Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Ik zie momenteel weinig tankstations die nog korting aanbieden?

€2,20 voor ne liter is gewoon veel. Maar als het dat maar is dan pas ik mij daar wel aan aan. Er zijn momenteel veel ergere dingen gaande dan dat.
Het is ook niet alleen dat maar.. Gasprijs, elektriciteit, tanken, boodschappen,.. Eerst door corona, nu door oorlog en het zal zo blijven want ja we zijn het nu toch zo gewoon.

En ergere dingen zijn er altijd.. Nu komt er 1 geval in het nieuws, maar er is altijd ergens oorlog en erge dingen. Wij zijn gewoon weer de uil van een afhankelijk Europa.
 
Ligt het aan de mensen die de trein niet meer lusten of het wanbeheer? Ik denk eerder het tweede.
Van uit mijn ervaring vooral het tweede.
We zitten met een omgekeerde pyramide qua personeelstructuur. Er zijn meer bazen dan mensen die effectief werken om de treinen te kunnen laten rijden.
Wij op het seinhuis worden uitgeperst als een citroen en moeten steeds meer zones (stations, lijnen,..) tegelijk bedienen met steeds minder volk.

Er is een enorme leegloop aan de gang, zo erg dat de CEO een bericht heeft rondgestuurd dat er geen interne verschuivingen meer mogen worden toegestaan vanuit de seinhuizen naar andere diensten, en dit al zeker tot december 2022. Er zijn steeds meer en meer mensen die gewoon hun ontslag geven.
Ik werk nu 4/5 (4 weken werken, 1 thuis), maar ik werk evenveel dagen als een full-time. Gewoon in die 4 weken geperst ipv verspreid over 5.
 
Kortingen van 25 cent waren toen toch ook wel vrij zeldzaam, ik zeg niet dat ze niet bestonden, maar veel kwam je ze niet tegen.

En ook nu zijn er nog altijd kortingen, je moet alleen heel goed zoeken.
Raar dus dat de meerderheid zit te klagen dat zelfs de maximum prijzen te laag zijn, terwijl er nog steeds een paar tankstations zijn die een mooie korting aanbieden. Waar kopen die dan hun brandstoffen aan?
Ik hou mijn tankbeurten maniakaal bij.

12/03/2021 Diesel getankt aan 1,389€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2,279€/l. 0,89€/l erbij dus. (40€ extra per tankbeurt, 45L)

28/03/2021 Benzine 98 getankt aan 1,499€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2.022€/l. 0,523€/l erbij dus. (27€ extra per tankbeurt, 51L)
 
Ik hou mijn tankbeurten maniakaal bij.

12/03/2021 Diesel getankt aan 1,389€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2,279€/l. 0,89€/l erbij dus. (40€ extra per tankbeurt, 45L)

28/03/2021 Benzine 98 getankt aan 1,499€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2.022€/l. 0,523€/l erbij dus. (27€ extra per tankbeurt, 51L)
Ik tank eigenlijk al gans mijn leven voor 20€, om de 2-3 weken.
Dus voel het niet zo op mijn rekening, alleen zit er altijd wat minder in :laugh:
 
Ik hou mijn tankbeurten maniakaal bij.

12/03/2021 Diesel getankt aan 1,389€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2,279€/l. 0,89€/l erbij dus. (40€ extra per tankbeurt, 45L)

28/03/2021 Benzine 98 getankt aan 1,499€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2.022€/l. 0,523€/l erbij dus. (27€ extra per tankbeurt, 51L)

En als je dan bedenkt hoeveel van die eindprijs accijnzen en BTW zijn...
 
Ik tank eigenlijk al gans mijn leven voor 20€, om de 2-3 weken.
Dus voel het niet zo op mijn rekening, alleen zit er altijd wat minder in :laugh:
Over een paar maanden gaat ge het wel voelen, als ge moet duwen om met die 20€ helemaal thuis te geraken. :unsure:

Maar even serieus mag het wel eens gedaan zijn met die absurde prijsstijgingen. Op zich heb ik er weinig problemen mee dat de energieprijs af en toe eens piekt om de mensen te laten inzien dat die prijs serieus kan schommelen (en de afgelopen jaren eigenlijk vrij laag lag), en dat je er in je budgetplanning rekening mee moet houden. Maar deze prijzen zijn op het belachelijke af, en brengen veel te veel mensen in de problemen.
 
Over een paar maanden gaat ge het wel voelen, als ge moet duwen om met die 20€ helemaal thuis te geraken. :unsure:

Maar even serieus mag het wel eens gedaan zijn met die absurde prijsstijgingen. Op zich heb ik er weinig problemen mee dat de energieprijs af en toe eens piekt om de mensen te laten inzien dat die prijs serieus kan schommelen (en de afgelopen jaren eigenlijk vrij laag lag), en dat je er in je budgetplanning rekening mee moet houden. Maar deze prijzen zijn op het belachelijke af, en brengen veel te veel mensen in de problemen.
En wat moet er dan volgens jou gebeuren ?
Gezien in de buurlanden de prijzen ook zo hoog of zelfs hoger staan hé
 
Over een paar maanden gaat ge het wel voelen, als ge moet duwen om met die 20€ helemaal thuis te geraken. :unsure:

Maar even serieus mag het wel eens gedaan zijn met die absurde prijsstijgingen. Op zich heb ik er weinig problemen mee dat de energieprijs af en toe eens piekt om de mensen te laten inzien dat die prijs serieus kan schommelen (en de afgelopen jaren eigenlijk vrij laag lag), en dat je er in je budgetplanning rekening mee moet houden. Maar deze prijzen zijn op het belachelijke af, en brengen veel te veel mensen in de problemen.

