, ik moet een Rechnung (factuur) ipv Bestellung hebben. Klinkt logisch. Gevraagd aan verkoper of hij die al kan opmaken.
  • met makelaar overlegd, hij geeft aan dat we evengoed gewoon verzekering van huidige wagen kunnen inlichten dat de platen even op een andere wagen gaan zitten zodat daar dekking is. Hij zal dit opnemen naar de verzekering toe. Niet helemaal legaal, maar ik ga het toch zo doen. Bij uitzoeken blijkt immers dat ook Duitse exportplaten hier niet legaal zijn (eerder gedoogd) en dat de enige 100% legale manier is om hem op een trailer te zetten. Tja, dan kies ik liever de optie die me minder geld kost. 🙂
  • afspraak keuring gemaakt => zal maandag gebeuren
    • E705 zal wel in orde moeten zijn dus als ik die Rechnung niet kan krijgen voor ik hem ga ophalen, zit daar wel een risico dat ik het niet haal, dan verleg ik die afspraak nog
 
Laatst bewerkt:
Ik zal deze thread ineens maar gebruiken om mijn ervaringen met de importprocedure neer te pennen. 🙂

Huidige SVZ:
  • ik ga de wagen vrijdag gaan ophalen
  • ik had Bestellung, CoC, Brief en Tuv maandag al doorgemaild gekregen van verkoper
  • hiermee E705 aangevraagd via My Minfin
    • vandaag antwoord: NOK, ik moet een Rechnung (factuur) ipv Bestellung hebben. Klinkt logisch. Gevraagd aan verkoper of hij die al kan opmaken.
  • met makelaar overlegd, hij geeft aan dat we evengoed gewoon verzekering van huidige wagen kunnen inlichten dat de platen even op een andere wagen gaan zitten zodat daar dekking is. Hij zal dit opnemen naar de verzekering toe. Niet helemaal legaal, maar ik ga het toch zo doen. Bij uitzoeken blijkt immers dat ook Duitse exportplaten hier niet legaal zijn (eerder gedoogd) en dat de enige 100% legale manier is om hem op een trailer te zetten. Tja, dan kies ik liever de optie die me minder geld kost. 🙂
  • afspraak keuring gemaakt => zal maandag gebeuren
    • E705 zal wel in orde moeten zijn dus als ik die Rechnung niet kan krijgen voor ik hem ga ophalen, zit daar wel een risico dat ik het niet haal, dan verleg ik die afspraak nog
Hoewel het wat gedoe is, valt dat eigenlijk nog mee dan...
 
Hoewel het wat gedoe is, valt dat eigenlijk nog mee dan...

Procedure lijkt op zich inderdaad eenvoudig. Geen idee echter hoe streng men is voor het bezorgen van die E705 en op de keuring. Dat zijn de 2 mogelijke lastige punten, en die moet ik dus nog doorlopen :)
 
Duitse export platen zijn wel degelijk legaal, met de datum op een rode achtergrond, zgn. Zollkennzeichen.

Wat niet legaal is buiten Duitsland , zijn de duitse „interne“ tijdelijke nummerplaten, met datum op een gele achtergrond.
 
Duitse export platen zijn wel degelijk legaal, met de datum op een rode achtergrond, zgn. Zollkennzeichen.

Wat niet legaal is buiten Duitsland , zijn de duitse „interne“ tijdelijke nummerplaten, met datum op een gele achtergrond.

Mja, ik had gelezen (denk op juridischforum) dat zelfs met Zollkenzeichen verplaatsingen binnen BE eigenlijk op de regel niet OK zijn gezien je met een niet-ingeschreven wagen rondrijdt. En dat het eerder gedoogd wordt zolang je enkel noodzakelijke verplaatsingen doet om de wagen ingeschreven te krijgen.

We zien wel wat het geeft op deze manier :)
 
Ik ben zelf vaak auto's gaan halen in Duitsland en altijd met eigen nummerplaat gaan halen (makelaar wel op voorhand ingelicht).
 
Ik ben zelf vaak auto's gaan halen in Duitsland en altijd met eigen nummerplaat gaan halen (makelaar wel op voorhand ingelicht).
Maar zoals eniac zegt is dat niet 100% legaal natuurlijk.
Als ze u tegenhouden of je hebt een ongeluk op de weg van Duitsland naar hier dan ga je lastige vragen krijgen.
Maar het is wel de goedkoopste en normaal een risico dat te verantwoorden is.
 
Vanmorgen de 4 opgehaald in Leverkusen. Ter plaatse nog de Rechnung laten inscannen en doorgemaild naar douane, 2u later had ik al goedkeuring voor de E705, dus douane is al ok.

Nu enkel nog keuring en ik kan inschrijven en nummerplaten aanvragen.

Direct al 400km kunnen rijden, niets vreemd gemerkt aan het rijden, geen rare rammels of geluiden, rijdt en klinkt top. Op de Autobahn ging hij heel vlot en stabiel naar 250.

Very very happy :love2:

 
Mja, ik had gelezen (denk op juridischforum) dat zelfs met Zollkenzeichen verplaatsingen binnen BE eigenlijk op de regel niet OK zijn gezien je met een niet-ingeschreven wagen rondrijdt. En dat het eerder gedoogd wordt zolang je enkel noodzakelijke verplaatsingen doet om de wagen ingeschreven te krijgen.

We zien wel wat het geeft op deze manier :)

De wagen hiermee naar belgie rijden is wettelijk wel in orde, het probleem is dat velen er hier dan mee rond rijden alsof het hun dagelijkse wagen is.
Terwijl het eigenlijk gewoon export platen zijn om de rit naar huis/keuring mee te doen.

Edit

En knappe wagen, benieuwd naar de foto's 👍
 
De wagen hiermee naar belgie rijden is wettelijk wel in orde, het probleem is dat velen er hier dan mee rond rijden alsof het hun dagelijkse wagen is.
Terwijl het eigenlijk gewoon export platen zijn om de rit naar huis/keuring mee te doen.

Ok, thx, duidelijk zo!

Edit

En knappe wagen, benieuwd naar de foto's 👍

Bedankt. Ik post binnenkort wel iets in de "welke wagen heb jij" thread 🙂
 
Vanmorgen de 4 opgehaald in Leverkusen. Ter plaatse nog de Rechnung laten inscannen en doorgemaild naar douane, 2u later had ik al goedkeuring voor de E705, dus douane is al ok.

Nu enkel nog keuring en ik kan inschrijven en nummerplaten aanvragen.

Direct al 400km kunnen rijden, niets vreemd gemerkt aan het rijden, geen rare rammels of geluiden, rijdt en klinkt top. Op de Autobahn ging hij heel vlot en stabiel naar 250.

Very very happy :love2:

Wellicht het mooiste model dat BMW in recente jaren heeft geproduceerd, en dan nog met de ideale aandrijflijn. De perfecte sleeper :cool:

En leg je ook een potje aan voor de boetes, of heb je zeer veel zelfbeheersing? ;)
 
Hoe zit het eigenlijk met importeren uit andere landen? Bv uit Nederland
 
Terug
Bovenaan