Auto Wagen importeren uit Duitsland

In het echt valt zo een streep wel mee hoor.
Maar ik snap wel niet waarom je dat neemt op een voor de rest vrij standaard 4er.
Ik heb ook de zwarte “lijn” gekozen. En het nadeel daaraan vind ik dan weer dat je helemaal niet ziet dat er daar überhaupt een plastic inleg zit. Dat vervaagt echt in de rest van het zwarte interieur :p
 
... wat niet noodzakelijk negatief is imo?
Nee zeker niet. Maar voor mijn part mocht het iets meer eruit springen, dat je ziet dat er een nuance in het interieur zit.
Nu is het echt wel zwart en nog eens zwart :p
Maar ik zou nu ook wel geen rode of blauwe lijn willen, dus de zwarte was echt wel de beste optie :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Kun je die lijn niet gemakkelijk vervangen btw?

‘K geloof dat mijn baas zijn ex-435d uit Duitsland eerst ook zo’n blauw lijntje had, bij aankomst in België heeft hij dat gewoon laten vervangen.

Wel geen idee wat dat zou kosten, maar dan reken je dat in je bod mee?

Idem met leder, op zich kun je dat vrij gemakkelijk (en nog niet eens zo duur) laten naplaatsen.
 
Vervangen of wrappen is ook een oplossing, daarvoor zou ik de wagen niet laten staan. Nadeel is wel dat je die kleur meestal dan ook in de zetels hebt en ik veronderstel dat dat iets moeilijker te vervangen is.
 
Congratz! Veel veilige kms.

Thx! Foto's volgen nog wel eens hij in BE is (normaal vrijdag).
Zonder dit topic had ik wel gedacht dat jij audi zou trouw blijven. :shy:

Goh, ik neig de laatste 10 jaar wel nogal naar Audi maar ik ben niet echt heel merktrouw. Ik vond dit nu wel een aantrekkelijkere optie dan de A5, vooral omwille van de motor.

Maar goed mogelijk dat ik eind dit jaar op de zaak bvb weer een Audi bestel...
 
Eventjes iets langer uitschrijven.

Was de wagen die ik al begin vorige week gezien had, die waarover ik de vraag stelde over dat Carbonschwarz.

Eind vorige week had de verkoper aangegeven dat er een Duitser naar kwam zien en die hem waarschijnlijk zou kopen, dus vorig weekend niet gaan zien. Bleek dat die Duitser om mij onbekende redenen hem toch niet kocht. Gisteren belde de verkoper nog even op eigen initiatief om te melden dat hij nog steeds beschikbaar was en dat als ik kon komen vandaag, hij de wagen reserveerde voor mij.

Dus vandaag richting BMW dealer in Leverkusen. Goed ontvangen, nette en grote zaak, wagen stond buiten al klaar. 440i xDrive, M Sport Line met wat M goodies op, Premium Selection wagen, van eind 2018, 67K km. HUD, open dak, comfort access, M stuur, etc.
Heel correct uitgerust.
Visuele inspectie top: geen schade of krassen te zien op het exterieur. Niks velgschade. Interieur heel netjes, duidelijk goed verzorgd. Motor proper en droog.
Dan gestart, die zescilinder klinkt onmiddellijk al top. Stukje Leverkusen in Eco Pro, comfortabel en zacht rijden. Daarna richting autosnelweg. Rijstand naar Sport, heeft onmiddellijk voelbare en hoorbare gevolgen 😄 - versnellingsbak wordt alerter, wagen voelt gretiger.
Gas geven op de snelweg en... Verkocht. Schitterend geluid en trekt echt lekker door. Wat een genot. Denk eventjes 220 aangetikt, alles voelde goed, teruggekeerd en contract gaan opmaken.

Verkoper had al wagens verkocht aan Belgen en wist wat doen. Nodige documenten zoals in begin van dit topic zullen doorgemaild worden (Fahrzeugbrief, COC, Tuv) zodat ik douane in gang kan zetten. Zollkenzeichen helpen zij me vrijdag mee wanneer ik de wagen ga halen. Die zei iets van €250. Niet weinig maar bon, ik moet er zelf niet achteraan gaan dan.

Maandag dus wat telefoontje doen, vrijdag dagje verlof, en dan kan ik hem ophalen.

Mogelijk stel ik hier morgen nog een paar vragen wanneer ik alles voor mezelf nog op een rijtje zet om hem hier te krijgen. Maar bedankt al iedereen!
 
Eventjes iets langer uitschrijven.

Was de wagen die ik al begin vorige week gezien had, die waarover ik de vraag stelde over dat Carbonschwarz.

Eind vorige week had de verkoper aangegeven dat er een Duitser naar kwam zien en die hem waarschijnlijk zou kopen, dus vorig weekend niet gaan zien. Bleek dat die Duitser om mij onbekende redenen hem toch niet kocht. Gisteren belde de verkoper nog even op eigen initiatief om te melden dat hij nog steeds beschikbaar was en dat als ik kon komen vandaag, hij de wagen reserveerde voor mij.

