Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Je hebt er duidelijk niets van begrepen. Bussen en treinen werden in het verleden afgeschaft omdat ze te weinig gebruikt werden, waardoor de dienstverlening uitgehold werd. Indien meer mensen die bussen en treinen zouden gebruikt hebben, hadden de politici ze nooit afgeschaft
Als wat jij hier beweert effectief het geval was, dan zouden er ook maar enkele mensen last van hebben, spijtig genoeg klopt dat niet.
Het is de lijn die deze inschatting maakt qua dienstverlening. Maar het klopt dat er heel veel lijnen geschrapt of sterk ingekrompen zijn. Maar wat wil je als je een bus moet laten rijden voor 2 man…
We zijn ook gewoon te veel verwend in België waar we een halte om de 500m willen, dat is iets wat je ook gewoon anno 2022 niet meer kan verantwoorden. De bussen worden nog in grote maten gebruikt door schoolgaande kinderen en ouderen. Net de twee groepen die er het minst voor betalen.
Inderdaad, de politici hebben daar niks mee te maken.
Zoals ik al zei, als het enkele met die bussen of treinen zou blijven waar effectief maar enkele mensen gebruik van maken, dan zou het zo erg nog niet zijn, want dan zijn het ook maar die enkele mensen die daar effectief last van hebben.

Ze zijn constant bezig dat ze meer volk op het openbaar vervoer willen hebben, maar met een aanbod dat er de laatste twintig jaar meer op achteruit gegaan is, dan vooruit is het niet simpel om mensen op dat openbaar vervoer te krijgen natuurlijk.
Ik ken heel wat mensen die door het wegvallen van hun verbinding uit noodzaak een auto hebben moeten kopen om te kunnen gaan werken.
Maar er zijn ook heel veel mensen die in industriezones en bedrijven centra werken waar helemaal geen busverbinding is, dus die mensen kunnen niet anders dan met de auto gaan werken.
 
Het gaat niet alleen over aanbod. Jaren de trein genomen naar het werk en elke dag wel voor iets te vrezen:
- vertraging en gebrek aan (eerlijke) communicatie op perron
- winter: de eerste winterprik? Steevast een bloedrood bord met afgeschafte treinen
- eerste zomerwarmte: spoorlijnen die smelten en ook hier vertragingen. Om van de uitgevallen airco te zwijgen.
- zelfs afvallende bladeren kunnen ons spoor ontregelen.
- zitplaatsen: smerig.

- pestgedrag: elke vroege ochtend een trein vol pendelaars met abonnement controlen. Maar neem je een trein op bv 10u of 14u dan zie je geen controleur?
Idem op de overvolle treinen richting kust: controles nihil.
Maar pendelaars met abo om 7u ‘s morgens: “vervoersbewijzen!!!” Roepen ze dan! Ik kreeg er de kriebels van



Heel veel personeel (statutair nog steeds, met alle gevolgen vaak van dien naar inzet toe).
Dure kostenstructuren (hele containers vol met directeuren die evenveel verdienden als onze premier?).
Aankoop treinen (Fyra iemand? En die nieuwe ook waar je geen verschil meer ziet tss 1e en 2e klasse) op basis van bedenkelijke criteria.

Ligt het aan de mensen die de trein niet meer lusten of het wanbeheer? Ik denk eerder het tweede.
 
Laatst bewerkt:
De prijs van diesel gaat morgen/vrijdag opnieuw hoger. Een liter diesel B7 wordt 20,2 cent duurder tot maximaal 2,286 euro aan de pomp, zo meldt de federale overheidsdienst Economie donderdag. Ook de stookolieprijs blijft stijgen.

:scream:
 
De prijs van diesel gaat morgen/vrijdag opnieuw hoger. Een liter diesel B7 wordt 20,2 cent duurder tot maximaal 2,286 euro aan de pomp, zo meldt de federale overheidsdienst Economie donderdag. Ook de stookolieprijs blijft stijgen.

:scream:
Damn, dat begint toch onbetaalbaar te worden voor de mensen die met de auto gaan werken en alles zelf moeten bekostigen? Onrechtstreeks krijgen de mensen met een tankkaart dus een loonsverhoging van enkele honderden euro's per maand.
 
honderden euro's; overdrijven is ook een kunst.
pakt dat de diesel 60 cent/l duurder is geworden, dat is €3/100km duurder. Dan moet je 10000km per maand rijden om honderden euro's loonsverhoging te krijgen :rofl:
 
Laatst bewerkt:
honderden euro's; overdrijven is ook een kunst.
pakt dat de diesel 60 cent/l duurder is geworden, dat is €3/100km duurder. Dan moet je 10000km per maand rijden om honderden euro's loonsverhoging te krijgen :rofl:
Vanaf morgen is dat al ne euro de liter duurder he.
 
honderden euro's; overdrijven is ook een kunst.
pakt dat de diesel 60 cent/l duurder is geworden, dat is €3/100km duurder. Dan moet je 10000km per maand rijden om honderden euro's loonsverhoging te krijgen :rofl:
Nee goed, ik was ook aan het overdrijven maar toch makkelijk tot €100 netto per maand wat bruto (gemakshalve) €200 is. En het is niet 'pakt 60c/l', het is al een euro als je het vergelijkt met vorig jaar...
 
