Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Vandaag eerste keer meer dan 160 euro voor 1 tankbeurt. Ook verbaasd dat er zoveel in ging; 69 liter waarbij ik veronderstelde dat de tank maar 66 liter groot is (wat ook bevestigd wordt door mr google 🤔).
Betekent wellicht ook dat ik riskant ver gereden heb met de vorige tank :unsure:
 
Vandaag eerste keer meer dan 160 euro voor 1 tankbeurt. Ook verbaasd dat er zoveel in ging; 69 liter waarbij ik veronderstelde dat de tank maar 66 liter groot is (wat ook bevestigd wordt door mr google 🤔).
Betekent wellicht ook dat ik riskant ver gereden heb met de vorige tank :unsure:
Bij al mijn vorige auto's heb ik wel al eens meer getankt dan wat de tankinhoud aangeeft, bij mijn huidige tot nu toe nog niet.
Vorige week net geen 50 liter getankt en de rekening zat bij mij voor de eerste keer ooit boven de 100 euro, was toch ook effe verschieten.
 
In mijne hybride gaat ocharme 40 liter, dan lijkt het nog mee te vallen qua totaalprijs. Hoewel ik er steeds 98 inkap en die stond in de week aan €2,49 :(
 
LPG staat momenteel terug op 0,7, het is nog niet wat het geweest is, maar toch al bijna een halve euro gezakt :clap:
 
In mijne hybride gaat ocharme 40 liter, dan lijkt het nog mee te vallen qua totaalprijs. Hoewel ik er steeds 98 inkap en die stond in de week aan €2,49 :(
Reed jij niet met een 30e of 45e?
Bepaalde reden dat je 98 tankt?

Beide motoren bollen perfect op 95.

Wat wel een factor kan, wanneer je quasi al je km op electriciteit kan bollen (thuis en op het werk laden bv), je zeer weinig benzine gaat gebruiken, waardoor je zeer lange periodes tussen tankbeurten gaat krijgen.
Dan kan 98 idd een voordeel zijn, 95 wordt veel sneller "slecht"....
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Reed jij niet met een 30e of 45e?
Bepaalde reden dat je 98 tankt?

Beide motoren bollen perfect op 95.

Wat wel een factor kan, wanneer je quasi al je km op electriciteit kan bollen (thuis en op het werk laden bv), je zeer weinig benzine gaat gebruiken, waardoor je zeer lange periodes tussen tankbeurten gaat krijgen.
Dan kan 98 idd een voordeel zijn, 95 wordt veel sneller "slecht"....
45e ja, 3 redenen:

1. geen fan van de E10 wegens horrorverhalen die ik hoor van een bevriende garagist. (algen in de benzinetank ofzoiets?) - kan goed zijn dat het gezever is maar who knows.

2. ik tank absurd weinig wegens alle woon-werk volledig elektrisch

3. Een beetje bijgeloof qua performance, daar al mijn wagens geremapped werden op 98 octaan en dat bij deze binnenkort ook zal gebeuren..(zo een gedowntunede B58 is toch maar zonde, 530pk trekt me wel aan :unsure:) + er heeft nog nooit E10 in deze wagen gezeten :p
 
45e ja, 3 redenen:

1. geen fan van de E10 wegens horrorverhalen die ik hoor van een bevriende garagist. (algen in de benzinetank ofzoiets?) - kan goed zijn dat het gezever is maar who knows.

2. ik tank absurd weinig wegens alle woon-werk volledig elektrisch

3. Een beetje bijgeloof qua performance, daar al mijn wagens geremapped werden op 98 octaan en dat bij deze binnenkort ook zal gebeuren..(zo een gedowntunede B58 is toch maar zonde, 530pk trekt me wel aan :unsure:) + er heeft nog nooit E10 in deze wagen gezeten :p
Dien E10 wordt vooral belachelijk (relatief) snel slecht, met al dien rommel als gevolg.
Ik bol dik 40,000km/jaar, pakweg 60% daarvan is elektrisch, de overige 40% zorgen ervoor, samen met de kleine tank, dat ik bijna wekelijks tank, dan is dat echt geen probleem!

Heb een 330e met de B48B20B motor, dus zou makkelijk gechipped kunnen worden naar 400pk/700Nm.
Klinkt heel aanlokkelijk, maar heb wat bang dat ik met dat koppel vanalles zou kunnen kapot trekken...
Van 420 naar 700Nm is echt wel een pak meer, en belast de aandrijflijn een heel stuk zwaarder!
 
En wat is "relatief snel" slecht worden?
Ik tank soms minder dan 1 keer per maand, is dat al te lang voor 95 of e10 zoals ze dat nu noemen?
 
In tank zelfs geen E10 in mijn grasmachine.

In mijn auto gaat vooralsnog diesel, net nog voor 140€ getankt bij de plaatselijke Shell :).
 
Gaat wel over meerdere maanden hoor. In 2020 en 2021 heb ik door quasi fulltime thuiswerk telkens gemiddeld 5000km/jaar gereden. Soms zat er zelfs 2 tot 2.5 maanden tussen een tankbeurt met E10. Geen enkel probleem mee gehad.
 
Gaat wel over meerdere maanden hoor. In 2020 en 2021 heb ik door quasi fulltime thuiswerk telkens gemiddeld 5000km/jaar gereden. Soms zat er zelfs 2 tot 2.5 maanden tussen een tankbeurt met E10. Geen enkel probleem mee gehad.
Ik gebruik hier zelfs nog E95 van bijna 2 jaar oud in onze grasmaaier en niets problemen mee. Draait erop als een zonnetje. Heb ook ervaring met een auto die +1j stilstond met E95 erin, motor draaide er nog perfect op.

Ondanks de verhalen blijft het dus al zeker 2 jaar goed. Ik zal binnen een jaar weer een update geven, want nu we een robotmaaier hebben ga ik nog wel een 5tal jaar of zelfs langer doen met de benzine die ik heb staan voor onze benzinemaaier. En ik ben er bijna zeker van dat die benzine na 5 jaar nog goed gaat zijn. Zal je auto evenveel vermogen hebben met oudere benzine, dat denk ik dan ook weer niet, maar de benzine blijft perfect bruikbaar naar mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan