DAB+ radio

Michster

Well-known member
Hoi allen,

Gezien onze oude radio ( https://www.coolblue.be/nl/product/484520/pure-evoke-d2-lichtbruin.html ) heel vaak ruis geeft, niet zo geweldig klinkt in het algemeen en het niet lang rekt op zelfs een nieuwe batterij, zijn we op zoek naar een upgrade.

Gelijktijdig maar eindelijk de upgrade maken, maar ben een beetje aan het twijfelen met alle opties.

-> stereo ipv mono is sowieso een must. Deftig geluid is belangrijk
-> niet te groot zoals van die werfradio's
-> ingebouwde batterij/accu zodat we hem makkelijk kunnen verzetten in het huis. Liefst niet met AAA-batterijen die we apart moeten opladen
-> Mooi design is leuk, maar geen must
-> budget €50-150


Enkele opties die ik al zag:


Ik overweeg momenteel die tuner XL van JBL, maar zie dat deze "enkel" DAB is en niet DAB+ en heb graag beetje future-proofing... Iemand suggesties/advies?
 
Er staat toch "Draagbare krachtige DAB/DAB+/FM-radio met Bluetooth"

Ik heb deze:

zeer tevreden van
 
Er staat toch "Draagbare krachtige DAB/DAB+/FM-radio met Bluetooth"

Ik heb deze:

zeer tevreden van

Sorry voor het bumpen van dit topic, maar hoe werkt het selecteren van zenders eigenlijk op zo'n klein toestel met amper scherm?
Op de DAB+ in m'n auto kan ik op groot touchscreen makkelijk de verschillende DAB-lijsten overlopen en een zender naar keuze selecteren, of gewoon door m'n eigen presets scrollen. Gaat dat op zo'n klein radiootje ook vlot of kunt ge enkel manueel laten scannen?
 
Sorry voor het bumpen van dit topic, maar hoe werkt het selecteren van zenders eigenlijk op zo'n klein toestel met amper scherm?
Op de DAB+ in m'n auto kan ik op groot touchscreen makkelijk de verschillende DAB-lijsten overlopen en een zender naar keuze selecteren, of gewoon door m'n eigen presets scrollen. Gaat dat op zo'n klein radiootje ook vlot of kunt ge enkel manueel laten scannen?
Ik heb de JBL TUNER XL gekocht uiteindelijk. Deze scant automatisch en kan buiten de presets makkelijk van post naar post gaan. Klein display, maar je kan makkelijk 5 verschillende presets instellen(fysieke noppen genummerd 1 tem 5 voor alle duidelijkheid). Als je even online kijkt zal je zien dat de meeste dab+ radio's van die preset-knoppen hebben om het een beetje eenvoudig te maken.
 
Terug
Bovenaan