knight-rider
Well-known member
Als wat jij hier beweert effectief het geval was, dan zouden er ook maar enkele mensen last van hebben, spijtig genoeg klopt dat niet.Je hebt er duidelijk niets van begrepen. Bussen en treinen werden in het verleden afgeschaft omdat ze te weinig gebruikt werden, waardoor de dienstverlening uitgehold werd. Indien meer mensen die bussen en treinen zouden gebruikt hebben, hadden de politici ze nooit afgeschaft
Inderdaad, de politici hebben daar niks mee te maken.Het is de lijn die deze inschatting maakt qua dienstverlening. Maar het klopt dat er heel veel lijnen geschrapt of sterk ingekrompen zijn. Maar wat wil je als je een bus moet laten rijden voor 2 man…
We zijn ook gewoon te veel verwend in België waar we een halte om de 500m willen, dat is iets wat je ook gewoon anno 2022 niet meer kan verantwoorden. De bussen worden nog in grote maten gebruikt door schoolgaande kinderen en ouderen. Net de twee groepen die er het minst voor betalen.
Zoals ik al zei, als het enkele met die bussen of treinen zou blijven waar effectief maar enkele mensen gebruik van maken, dan zou het zo erg nog niet zijn, want dan zijn het ook maar die enkele mensen die daar effectief last van hebben.
Ze zijn constant bezig dat ze meer volk op het openbaar vervoer willen hebben, maar met een aanbod dat er de laatste twintig jaar meer op achteruit gegaan is, dan vooruit is het niet simpel om mensen op dat openbaar vervoer te krijgen natuurlijk.
Ik ken heel wat mensen die door het wegvallen van hun verbinding uit noodzaak een auto hebben moeten kopen om te kunnen gaan werken.
Maar er zijn ook heel veel mensen die in industriezones en bedrijven centra werken waar helemaal geen busverbinding is, dus die mensen kunnen niet anders dan met de auto gaan werken.