Dus vandaag richting BMW dealer in Leverkusen. Goed ontvangen, nette en grote zaak, wagen stond buiten al klaar. 440i xDrive, M Sport Line met wat M goodies op, Premium Selection wagen, van eind 2018, 67K km. HUD, open dak, comfort access, M stuur, etc.
Heel correct uitgerust.
Visuele inspectie top: geen schade of krassen te zien op het exterieur. Niks velgschade. Interieur heel netjes, duidelijk goed verzorgd. Motor proper en droog.
Dan gestart, die zescilinder klinkt onmiddellijk al top. Stukje Leverkusen in Eco Pro, comfortabel en zacht rijden. Daarna richting autosnelweg. Rijstand naar Sport, heeft onmiddellijk voelbare en hoorbare gevolgen 😄 - versnellingsbak wordt alerter, wagen voelt gretiger.
Gas geven op de snelweg en... Verkocht. Schitterend geluid en trekt echt lekker door. Wat een genot. Denk eventjes 220 aangetikt, alles voelde goed, teruggekeerd en contract gaan opmaken.

Verkoper had al wagens verkocht aan Belgen en wist wat doen. Nodige documenten zoals in begin van dit topic zullen doorgemaild worden (Fahrzeugbrief, COC, Tuv) zodat ik douane in gang kan zetten. Zollkenzeichen helpen zij me vrijdag mee wanneer ik de wagen ga halen. Die zei iets van €250. Niet weinig maar bon, ik moet er zelf niet achteraan gaan dan.

Maandag dus wat telefoontje doen, vrijdag dagje verlof, en dan kan ik hem ophalen.

Mogelijk stel ik hier morgen nog een paar vragen wanneer ik alles voor mezelf nog op een rijtje zet om hem hier te krijgen. Maar bedankt al iedereen!
Perfect geregeld, €250 lijkt duur maar het gaat je zoveel gezever uitsparen. Ze zullen je waarschijnlijk nog een document gaan doorsturen ter ondertekening om hen de volmacht te geven om die plaat in jouw naam aan te vragen.

Heerlijke wagen, uw vrouw gaat van een oude Astra naar een 440i. Ik dacht dat ik een serieuze upgrade voor m'n vrouw had gekocht toen ze van een oude polo naar een GTI ging, maar dit is nog wat anders :biglaugh:
 
Dikke zaak!

2 upgrades die ik zou aanraden:
-in de koffer zit een stekkertje die je kan lossen en dan blijven de uitlaat kleppen volledig open. Klinkt echt een pak beter. (En zeker niet te. Kun je nog overal mee komen :p )

-laten mappen. Ten eerste is de vermogenswinst gewoon te goed en de wagen rijdt echt nog beter. Respons etc nog beter. Ik rijd rechtstreeks van DE naar de mapper denk ik
 
Perfect geregeld, €250 lijkt duur maar het gaat je zoveel gezever uitsparen. Ze zullen je waarschijnlijk nog een document gaan doorsturen ter ondertekening om hen de volmacht te geven om die plaat in jouw naam aan te vragen.

Zoals hij het uitlegt ga ik zorgen dat ik daar om 9u ben, en gaan ze dan met mij om de platen.

Heerlijke wagen, uw vrouw gaat van een oude Astra naar een 440i. Ik dacht dat ik een serieuze upgrade voor m'n vrouw had gekocht toen ze van een oude polo naar een GTI ging, maar dit is nog wat anders :biglaugh:

De Astra heeft lang genoeg gediend en heel weinig gekost (nauwelijks brokken mee gehad en nooit iets duur) dus het mocht eens iets leuk zijn als vervanger :)

Dikke zaak!

2 upgrades die ik zou aanraden:
-in de koffer zit een stekkertje die je kan lossen en dan blijven de uitlaat kleppen volledig open. Klinkt echt een pak beter. (En zeker niet te. Kun je nog overal mee komen :p )

Interessant, moet ik eens bekijken. Naar mijn ervaring met wagens klinkt hij stock al heerlijk!

-laten mappen. Ten eerste is de vermogenswinst gewoon te goed en de wagen rijdt echt nog beter. Respons etc nog beter. Ik rijd rechtstreeks van DE naar de mapper denk ik

Ja, die zou rechtstreeks naar 400PK gaan.
Vraag me wel af of dat niet vloekt met de premium selection garantie...
 
Als je nog garantie hebt, zou ik absoluut niet laten mappen, doe dat dan nadien.
Daar zijn ze de laatste jaren veel strenger op geworden.
En elke tuner zal wel zeggen dat hun mapping onzichtbaar blijft voor de dealer, maar dat is gewoon bullshit.

Voorts een heel dikke aankoop, congratz :thumb:
 
Als je nog garantie hebt, zou ik absoluut niet laten mappen, doe dat dan nadien.
Daar zijn ze de laatste jaren veel strenger op geworden.
En elke tuner zal wel zeggen dat hun mapping onzichtbaar blijft voor de dealer, maar dat is gewoon bullshit.

