Google Samsung Phone Samsung flip 5 of wachten op Google pixel 8 (ervaringen)

Ruigen Das

Well-known member
Ok dus ben even serieus aan het twijfelen over een aankoop van de nieuwe upcoming samsung Z flip 5. Dit is zeker en vast een duur toestel, maar via het werk gaat er een hele hoop af, als ik een preorder zou plaatsen, en het zou dan ook een memory upgrade krijgen voor een lagere prijs dan het instap model. Ik ga geen bedragen noemen, maar zit in de 900 euro range als ik preorder. Maar moet wel binnen 3 dagen gebeuren.

Maar wat ze nu wel goed hebben bij dit toestel is dat het scherm wanneer de phone dichtgeklapt is, nu echt bruikbaar is. Niet volledig zoals bij Motorola, maar zeker en vast goed om snelle berichten, widgets te gebruiken en fototjes te maken met selfie camera. De gap wanneer dichtgeklapt tussen beide compartimenten is nu verdwenen door de nieuwe hinge. Verder lijkt het qua specs zoals camera en batterij heel hard op de flip 4. Dus wou eens rondvragen, heeft hier iemand een samsung flip phone, en wat zijn jullie ervaringen hierbij?

En ik stel deze vraag ook voor de stand-by tijd van de batterij, waarvoor samsung toch een beetje gekend is, dat de batterij zakt wanneer hij niet wordt gebezigd, iets waar andere premium merken beduidend minder last van hebben...

Dus graag jullie thoughts of ervaringen over samsung foldables...

En ik was aan het wachten op de pixel 8, waarschijnlijk in oktober, zou ik toch wachten hierop, pixels blijf ik goede telefoons vinden, naar alle waarschijnlijkheid zou hij iets compacter worden dan de 7, maar er zijn toch een paar handige features die je niet altijd op andere phones vindt. En dan de nieuwste updates ook erbij, maar niet dat ik zo'n freak ben hierin, maar het is mooi meegenomen.

Flip 5, of toch wachten op de pixel 8? Meestal skip ik 1 a 2 generaties in phones, maar ben altijd al benieuwd geweest naar foldable phones... Nu de kans zich voordoet twijfel ik super hard met mijn pixel 6 die ik nu gebruik
 
Iemand die ook over een flip gsm aan het twijfelen is hier? Ik dacht hier ergens gelezen te hebben tijdje geleden van iemand die wel neig content was van z'n samsung flip. Blijft veel geld uiteraard...

Zou deze genoeg multitasking aankunnen? Ik speel niet echt games met visuals erop. Maar langs de andere kant zal het menu wel hier en daar bloat ware aan boord hebben, after all, het gaat hier om samsung
 
Ik was toch niet echt tevreden van men Flip 4
Buiten de compacte vorm was de batterij en het laden, de camera een pure teleurstelling voor dat geld.
 
Ik was toch niet echt tevreden van men Flip 4
Buiten de compacte vorm was de batterij en het laden, de camera een pure teleurstelling voor dat geld.
Was? Heb je hem nog? Ik heb van een reviewer gehoord dat de batterij out of the box pas beter werd nadien. Indien je hem niet meer zou hebben, hoe lang heb je hem gebezigd? De chipset zou ook, in theorie, moeten zuiniger werken. Maar daar staat dan tegenover dat het schermpje wanneer de Phone is dichtgeklapt nu groter is, en dus ook meer zal verbruiken. De batterij grootte is in alle geval al gelijk aan de flip 4...
 
Was? Heb je hem nog? Ik heb van een reviewer gehoord dat de batterij out of the box pas beter werd nadien. Indien je hem niet meer zou hebben, hoe lang heb je hem gebezigd? De chipset zou ook, in theorie, moeten zuiniger werken. Maar daar staat dan tegenover dat het schermpje wanneer de Phone is dichtgeklapt nu groter is, en dus ook meer zal verbruiken. De batterij grootte is in alle geval al gelijk aan de flip 4...
Heb die dikke 10 maanden in gebruik gehad.
De screenprotector die er bij kwam was ook een ramp.
Das een leuke gsm, maar meer een gimmick. Geloof dat Motorola en OPPO al een betere variant hebben.
Maar voor dat geld zou ik gewoon ik de normale gsm klasse blijven.
 
Kan je hier dan een protector nog eens opleggen? Gaat dat dan met een scherm dat plooit?? Heb je een linkje naar die protector, ik zou wel eens willen zien hoe je zoiets moet aanbrengen.

Enja het schermpje langs de buitenkant is serieus gegroeid, een beetje de selling point van de nieuwste motorola razr 40 ultra, ongeveer ook in dezelfde prijs range.

Maar als ik beiden bekijk naast elkaar zou ik toch kiezen voor de samsung, maar dus een beetje onzekerheid over de batterij (gezien nog niet gereleased, en icm een nieuwe chipset) en de camera ziet er mij toch gewoon redelijk uit?? Is misschien niet het beste van het beste, maar toch degelijk, niet ? Tenzij je anders zegt?

Ps, er zou ook nieuwe verwerkingssoftware zitten in de flip 5 voor de camera...
 
