Vragenvuur Vragenvuur: Tonerider

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het vragenvuur van deze week is er eentje voor iemand die al lang een vaste waarde op het forum is: @Tonerider !

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.


Van welke regio ben je afkomstig?

Afkomstig van Hemiksem, maar nu woonachtig te Oosteeklo, maar ga binnenkort wel verhuizen. De bedoeling is terug meer richting A`pen te gaan.

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?

miserabel :p 17 jaar getrouwd, maar we hebben net besloten er een punt achter te zetten.

Wat doe je van studies/werk?

Ik ben werkloos, maar volg een richting industrieel tekenaar. Tegen het einde van het jaar zou ik terug op de arbeidsmarkt moeten belanden.

Wat zijn je hobbies?

- Gamen en gameplay van anderen bekijken.
- 3d printen, waarbij ik vooral het ontwerpen leuk vinden. (vandaar ook de keuze van mijn opleiding). Tot nu toe vooral functionele dingen geprint.
- Muziek beluisteren: eigenlijk zou dit op de eerste plaats moeten staan, want daar haal ik het meeste vreugde uit. Muziek kan echt mijn emotie bepalen en emotie bepaalt mijn muziek. Ik probeer ook steeds nieuwe muziek te ontdekken, ook niet-westerse.
- en als laatste hobby: hier de wijsneus uithangen.

Mijn eerste vraag: hoe ben je in dat wereldje van technische ontwerpen gerold?
 
Mijn eerste vraag: hoe ben je in dat wereldje van technische ontwerpen gerold?
Eigenlijk doordat mijn interesse daar al lang lag zonder dat ik het zelf besefte.

Een jaar of twee geleden hebben situaties er toe geleid dat ik het beu was van in fabrieken te werken en me wou omscholen en ik heb toen een cursus systeembeheer gedaan omdat ik pc-gerelateerde zaken wou doen. Ik ben toen uiteindelijk op een helpdesk beland waar het zo chaotisch was en ik zaken moest oplossen die boven mijn paygrade en kennis lagen dat ik (in combinatie met de thuissituatie) er volledig door zat en na een tijd thuis gezeten te hebben weer in een fabriek ben beland. Na een jaar was ik dat echter weer kotsbeu en wou ik nu eindelijk iets doen waarbij ik mn verstand kon gebruiken en mn ei in kwijt kon. Dus ik terug in de opleidingen beginnen zoeken en toen viel mijn oog op deze opleiding.
En toen vielen ook de puzzelstukjes in elkaar: Ik ben altijd graag met de pc bezig geweest, maar eigenlijk meer met het aanleren van programma`s en dan specifiek grafische programma`s zoals GIMP, Inkscape, Photoshop en de laatste jaren ook 3d via Blender.
Buiten dat was ik in al die jaren in fabrieken ook altijd geboeid door de machines zelf: waar staan de sensoren, ventielen, hoe wordt een product door de machine geleid, etc.
Technisch tekenen combineert de twee interesses.
En de opleiding gaat ook vlot: bijna alles wat we zien vind ik boeiend en ik doe niets liever dan met de tekenpaketten bezig te zijn.
 
miserabel :p 17 jaar getrouwd, maar we hebben net besloten er een punt achter te zetten.
Oei, that sucks buddy :hug:. Als ge hierover wilt babbelen: Hoe voelt ge u erbij? Hoe komt het? Corona? Gezamelijke beslissing?



En een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
  3. Wil je kinderen?
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Welke fora bezoek je zoals?

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
Oei, that sucks buddy :hug:. Als ge hierover wilt babbelen: Hoe voelt ge u erbij? Hoe komt het? Corona? Gezamelijke beslissing?



En een lijstje van standaard vragen in een vragenvuur, numbered for your convenience:
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest
    2. Album
    3. Song
    4. Film
    5. Regisseur
    6. Acteur / actrice
    7. Boek
    8. Comic
    9. Game
    10. Game designer of company
    11. Comedian
  3. Wil je kinderen?
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  5. Hoe voel je je tijdens Covid?
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  7. Welke fora bezoek je zoals?

