Auto Wagen importeren uit Duitsland

dit is volgens mij wel de nummer 1 tip.
Sjoemelen met de KM-stand is in Duitsland schering en inslag.

Iemand die we inhuren heeft dit voor gehad bij de aankoop van zijn XC90 in Duitsland. 2016, 80k op de teller keurige wagen. Na 1 maand krijgt hij problemen met zijn automaat en ook motorische problemen. Neemt contact op met de verkoper in Duitsland en deze gaan akkoord met hem in België te laten nakijken wat er scheelt.
Deze lokale dealer hier in België kon al direct zeggen dat aan verschillende onderdelen te zien was dat de effectief gelopen KM-stand minstens het dubbele was. Van 200k zou hij niet schrikken. Dealer maakte een raming van de kosten waar Duitser niet mee akkoord was, heeft hem opgehaald op een trailer en twee weken later terug gedropt met een vaag verhaal over software en injectors.
Kerel rijdt nu al 1,5j zorgeloos rondt, maar super goed voel je u daar niet toch niet bij.
Ik heb een vermoeden dat de Audi S3 die ik indertijd geïmporteerd had uit Duitsland ook veel meer kilometers had dan dat er op de teller stonden. Zogezegd +-110.000km maar wel de ene kost achter de ander van allerlei onderdelen die aan vervanging toe waren.
 
Een kennis heeft dit onlangs gedaan met de hulp van Trex Cars. Kost u natuurlijk meer dan het zelf te doen, maar die persoon was er wel erg tevreden van.
Heb dat met mijn huidige wagen ook gedaan, maar dan via Leeco. Echt super service, die komen de wagen gewoon voor je deur afzetten nadat zij alle paparassen voor je inorde hebben gebracht. Ik moest enkel nog de verzekering inorde brengen.
 
Ik heb een vermoeden dat de Audi S3 die ik indertijd geïmporteerd had uit Duitsland ook veel meer kilometers had dan dat er op de teller stonden. Zogezegd +-110.000km maar wel de ene kost achter de ander van allerlei onderdelen die aan vervanging toe waren.
In Duitsland doen ze dat heel veel , spijtig genoeg .
 
Eens wat feedback vragen :)

Deze gezien: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=f33a4410-725d-0289-0dbb-7ec64a33a416

Al gebeld hiervoor, wagen zou in uitstekende conditie staan, alle papieren voor export worden meegeleverd, nummerplaat zelf te regelen, €1000 voor Europese garantie aan te kopen zodat ik hier ook van garantie gebruik kan maken.

Ik heb de voorbije maanden redelijk wat rondgekeken en een 440i van eind 2018 die OK is qua opties en kilometrage vind je niet echt goedkoper, dus lijkt het mij een mooie deal. Wagen heeft denk ik ook gemakkelijk dubbel zoveel gekost en dat is maar een goede 3 jaar geleden.
Bovenstaande staat ook bij een BMW dealer dus dat geeft ook vertrouwen.

Dus, gesteld dat ik een 440i wil, deze genoeg opties heeft naar mijn goesting, de Luxury Line mijn voorkeur heeft en RWD of xDrive mij nu ook niet ZOveel uitmaakt: wat denken we van bovenstaande wagen? Zijn er showstoppers? Prijsgewijs OK?

Men gaat mij vrijdag terugbellen om aan te geven of ik zaterdag kan testrijden (moest nog iets van papieren geregeld worden zodat dit qua verzekering in orde is ofzo).
 
Geen digitaal instrumentenpaneel vind ik wel spijtig.. hangt natuurlijk af wat er belangrijk is voor jou.

Geen M pack vind ik ook spijtig maar daar ben je niet naar op zoek geloof ik.

Dat van die garantie afkopen kende ik niet.

Vraag toch nog maar eens of zij de platen niet kunnen regelen, want hoe ga je naar het zullassungstelle rijden zonder plaat? :unsure:

Voor de rest zeer knappe wagen.
 
Geen digitaal instrumentenpaneel vind ik wel spijtig.. hangt natuurlijk af wat er belangrijk is voor jou.

Tot nu toe eigenlijk geen tegengekomen met digitale instrumenten, en ik vind het eerlijk gezegd ook niet erg.

Geen M pack vind ik ook spijtig maar daar ben je niet naar op zoek geloof ik.

Nope. Zoals hij hier staat visueel perfect :)

Vraag toch nog maar eens of zij de platen niet kunnen regelen, want hoe ga je naar het zullassungstelle rijden zonder plaat? :unsure:

Voor de rest zeer knappe wagen.

(y)
 
'k Ga morgen naar Duitsland voor een wagen te bezichtigen. Ben benieuwd. Op foto ziet 'm er toch vrij goed uit.
 
Ik had een a4 vroeger en die kwam uit Duitsland. Die zo zogenaamd maar 30K op de teller gehad hebben bij aankomst in België na 3 jaar. Ik kocht hem zelf 2e of mss 3ehands want ja dat was niet meer duidelijk. Die km stand was hoe dan ook gesjoemeld. Gelukkig kon zo een 1900 niet echt kapot en heeft hij zijn dienst gedaan. Ik heb hem uiteindelijk gewoon aan marchand over gelaten...
 
Eens wat feedback vragen :)

Deze gezien: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=f33a4410-725d-0289-0dbb-7ec64a33a416

Al gebeld hiervoor, wagen zou in uitstekende conditie staan, alle papieren voor export worden meegeleverd, nummerplaat zelf te regelen, €1000 voor Europese garantie aan te kopen zodat ik hier ook van garantie gebruik kan maken.

