Vragenvuur Vragenvuur: Sir.Killalot

Echt favoriet vind ik moeilijk. Maar als ik de vraag zou herformuleren naar welke scenes ik absoluut wil zien in de WoT serie ... (wel serieuze kill your darlings vraag hoor). Wie de serie wil zien, maar de boeken niet gelezen heeft, lees wat volgt in spoilers niet :').

  • Egwene die tijdens de Battle of Tar Valon de vora's sa'angreal in handen krijgt en vanuit de toren de Seanchan te lijf gaat. KIPPENVEL MOMENT
  • De hele scene wanneer Rand wordt bevrijd van zijn kist, met de ijzige "Asha'man, kill" als hoogtepunt.
  • "Egwene, that dress you are wearing is green". Zo'n simpele zin, maar dat beitelde Roberts status als meest geniale fantasy auteur ooit in mijn hoofd. Er is welgeteld één minuscule voorafschaduwing voor die twist met Verin, 9 of 10 boeken terug. Met dertig jaar tussen die boeken. Jordan kon zijn verhalen enorm laten uitspinnen, maar alles had wel een doel. Zelfs zijn meest uitgesponnen stukken, zoals Faile bij de Shaido, voelen voor mij niet aan als fillers. Dat is eigenlijk waanzin als je de scope ziet van die boeken.


En team al'Thor, als ik echt moet kiezen, maar moest ik ooit een tattoo zetten, het zou de leuze "Dovie'andi se tovya sagain" zijn.
 
Echt favoriet vind ik moeilijk. Maar als ik de vraag zou herformuleren naar welke scenes ik absoluut wil zien in de WoT serie ... (wel serieuze kill your darlings vraag hoor). Wie de serie wil zien, maar de boeken niet gelezen heeft, lees wat volgt in spoilers niet :').

  • Egwene die tijdens de Battle of Tar Valon de vora's sa'angreal in handen krijgt en vanuit de toren de Seanchan te lijf gaat. KIPPENVEL MOMENT
  • De hele scene wanneer Rand wordt bevrijd van zijn kist, met de ijzige "Asha'man, kill" als hoogtepunt.
  • "Egwene, that dress you are wearing is green". Zo'n simpele zin, maar dat beitelde Roberts status als meest geniale fantasy auteur ooit in mijn hoofd. Er is welgeteld één minuscule voorafschaduwing voor die twist met Verin, 9 of 10 boeken terug. Met dertig jaar tussen die boeken. Jordan kon zijn verhalen enorm laten uitspinnen, maar alles had wel een doel. Zelfs zijn meest uitgesponnen stukken, zoals Faile bij de Shaido, voelen voor mij niet aan als fillers. Dat is eigenlijk waanzin als je de scope ziet van die boeken.


En team al'Thor, als ik echt moet kiezen, maar moest ik ooit een tattoo zetten, het zou de leuze "Dovie'andi se tovya sagain" zijn.

Precies wel meer een al'Vere-fanboy :biglaugh:
 
Op aanvraag retro-actief aan het posten ... een lijstje met vragenvuur vragen, numbered for your convenience (graag de lijst mee te copy-pasten in je antwoord voor leesbaarheid):
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af?
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet?
    3. Lang op de wc of kort?
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon?
    5. Saus op de frieten of erlangs?
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze)
    7. Choco met een mes of lepel?
    8. Pizza met een mes of schaar?
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond?
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest?
    2. Album?
    3. Song?
    4. Film?
    5. Regisseur?
    6. Acteur / actrice?
    7. Boek?
    8. Comic / Manga?
    9. Game?
    10. Game designer of company?
    11. Comedian?
    12. ... anything to add?
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven?
  4. Hoe voel je je tijdens Covid?
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list?
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal?

En als laatste natuurlijk: Welke vraag hoop je dat niemand stelt?
 