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
a zo ne lijst. :)
ivm de scheiding: we hebben al eens op het punt gestaan van te scheiden. Alles ten gevolge van depressies eigenlijk. zij is depressief geworden, ik ben dan ook gekraakt na x-aantal maanden zorg voor haar en zelf in een depressie beland en dan kreeg ik veel verwijten van haar en haar familie. Ondanks dat we het toch nog een kans hebben willen geven, ben ik eigenlijk te hard geraakt geweest door deze gebeurtenissen en heb me niet meer kunnen open stellen naar haar. Corona gaat ook niet geholpen hebben natuurlijk, want we konden ook niet echt dingen samen doen om de band terug te verstevigen. Dus we leven samen maar apart en dat zorgde de laatste tijd voor spanning. En nu hebben we besloten om er toch maar een punt achter te zetten. Dus kan ik nu op zoek achter een nieuwe woonplaats.
Maar er is weinig verdriet rond. We hebben 15 goede jaren gehad, vele mooie dingen samen gedaan, maar nu zijn we volledig uit elkaar gegroeid. Spijtig dat het zo gegaan is want ik had graag mijn belofte van `tot de dood ons scheidt` volbracht, maar die belofte was aan de vrouw gemaakt die me graag zag en niet aan degene die me gewoon verduurt :p
Ik geef nog wel om haar, want ik heb wel schrik dat ze terug in een depressie zal belanden (en zou het mn eigen verwijten als ze dan iets dom zou doen) of er financieel mee in de problemen zal komen, maar ja, dat is ook geen basis om bijeen te blijven. Ik zou ook geen nieuwe depressie van haar aankunnen, dus ze kan beter iemand anders zoeken.

  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af? Van de muur af. Welke onmens doet het andersom?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet? Euh, ja. Is dat dan niet de bedoeling dat ge u helemaal wast?
    3. Lang op de wc of kort? Afhankelijk of ik iets mee heb om te lezen en hoeveel keer ik achter elkaar moet gaan.
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon? 2 met een tussenpauze van 15 minuten.
    5. Saus op de frieten of erlangs? Erlangs, alhoewel stoofvleessaus er wel over mag als ik eens echt wild wil doen.
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze) langs achter en tot bloedens toe.
    7. Choco met een mes of lepel? mes, maar wel goed dik op de boterham
    8. Pizza met een mes of schaar? mes
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond? er rond en erover, maar niet erin.
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS :evil:):
    1. Band / muziekartiest: zonder twijfel Pink Floyd
    2. Album: The Division Bell
    3. Song: een instrumentaal lied van de gitaargod stevie ray vaughan genaamd Lenny. Dat moeten ze op mijn begrafenis spelen

    4. Film: ik ben niet zo`n filmkijker, dus geen topfilm.
    5. Regisseur: zie vraag vier.
    6. Acteur / actrice: mijn jeugdcrush Sandra Bullock (misschien moet ik The net als topfilm kiezen, want ze komt daar in badpak in voor :love:)
    7. Boek: geen topboek, wel fan van Clive Cussler en Tom Clancy
    8. Comic: De havik, want zeilschepen
    9. Game: Assassins Creed Black Flag, want zeilschepen
    10. Game designer of company: het verloren gegane LucasArt
    11. Comedian: Gabriel Iglesias (stand-up), Leslie Nielsen (film)
  3. Wil je kinderen? NOOOOOOOOOOO
  4. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven? een knopke om hen tijdelijk uit te zetten
  5. Hoe voel je je tijdens Covid? best time of my life. (wel spijtig van de dode en zieken, dat wel), maar niet meer sociaal moeten zijn :love:
  6. Wat staat op nr 1 op je bucket list? Japan bezoeken, maar ik ga dat nooit doen, want te ver.
  7. Welke fora bezoek je zoals? actief: enkel deze, hoe kom ik anders aan zo`n postcount. Met meerdere zou dat nooit lukken. Af en toe kijk ik ook wel eens op tweakers, maar dat is echt heel beperkt. Net even gechecked en ik heb er 59 posts op 3 jaar tijd :p.

