pablohoney
Well-known member
Er zijn toch nog andere manieren om het terloops over kinderen te hebben zonder dat mensen effectief aan mensen vragen of ze kinderen willen? Ook zei ik dat ik zelf nooit aan iemand zal vragen of ze kinderen willen of zelf random over mujn kind begin als ik niet zeker weet of ze zelf kinderen hebben/ er tegenover staan.Maar komen die mensen dat dan spontaan, uit het niks vertellen?
Want de enige context waarin ik mij kan voorstellen dat het logisch is om dat te vertellen, is wanneer anderen vragen waarom ge geen kinderen wilt.
Uiteraard is een belangrijke reden meestal het verlies van vrijheid en spontaniteit in uw leven zodra er kinderen zijn. Dat is ook gewoon zo dat een kinderloze geen rekening moet houden met kinderen (duh!). Dus als je vraagt waarom iemand geen kinderen wil, gaat dat vaak het antwoord zijn. Maar als ge er zelf achter vraagt, kunt ge dat toch niet als een aanval of neerhalen zien? Dan is dat gewoon een andere mening, andere prioriteiten in het leven en daar is toch niks mis mee?
Of zijn er dan echt mensen zonder kinderen die uit het niks naar u toe wandelen en zeggen: "Amai, een kind ofwa, al uw vrijheid weg en het einde van uw leven. Wat nen dommerik ben jij wel niet."?
't Is een serieuze vraag, want ik heb dat dus nog nooit ergens zien gebeuren.
Je kan het uiteraard in het belachelijke trekken en denken dat random mensen op straat hiermee afkomen.
Specifieke voorbeelden dan maar.
Op een verjaardagsfeestje van een kennis kon een partner van een vriend niet mee, omdat ze geen oppas hadden, waarop een andere persoon dan maar zeer duidelijk benadrukte dat ze daarom geen kinderen willen, "dan is het gedaan met leven".
Of een vriend van uit mijn middelbaar die toevallig hetzelfde cafe binnenkwam op mijn vaderschapsdrink en ook duidelijk benadrukte dat hij "vrij" was en dat het leven gedaan is als je kinderen hebt.
Echt wat je wil horen op dat moment, niet dat ik daardoor uit mijn lood ben geslaan, maar wel vrij irritant.
Uiteraard uitzonderingen, maar dat zijn binnen mijn cirkel de " en wanneer ist aan jullie" vragen toch ook.
Laatst bewerkt: