Internetradio met ingebouwde accu

Kas de Kalebas

Well-known member
Crowdfunder FE
Beste forumgenoten,
Ik ben op zoek naar iets dat mij aanvankelijk vrij vanzelfsprekend en helemaal niet exotisch lijkt, namelijk een draagbare radio met ingebouwde accu die internetradio, dab, en bluetooth ondersteunt, liefst ook met een redelijke geluidskwaliteit.

Het valt me echter op dat er amper internetradio's met ingebouwde accu bestaan. Ik heb er al 1 gevonden, van een (voor mij) compleet onbekend merk, waar ik overigens niks van reviews over vind. Link
Misschien is die wel goed, maar ik koop niet graag iets op zo'n volstrekt blinde manier.

Omdat er nogal wat mensen zijn die zullen aanraden om gewoon radio van mijn gsm te streamen naar een speaker: Ik ben nogal fan van gebruiksgemak, en wil graag een toestel waarmee ik gewoon op een knop kan duwen om er muziek mee af te spelen, zonder tussenkomst van smartphone, alsook het gemak van een toestel dat zichzelf kan opladen zonder te moeten knoeien met batterijen.

Hebben jullie tips voor mij?
 
JBL Tuner?

Deze zomer had de man van mijn nicht zo ene mee op verlof.
Niet te groot, geluidskwaliteit was best goed.

Wel niet te luid, genoeg om op rustige locatie te luisteren, maar op bv een werf/fabriek zal die niet volstaan.
 
JBL Tuner?

Deze zomer had de man van mijn nicht zo ene mee op verlof.
Niet te groot, geluidskwaliteit was best goed.

Wel niet te luid, genoeg om op rustige locatie te luisteren, maar op bv een werf/fabriek zal die niet volstaan.
Ik had ze ook al op het oog, maar het is geen internetradio. Ik ben wat nerveus ofdat we in onze bunker hier wel voldoende signaal hebben voor DAB/DAB+. FM lukt wel met wat ruis.
 
Update:
Ik heb toch eens een test gedaan met een oude fm-radio om te zien wat het bereik was, en ik heb de gok gewaagd om toch voor een DAB radio te gaan.
De JBL Tuner XL
Werkt niet goed diep in het hart van de woning, maar wel perfect als je hem op max 1.5 meter van het raam zet. We zijn er zeer content mee :)
 
Terug
Bovenaan