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt? Wil je kinderen met me.
 
Laatst bewerkt:
ivm de scheiding: we hebben al eens op het punt gestaan van te scheiden. Alles ten gevolge van depressies eigenlijk. zij is depressief geworden, ik ben dan ook gekraakt na x-aantal maanden zorg voor haar en zelf in een depressie beland en dan kreeg ik veel verwijten van haar en haar familie. Ondanks dat we het toch nog een kans hebben willen geven, ben ik eigenlijk te hard geraakt geweest door deze gebeurtenissen en heb me niet meer kunnen open stellen naar haar. Corona gaat ook niet geholpen hebben natuurlijk, want we konden ook niet echt dingen samen doen om de band terug te verstevigen. Dus we leven samen maar apart en dat zorgde de laatste tijd voor spanning. En nu hebben we besloten om er toch maar een punt achter te zetten. Dus kan ik nu op zoek achter een nieuwe woonplaats.
Maar er is weinig verdriet rond. We hebben 15 goede jaren gehad, vele mooie dingen samen gedaan, maar nu zijn we volledig uit elkaar gegroeid. Spijtig dat het zo gegaan is want ik had graag mijn belofte van `tot de dood ons scheidt` volbracht, maar die belofte was aan de vrouw gemaakt die me graag zag en niet aan degene die me gewoon verduurt :p
Ik geef nog wel om haar, want ik heb wel schrik dat ze terug in een depressie zal belanden (en zou het mn eigen verwijten als ze dan iets dom zou doen) of er financieel mee in de problemen zal komen, maar ja, dat is ook geen basis om bijeen te blijven. Ik zou ook geen nieuwe depressie van haar aankunnen, dus ze kan beter iemand anders zoeken.
Wel heftig na toch wel een lang huwelijk, en zeker om dat in deze periode mee te maken.

Als je je ooit terug op de datingmarkt begeeft, wat zijn dan dingen waar je absoluut geen compromis over zou sluiten, behalve het feit dat je geen kinderen wilt?

Wat is het coolste 3D ontwerp dat je al hebt gemaakt, en wat hoop je ooit zelf in 3D te kunnen printen?
 
Wel heftig na toch wel een lang huwelijk, en zeker om dat in deze periode mee te maken.

Als je je ooit terug op de datingmarkt begeeft, wat zijn dan dingen waar je absoluut geen compromis over zou sluiten, behalve het feit dat je geen kinderen wilt?