Voorts een heel dikke aankoop, congratz :thumb:
Inderdaad, bij m'n 4-serie zagen ze het ook direct. Deden daar niet speciaal moeilijk over maar als ik problemen had gehad lag dat waarschijnlijk anders.
 
Interessant, moet ik eens bekijken. Naar mijn ervaring met wagens klinkt hij stock al heerlijk!

Dat is waar. Zeker als je al dieselend door het leven gaat is dat al een droom :p
Maar dat scheelt toch nog een pak. Roffelt ook wat terug dan. Vooral in lage toeren is dat wel wat beter (dan sluiten die kleppen vrij veel.)

Ja, die zou rechtstreeks naar 400PK gaan.
Vraag me wel af of dat niet vloekt met de premium selection garantie...

Ja dat zal zeker vloeken. En toch...ik zou niet twijfelen. Zeker niet op die km stand. Blok is normaal nog perfect in orde. procentueel gezien zit je 'safe' wat dat betreft imo.

nu goed, ik trekt me dat misschien algemeen wat (te) weinig aan. Heb zelf de garantie van mijn m3 destijds ook laten varen. Gewoon direct gemapped. Nooit geen spijt van gehad. Integendeel, veel plezier/genot.
Voor +10pk zou ik dat ook niet overboord gooien, maar die gaan vlot boven de 400 he.
 
Ik vermoed dat ze van een Astra naar een A6 zal gaan. :unsure:

Ligt niet ver van de waarheid 😄

Dat is waar. Zeker als je al dieselend door het leven gaat is dat al een droom :p
Maar dat scheelt toch nog een pak. Roffelt ook wat terug dan. Vooral in lage toeren is dat wel wat beter (dan sluiten die kleppen vrij veel.)



Ja dat zal zeker vloeken. En toch...ik zou niet twijfelen. Zeker niet op die km stand. Blok is normaal nog perfect in orde. procentueel gezien zit je 'safe' wat dat betreft imo.

nu goed, ik trekt me dat misschien algemeen wat (te) weinig aan. Heb zelf de garantie van mijn m3 destijds ook laten varen. Gewoon direct gemapped. Nooit geen spijt van gehad. Integendeel, veel plezier/genot.
Voor +10pk zou ik dat ook niet overboord gooien, maar die gaan vlot boven de 400 he.

Ok, alles eens rustig bekijken. Eerst zien dat hij goed hier raakt, maar dat zal ook wel geen probleem worden 🙂
 
Ja dat zal zeker vloeken. En toch...ik zou niet twijfelen. Zeker niet op die km stand. Blok is normaal nog perfect in orde. procentueel gezien zit je 'safe' wat dat betreft imo.

nu goed, ik trekt me dat misschien algemeen wat (te) weinig aan. Heb zelf de garantie van mijn m3 destijds ook laten varen. Gewoon direct gemapped. Nooit geen spijt van gehad. Integendeel, veel plezier/genot.
Voor +10pk zou ik dat ook niet overboord gooien, maar die gaan vlot boven de 400 he.
En toch zal het niet de eerste Duitse geïmporteerde wagen zijn die binnen de 3 maanden na importeren in een Belgische garage staat met brokken.
Ik zal mijzelf even quoten in deze:
dit is volgens mij wel de nummer 1 tip.
Sjoemelen met de KM-stand is in Duitsland schering en inslag.

Iemand die we inhuren heeft dit voor gehad bij de aankoop van zijn XC90 in Duitsland. 2016, 80k op de teller keurige wagen. Na 1 maand krijgt hij problemen met zijn automaat en ook motorische problemen. Neemt contact op met de verkoper in Duitsland en deze gaan akkoord met hem in België te laten nakijken wat er scheelt.
Deze lokale dealer hier in België kon al direct zeggen dat aan verschillende onderdelen te zien was dat de effectief gelopen KM-stand minstens het dubbele was. Van 200k zou hij niet schrikken. Dealer maakte een raming van de kosten waar Duitser niet mee akkoord was, heeft hem opgehaald op een trailer en twee weken later terug gedropt met een vaag verhaal over software en injectors.
Kerel rijdt nu al 1,5j zorgeloos rondt, maar super goed voel je u daar niet toch niet bij.

Ik zou dus even de kat uit de boom durven kijken. De upgrade in vermogen is nu al goed merkbaar, geniet eerst daarvan en dan kan je nog zien binnen enkele maanden of een jaar wat je ermee doet.
Als @Musk al zo een problemen heeft met een dealer achter de hoek wil je echt geen verhaal gaan halen bij een dealer in Leverkussen nadat jij hem hebt laten chippen.

@eniac
Flink gedaan! Ga je echt wel veel plezier mee beleven!
Officieel lid van team tof bij deze!
 
Dat klopt uiteraard allemaal.

Maar bij een premium selection ga je die toestanden niet meemaken. En die garantie is hier ook geldig NB.

Maar goed, ieder zijn ding er mee he. Die van @Musk zou ik inderdaad ook zeker laten mappen.
 
Terug
Bovenaan