  1. Er zijn 2 soorten mensen in deze wereld, welke ben jij?
    1. WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af? - Van de muur af. Ik maak er ook een punt van om overal waar ik kom en ik zie dat ze fout hangen, het te corrigeren.
    2. Was je specifiek uw benen in de douche of niet? - Ik was alles
    3. Lang op de wc of kort? - Lang
    4. 1 alarm of 37 verschillende op je telefoon? - Meerdere
    5. Saus op de frieten of erlangs? - Stoofvleessaus er op, mayonaise altijd er naast
    6. Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze) - Langs voor zit er iets in de weg he :unsure:
    7. Choco met een mes of lepel? - Beide
    8. Pizza met een mes of schaar? - Ik vraag altijd om voorgesneden pizza :unsure:
    9. (deze speciaal toegevoegd voor @Googke en @Tha_nOn.. ik begin een trend te zien Nonneke) Een paar cm in het holleke vegen of enkel errond? - Erin, maar geen cm's :laugh:
    10. (credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham? - Euh, ik vouw die niet? Denk ik?
  2. Favo vragen (en neen niet een top afratelen, NU beslissen wat je op #1 zet, KILL YOUR DARLINGS
    :evil:
    ):
    1. Band / muziekartiest? - Public Service Broadcasting
    2. Album? - Ik ben geen albumluisteraar
    3. Song? - Sultans of Swing
    4. Film? - Ik heb oprecht geen favoriete film
    5. Regisseur? - Geen idee
    6. Acteur / actrice? - Joaquin Phoenix / Emma Stone
    7. Boek? - Wheel of Time
    8. Comic / Manga? - Vagabond
    9. Game? - Bioshock Infinite
    10. Game designer of company? - Ragnar Tornquist
    11. Comedian? - Monty Python
    12. ... anything to add? - Favoriete auteur - Brandon Sanderson
  3. Wat zou je (al dan niet uw eigen) kinderen willen meegeven? - geloven in het positieve van de mensen
  4. Hoe voel je je tijdens Covid? - wegkwijnend
  5. Wat staat op nr 1 op je bucket list? - Eigenlijk heb ik het al gedaan, maar ik wil dolgraag nog eens terug naar Japan. Dit keer met de kinderen er bij.
  6. Welke subfora van BG bezoek je zoal? - Algemene discussies, Sport (voetbal), Cultuur en reizen, Vrije tijd, Films, Muziek, Zwam, Games general, Card & Board games. En af en toe P&A. :unsure:
 
WC-rolleke afrollen naar muur of van de muur af? - Van de muur af. Ik maak er ook een punt van om overal waar ik kom en ik zie dat ze fout hangen, het te corrigeren.
Past perfect bij uw P&A gedrag :laugh:.

Gat afvegen langs voor of achter? (speciaal voor @Tha_nOn behouden we deze) - Langs voor zit er iets in de weg he :unsure:
Stoeffer

(credits aan @Lt. ZweedVoet) Hoe vouwt u uw boterham? - Euh, ik vouw die niet? Denk ik?
Als ge een boterham met 1 snee maakt, dan vouwt ge die toch toe? Diagonaal of recht?

Game? - Bioshock Infinite
my-nigga-denzel-washington.gif


Game designer of company? - Ragnar Tornquist
Voor? Dreamfall? AO?

Welke subfora van BG bezoek je zoal? - Algemene discussies, Sport (voetbal), Cultuur en reizen, Vrije tijd, Films, Muziek, Zwam, Games general, Card & Board games. En af en toe P&A. :unsure:
M.a.w. ... Beyond Gaming dus :unsure:
 
Past perfect bij uw P&A gedrag :laugh:.
Just is just he.
Als ge een boterham met 1 snee maakt, dan vouwt ge die toch toe? Diagonaal of recht?
Ah zo. Nee, ik snij die in twee (recht) en dan leg ik ze op elkaar :unsure:
Voor? Dreamfall? AO?
AO heb ik nooit gespeeld, maar grote fan van TLJ, Dreamfall, Dreamfall: Chapters en The Secret World. Is gewoon een zeer goeie storyteller en algemeen fijne mens. Draugen moet ik nog spelen.

Is ook wel een van de enige game designers die ik echt "ken". Moest ik voor company gegaan zijn, zou ik Larian zeggen.

Edit: nog iets vergeten!

Favoriete boardgame - Unfair
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Terug
Bovenaan