Wat is het coolste 3D ontwerp dat je al hebt gemaakt, en wat hoop je ooit zelf in 3D te kunnen printen?
Ik geloof niet echt meer in de liefde, dus ik denk dat ik een verbitterde oude kluizenaar ga worden :p Ik heb eigenlijk maar 2 serieuze relaties gehad. Allez, eigenlijk ook maar 2 relaties. Ik ben geen chick magnet: niet stoer, niet knap en ik kan niet chitchatten. Maar goed: de eerste relatie was een jaloerse, zelfs in die mate dat ik mijn eigen grootouders niet mocht zien en de hoesjes van mijn cd`s moest verwijderen als er een mooie vrouw op stond. Uiteindelijk heeft zij mij bedrogen. (Oh, de ironie.)
Dan ben ik een viertal jaar single geweest waarbij ik zelfs geen flirts of zo had. En eigenlijk genoot ik daar van. Ik kon gaan en staan waar ik wou en kon mn muziek zo luid zetten als ik wou.
Dan kwam ik mijn huidige tegen. Eigenlijk was ik niet op zoek achter een partner, maar zij was wel in mij geinteresseerd. En de volhouder wint zekers? Eigenlijk zijn we redelijk rap getrouwd en zoals ik aangaf: de eerste vijftien jaar waren goed. We hadden onze ups and down, maar ondanks dat zij extravert is en ik introvert lukte het toch wel goed. Of dat dacht ik toch, want uiteindelijk kwamen er dankzij haar depressie en de mijne wel frustraties/verwijten van haar kant naar boven. Dus ik dacht dat ik goed bezig was en blijkbaar was haar liefde voor mij al een tijdje weg. Ik praat niet genoeg, ben niet actief genoeg, geen initatiefnemer: dus eigenlijk alles wat ze al wist toen ze voor me koos. :p
Dus ja, ik geloof er niet meer in. Ik ben niet gemaakt om met iemand anders te zijn. En ik vind dat ook niet erg. Alhoewel er nu twijfels zijn, want 17 jaar met iemand samen zijn veeg je niet gewoon weg, denk ik wel dat ik het best ga zijn op mijn eigen. Gewoon weer genieten van mijn muziek, gamen en naar niemand verantwoording moeten afleggen en vooral niemand die me kan raken.
Sommigen gaan dat misschien triestig vinden, maar ik heb geen zin meer om dit alles mee te maken. En zoals gezegd: ik amuseer me eigenlijk wel best als ik helemaal alleen ben. En als ik dan toch eens behoefte heb om te praten, ga ik wel naar een psycholoog (wat ik nu dus ook al doe)

Dus neen: geen vrouw meer in mijn leven. Of toch niet meer zo close. De kans dat ik er een tegen kom is trouwens ook klein: technisch tekenaar is blijkbaar een mannenwereld waarin je terecht komt en uitgaan doe ik toch niet en zoals gezegd: no social skills what so ever, dus het zouden daten zijn met veel stiltes. Bovendien 45 jaar, een licht overgewicht, en maar een doorsnee uiterlijk. Een saaie grijze muis dus :p

----

Mijn leukste 3d print is deze:
9aowwom1nak61.jpg


functioneel, maar met humor. Eigenlijk een beetje een samenvatting van mezelf.

-----
print die ik hoop te maken: schepen en steampunk attributen. Met als ultieme: een werkende submarine, maar ik heb daar al filmkes van anderen van gezien: daar komt zoveel nabewerking aan te pas dat ge maanden bezig zijt en daar ben ik juist slecht in.

Waarom The Division Bell, zonder de Roger dan nog wel? :eek:

Allereerst emotionele waarde: het is het album waarmee ik hen eigenlijk heb leren kennen. Album is van 1994 en dat was mijn laatste jaar van het middelbare en we waren op GWP. Een van mijn klasgenoten zette dat album op tijdens een gezellig avondje en dat was echt een openbaring voor me. Dat album heeft die avond op replay gestaan :p

Alhoewel ik tijdens mijn jeugd me toch dikwijls heb bezig gehouden met opnemen van de radio op cassettes was m`n actieve muziekkennis beperkt tot Elvis, synthesizer en Phil Collins (en andre van duin :unsure). Mn moeder luisterde naar radio 2 en mn vader naar Duitse schlagers. Met dat album is eigenlijk alles in een stroomversnelling gekomen qua ontdekken van muziek. Ik wou dat album echt hebben en ben toen voor de eerste keer naar een cd-winkel geweest. Mn eerste album van hen was wel The Wall aangezien ik niet genoeg geld had voor een nieuw album :p Van toen af ben ik regelmatig naar de bib geweest om cd`s te huren en andere genres te ontdekken en zodra ik werkte kwam ik met stapeltjes cd`s uit de winkel. :p

Maar het is qua teksten en sound ook gewoonweg een subliem album. Take it Back :love: Maar idd. het is een andere PF dan met Roger Waters. Maar ik vind beide goed. Ik heb zowel van RW als DG ook de solo-albums. RW is wel een verbitterde oude zak geworden, die niet veel kan verdragen. DG is een aimable man die zich voor vele goede doelen inzet. RW is meer anti-oorlog, anti-regering. DG is meer tegen armoede, tegen vervuiling. DG is ook meer de poetische richting ingeslagen (mede dank zij zijn vrouw ongetwijfeld.)
Maar beide zijn genien op vlak van muziek en ergens ben ik wel blij met de split. Dat is het beste van beide. Een beetje zoals een kind van gescheiden ouders dat nu dubbel zakgeld krijgt.
 
