Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Ik weet niet of het de enige reden is, maar één van de redenen is toch de accijns die gestegen zijn sinds toen (met dat cliquet systeem).
En ook de koers van de euro en de dollar hebben daar mee te maken.
De brandstof kost in alle ons omringende landen ongeveer evenveel (in Nl zelfs meer).
Vertel mij eens hoe een lokaal systeem (dat ondertussen niet alleen al jáááááren afgeschaft is maar de laatste jaren ook werd gebruikt om de accijnzen te verminderen) de reden is van de hoge brandstofprijzen in al die landen?
 
Zal waarschijnlijk wel zijn omdat de leveranciers zelf ook geen kortingen krijgen momenteel, en niet anders kunnen dan de maximum prijs te hanteren. Maar 't idd erg snel plots. Van 1.75 voor diesel naar 2.08 op 1 dag eigenlijk, terwijl de maximum prijs niet zó extreem is gestegen.
Bwa, niet zo extreem, het ging toch over een stijging van 20 cent of zelfs iets meer dacht ik? Dat is toch wel een serieuze stijging die je niet zo vaak meemaakt.
En ja, als die kortingen dan wegvallen, dan is die stijging plots nog veel groter voor de mensen die moeten gaan tanken.
 
Een bepaald deel van het volk kan dit gewoon niet blijven betalen.
Dat is volgens de overheid dan pech voor dat bepaald deel van het volk. Autorijden en vliegen worden met de jaren duurder en zullen binnen korte/middellange termijn enkel nog weggelegd zijn voor de rijkere medemens.

Iedereen terug met de fiets en hopen dat de overheid zal blijven investeren in openbaar vervoer. Ik ben wel benieuwd of het volk in opstand gaat komen. Een belg heeft een baksteen in de maag, maar op de 2de plaats komt toch wel het autorijden. Zeker bij de oudere generatie.
 
Hier normaal Q8 easy, stond vrijdag nog 1,767 EUR/l voor diesel. Zaterdag gepasseerd en stond toen aan 2,05 EUR/l. Is normaal gezien de goedkoopste in de buurt.

Of bij Van Raak, heeft een shop en prijs leunt heel dicht aan bij Q8 easy.
 
De brandstof kost in alle ons omringende landen ongeveer evenveel (in Nl zelfs meer).
Vertel mij eens hoe een lokaal systeem (dat ondertussen niet alleen al jáááááren afgeschaft is maar de laatste jaren ook werd gebruikt om de accijnzen te verminderen) de reden is van de hoge brandstofprijzen in al die landen?
Ja dat cliquet systeem is afgeschaft in 2018. En ja dat is ook omgekeerd gebruikt om prijsstijgingen wat te verminderen, maar als de prijzen weer daalden gingen die accijns gewoon weer omhoog.
In andere landen hebben ze ook hun systemen gehad om de accijns op de brandstoffen aan te passen.
 
Dat is volgens de overheid dan pech voor dat bepaald deel van het volk. Autorijden en vliegen worden met de jaren duurder en zullen binnen korte/middellange termijn enkel nog weggelegd zijn voor de rijkere medemens.

Iedereen terug met de fiets en hopen dat de overheid zal blijven investeren in openbaar vervoer. Ik ben wel benieuwd of het volk in opstand gaat komen. Een belg heeft een baksteen in de maag, maar op de 2de plaats komt toch wel het autorijden. Zeker bij de oudere generatie.
Ook pech voor de overheid, want dan moeten ze al dat geld dat ze nu aan de auto's verdienen nog ergens anders gaan zoeken.
Ik hoor dat al heel lang van dat vliegen, dat dat duurder gaat worden, maar ik merk daar niet zoveel van. Nu zal dat uiteraard ook wel duurder gaan worden. Maar vliegen is een luxeproduct en dat mag gerust duurder worden, u kunnen verplaatsen om ergens naartoe te gaan, te gaan werken, ... is dat niet!

Niet iedeen kan met de fiets, om welke reden dan ook (medische problemen, te grote afstand, ...) en dat openbaar vervoer trekt op geen kloten en het word elk jaar alleen maar erger.
 
Laatst bewerkt:
Niet iedeen kan let de fiets, op welke reden dan ook (medische problemen, te grote afstand, ...) en dat openbaar vervoer trekt op geen kloten en het word elk jaar alleen maar erger.
Omdat er te weinig mensen dat openbaar vervoer gebruiken, en omdat iedereen in the middle of nowhere gaat wonen, zonder verbinding. Daar moet de maatschappij niet per definitie in tussenbeide komen volgens mij.
 
Omdat er te weinig mensen dat openbaar vervoer gebruiken, en omdat iedereen in the middle of nowhere gaat wonen, zonder verbinding. Daar moet de maatschappij niet per definitie in tussenbeide komen volgens mij.
Nee, omdat de politiek liever bedrijfswagens subsidieert en de openbare dienstverlening ondermijnt, om dan te roeptoeteren dat de openbare dienstverlening niet werkt en er nog verder moet bezuinigd worden.
 