Wij gaan nog steeds tanken bij Shell, dat is het tankstation dat dichtbij is en toegelaten van onze werkgevers.
Zijn maar al te blij met de 2 leasewagens voor de deur, countert de inflatie en stijgende energieprijzen toch deels... Al rijden we eigenlijk niet massief veel meer tov vroeger, nu een 7500km/jaar en 25000 km/jaar post corona. We komen van 15000km/jaar en 45000km/jaar pre-corona. En ik kom eigenlijk van de 60000km/jaar, had al inspanningen gedaan om minder te rijden 4 jaar geleden.
 
Over een paar maanden gaat ge het wel voelen, als ge moet duwen om met die 20€ helemaal thuis te geraken. :unsure:

Maar even serieus mag het wel eens gedaan zijn met die absurde prijsstijgingen. Op zich heb ik er weinig problemen mee dat de energieprijs af en toe eens piekt om de mensen te laten inzien dat die prijs serieus kan schommelen (en de afgelopen jaren eigenlijk vrij laag lag), en dat je er in je budgetplanning rekening mee moet houden. Maar deze prijzen zijn op het belachelijke af, en brengen veel te veel mensen in de problemen.
Gelukkig moet ik mijn auto niet veel gebruiken😅
 
En wat moet er dan volgens jou gebeuren ?
Gezien in de buurlanden de prijzen ook zo hoog of zelfs hoger staan hé
Er kan niks aan gebeuren. Voor benzine en diesel zijn we de speelbal van de OPEC (en enkele andere landen). Voor aardgas en elektriciteit zijn we de speelbal van de gasproducerende landen.

Sowieso zijn de mogelijke oplossingen heel lange termijn:
- Meer elektrisch rijden om minder afhankelijk te zijn van olie. Dat verhoogt het elektriciteitsverbruik.
- Aardgasketels vervangen door warmtepompen, en dat verhoogt het elektriciteitsverbruik (dus in de praktijk verlegt dat het gasverbruik van de particulieren naar de energieproducenten, al kunnen warmtepompen wat efficiënter zijn dan gasketels misschien)
- Elektriciteit op een andere manier opwekken dan met gas, maar dan kom je al rap bij kernenergie uit, en het uranium daarvoor komt ook alleen maar uit het buitenland. Je gaat dus geen afhankelijkheid weg doen, maar wel verleggen. Ik vraag mij wel af of je gemakkelijker grotere hoeveelheden uranium kan opslaan dan gas, door een grotere voorraad te hebben zou je minder gevoelig moeten zijn aan prijsschommelingen en politieke strubbelingen. Maar niet immuun.

Of de energieprijzen nu op korte termijn nog gaan stijgen of vlug zullen dalen weten we niet, en daar hebben we als België zijnde amper controle over. Ik kan alleen maar hopen dat de gasprijs binnenkort daalt omdat het warmer wordt. Dat zou minder gasverbruik moeten betekenen, en volgens vraag en aanbod een lagere gasprijs.
 
Mijn schoonzus denkt effectief zo. :unsure:

Heb dat gisteren aan de schoolpoort nog gehoord... Maar vorig jaar had je (ging over 50 euro) daar wel 35 liter voor en vandaag nog geen 25.
Maar hij gaf ook aan de auto dan gewoon niet te gebruiken, hij is dus wel op de hoogte dat je dan minder krijgt.

Nu, heb in mijn vriendenkring evengoed vrienden die het wat minder breed hebben (als in, we kwamen eind vorig jaar net toe per maand) en die nu al serieus de broeksriem moeten aanhalen. En dat zal de eerste tijd niet beteren vrees ik.

Velen hier (ikzelf incl) zitten gewoon in een 'goede' positie om zo een stijgingen nog op te vangen, maar wij representeren niet het gemiddelde. Heb het daar af en toe toch moeilijk mee, ik poste vroeger op facebook nog al eens iets als ik weer iets had gekocht maar vandaag de dag durf ik dat nietmeer. Ookal werk ik er hard genoeg voor.
 
Heb het daar af en toe toch moeilijk mee, ik poste vroeger op facebook nog al eens iets als ik weer iets had gekocht maar vandaag de dag durf ik dat nietmeer. Ookal werk ik er hard genoeg voor.
Het probleem met die redenering is dat mensen die een pak minder verdienen daar niet noodzakelijk minder hard voor werken dan jij.
Soms is het tegendeel waar.