Ook mijn klassieke vraag. Je gaat vannacht slapen en je wordt gewekt door een elfje, met diepblauwe ogen en diepgroene vleugels.
Ze is bereid je één talent je schenken, waarin je dan echt zou uitblinken?
Aan jou de keuze. Waar kies je voor?
 
Ik zou graag superhoogbegaafd zijn zodat ik de werking van het universum zou begrijpen, of toch minstens een iq zoals Einstein als het talent binnen de menselijke grenzen moet liggen (maar dan zou ik nog gefrustreerd zijn dat ik niet alles snap).
 
Game designer of company: het verloren gegane LucasArt
Ah ken je het spel Monkey Island? Ik vind dat een zalig spel.

Game designer of company: het verloren gegane LucasArt
Ah Fluffy :) Is ook mijne favoriet

miserabel :p 17 jaar getrouwd, maar we hebben net besloten er een punt achter te zetten.
Hier ook 17 jaar. Misschien is het ook eens tijd voor een ander. :unsure:

Bovendien 45 jaar, een licht overgewicht, en maar een doorsnee uiterlijk. Een saaie grijze muis dus
Welkom tot de categorie 95% van alle 45 jarigen!
 
Vraagje. Back to the past. Wat zou je anders doen in je leven, had je geweten wat je nu weet?
 
Ah ken je het spel Monkey Island? Ik vind dat een zalig spel.


Ah Fluffy :) Is ook mijne favoriet


Hier ook 17 jaar. Misschien is het ook eens tijd voor een ander. :unsure:


Welkom tot de categorie 95% van alle 45 jarigen!
Monkey Island staat in mijn top 5 van games allertijden. De gouden jaren van de point and click adventures en dat was toch wel de absolute topper.
 
Vraagje. Back to the past. Wat zou je anders doen in je leven, had je geweten wat je nu weet?
Tgoh, dat is een moeilijke. Misschien me al eerder omscholen? Studiekeuze veranderen als ik tiener was, zou geen optie zijn want toen was technisch tekenen nog met papier en potlood en daar ben ik te slordig voor. en ik zat sowieso met een vrekkige vader, dus langer studeren was toch niet echt een optie. Maar misschien al na 5 of 10 jaar stoppen met in fabrieken werken en me omscholen had een betere optie geweest.

Ivm mijn huwelijk zou ik ook kunnen zeggen: ik zou er niet aan begonnen zijn. Maar langs de ene kant heb ik wel vijftien mooie jaren gehad met haar. Had ik er niet aan begonnen, had ik natuurlijk nu het verdriet van `het verhaal is ten einde` niet gehad en zou ik ook niet door die intense periodes van depressie e.d. moeten heengaan zijn. En dan waren er nu geen gekwetste personen. Dus misschien toch ook dat.

en misschien een vechtsport aanleren om me assertiever en zelfzekerder te maken als jonge mens.
 
Waarom heb je niet meer ambitie om je bucket list af te werken ? :unsure:
Euh, zie de verwijten van mijn vrouw: niet actief genoeg, geen initiatiefnemer.

Bovendien haat ik het reizen zelf. De stress van verkeer en inchecken e.d. is niets voor mij. Moest ik kunnen teleporteren was ik er al geweest, maar al die stress en 12 uur vliegen. Pfff, laat maar.

