Auto Wagen importeren uit Duitsland

Iemand een idee hoe het juist zit met getunede auto's.
Enerzijds uiterlijk (verlaagd, bodykit, andere uitlaat) en anderzijds Motortuning (meer pk...)?

Internet lijkt verdeeld te zijn daarrond...
 
Iemand een idee hoe het juist zit met getunede auto's.
Enerzijds uiterlijk (verlaagd, bodykit, andere uitlaat) en anderzijds Motortuning (meer pk...)?

Internet lijkt verdeeld te zijn daarrond...
Ik heb 2 auto's geïmporteerd met een andere uitlaat, en een er van had ook nog wat andere aanpassingen. Ik had toen enkel de gedetailleerde papieren van de TUV nodig om ze te keuren zonder aanpassingen te doen. Uitlaten zijn ze nooit over gevallen, maar bij 1 wel over de bandenmaat. De achterste waren breder dan de voorste, terwijl dat standaard niet zo is op die auto. Met die TUV papieren zonder probleem gekeurd geraakt. Ik heb die nu trouwens al 15 jaar en ze zeggen er nog steeds niets over.
 
Zijn de procedures voor importeren Duitse wagen nog hetzelfde?

Heb een Tesla Model 3 Performance op het oog. Ga er zondag om kijken en ik ken mezelf: als het een deal is wil ik deze zo snel mogelijk in mijn garage staan hebben

Verkoper is particulier

Dus wat moet ik allemaal aanvragen enz?

Gewoon met mijn platen hem gaan halen? (Is echt tegen grens van België aan …. (Moers) maar dan verzekering op de hoogte houden…
 
Gewoon met mijn platen hem gaan halen? (Is echt tegen grens van België aan …. (Moers) maar dan verzekering op de hoogte houden…

Het grootste probleem met dat te doen is als je wordt tegen gehouden kunnen ze je wagen in beslag nemen, want de wagen is niet in België ingeschreven. Vroeger kon dat eventueel nog, omdat er geen (mobiele) ANPR-systemen waren.
 
Procedure is nog steeds hetzelfde zoals hier reeds beschreven.

Voor het transport is het makkelijkste om een ‘Zollkenzeichen’ te gaan halen samen met de verkoper.
Dit kenteken kan je dan ook gebruiken om in België de keuring voor verkoop mee te doen zodat je de wagen daarna kan inschrijven.
 
Procedure is nog steeds hetzelfde zoals hier reeds beschreven.

Voor het transport is het makkelijkste om een ‘Zollkenzeichen’ te gaan halen samen met de verkoper.
Dit kenteken kan je dan ook gebruiken om in België de keuring voor verkoop mee te doen zodat je de wagen daarna kan inschrijven.
Ok Dank je wel!
 
Zijn er ook zelfstandigen/bedrijven in België die dit aanbieden als dienst (auto's importeren allerlei van Duitsland)?

Heb misschien wel zin om een auto in Duitsland te kopen (iets goedkoper voor sommige modellen), maar geen zin in het geregel...
 
Leeco kan je wagen voor jou importeren of je helpen zoeken.
Pas wel op, als je nieuw koopt in Duitsland en je importeert dan naar België dien je alsnog 21% btw te betalen ipv 19%.
Als je dit wil vermijden moet die wagen al een aantal maanden oud zijn en/of een zekere hoeveelheid kilometers hebben gereden.
 
Zijn er ook zelfstandigen/bedrijven in België die dit aanbieden als dienst (auto's importeren allerlei van Duitsland)?

Heb misschien wel zin om een auto in Duitsland te kopen (iets goedkoper voor sommige modellen), maar geen zin in het geregel...

Het stappenplan staat hier echt helemaal uitgeschreven en eigenlijk valt het allemaal ook enorm goed mee. Je kan het laten doen door een Leeco bvb maar gezien hoe simpel het is zou ik het lastig vinden om er een paar duizend euro voor neer te tellen 🙂
 
Het stappenplan staat hier echt helemaal uitgeschreven en eigenlijk valt het allemaal ook enorm goed mee. Je kan het laten doen door een Leeco bvb maar gezien hoe simpel het is zou ik het lastig vinden om er een paar duizend euro voor neer te tellen 🙂
Heb de openingsposten al eens doorgenomen ja. Voor een paar duizend euro kan je het misschien maar beter zelf proberen te doen... Wist nog niet dat die prijzen zo hoog lagen. :)
 
Heb de openingsposten al eens doorgenomen ja. Voor een paar duizend euro kan je het misschien maar beter zelf proberen te doen... Wist nog niet dat die prijzen zo hoog lagen. :)

Even voor m'n beurt gesproken - ik ken de tarieven van Leeco niet. Maar ik verwacht ook niet dat je er voor 500 euro vanaf bent 🙂
Je zou eens een offerte kunnen vragen.
 
Even voor m'n beurt gesproken - ik ken de tarieven van Leeco niet. Maar ik verwacht ook niet dat je er voor 500 euro vanaf bent 🙂
Je zou eens een offerte kunnen vragen.
Ik zag in dit topic idd al 300 à 500 euro passeren om een local te betalen om het in orde te maken, dus ik ga er zeker van uit dat het > 500 euro zal ziin bij een dienstverlender als Leeco.
 
Even voor m'n beurt gesproken - ik ken de tarieven van Leeco niet. Maar ik verwacht ook niet dat je er voor 500 euro vanaf bent 🙂
Je zou eens een offerte kunnen vragen.
Heb de mijne ook via Leeco laten importeren. Ze rekenen €1 per gereden km. Met een maximumprijs van ±€1400 (edit: ze zijn precies serieus opgeslagen met hun prijzen). Hoe dichter die staat hoe goedkoper het is. De mijne stond in München, dus heb wel de maximumprijs moeten betalen. Desalniettemin, het was wel serieus gemakkelijk. Zij brachten alles inorde.
 
Heb de mijne ook via Leeco laten importeren. Ze rekenen €1 per gereden km. Met een maximumprijs van ±€1400 (edit: ze zijn precies serieus opgeslagen met hun prijzen). Hoe dichter die staat hoe goedkoper het is. De mijne stond in München, dus heb wel de maximumprijs moeten betalen. Desalniettemin, het was wel serieus gemakkelijk. Zij brachten alles inorde.
Zou toch liever een auto irl zien. Of ben je ook gaan kijken of gewoon online gekocht?
 
Heb een wagen op het oog in Duitsland. Wil hem meteen kopen, echter hij heeft nog geen 6000km. (Heeft er 5180)
is er een manier om toch deze te kunnen aankopen zonder extra 21%btw te betalen bij invoeren?

kan je zelf een transitplaat regelen en die dag (of meerdere) de KMS rijden tot 6000km en dan aangeven?
 
Twee 2de handse wagens geimporteerd uit Duitsland. Allebei met export(transit) platen tot in België gereden.
Beide bij erkende dealer en tip top inorde. Had er eerst wat schrik voor gezien Duitsland geen carpass systeem heeft (gevoelig voor km fraude).

De eerste niet echt een probleem douanevignet 705, quasi geen kosten dus en rijden maar.

Tweede was een Amerikaanse wagen, ingeschreven welliswaar in Duitsland (Europees inschrijvingsformulier), maar dit werd niet aanvaard in België.
Homologatie als enig en uniek voertuig nodig (terwijl hier toch een paar honderdtal gelijkaardige voertuigen rondreden).
+/- 3 maanden voor volledig geregulariseerd en voor er dus effectief gereden kon worden.
 
Terug
Bovenaan