We denken graag dat we in een volmaakte meritocratie leven - zeker als we het zelf goed hebben want dat is uiteraard 100% onze eigen verdienste - maar dat is absoluut niet het geval hoor. Noch is een volmaakte meritocratie wenselijk, overigens, want dan vervalt per definitie enig medelijden met de minderbedeelden aangezien ook zij in zulke maatschappij krijgen "wat ze verdienen".

Dat gezegd zijnde, ik moet er voorlopig ook geen boterham minder door eten dus ik prijs mij gelukkig, maar gaan tanken doet écht pijn hoor hier. Op lange termijn kan ik dit niet volhouden en gaat er iets moeten veranderen. Dus ofwel klop ik op tafel voor een bedrijfswagen (of een serieuze loonsverhoging), ofwel zal ik met pijn in het hart mijn droomjob moeten opzeggen en iets anders zoeken. Mag ik mij in dat geval ook bij de grote verliezers van deze crisis rekenen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem met die redenering is dat mensen die een pak minder verdienen daar niet noodzakelijk minder hard voor werken dan jij.
Soms is het tegendeel waar.

We denken graag dat we in een volmaakte meritocratie leven - zeker als we het zelf goed hebben want dat is uiteraard 100% onze eigen verdienste - maar dat is absoluut niet het geval hoor. Noch is een volmaakte meritocratie wenselijk, overigens, want dan vervalt per definitie enig medelijden met de minderbedeelden aangezien ook zij in zulke maatschappij krijgen "wat ze verdienen".

Ik zeg nergens dat iemand die minder verdient minder hard werkt. Waar heb je die onzin vandaan gehaald.
Ik zeg gewoon dat IK hard genoeg werk voor de spullen die ik koop. Ik betrek daar niemand mee.

Integendeel, ik post dat nietmeer omdat ik erken dat anderen ook hard werken maar daar (veel) minder geld voor krijgen en die luxe dus niet hebben. Dus hou ik dat tegenwoordig voor mezelf.
 
/unpopularopinion: in plaats van een accijnsverlaging op brandstoffen zou men beter de belastingsvrije som van de personenbelasting verhogen.

Wij tanken hier in het dorp (Avia), toevallig is dat ook een van de goedkoopste pompen in de buurt.

Ik probeer mijn vriendin ook de fiets naar het werk te krijgen, ze moet begot maar 4 km rijden en heeft een elektrische fiets, maar 't is verdomme een koppige trees. Ik denk eraan de sleutels van de auto's eens te verstoppen.
 
Ik zeg nergens dat iemand die minder verdient minder hard werkt. Waar heb je die onzin vandaan gehaald.
Ik zeg gewoon dat IK hard genoeg werk voor de spullen die ik koop. Ik betrek daar niemand mee.

Ik beschuldig je van niets, ik zeg enkel dat "ik werk er hard genoeg voor" in onze maatschappij niet voldoet als argument om materiële weelde te rechtvaardigen, anders hadden veel meer mensen die luxe. Terwijl ik je die materiële weelde trouwens ook absoluut niet misgun hé, weet ik veel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
/unpopularopinion: in plaats van een accijnsverlaging op brandstoffen zou men beter de belastingsvrije som van de personenbelasting verhogen.

Wij tanken hier in het dorp (Avia), toevallig is dat ook een van de goedkoopste pompen in de buurt.

Ik probeer mijn vriendin ook de fiets naar het werk te krijgen, ze moet begot maar 4 km rijden en heeft een elektrische fiets, maar 't is verdomme een koppige trees. Ik denk eraan de sleutels van de auto's eens te verstoppen.
Wat heeft dat met elkaar te maken ? Nu van mij mag het meteen hoor :)
Verschil is natuurlijk dat je de accijnsverlaging de dag nadien al kan voelen aan de pomp. De verhoging van de belastingvrije som pas het jaar of met wat pech 2 jaar nadien pas merkt

Op 4km zou ik ze toch stilaan onder lichte dwang met de fiets sturen :)
Ik probeer hier al een tijdje duidelijk te maken dat ze benzine en geld kan uitsparen door zaken te doen in 1 rit ipv eerst naar huis te komen en dan terug te vertrekken in de richting van waar ze komt (gaat er ook nog steeds niet in)
 
Ik hou mijn tankbeurten maniakaal bij.

12/03/2021 Diesel getankt aan 1,389€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2,279€/l. 0,89€/l erbij dus. (40€ extra per tankbeurt, 45L)

28/03/2021 Benzine 98 getankt aan 1,499€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2.022€/l. 0,523€/l erbij dus. (27€ extra per tankbeurt, 51L)
Dat doe ik ook, zal straks eens naar mijn gegevens kijken, dat gaat dan over benzine 95.
Maar even serieus mag het wel eens gedaan zijn met die absurde prijsstijgingen.
Wat de mazout betreft staat er ons morgen een absurde prijsdaling te wachten, 30 cent per liter, ik denk dat we dat ook nog nooit eerder gezien hebben.
 
Terug
Bovenaan