En ook het besef dat het ofwel gaat tegenvallen ofwel een bevestiging van de interesse voor het land wordt waardoor je spijt hebt dat de vakantie eindigt en je toch weer met het gevoel zit dat je terug wil.
En dan staat je bucketlist weer opnieuw ingevuld, dus dat is een nul operatie.


En vooral: ik ben gewoon graag thuis. Thuis staat m'n pc, heb ik mijn muziek, mijn cocon. Dus ik kom niet buiten als het niet moet.
 
ivm de scheiding: we hebben al eens op het punt gestaan van te scheiden. Alles ten gevolge van depressies eigenlijk. zij is depressief geworden, ik ben dan ook gekraakt na x-aantal maanden zorg voor haar en zelf in een depressie beland en dan kreeg ik veel verwijten van haar en haar familie. Ondanks dat we het toch nog een kans hebben willen geven, ben ik eigenlijk te hard geraakt geweest door deze gebeurtenissen en heb me niet meer kunnen open stellen naar haar. Corona gaat ook niet geholpen hebben natuurlijk, want we konden ook niet echt dingen samen doen om de band terug te verstevigen. Dus we leven samen maar apart en dat zorgde de laatste tijd voor spanning. En nu hebben we besloten om er toch maar een punt achter te zetten. Dus kan ik nu op zoek achter een nieuwe woonplaats.
Maar er is weinig verdriet rond. We hebben 15 goede jaren gehad, vele mooie dingen samen gedaan, maar nu zijn we volledig uit elkaar gegroeid. Spijtig dat het zo gegaan is want ik had graag mijn belofte van `tot de dood ons scheidt` volbracht, maar die belofte was aan de vrouw gemaakt die me graag zag en niet aan degene die me gewoon verduurt :p
Ik geef nog wel om haar, want ik heb wel schrik dat ze terug in een depressie zal belanden (en zou het mn eigen verwijten als ze dan iets dom zou doen) of er financieel mee in de problemen zal komen, maar ja, dat is ook geen basis om bijeen te blijven. Ik zou ook geen nieuwe depressie van haar aankunnen, dus ze kan beter iemand anders zoeken
Imo een goede en de enige juiste manier om er tegenaan te kijken. Ook logisch dat haar depressie zwaar was voor jou. Veel mensen vergeten vaak dat zo een zaken ook heel hard inhakken op de partner. Jammer natuurlijk, maar veel goede solo tijden gewenst!! :thumb:


En dan over mijne hoop vragen (we moeten toch iets hebben om hierover te babbelen 🤷‍♂️):
  • Cfr. uw vraag over benen wassen: Zie vorige vragenvuren, not everyone agrees. Vandaar dus de "er zijn 2 soorten mensen". Het is vaak dat bij deze vragen groep A geen begrip heeft voor groep B, of zelfs niet beseffen dat de andere groep überhaupt de bestaat :laugh:.
  • Cfr. "tot bloedens toe": Euhm dat lijkt mij niet normaal :wtf:
  • Cfr. nummer: Zalig nummerke, en Stevie Ray is steeds de coolheid zelve :coolbrows:
  • Cfr. fora: Ik bedoelde eigenlijk welke subfora hier op BG :unsure:
  • Cfr. Japan: Staat hier ook zeer hoog. Ik heb maar weinig landen die ik moet zien, maar Japan echt wel.

En als laatste: Welke vraag hoop je dat niemand stelt? Wil je kinderen met me.
Dit is normaal de makkelijkste om een grap over te maken. Dus... dus euh... wil je kinderen met me? :unsure:
 
- Waar ben je het meest/minst trots op in je leven?
- Wat vind je van jezelf je beste/slechtse eigenschap?
- Wat is je favoriete sectie in het forum hier?
- Als je 1 ding zou mogen veranderen aan jezelf, wat zou dat zijn? En waarom? ;)
- Waarom wil je absoluut geen kinderen?
- Als fellow-introvert: Zie je dat als een hindernis in het leven of is het eerder iets dat je omarmt? Is je aanzien daar tegenover veranderd in de loop van je leven?
 
Imo een goede en de enige juiste manier om er tegenaan te kijken. Ook logisch dat haar depressie zwaar was voor jou. Veel mensen vergeten vaak dat zo een zaken ook heel hard inhakken op de partner. Jammer natuurlijk, maar veel goede solo tijden gewenst!! :thumb:
merci. het rare is wel dat nu we afgesproken er een punt achter te zetten, de rust is terug gekeerd en het soms als vroeger aanvoelt. Beetje vreemd gevoel. Hopelijk vind ik snel een eigen plek. Probleem is dat ik niet goed weet waar naartoe doordat ik nog in opleiding tot eind oktober. Nu ja, in mijn geboortestreek staat niets te huur in mijn prijsklasse, dus het zal sowieso ergens tussen gent en Antwerpen worden,.

  • Cfr. uw vraag over benen wassen: Zie vorige vragenvuren, not everyone agrees. Vandaar dus de "er zijn 2 soorten mensen". Het is vaak dat bij deze vragen groep A geen begrip heeft voor groep B, of zelfs niet beseffen dat de andere groep überhaupt de bestaat :laugh:.
  • Cfr. "tot bloedens toe": Euhm dat lijkt mij niet normaal :wtf:
  • Cfr. nummer: Zalig nummerke, en Stevie Ray is steeds de coolheid zelve :coolbrows:
  • Cfr. fora: Ik bedoelde eigenlijk welke subfora hier op BG :unsure:
  • Cfr. Japan: Staat hier ook zeer hoog. Ik heb maar weinig landen die ik moet zien, maar Japan echt wel.
[*]Cfr. "tot bloedens toe": schrik dat het niet proper gaat zijn en anderen het gaan rieken :unsure:
[*]Cfr. fora: degene waar ge me ziet in posten :p alhoewel: ik volg corona: maatregelen redelijk actief, maar heb nog weinig zin om daar te posten. Het is toch regelmatig dezelfde discussie waarbij dezelfde argumenten worden aangehaald die al tig keer zijn weerlegd. En dan dikwijls nog door dezelfde personen van eerdere keren. zoals @Sylverscythe het nog zei vandaag: `interessant is versie 800 van deze discussie niet.` Dus ik zal daar misschien af en toe eens iets posten, maar niet actief meer.
Dus zwam en algemene discussies ben ik heel actief, `politiek en actualiteit` een `Natuur, Wetenschap & Technologie` lees ik vooral mee of geen ik eenmaal mijn mening en laat het daarna erbij (alhoewel ik het soms toch niet kan laten te reageren als een post mij irriteert). Al de andere subfora kom ik niet echt in behalve als ik `new post` klik en een interessant onderwerp tegen kom. Het enige waar ik nooit kom is in de `sport` sectie, denk ik.

