Auto Wagen importeren uit Duitsland

Heb een wagen op het oog in Duitsland. Wil hem meteen kopen, echter hij heeft nog geen 6000km. (Heeft er 5180)
is er een manier om toch deze te kunnen aankopen zonder extra 21%btw te betalen bij invoeren?

kan je zelf een transitplaat regelen en die dag (of meerdere) de KMS rijden tot 6000km en dan aangeven?

Op je factuur zal de kilometerstand staan. Ik weet niet in hoeverre het illegaal is om te vragen dat ze er 60xx km opzetten en al evenzeer niet of de Duitse pünktlichkeit dat toelaat 🙂
 
Hopelijk kan iemand me helpen, ik had een auto gevonden bij een autohandelaar in Duitsland (een Mitsubishi Outlander). Via mail wat onderhandeld over de prijs en snel een compromis gevonden. Echter beweert de verkoper nu dat hij enkel aan bedrijven kan verkopen en niet aan particulieren... Is dit iets wat vaker voorkomt? En hoe kan ik dit (als iemand die geen bedrijf heeft) eventueel oplossen?
 
Hopelijk kan iemand me helpen, ik had een auto gevonden bij een autohandelaar in Duitsland (een Mitsubishi Outlander). Via mail wat onderhandeld over de prijs en snel een compromis gevonden. Echter beweert de verkoper nu dat hij enkel aan bedrijven kan verkopen en niet aan particulieren... Is dit iets wat vaker voorkomt? En hoe kan ik dit (als iemand die geen bedrijf heeft) eventueel oplossen?
Die autohandelaar kan die auto gewoon verkopen onder winstmarge aan jou. Als die persoon dat niet wilt inzien, denk ik niet dat je veel gaat kunnen doen.
 
Hopelijk kan iemand me helpen, ik had een auto gevonden bij een autohandelaar in Duitsland (een Mitsubishi Outlander). Via mail wat onderhandeld over de prijs en snel een compromis gevonden. Echter beweert de verkoper nu dat hij enkel aan bedrijven kan verkopen en niet aan particulieren... Is dit iets wat vaker voorkomt? En hoe kan ik dit (als iemand die geen bedrijf heeft) eventueel oplossen?
Je zal mogelijk ook onderhandeld hebben over de "netto" prijs.
Heb je de btw 19% al erbij gerekend? Ben je dan nog altijd tevreden over de prijs?
 
Je zal mogelijk ook onderhandeld hebben over de "netto" prijs.
Heb je de btw 19% al erbij gerekend? Ben je dan nog altijd tevreden over de prijs?
Ik zat 1000 euro boven de "netto" prijs... als ik 19% btw erbij zou tellen zou ik op een gelijkaardige prijs komen dat de auto aangeboden wordt in België en zie ik het voordeel er niet meer van in :smile:
 
Graag jullie advies/info:

- zonet een tweedehandswagen uit Duitsland gehaald met export-nummerplaten

- vignet 705 is reeds gelukt & ontvangen

- vrijdagochtend heb ik afspraak voor keuring voor verkoop

—> is pre-registratie voor de keuring noodzakelijk? (Ik krijg geen afspraak meer in de DIV kantoren deze week, dus het moet online gebeuren )
 
—> is pre-registratie voor de keuring noodzakelijk? (Ik krijg geen afspraak meer in de DIV kantoren deze week, dus het moet online gebeuren )

>

Kleine hiccup in het proces. Blijkbaar moet er tussen de dedouanering en de keuring een preregistratie bij DIV gebeuren. Wist ik niet, is niet gebeurd => alles moet nu aangetekend verzonden richting DIV voor inschrijving.

Dat wordt dus nog niet genieten dit weekend :confused2:

Dus niet noodzakelijk maar proces duurt dan iets langer.
 
Terug
Bovenaan