Nee goed, ik was ook aan het overdrijven maar toch makkelijk tot €100 netto per maand wat bruto (gemakshalve) €200 is. En het is niet 'pakt 60c/l', het is al een euro als je het vergelijkt met vorig jaar...
Dat is toch ook nooit een loonsverhoging. Tanken is nooit een kost geweest voor die mensen, onafhankelijk van de prijs. Het is toch niet omdat de brandstof prijs gestegen is dat die ineens meer budget hebben om andere dingen te kopen. En er zijn toch evengoed veel mensen (met en zonder tankkaart) die meer thuis werken dus hun verbruik is ook gedaald.
 
Dat is toch ook nooit een loonsverhoging. Tanken is nooit een kost geweest voor die mensen, onafhankelijk van de prijs. Het is toch niet omdat de brandstof prijs gestegen is dat die ineens meer budget hebben om andere dingen te kopen. En er zijn toch evengoed veel mensen (met en zonder tankkaart) die meer thuis werken dus hun verbruik is ook gedaald.
Hun koopkracht is wel gedaald tov mensen met een tankkaart. Dus die mensen die zelf betalen voor hun tank kunnen nu minder kopen door die prijsstijging dan mensen met een tankkaart. En het zijn volgens mij leer mensen die een tankkaart hebben die thuis kunnen werken dan mensen zonder tankkaart. Al die arbeiders in fabrieken die met hun eigen auto naar het werk gaan, ik zou nu toch wel niet in hun plaats willen zijn met die stijgende dieselkosten.
 
Dat is toch ook nooit een loonsverhoging. Tanken is nooit een kost geweest voor die mensen, onafhankelijk van de prijs. Het is toch niet omdat de brandstof prijs gestegen is dat die ineens meer budget hebben om andere dingen te kopen. En er zijn toch evengoed veel mensen (met en zonder tankkaart) die meer thuis werken dus hun verbruik is ook gedaald.
Net wel, iemand met een tankkaart voelt zijn beschikbare budget niet dalen door de stijgende brandstofprijzen aan de pomp.
Iemand die geen tankkaart heeft, en pakweg 100 liter per maand moet tanken, voelt deze prijsstijging wel degelijk.
 
Net wel, iemand met een tankkaart voelt zijn beschikbare budget niet dalen door de stijgende brandstofprijzen aan de pomp.
Iemand die geen tankkaart heeft, en pakweg 100 liter per maand moet tanken, voelt deze prijsstijging wel degelijk.
Maar mensen met een tankkaart hebben toch niet ineens meer koopkracht. Ze zijn niet slechter af maar ook niet beter. Mensen zonder hebben wel minder budget voor andere dingen dat ontken ik niet.
 
Nee goed, ik was ook aan het overdrijven maar toch makkelijk tot €100 netto per maand wat bruto (gemakshalve) €200 is. En het is niet 'pakt 60c/l', het is al een euro als je het vergelijkt met vorig jaar...
Met de stijging van morgen erbij is het een stijging van 76 cent op 1 jaar, dat is dus nog altijd minder dan 1 euro.
 
Damn, dat begint toch onbetaalbaar te worden voor de mensen die met de auto gaan werken en alles zelf moeten bekostigen?

Of: het verschil tussen werken (na aftrek van de vaste kosten zoals brandstof en niet-werken (plus alle bijpassingen en subsidies) wordt voor een groeiende groep mensen kleiner!

‘T zijn zotten die werken !
 
Met de stijging van morgen erbij is het een stijging van 76 cent op 1 jaar, dat is dus nog altijd minder dan 1 euro.
Als je de maximumprijzen met elkaar vergelijkt ja, maar na kortingen die in 2021 gegeven werd aan de pomp zit je toch dichter bij de €1. Nu geeft niemand kortingen aan de pomp.
 
Als je de maximumprijzen met elkaar vergelijkt ja, maar na kortingen die in 2021 gegeven werd aan de pomp zit je toch dichter bij de €1. Nu geeft niemand kortingen aan de pomp.
Kortingen van 25 cent waren toen toch ook wel vrij zeldzaam, ik zeg niet dat ze niet bestonden, maar veel kwam je ze niet tegen.

En ook nu zijn er nog altijd kortingen, je moet alleen heel goed zoeken.
Raar dus dat de meerderheid zit te klagen dat zelfs de maximum prijzen te laag zijn, terwijl er nog steeds een paar tankstations zijn die een mooie korting aanbieden. Waar kopen die dan hun brandstoffen aan?
 
Kortingen van 25 cent waren toen toch ook wel vrij zeldzaam, ik zeg niet dat ze niet bestonden, maar veel kwam je ze niet tegen.

En ook nu zijn er nog altijd kortingen, je moet alleen heel goed zoeken.
Raar dus dat de meerderheid zit te klagen dat zelfs de maximum prijzen te laag zijn, terwijl er nog steeds een paar tankstations zijn die een mooie korting aanbieden. Waar kopen die dan hun brandstoffen aan?
Ik zie momenteel weinig tankstations die nog korting aanbieden?

€2,20 voor ne liter is gewoon veel. Maar als het dat maar is dan pas ik mij daar wel aan aan. Er zijn momenteel veel ergere dingen gaande dan dat.
 
Ik zie momenteel weinig tankstations die nog korting aanbieden?
Weinig inderdaad, maar dat is niet hetzelfde als geen. De tankstations van Comfort Energy bieden nog altijd een mooie korting.
€2,20 voor ne liter is gewoon veel. Maar als het dat maar is dan pas ik mij daar wel aan aan. Er zijn momenteel veel ergere dingen gaande dan dat.
Ja en onder de huidige omstandigheden gaat dat alleen nog maar meer worden.
 
Terug
Bovenaan