Auto Wagen importeren uit Duitsland

De vraag is of je wel veel profijt gaat doen als je uit Nederland gaat importeren :p
Ge gaat in elk geval niet in dezelfde categorie wagens moeten gaan kijken als in Duitsland. Onlangs nog eens verschoten bij de GR Yaris, 53000€ daar ...
Had het hier al eens gepost, maar er zijn daar tot nu toe 30 i30N's verkocht he. Ik denk dat er in België elke week wel 30 verkocht worden.
 
Het ging over een bestelwagen die was omgebouwd tot camper maar het zoekertje is ondertussen van Marktplaats.
 
Volgende update:

- Fahrzeugbrief (Teil II) had ik vrijdag al meegekregen, Fahrzeugschein (Teil I) nog niet (iets met uitschrijving in Duitsland). Dit was wel nodig om aanvraag tot inschrijving te bekomen bij de keuring (zoals ook in stappenplan aangegeven 😀 ). Duitse dealer heeft het Fahrzeugschein maandag verzonden en dit is gisteren aangekomen. Aangetekend verzonden, lekker punctueel die Duitsers :)
- Dus vandaag naar keuring om dat documentje nog te tonen =>heb nu een geldige keuring + aanvraag tot inschrijving

Verzekeraar doet het nodige, normaal overmorgen ten laatste de nummerplaten en verzekering in orde.
 
En dan die zuipschuit lekker volkappen aan 2 euro de liter :biglaugh:

Mijn timing kon onmogelijk beter.

edit: maar goed, veel kan het me ook niet schelen. Die gaat nu ook geen 40K/jaar doen, en het is niet dat 30% duurdere brandstof het ineens onbetaalbaar gaat maken :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Kleine hiccup in het proces. Blijkbaar moet er tussen de dedouanering en de keuring een preregistratie bij DIV gebeuren. Wist ik niet, is niet gebeurd => alles moet nu aangetekend verzonden richting DIV voor inschrijving.

Dat wordt dus nog niet genieten dit weekend :confused2:
 
Zouden Skoda Octavias (break) goedkoper te krijgen rondom Keulen?
Niet echt. Meer aanbod wel. Maar om iets betere prijzen te krijgen moet je toch dieper in Duitsland gaan zoeken.. maar dan nog is het prijsverschil eerder beperkt, het voordeel van in DE te shoppen is dat er een veel groter aanbod is, dus meer kans om de auto te vinden die je zoekt.
 
Niet echt. Meer aanbod wel. Maar om iets betere prijzen te krijgen moet je toch dieper in Duitsland gaan zoeken.. maar dan nog is het prijsverschil eerder beperkt, het voordeel van in DE te shoppen is dat er een veel groter aanbod is, dus meer kans om de auto te vinden die je zoekt.

Wat, denk ik, dan weer vooral een voordeel is als je wat meer exotische varianten zoekt (dikke motoriseringen icm mooie uitrusting).
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Kleine hiccup in het proces. Blijkbaar moet er tussen de dedouanering en de keuring een preregistratie bij DIV gebeuren. Wist ik niet, is niet gebeurd => alles moet nu aangetekend verzonden richting DIV voor inschrijving.

Dat wordt dus nog niet genieten dit weekend :confused2:

Volgende update: papieren vrijdag aangetekend verzonden, vandaag is het dossier behandeld en nummerplaat is toegekend. Ik vermoed dat ik de nummerplaat morgen ontvang!

Al bij al dus net geen 3 weken doorlooptijd van eerste keer gaan kijken tot legaal de baan op. Vrij pijnloos proces zo...
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Voila. Nummerplaten erop en verzekering ok.

IMG_20220317_185851-01.png


Wat een kont :love2:

Bedankt voor de raad hier!
/thread
 
Stevige sloffen vanachter, is dat 275 ofzo?

Prachtige wagen, blijft een van m'n favo modellen van BMW.
 
Ik zal vanavond eens kijken, vrouw is ermee gaan werken. Haar mening is al veranderd van "die maakt wel veel lawaai zeg" naar "ik kan te weinig op het gas duwen op mijn woon-werk" 😂
Hou de brievenbus maar in de gaten de komende weken 😉
 
Terug
Bovenaan