Vragenvuur Vragenvuur: nestorius

coldplayke

Supermoderator
Crowdfunder FE
Het is alweer tijd voor een nieuw vragenvuur, deze keer voor iemand die op relatief korte tijd een bekende naam is geworden op het forum: @nestorius.

Niemand is verplicht vragen te beantwoorden, en zo'n Vuur duurt tot het dooft. Als jullie nog members voor komende vragenvuren willen nomineren, kan dat hier.

De regels:
- Geen geflame, getrol of provocatie.
- Het is de bedoeling om een persoon te leren kennen, niet om hem of haar uit te lachen of zijn/haar opinie in het belachelijke te trekken.
- Laten we onze vragen richten tot één persoon, dus niet off-topic gaan door te reageren op andere mensen hun vragen of wederantwoord.
- De persoon kan niet verplicht worden om privé-gegevens door te geven, het staat hem/haar vrij vragen te negeren.

Voor deze nieuwste editie van het Vragenvuur willen we de user vragen om zichzelf eerst kort voor te stellen aan de hand van een paar algemene openingsvragen.

Van welke regio ben je afkomstig?

Zuid West Vlaanderen, Streek rond roeselare

Hoe ziet je gezinssituatie eruit?

Ik ben al 10 jaar samen met mijn vrouw, ondertussen ook een zoon van 3 jaar en een dochter die we jammer genoeg een week na de bevalling hebben moeten laten gaan door zaken die misgelopen zijn bij de bevalling

Wat doe je van studies/werk?

Ik ben diagnosetechnieker voor bestel en vrachtwagen, bouwmachines en landbouwmachines.

Wat zijn je hobbies?

Echte hobby's heb ik eigenlijk niet echt, ik ben voornamelijk met mijn werk bezig dat eigenlijk een grote hobby is voor mij, waardoor ik mij soms wel wat schuldig voel tegenover mijn vrouw en kind dat ik soms te weinig aandacht heb voor hun. Mijn enige echt iets waar ik een passie voor heb (zou je ook een hobby kunnen noemen) is barbecue, daar kan ik echt van genieten en het is ook een van de weinige momenten dat ik mij eens gewoon op een stoel kan zetten en met niks anders bezig zijn. Ook kan ik wel genieten van klussen in en rond het huis maar ik denk dat velen dit dan wel weer durven catalogeren onder werken.

Veel succes!

Mijn eerste vragen:

-Hoe ben je destijds op het forum verzeild geraakt? Je bent eigenlijk pas op mijn "radar" verschenen toen de coronathread initieel werd opgestart, maar mogelijks was je hier al veel langer actief?

-Je bent precies wel een handige harry: welke reparaties/verbeteringen heb je zelf al in je huis aangebracht? Wat is voor jou iets dat de meeste mensen (zelfs als ze 2 linkerhanden hebben) zelf in hun huis kunnen doen, maar te vaak uitbesteden aan een firma?
 
-Hoe ben je destijds op het forum verzeild geraakt? Je bent eigenlijk pas op mijn "radar" verschenen toen de coronathread initieel werd opgestart, maar mogelijks was je hier al veel langer actief?
Eigenlijk ben ik al actief op het forum sinds telenet games maar dan ben ik hier enkele jaren weggebleven door persoonlijke problemen en ook door gewoon hoe het allemaal ging op het forum, ik vond het allemaal wat overdreven te worden, zeker voor een 16 jarige. Ik ben dan terug actief geworden door enkele dingen die gebeurd waren in de media waar ik meer info over zocht en dan terug op het forum gevonden had. En het dan natuurlijk niet kon laten om daar mee te gaan over discussiëren.
-Je bent precies wel een handige harry: welke reparaties/verbeteringen heb je zelf al in je huis aangebracht? Wat is voor jou iets dat de meeste mensen (zelfs als ze 2 linkerhanden hebben) zelf in hun huis kunnen doen, maar te vaak uitbesteden aan een firma?

Goch eigenlijk doe ik alles zelf in huis, van onze complete verbouwing hebben we enkel de ramen laten plaatsen, de zolder laten isoleren, de chauffageketel laten plaatsen omdat de opstart en keuring dan makkelijker werden en ook het pleisterwerk heb ik laten doen omdat ik daar zelf het geduld niet voor heb, voor de rest alles zelf gedaan tot de chape (tot ik die mannen een elders anders bezig gezien heb en hun prijzen hoorde, ik kon mijzelf voor de kop slaan dat ik dat niet laten doen heb want het gaat ongelofelijk veel sneller van hun en als ik mijn materialen rekende zat ik al over hun prijzen, dat zijn toch wel dingen waarvan ge je een idioot voelt) maar langs de andere kant heb ik uit veel zaken wel de voldoening gehaald en eigenlijk kan ik ook wel meer leven met schoonheidsfoutjes die door mezelf gemaakt zijn dan door een aannemer. Zelf probeer ik mijn dagdagelijkse activiteiten zo goed mogelijk te doen en kan er dan niet tegen als iemand zijn eigen werk niet zo serieus neemt.
 
