Auto Moto Waar tanken jullie?

Waar tanken jullie?

  • Vast tankstation, altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 56 30,4%
  • Vast merk, maar daarom niet altijd dezelfde plaats

    Stemmen: 40 21,7%
  • Waar ik juist passeer wanneer ik moet tanken

    Stemmen: 26 14,1%
  • Waar ik het goedkoopst kan tanken

    Stemmen: 52 28,3%
  • Ik tank niet ik rij elektrisch

    Stemmen: 10 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    184
Dan heb je geen auto nodig he. Neem dan een fiets/step/brommer/OV abonnement. Ik zit aan 37.000 km met de auto (groot deel wel elektrisch) na nog geen jaar. En daarin zitten hopen dagen thuiswerk/vakantie.
Dat is toch ook zever eh. Zoals gezegd voor boodschappen is een wagen vrijwel onmisbaar.
Oké hij doet niet veel kilometers op een jaar, maar dat uit zich ook in het feit dat hij een goedkopere wagen heeft en hier heel lang mee doet. Dus laat ons zeggen een wagen van 18k over 12 jaar afgeschreven, dat valt reuze mee.
Oké de wegenbelasting die wordt goedkoper per km als je meer rijdt. Maar bon voor zo een wagen is dat een peulschil op jaarbasis, verzekering idem dat is op kilometers dus ook niet heel duur.
Nee zeggen dat het zonder wagen kan dat is onzin, zeggen dat het met een eigen wagen moet dat is iets anders. Maar als Jonas nu 250€ meer wilt uitgeven om het comfort te hebben van een eigen wagen te hebben op zijn oprit dan snap ik dat.
Zo een deelwagen is ook niet gratis, laat staan echt heel zorgeloos. Dat brengt toch altijd een extra zorg en rompslomp met zich mee.
 
Dus daarom moet ik het ook doen volgens jullie? Gewoon omdat ik weinig km’s? Lol

Khad het beter hier niet gepost, wat een gezeik man
Rustig, rustig, ... Van mij mag je je auto ook in de garage laten staan en 0 km afleggen, ik zou het gewoon niet zo doen. Een auto is een vervoersmiddel dat bij mij in aanmerking komt vanaf een bepaald # km/jaar.
 
Rustig, rustig, ... Van mij mag je je auto ook in de garage laten staan en 0 km afleggen, ik zou het gewoon niet zo doen. Een auto is een vervoersmiddel dat bij mij in aanmerking komt vanaf een bepaald # km/jaar.
Voor mij eerder van punt A naar B op een easy manier. Kan ik dat met het OV des te beter, maar hier lukt dat niet altijd
 
Ik hou mijn tankbeurten maniakaal bij.

12/03/2021 Diesel getankt aan 1,389€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2,279€/l. 0,89€/l erbij dus. (40€ extra per tankbeurt, 45L)

28/03/2021 Benzine 98 getankt aan 1,499€/l. Aan dezelfde pomp kost dit nu 2.022€/l. 0,523€/l erbij dus. (27€ extra per tankbeurt, 51L)
Dat doe ik ook, zal straks eens naar mijn gegevens kijken, dat gaat dan over benzine 95.
Met een beetje vertraging:
26/03/2021 Benzine 95 getankt aan 1,399€/l. Aan dezelfde pomp is dat nu 1,951€/l. 0,552€/l erbij dus (27,6€ extra op een tankbeurt, 50 liter)
Gegevens komen aardig overeen.
 
Met een beetje vertraging:
26/03/2021 Benzine 95 getankt aan 1,399€/l. Aan dezelfde pomp is dat nu 1,951€/l. 0,552€/l erbij dus (27,6€ extra op een tankbeurt, 50 liter)
Gegevens komen aardig overeen.
Zo zie je ook bij de beide dat ze geen kortingen meer geven.

De maximale prijs op 26/03/2021 was €1,471 voor E10. Dus is €0,072 korting de liter.
Nu staat de maximale prijs €1,951, zelfde wat je nu zou betalen.
 
Rustig, rustig, ... Van mij mag je je auto ook in de garage laten staan en 0 km afleggen, ik zou het gewoon niet zo doen. Een auto is een vervoersmiddel dat bij mij in aanmerking komt vanaf een bepaald # km/jaar.
Of wanneer er kinderen zijn. Of wanneer je mede instaat voor de grote boodschappen.

Ik werk op 5 minuten van mijn deur. Toch zijn 2 wagens onmisbaar.
 
Of wanneer er kinderen zijn. Of wanneer je mede instaat voor de grote boodschappen.

Ik werk op 5 minuten van mijn deur. Toch zijn 2 wagens onmisbaar.

Idd, wonen beiden op fietsafstand van ons werk en hebben geen kinderen maar hebben ook 2 auto's nodig. Als de madam weg is met haar wagen voor whatever is 't ook gewoon de uitgelezen moment voor mij om op m'n gemak iets van bouwmaterialen ofzo te gaan halen...
 
Zo zie je ook bij de beide dat ze geen kortingen meer geven.

De maximale prijs op 26/03/2021 was €1,471 voor E10. Dus is €0,072 korting de liter.
Nu staat de maximale prijs €1,951, zelfde wat je nu zou betalen.
Dat klopt inderdaad.
Zoals ik al zei, er zijn wel nog altijd tankstations die korting geven, maar je moet ze vinden. De gegeven kortingen lijken met de dag kleiner te worden tot ze aan de max prijs komen.
Bijvoorbeeld, begin vorige week was er een tankstation hier in de buurt dat nog E10 verkocht aan 1,77 euro, maar deze zit ondertussen ook gewoon op de maximum prijs.

Ik heb gezien dat de diesel morgen iets (20 cent) gaat zakken en de benzine zou woensdag aan de beurt zijn.
 
Gisteren ging volgens de website carbu.com de prijs van de benzine vanaf morgen "waarschijnlijk dalen", nu is er voor morgen geen wijziging, maar donderdag gaat die "waarschijnlijk stijgen"?????
Van waar komt die stijging ineens?
 
Ik ga bij de Pollet tanken altijd. Op zich ok prijzen in vergelijking met de texaco, shell en Q8 verderop.

Kostenplaatje deze week:
X5M - 165€ kwijt
Porsche - 136€ kwijt
Fiat - 57€ :D

Tijd om met de Fiat meer op de baan te gaan en de rest maar in de schuur te steken.
 
Bij Hilde de achter kleindochter van Maria de dochter van de duivenmelker André de paardenslager .
 
Ik ga bij de Pollet tanken altijd. Op zich ok prijzen in vergelijking met de texaco, shell en Q8 verderop.

Kostenplaatje deze week:
X5M - 165€ kwijt
Porsche - 136€ kwijt
Fiat - 57€ :D

Tijd om met de Fiat meer op de baan te gaan en de rest maar in de schuur te steken.
Mooie garage.

Die bedragen op zich zeggen niks als je ook 3x zo ver komt met een tank. Maar dat betwijfel ik 😂
 
Ik ga bij de Pollet tanken altijd. Op zich ok prijzen in vergelijking met de texaco, shell en Q8 verderop.

Kostenplaatje deze week:
X5M - 165€ kwijt
Porsche - 136€ kwijt
Fiat - 57€ :D

Tijd om met de Fiat meer op de baan te gaan en de rest maar in de schuur te steken.
Ook niet eerlijk want de X5 heeft 83l tankinhoud en de fiat waarschijnlijk 40 :p
 
Idd, wonen beiden op fietsafstand van ons werk en hebben geen kinderen maar hebben ook 2 auto's nodig. Als de madam weg is met haar wagen voor whatever is 't ook gewoon de uitgelezen moment voor mij om op m'n gemak iets van bouwmaterialen ofzo te gaan halen...
Wij hebben vorige zomer de 2e wagen weg gedaan. Het is even aanpassen en wat beter plannen, maar lukt tot nog toe wonderwel. Ik had er op voorhand ook meer schrik voor, maar on terecht dus. Ook 2 kinderen trouwens en we wonen helemaal niet in de stad maar wel in een wijk met veel gezinnen met kinderen. Voor hobbies wordt er dan ook volop gecarpooled.
 
Net eens mijn tankbeurten van 2022 bekeken en blijkbaar tank ik 225L diesel per maand. Valt toch tegen nu. :unsure:
 
Terug
Bovenaan