Laatst bewerkt:
Kan je hier dan een protector nog eens opleggen? Gaat dat dan met een scherm dat plooit?? Heb je een linkje naar die protector, ik zou wel eens willen zien hoe je zoiets moet aanbrengen.

Enja het schermpje langs de buitenkant is serieus gegroeid, een beetje de selling point van de nieuwste motorola razr 40 ultra, ongeveer ook in dezelfde prijs range.

Maar als ik beiden bekijk naast elkaar zou ik toch kiezen voor de samsung, maar dus een beetje onzekerheid over de batterij (gezien nog niet gereleased, en icm een nieuwe chipset) en de camera ziet er mij toch gewoon redelijk uit?? Is misschien niet het beste van het beste, maar toch degelijk, niet ? Tenzij je anders zegt?

Ps, er zou ook nieuwe verwerkingssoftware zitten in de flip 5 voor de camera...
Zelf aanbrengen is niet zo easy maar doenbaar. Third party screenprotectors zijn van vele betere kwaliteit.
Eens die stuk moet wel meteen vervangen. Niet eraf halen en paar dagen zo rond lopen. Want screen van de 4 bv was super gevoelig en meteen beschaart.

Wat betreft camera. Verschil met gewone gsm van die prijsklasse is gewoon immens.

Soit veel kiesplezier. Heb de Google pixel 7 ook gehad. Ook die gsm boven ne flip any day of the week.
 
Ik lees hier van een pre installed protector voor de flip 4, maar die gaat er vanzelf dus makkelijk af? Heb ik het zo goed voor? Ik ga eens zoeken naar protector van de flip 4, en hoe je zoiets kan aanbrengen in een video.

Heb wel een beetje schrik met wat je hier allemaal zegt, want als ik hem koop moet ie toch 2 generaties (lees 2 jaar) mee kunnen gaan. Als hij op het einde van 2 jaar maar met haken en ogen aan elkaar hangt, is ook niet echt ideaal...

Ik lees ook dat ie water resistant is, maar niet dust resistant is (maar weinige, of zelf geen flip phones, zijn dat denk ik)

Ziet er op papier goed uit, maar ben idd serieus aan het twijfelen nu. En pixel 8 zal ook wel goed zijn, en waarschijnlijk ietsje onder de 900 range ook. Ik zou ze graag eens elk een weekje willen gebruiken, om het eens aan den lijve te ondervinden of zo'n flip phone wel handig genoeg is in het dagelijks gebruik, maarja, idealiter eh.

Damn man, ge doet mij echt twijfelen, youtube is namelijk een goede bron voor informatie, maar soms wordt alles een beetje teveel een good news show. Batterij is een vraagteken voor mij, en het binnenscherm moet nu ook niet vol met krassen komen uiteraard. Die flip om hem te openen ziet er wel cool uit, al is die hinge wel steviger nu. Het systeem zelf bevalt me wel
 
Ben toch eens een winkel binnengestapt om de flip 4 van dichtbij te bekijken. Ik vind die toch al serieus knap. En met een groter scherm erbij en nauwer aansluitend moet de flip 5 echt wel goed zijn imo. Ik vond hem opengeklapt toch zeker volwaardig, en die vouw viel ook goed mee. Ik heb aan de verkoper gevraagd of daar al eentje oplag, maar dat wist hij niet met zekerheid te zeggen. Ik vroeg ook of je daar eentje kon opleggen, en volgens hem van niet (ze hadden dat in alle geval niet in huis bij hun).

Maar als ik van dichter bij keek lag daar volgens mij toch al eentje op op het display model. Oppassen met vuil op het scherm zal zeker nodig zijn. Heb ook de camera in de winkel getest, en was zeker niet slecht.

Actie loopt nog t. e. m. morgen. Nu ben ik pas echt aan het twijfelen.
 
Er ligt standaard altijd een screenprotector op een Flip, zie je goed rond de selfie camera want de protector "buigt" daarom heen en dan zie je de rand van de protector.

Ik kan alleen maar praten over de Flip 3, batterijduur was voor mij te min ( ongeveer 4 uur screen time ) en cameras waren average.

Nu weet ik dat de batterijduur op de 4 beter was en volgens reviews is de batterijduur van de 5 nog een uurtje beter dan de 4 dankzij de snapdragon 8 gen 2.

Je leest wel verhalen dat de "vouw" in het scherm scheuren kan vertonen na een tijd, mijne Flip 3 had het na een klein jaartje totaal niet maar het bestaat blijkbaar wel.

Eigenlijk is de Flip 5 een Flip 4 met een betere batterijduur, groter buiten scherm en een vernieuwd scharnier waarbij hij helemaal tegen elkaar "sluit"
 
Ik ben geplooid. (Pun intended)

Aangezien ik wel een power user ben hoop ik dat de batterij mee zal vallen. Wordt geleverd vanaf de 4de augustus, tegen dan zal ik meer kunnen zeggen. Hoop in alle geval dat het een goede aankoop zal zijn...
 
Ik vind het wel enigszins vreemd dat er bij staat zal worden geleverd de 4de augustus, terwijl ik overal lees vanaf 11 augustus op het internet
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan