Voor alle duidelijkheid:
Er blijkt nog geen thread over te zijn, maar het is wel iets dat vaker en vaker begint voor te komen. Ik zit zelf nog niet op de tram 3, maar al van zolang ik me kan herinneren heb ik niet de minste interesse om ooit kinderen te hebben. Voor mij klinken de 'voordelen' (onder andere iets wat klassiek altijd gezegd wordt: "een kindje is het schoonste dat er is eens je het hebt", "wie gaat er anders voor je zorgen als je oud bent?", ...) héél hol en achterhaald, en wegen die toch niet op tegen bepaalde beperkingen (en verplichtingen) die kinderen hebben met zich meebrengt. Ik zie graag kinderen en uitstapjes met bv. m'n nichtjes en neefjes kunnen heel leuk zijn, maar ik zie geen enkele manier waarop kinderen van mezelf hebben mijn leven zo hard zouden kunnen 'verbeteren' (nu niet en over pakweg 10 jaar ook niet).
Momenteel hebben quasi al mijn vrienden nog geen kinderen, maar je merkt toch wel dat de meesten die een vaste vriendin hebben toch al langzaamaan beginnen te settelen, aan kindjes te denken en in zekere zin wat 'saaier'/serieuzer beginnen worden.
Hetgeen ik me soms dan al wel afvraag is hoe het leven er als 'kindvrije' zal uitzien als ik pakweg midden/eind de 30 ben. De grote meerderheid van mijn huidige vriendengroep heeft dan waarschijnlijk wel al kinderen en is daar heel druk mee bezig, terwijl ik dan met m'n vrije tijd (en geld) amper een blijf weet en al echt actief op zoek moet gaan naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten en die nog wel 'zot' kunnen doen. Zoals ik al zei is bewust kinderloos zijn al lang geen uitzondering meer, dus in principe mensen genoeg. Maar je blijft denk ik wel altijd in een soort van andere wereld leven als de andere meerderheid van de samenleving. Er kleeft nog steeds een bepaald stigma op geen kinderen hebben.
Nog zoiets waar ik al eens over gedacht heb is hoe je terug moet beginnen daten als je op een leeftijd komt dat de grote meerderheid al kinderen heeft. Mijn huidige vriendin heeft ook geen kinderwens, dus dat is perfect, maar wij zijn Nicole en Hugo niet dus het zal wellicht wel vroeger dan tot de ons scheidt stoppen.

En ik zie mij dan daarna toch nooit iemand daten die al een kind heeft, wat de vijver waarin ik dan in zal moeten vissen ook al een heel stuk kleiner wordt.
Dat zijn natuurlijk allemaal first world problems, maar het is toch wel 'intrigerend' om daar als twintigerv nu al over na te denken.
Enfin, zijn er nog kindvrije mensen hier?