Geef mij een fietssnelweg of een tram die niet om de 300 meter stopt en dus er geen 40 minuten over doet en ik laat mijn auto aan de kant voor te gaan werken.

Maar zoals het nu is? Nein.
 
Nee, omdat de politiek liever bedrijfswagens subsidieert en de openbare dienstverlening ondermijnt, om dan te roeptoeteren dat de openbare dienstverlening niet werkt en er nog verder moet bezuinigd worden.
Ik zou eerder zeggen dat de politiek gewoon populistische maatregels neemt dan lange termijn denken te implementeren
Geef mij een fietssnelweg of een tram die niet om de 300 meter stopt en dus er geen 40 minuten over doet en ik laat mijn auto aan de kant voor te gaan werken.
Fietssnelwegen zijn godgeklaagd. De traagheid waarmee die dossiers worden afgewerkt...
 
Het is eigenlijk heel opmerkelijk dat de diesel nu in elk station aan de maximumprijs staat. Of max 1 cent korting itt kortingen van 15 cent vroeger
 
Omdat er te weinig mensen dat openbaar vervoer gebruiken, en omdat iedereen in the middle of nowhere gaat wonen, zonder verbinding. Daar moet de maatschappij niet per definitie in tussenbeide komen volgens mij.
Die commentaar lees ik geregeld, maar dat is de feiten gaan omdraaien.
Het openbaar vervoer word door te weinig mensen gebruikt omdat het op geen kloten trekt, niet omgekeerd.

En ja, er zijn mensen die echt in the middle of nowhere gaan wonen en die moeten dan inderdaad niet gaan klagen dat ze geen verbinding hebben.
Maar het soort mensen dat dat doet is meestal niet het soort dat gaat klagen over openbaar vervoer.
 
Die commentaar lees ik geregeld, maar dat is de feiten gaan omdraaien.
Het openbaar vervoer word door te weinig mensen gebruikt omdat het op geen kloten trekt, niet omgekeerd.
Je hebt er duidelijk niets van begrepen. Bussen en treinen werden in het verleden afgeschaft omdat ze te weinig gebruikt werden, waardoor de dienstverlening uitgehold werd. Indien meer mensen die bussen en treinen zouden gebruikt hebben, hadden de politici ze nooit afgeschaft
 
Je hebt er duidelijk niets van begrepen. Bussen en treinen werden in het verleden afgeschaft omdat ze te weinig gebruikt werden, waardoor de dienstverlening uitgehold werd. Indien meer mensen die bussen en treinen zouden gebruikt hebben, hadden de politici ze nooit afgeschaft
Het is de lijn die deze inschatting maakt qua dienstverlening. Maar het klopt dat er heel veel lijnen geschrapt of sterk ingekrompen zijn. Maar wat wil je als je een bus moet laten rijden voor 2 man…
We zijn ook gewoon te veel verwend in België waar we een halte om de 500m willen, dat is iets wat je ook gewoon anno 2022 niet meer kan verantwoorden. De bussen worden nog in grote maten gebruikt door schoolgaande kinderen en ouderen. Net de twee groepen die er het minst voor betalen.
 
Carbu is ook niet heilig, gisteren nog voor gehad dat er bij een tankstation 1.957 stond tot ik daar aankwam en 2.084 mocht aanschouwen.
Werkt die website dan ook niet met wat users zelf ingeven als nieuwe prijs ?
Ik gebruik zelf een gelijkaardige site voor lpg tankstations en daar kan ik de prijs zelf updaten als deze niet meer klopt.

lpg staat 0.92 trouwens, ook hoog maar toch minder pijnlijk dan 2€ voor 98 :smile:
 
Het valt mij de laatste tijd ook op dat er een aantal tankstations zijn die de prijzen niet meer aan het tankstation vermelden, je zie de prijs dan dus pas op de pomp zelf wanneer je al aan het tanken bent.

Carbu is ook niet heilig, gisteren nog voor gehad dat er bij een tankstation 1.957 stond tot ik daar aankwam en 2.084 mocht aanschouwen.
Dat klopt, er sluipen daar altijd wel foutjes is.
Eén van de zaken waar je op moet letten is de recentste prijsupdate, wanneer de prijs sterk afwijkt kan het zijn dat dit nog oudere prijs is.
Bij sommige tankstations worden de updates ook gedaan door de uitbaters zelf of door de groep, daarbij zou de vermelde prijs dus altijd juist moeten zijn.
Werkt die website dan ook niet met wat users zelf ingeven als nieuwe prijs ?
Ik gebruik zelf een gelijkaardige site voor lpg tankstations en daar kan ik de prijs zelf updaten als deze niet meer klopt.

lpg staat 0.92 trouwens, ook hoog maar toch minder pijnlijk dan 2€ voor 98 :smile:
Ja, gebruikers kunnen prijzen aanpassen, maar er zijn ook tankstations die zelf hun prijzen updaten op de website.
Carbu is er voor alle brandstoffen, ook lpg.

Ja, het is inderdaad minder, maar als we de stijging zien, dan is de lpg wel net het meeste gestegen het laatste jaar.
Benzine dik 30%, diesel net geen 40% en lpg bijna 60%
 
Terug
Bovenaan