Vrijwillig kindvrij

shit mensen, anderen veroordelen op basis van de naam die ze aan hun kinderen geven.

Ik heb een koppel gekend waarbij alle namen met een K begonnen en er zat een kimberley en keano tussen. Dat waren superlieve mensen die enorm inzaten met anderen en allemaal van een 'normaal' niveau.

En wtf is er mis met de naam Sabrina, dat die gekoppeld zou zijn aan tuning cars. De Sabrina waar ik als kind elk jaar met speelde, is nu een hardwerkende vrouw in de groententeelt, mad veel respect voor haar. This one is personal. :angry:

Ok, bepaalde namen komen meer voor bij bepaalde lagen van de bevolking, maar om dat zo te generaliseren? En ik denk dat we tijdens onze jonge tienerjaren ons ook wel op een bepaald moment 'raar' gedragen hebben. Hell, als ik sommige hier zie stoefen hoe ze zat zijn, zou ik ze ook als toonbeeld van een bepaald niveau plaatsen terwijl ik wel weet dat ze niet marginaal zijn.
 

Konden ze geen normalere foto nemen :unsure:
Ik snap de link met kippen, maar die foto straalt nu niet echt een goed imago uit voor de vrijwillg kinderlozen :unsure:
 

Konden ze geen normalere foto nemen :unsure:
Ik snap de link met kippen, maar die foto straalt nu niet echt een goed imago uit voor de vrijwillg kinderlozen :unsure:

Tijdens een bijscholing werd de stelling voorgelegd dat je pas goed kan lesgeven als je zelf ouder bent. Iedereen was het daar unaniem mee ee

Amai, wat een bende fucktards samen blijkbaar.
 
Sinds ik vader ben, kan ik me wel wat meer inleven in situaties van andere ouders / meer geduld opbrengen, maar voor de rest is er toch niet veel anders. Ik had ook zonder gekund als ik eerlijk ben.
 
Ilym.
I love you more.

Na scheiding van de ouders werd dat naar verluidt "I love you most".

Ik lach er niet mee :p
genie-mouth-drop.gif
 
Ik zeg altijd dat ik geen kinderen wil, maar om eerlijk te zijn weet ik het niet.

Kinderen krijgen voelt mij als iets beangstigend aan, met teveel onzekerheden. Onzekerheden waarvan ik niet weet of ik daarmee om zal kunnen gaan. Ik ben bang van de inpakt dat het kan hebben op mijn leven, mijn vrijheid, mijn tijd. Dat voelt als enorm egoïstisch aan maar tijd hebben voor mezelf is nu eenmaal iets wat ik nodig heb, verlang en me heel kostbaar is. Ik sta op mijn vrijheid. Als ik aan iets teveel vast hang, voel ik mij vaak ongelukkig. Waarmee ik nog niet gezegd wil hebben dat kinderen krijgen mij ongelukkig zou maken, dat weet ik immers niet.

Wat ik wel weet is wat het is om een afwezige vader te hebben, een alleenstaande moeder en het financieel niet breed hebben als kind. Ik kan niet ontkennen dat dit allemaal mee speelt in mijn gedachtegang. Kinderen verdienen tijd, aandacht, liefde, aanwezige ouders en stabiliteit, zowel emotioneel als financieel. Allemaal zaken waarvan ik niet geloof dat ik ze kan aanbieden.

Kinderen krijgen zou een bewuste en doordachte keuze moeten zijn.
Ik weet niet of ik kinderen wil, mijn gevoel zegt steeds nee en daarmee kan ik prefect leven momenteel.
 
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet egoïstisch. Kinderen is iets waar ge enorm veel tijd moeite in moet steken en er is absoluut niets mis met daar niet aan beginnen. Bovendien is de aarde al zo overbevolkt. Waarom zou ge er nog mensen bij moeten maken als ge daar zelf geen drang naar voelt? Laat dat maar over aan de mensen die wel een sterke kinderwens hebben.

Ge weet blijkbaar ook hoe het is om een afwezige ouder te hebben. Klinkt mij juist heel volwassen en empathisch dat ge eerst goed nadenkt over wat kinderen precies nodig hebben en er liever niet aan begint als ge uw niet 100% bereid voelt om dat ook te leveren.
 
Kinderen krijgen zou een bewuste en doordachte keuze moeten zijn.
Ik weet niet of ik kinderen wil, mijn gevoel zegt steeds nee en daarmee kan ik prefect leven momenteel.
Je hebt er alleszins al goed over nagedacht. Ik had die gedachten ook, zoals vele anderen denk ik... De gedachte dat ik vader werd of was, moest echt groeien.
Angst, onzekerheid, tijd voor mezelf, die vrijheid, ... er kunnen goed over praten met de partner is de sleutel. Zorgen dat je goed weet wat de andere denkt te willen, en denkt aan te kunnen. Uiteindelijk zal je wel groeien naar het antwoord of je kinderen wilt of niet...


Mijn 3 kinderen maken me rijker als persoon. Ongelooflijk wat die gastjes voor mij betekenen...
Ik heb heel lang getwijfeld om dat 3de kind. Alles ging goed en verliep zoals we het droomden. Wat als dat 3de roet in het eten zou gooien?
En nu, ze wordt 1 jaar, kan ik positief terugblikken. Wat die jongste spruit hier ondertussen voor ons betekent, is onbeschrijfelijk.

En eerlijk, het is zeker niet alijtd rozengeur en maneschijn. Maar zoals ik eerder zei, er goed kunnen over praten met de partner is voor mij de sleutel...
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou ge nog [...] als ge daar zelf geen drang naar voelt? Laat dat maar over aan de mensen die wel [...]
Als je 100% zeker zou weten dat een bepaalde persoon in staat is om iets te doen, het voor de vorming van zijn karakter een meerwaarde zou zijn maar door externe invloeden belandt hij in een denkpiste waarbij hij denkt dat hij het niet moet doen... Zou je daar dan op inpraten ?
 
Als je 100% zeker zou weten dat een bepaalde persoon in staat is om iets te doen, het voor de vorming van zijn karakter een meerwaarde zou zijn maar door externe invloeden belandt hij in een denkpiste waarbij hij denkt dat hij het niet moet doen... Zou je daar dan op inpraten ?
Dat is wel heel hypothetisch verwoord maar gezien de context in deze thread neem ik aan dat het over kinderen gaat. Nee, daar zou ik niet op inpraten tenzij die persoon zelf naar mijn mening vraagt. Dat is een beslissing die mensen voor zichzelf moeten maken imo.
 
Terug
Bovenaan