Ik heb de voorbije maanden redelijk wat rondgekeken en een 440i van eind 2018 die OK is qua opties en kilometrage vind je niet echt goedkoper, dus lijkt het mij een mooie deal. Wagen heeft denk ik ook gemakkelijk dubbel zoveel gekost en dat is maar een goede 3 jaar geleden.
Bovenstaande staat ook bij een BMW dealer dus dat geeft ook vertrouwen.

Dus, gesteld dat ik een 440i wil, deze genoeg opties heeft naar mijn goesting, de Luxury Line mijn voorkeur heeft en RWD of xDrive mij nu ook niet ZOveel uitmaakt: wat denken we van bovenstaande wagen? Zijn er showstoppers? Prijsgewijs OK?

Men gaat mij vrijdag terugbellen om aan te geven of ik zaterdag kan testrijden (moest nog iets van papieren geregeld worden zodat dit qua verzekering in orde is ofzo).
Hoe ist dit verhaal dan afgelopen?
 
BMW kenners gevraagd :D (@MrKend54l ? @Musk ? )

Ik heb er weer eentje gespot in Duitsland. Haalbaar qua afstand maar dan wil ik vooraf wel zoveel mogelijk zaken duidelijk hebben.

De kleur van de wagen is "Carbonschwarz Metallic". Dit lijkt eerder op een donkerblauw dan op een zwart. Ik dacht eerst dat de kleur gewoon fout in de ad stond, maar als ik rondzoek op carbonschwarz of carbon black dan lijkt dat inderdaad overal een soort blauw te zijn.

Vraag is nu, stel dat die wagen in de zon staat. Lijkt het dan vooral zwart? Of vooral blauw? En hoe blauw? :D
Ik wil liever geen fel blauw. Ik kan natuurlijk ook gewoon gaan kijken, maar check het hier liever eerst want als ik weet dat die echt felblauw gaat lijken, dan ga ik niet tot daar rijden.
 
BMW kenners gevraagd :D (@MrKend54l ? @Musk ? )

Ik heb er weer eentje gespot in Duitsland. Haalbaar qua afstand maar dan wil ik vooraf wel zoveel mogelijk zaken duidelijk hebben.

De kleur van de wagen is "Carbonschwarz Metallic". Dit lijkt eerder op een donkerblauw dan op een zwart. Ik dacht eerst dat de kleur gewoon fout in de ad stond, maar als ik rondzoek op carbonschwarz of carbon black dan lijkt dat inderdaad overal een soort blauw te zijn.

Vraag is nu, stel dat die wagen in de zon staat. Lijkt het dan vooral zwart? Of vooral blauw? En hoe blauw? :D
Ik wil liever geen fel blauw. Ik kan natuurlijk ook gewoon gaan kijken, maar check het hier liever eerst want als ik weet dat die echt felblauw gaat lijken, dan ga ik niet tot daar rijden.
Vooral blauw, maar donkerblauw. Zeker niet het blauw waar je bang voor bent.

Vind het zeker niet de spectaculairste kleur, maar je ziet die dagelijks rijden dus je zou wel eens gewoon een lokale dealer kunnen binnenstappen, ongetwijfeld dat er ergens eentje in die kleur staat.
 
Vooral blauw, maar donkerblauw. Zeker niet het blauw waar je bang voor bent.

Vind het zeker niet de spectaculairste kleur, maar je ziet die dagelijks rijden dus je zou wel eens gewoon een lokale dealer kunnen binnenstappen, ongetwijfeld dat er ergens eentje in die kleur staat.

Goede suggestie!

2 foto's hieronder. De bovenste hebben we live gezien en "liever niet". De onderste is die die nu in DE staat. Ik weet niet meer vanbuiten wat het kleur was van de bovenste (ad is al even weg), maar het lijkt me hier om 2 verschillende kleuren te gaan. De bovenste is waarschijnlijk ook wat feller in het licht?

6VimWxx.png



De carbon black:

xuPqP6X.jpg
 
Volgens mij is dat dezelfde kleur gewoon andere lichtinval :unsure:

Ik *denk* (nadruk op denk) het niet... Kleurtoon lijkt zeker anders.

Dit is een andere foto van die eerste:
oFZG3T4.jpg



Als ik vergelijk met foto's die ik online vind van carbon black BMW's lijkt het nooit zo blauw?

Lastig om zoiets op foto's te oordelen, maar DE is nu ook niet bij de deur :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Das niet dezelfde kleur, mijn broer zijn 4 was ook dat heel donkere blauw. Dat ander is eerder Alpina blauw.
 
Ik *denk* (nadruk op denk) het niet... Kleurtoon lijkt zeker anders.

Dit is een andere foto van die eerste:
oFZG3T4.jpg



Als ik vergelijk met foto's die ik online vind van carbon black BMW's lijkt het nooit zo blauw?

Lastig om zoiets op foto's te oordelen, maar DE is nu ook niet bij de deur :)
Het carbonschwarz is inderdaad belange niet zó blauw als op deze foto. Is echt een neutrale kleur. Maar ga gewoon eens naar je lokale BMW garage, er gaat er daar 100% zeker eentje op de parking staan. (wat beter is dan de kleur in de showroom te beoordelen..)
 
Thx mannen. Kijken of ik deze week nog bij daglicht bij een BMW dealer raak, en zaterdag wschl tripje Duitsland. :)
 
Terug
Bovenaan