Gek hoe nicknames kunnen werken: daardoor had ik zo ergens het beeld opgesteld dat je een veertiger zou zijn met volwassen kinderen en een job als accountant of iets dergelijk 😄

M'n deelneming met je verlies. Indien je er liever geen vragen over beantwoordt, negeer dan volgende. Gaat het hier over fouten die het ziekenhuis gemaakt heeft? Hoe zijn jullie daar als gezin mee omgegaan?

Als iemand die vorig jaar een Weber Master Touch heeft gekocht maar er nog niet echt mee aan de slag gegaan is: wat raad je me aan om als eerste te proberen, met een OK moeilijkheidsgraad voor beginner maar wel een zeer te genieten resultaat?
 
Welke vraag zou je graag willen dat we zeker stellen?
En beantwoord ze dan ook ineens es.
Eigenlijk heb ik niets waarvan ik denk:"hopelijk vragen ze dit of dat" maar dat komt eigenlijk omdat ik mijzelf helemaal niet zo interessant vind. Maar dat vind ik van veel anderen ook, iedereen heeft zijn eigen problemen en ook zijn eigen gaven en ik snap soms niet waarom mensen denken dat ze interessanter zijn dan een ander. Dat is ook wel soms een grote frustratie en ik weet dat ik dan tegen jou kar rijd maar zaken zoals influencers en bv's vind ik enorm belachelijk. In mijn ogen zijn die niks meer dan een ander en om dan daar zoveel tralala rond te maken, nee ik snap het niet. Maar dat heeft misschien ook wel met een opvoeding te maken waarbij het er altijd ingepeperd geweest zijt dat ge niet meer bent dan een ander tot in het extreme toe.
 
Gek hoe nicknames kunnen werken: daardoor had ik zo ergens het beeld opgesteld dat je een veertiger zou zijn met volwassen kinderen en een job als accountant of iets dergelijk 😄

M'n deelneming met je verlies. Indien je er liever geen vragen over beantwoordt, negeer dan volgende. Gaat het hier over fouten die het ziekenhuis gemaakt heeft? Hoe zijn jullie daar als gezin mee omgegaan?
Mijn vrouw lag aan de monitor en opeens zijn alle alarmen beginnen af gaan. Wij wisten niet wat er gebeurde en mijn vrouw kreeg een helse pijn maar dacht dat het een wee was aangezien niemand van de vroedvrouwen kwam, mijn vrouw haar baarmoeder was plots gescheurd waardoor onze dochter los in haar buik lag en ook geen zuurstof meer kreeg, pas na 8 minuten is er iemand onze kamer binnengestormd, direct alles losgekoppeld en haar naar de operatiezaal gebracht om een spoedkeizersnede uit te voeren waar we dan nog eens enkele minuten hebben moeten wachten omdat deze niet vrij was. Achteraf is dan gebleken dat niemand in het bureel was waar alle monitors bekeken worden en ook alle alarms gemute stonden overal, dit was by the way al jaren zo omdat het personeel dit storend vond, die geluidssignalen. Achteraf voelen mijn vrouw en ik ons daar nog altijd serieus schuldig over dat we niemand gehaald hadden maar op het moment verwacht je natuurlijk dat men dit in de gaten heeft, ook omdat we al enkele keren de commentaar gehad hebben dat ze ook kunnen zien in hun bureau wat er op de monitor gebeurd toen ik vroeg of dit of dat geen probleem was. Lang hebben we getwijfeld of we daar gevolg gingen aan geven aan die fouten maar gezien we daar onze dochter niet mee terug hebben en ook niemand kan zeggen dat ze er beter ging uitkomen moest alles veel sneller opgevolgd geweest zijn hebben we besloten onze energie daar niet in te steken. Wel hebben we alles aangekaart bij de kliniek en ook daar heeft men maatregelen genomen om zo'n zaken in de toekomst te vermijden hoewel het voor ons vijgen na pasen is. Persoonlijk en als gezin is het echt wel een helse periode geweest waarbij de ganse coronasituatie nog een extra factor was. Zo heeft mijn vrouw psychologische hulp gehad mede doordat ze ook nergens eens kon gaan praten met vrienden of familie. Zelf ben ik er eerder gelaten van geworden en soms heb ik ook wel eens mijn momenten dat het mij allemaal geen kloten meer kan schelen maar dan zie ik onze zoon lachen en doen en dan helpt mij dat er wel direct door. Het is een groot geluk dat we al een kind hadden want anders ging het volgens mij voor zowel mijn vrouw als ik veel slechter gelopen zijn. Nu heb je de verstrooiing, de zorg en de liefde die je er op moeilijke momenten door helpt en ook de motivatie om niet neerslachtig te blijven want er is iemand die echt op je rekent.
Als iemand die vorig jaar een Weber Master Touch heeft gekocht maar er nog niet echt mee aan de slag gegaan is: wat raad je me aan om als eerste te proberen, met een OK moeilijkheidsgraad voor beginner maar wel een zeer te genieten resultaat?
Goch, ik zou zeggen gewoon spareribs of een gevlinderde kip. Beiden zijn zaken die geen rib uit je lijf kosten en die wel tegen een stootje kunnen maar het zijn wel zaken waar je de basis mee leert voor latere zaken. Eigenlijk is dat allemaal simpel hoor, je moet gewoon je eigen leren intomen om niet continue zaken te willen veranderen aan de barbecue. Gewoon rustig proberen de temperatuur te regelen en het geduld opbrengen om te wachten tot het klaar is, zeker niet de dingen willen forceren.
 
Laatst bewerkt:
Heb je een bucketlist? Zo ja: is die realistisch of ook voor een deel over the top ambitieus?
Nee eigenlijk niet. Maar moest ik die hebben zou hij niet echt bijster ambitieus zijn. Ik ben daar niet echt de persoon voor. Ben nogal een persoon die serieus honkvast is.
 
Goed mijn vaste vraag.
Je wordt vannacht wakker gemaakt door een elfje. Je mag van haar één talent kiezen waarin je écht uitzonderlijk goed wordt. Wat kies je?
(en ik heb eerlijk gezegd al een idee wat je gaat antwoorden)
 
Aangezien je werk je hobby is, heb je nog bepaalde ambities op je werk die je wil verwezenlijken?
 
Laat ons zeggen dat luchtigere vragen / inside jokes mogen, zolang de focus blijft op nestorius en we niet in een zij-discussie tussen andere users afdwalen. Nestorius mag zelf kiezen op welke vragen hij verder ingaat, en welke hij onbeantwoord laat. :)
 
Goed mijn vaste vraag.
Je wordt vannacht wakker gemaakt door een elfje. Je mag van haar één talent kiezen waarin je écht uitzonderlijk goed wordt. Wat kies je?
(en ik heb eerlijk gezegd al een idee wat je gaat antwoorden)
Misschien wel het meest melige antwoord maar als ik echt in 1 iets uitzonderlijk goed zou willen zijn zou het toch in de zorg mijn kinderen willen zijn. Al was het maar om van de angst en het schuldgevoel af te zijn dat ik hen tekort doe. Wat volgens mijn vrouw iets is wat ik mij inbeeld maar het is toch wel iets waar ik erg mee worstel. En ik probeer dat altijd te veranderen maar verval dan toch altijd in oude gewoontes. Hoogst waarschijnlijk is dit ook wel een angst die voortkomt uit het feit dat mijn ouders gescheiden zijn toen ik klein was maar het is toch iets wat ik niet zomaar van mij kan afschudden.

Aangezien je werk je hobby is, heb je nog bepaalde ambities op je werk die je wil verwezenlijken?
Ja eigenlijk wel. Ik hoop toch ooit met personeel te kunnen werken zodat ik mij kan toeleggen op het echte specialere werk, hoe specialer en uitzonderlijk het is hoe liever ik het doe. Maar dat is waarschijnlijk bij veel mensen zo dat men zo goed mogelijk wil worden in wat men doet. En nu heb ik soms de tijd niet om mij echt te gaan verdiepen in de echte complexe problemen, dan is het meestal gewoon vervangen ipv repareren.
Wat is je mening over Airfryers en indien positief: wat mag je er wel of zeker niet in klaarmaken.
Ik denk dat jij mijn mening over airfryers wel weet, des duivels zijn ze. :angry:
Nee, eigenlijk heb ik niks tegen airfryers maar als je mooie stukken vlees erin gooit vind ik dat echt zonde. Beetje jammer van het dier dat gestorven is. Maar we zijn een vrij land en iedereen doet wat hij wil natuurlijk dus whatever floats your boat. Ik maak mij daar eigenlijk niet druk in buiten wat gespeelde verontwaardiging en de nodige heisa.
Frikandel of curry worst?
Frikadel. Curry worst koop je bij den Duits en is worst mey currysaus en currykruiden.
Hoeft dit nu echt in elk topic?
Ja.
 
Hoelang leg jij je steak op de bbq als je ‘m ‘a point’ wilt hebben en op welke graden?
Is voor mij altijd ne moeilijke 🥺
 
Terug
Bovenaan