Dit is normaal de makkelijkste om een grap over te maken. Dus... dus euh... wil je kinderen met me? :unsure:
I got you there...
- Waar ben je het meest/minst trots op in je leven?
* meeste trots kan ik niet op antwoorden. Ik vind mezelf een grijze muis, een middelmaat die nergens in uitblinkt, dus ik heb niet echt iets van `yes mannen, kom dit zien.`
* minste trots: ik val hierdoor in herhaling, maar het feit dat ik mijn belofte `tot de dood ons scheidt` niet heb kunnen waarmaken.
Voor de rest heb ik niet zo veel dingen gedaan waar ik me over hoef te schamen. dat is dan het voordeel als ge niet veel buiten komt.
- Wat vind je van jezelf je beste/slechtse eigenschap?
- beste: ik ben behulpzaam. Ik hou ervan om mensen te helpen.
- slechtste: te filosofisch/te veel piekeren. Het onmetelijke, de dood, de zin van het leven: ik kan daar echt van wakker liggen en ben daar soms zelf tegen mijn katten over bezig :unsure:
te veel twijfelen zit op een gedeelde plaats trouwens, want dat is gekoppeld aan dat piekeren. zelfs de aankoop van een koffieautomaat is een hele maand twijfelen :p
- Wat is je favoriete sectie in het forum hier?
glimlach en ergernis topic.
- Als je 1 ding zou mogen veranderen aan jezelf, wat zou dat zijn? En waarom? ;)
mentaal: het piekeren, ik zou zo graag gewoon door het leven kunnen gaan zonder alles kapot te analyseren.
fysiek: mijn essentiele tremors (bibberende handen).
uiterlijk: mijn kin: het zou fijn zijn als die een beetje meer naar voren zou staan. Ik ben geen `no-chin`, maar vind toch dat mijn onderkaak wat te ver naar achter staat. Maar goed, mijn baard camoufleert dat :p
Verder: 45 jaar en nog steeds puisten om mijn rug waardoor die ook vol littekens staat. :puke:
- Waarom wil je absoluut geen kinderen?
een optelling van verschillende redenen:
- ik vind de wereld te rot om kinderen in te zetten
- ik zou het niet aankunnen moesten ze een pedo tegen komen
- ik zou het niet aankunnen moesten ze sterven door een ongeluk of ziekte of zo.
- ik haat kak en pis op te ruimen
- er zit geen aan/uit knop op - thuis wil ik rust
- ik heb schrik om te veel op mijn vader te trekken
- what is the point? ze gaan uiteindelijk toch ook sterven
- grote kans dat ze mijn ziektes erven + de donkere gedachten
- ik wil ze de struggle for life niet aandoen.
- we zijn al met genoeg op de wereld
- ik heb schrik dat ze verkeerde vrienden zouden krijgen
- angst om gekwetst te worden of om te kwetsen
- mijn familienaam mag uitsterven, er is nog niet veel goeds in mijn familie gebeurd.
- angst voor een gehandicapt kind
- angst voor een miskraam

- Als fellow-introvert: Zie je dat als een hindernis in het leven of is het eerder iets dat je omarmt? Is je aanzien daar tegenover veranderd in de loop van je leven?
Ik heb daar lang tegen gevochten en het ook als een strijd ervaren. In grote groepen komen, zelfs naar vrienden gaan: het zuipt energie. Maar door de laatste ontwikkelingen in mijn leven heb ik het omarmt. Ik heb er vrede mee dat ik zo ben. waarom moet ik er tegen vechten als ik me zo het beste voel? Waarom zou ik vrienden moeten zijn van collega`s? Waarom zou ik mijn weekends moeten spenderen onder mensen als ik gelukkig ben in mijn cocon? Dit ben ik. Dat anderen dit niet snappen is hun probleem, niet mijn. Ik geniet van mijn pc, mijn muziek, mijn thuis zijn.
Het enige waar ik het nog als een hindernis bij zie, is bij telefoneren. Het opnemen van een telefoon of zelf bellen, blijft een opdracht. Soms zit ik gewoon naar mijn gsm te kijken terwijl hij overgaat. :p Heel eigenaardig dat dit zo`n drempel is. Maar ik weet dat ik daar niet alleen in ben.
 
- Waar ben je het meest/minst trots op in je leven?
Minste trots: Biefstuk in de airfryer
- Wat vind je van jezelf je beste/slechtse eigenschap?
Biefstuk in de airfryer gestoken
- Wat is je favoriete sectie in het forum hier?
- Als je 1 ding zou mogen veranderen aan jezelf, wat zou dat zijn? En waarom? ;)
Ik zou geen biefstuk meer in de airfryer steken want het is een schande!
- Waarom wil je absoluut geen kinderen?
Omdat ik de laatste generatie wil zijn die biefstuk in de airfryer steekt.

Mijn vraag:

Ga je dat nog doen?
 
Terug
Bovenaan